[SGW] Verslagen SGW Markelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Verslagen SGW Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:27

Aah, jammer, ik dacht, blijf ik mooi staan (want hij moest 2 na amber) maar toen kwam ineens 97 in de ring, huh? Clown
Dus dacht al, misschien afgemeld, jammer, had Online wel een keer in actie willen zien Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:31

Dat zou dan Kaatje geweest zijn. Want Online gaat morgen mee op dressuur.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:48

heey allemaal,

mijn verslagje van vandaag!
Dressuur ging op zich wel fijn, behalve dat Undercover dacht dat de witte hekjes nog wel eens konden bijten. Dus echt fijn liep hij niet door de hoeken! toch nog 190 punten. Daarna springen, vond het wel vrij aan de maat staan voor een cross, helaas had ik op de laaste dubbel beiden een balkje. Maar er gingen er al zoveel in de stop, dat ik allang blij was dat ik het parcours zo heb afgemaakt.

Ze liepen wat uit met springen, dus toen gauw naar de dierenarts en dan naar de start van de cross. Was voor mijn gevoel zo aan de beurt. Undercover pakte alles super op en heuvels gingen ook fijn. Gewoon een lekker en verantwoord tempo gereden. Kwam op 4.16 min binnen. ( 4.17 was de tijd) Dus dat was keurig en foutloos!

Mocht net nog een 3e prijs in ontvangst nemen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:58

Ben ook weer terug vanuit Markelo.
We kwamen aan en ik was alvast uit de auto gestapt om naar het secretariaat te gaan om te betalen en mijn vader zou de trailer wegzetten. Kan ik hem later niet meer vinden Haha! na een heel stuk te zijn omgelopen toch gevonden en supersnel opgezadeld voor de dressuur. 2 rondjes losgereden en de ring in. Niet echt ontspannen en voordat ik bij de ring was lag ik er al bijna af, want meneer was behoorlijk vrolijk. Uiteindelijk toch nog 197 punten en een 2e plek.
Toen kwam ik tot de ontdekking dat Juventus naast ons stond en die zocht nog een voorlezer, dus dat nog even snel gedaan en toen snel opgezadeld voor het springen. Gelukkig los kunnen springen in de buitenbak. Parcours ging wel ok, verloor alleen wel een ijzer onderweg en had een balk op 7.
Maar toen was er nergens een smid te bekennen, die moest eerst nog gebeld worden. Dus dat gedaan en ijzer er weer onder, ondertussen ook kunnen regelen dat ik later mocht crossen. Nou meneer had er helemaal zin in. Hij vertrok als een speer en wou alleen maar gas erbij, maar ik wou rustig aan vanwege de bodem. Na hindernis 9 in de ooievaars beland Tong uitsteken kon de bocht niet halen en toen toch nog door naar 10. Maar die bulten vond hij maar raar. Uiteindelijk op de voerbak een stop, denk dat ik misschien wel niet helemaal geconcentreerd was ofzo, want daarna deed hij hem wel gewoon. Voor de rest gewoon uitgereden en nog wat tijdfouten. Maar eigenlijk wel tevreden en ik heb lekker gereden.

@Tientjeh: Gefeliciteerd met je prijs en knap dat je binnen de tijd was!
@TG: Ik heb je springparcours nog gezien, zag er goed uit!
@Amber: Balen dat het niet zo ging met springen, maar volgende keer weer beter.
@Andrea: Ik heb je van een afstand in het parcours gezien, maar dat zag er goed uit!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:03

jipje_niekje schreef:
@Andrea: Ik heb je van een afstand in het parcours gezien, maar dat zag er goed uit!

Ik heb het net terug gezien op film, tussen de hindernissen moest ik toch behoorlijk aan haar plukken om haar bij me te kunnen houden Bloos Maar ze sprong verder wel fijn.

Jammer van je stop maar als ze de 2e keer niet moeilijk deed kan dat inderdaad best even komen doordat je minder geconcentreerd toerijdt. Netjes zeg van je dressuur! OK dan!

Tientjeh: Gefeliciteerd!!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:04

Ik zie echt goede resultaten voorbij komen, en dan terwijl de bodem niet optimaal was! Super allemaal en prijswinnaars: gefeliciteerd Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:05

O, Kaatje is ook goed *LOL*
Juventus heb ik niet gezien (ze zij 110 maar dat was een man Nagelbijten / Gniffelen )

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:08

@Melanie: Zij was 111. Heb je ook nog foto's van 75??

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:11

Nee, heb je lopen zoeken (bij inrijden enz.) maar zag alleen 76, ik kon je niet vinden, heb het nog nagevraagt? Nagelbijten / Gniffelen Ach gut
Wel jammer, wou wat foto's maken, maar kon je niet vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:17

heb wat goede resultaten gezien en vooral veel gelezen over de bodem Verdrietig

Wb het springen, de hoogte voor het B paarden is 80/90 cm, dus 90 cm mag zeker. Vraag is alleen of dat bij deze bodem handig was.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:19

Dit stond ook zeker wel op een meter. En ik vond het persoonlijk heel onverantwoord. als je zag hoe de paarden aan het schuiven gingen en hoeveel er wel de stop niet in gingen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:20

Gister vond ik het ook eigenlijk veel te hoog staan voor een cross. En met deze bodem is dat, zoals Lielle ook zegt, niet echt handig..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:21

Ik kan er totaal niet over oordelen, maar ik zag ergens wat staan dat het maar 80 cm mag zijn, en dat klopt dus niet. Maar er wordt wel vaak veel lager gebouwd dan die 90 cm, dus mss leek het ook wat hoger dan het was.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:22

nee inderdaad. Vaak is het bijna niets wat je moet springen voor de B. Maar hier stond echt wel een normaal B parcours en dat op gras onder deze omstandigheden!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:26

Doei!

Ik ben ook tevreden over vandaag.. Had 213 met dressuur Bloos! Absurd! Springen een balkje, wat me reuze mee viel. Zoooveeel fouten en weigeringen. De bodem was echt TE erg en het parcours was er totaal niet naar aangepast. Zoals al gezegd stond er echt een B paarden parcours. Ik snap nog steeds die parcoursbouwer niet
Mijn cross ging super fijn, ik moest hem echt bij me houden. Ik was foutloos maar volgens het secretariaat 41 sec buiten de tijd Verward Dat kan echt nooit kloppen maar goed ze konden er niks aan doen.
Uiteindelijk was ik vierde en ga met een fijn gevoel richting de eerste keer L in Westerbork.

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen! En voor de anderen volgende keer beter !!

@ irene: nogmaals... je had echt makkelijk kunnen starten. Je kan beter zonder ijzers rijden dan ijzers zonder punten. De bulten waren echt niet glad.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:32

@ Rowo & tientje: Proficiat met de prijzen, echt netjes!
@ Amber : Jammer van het springn!
@ Berdien:Jammer van de foute hindernis!
@ Andrea: Netjes!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:34

Gefeliciteerd Rowo! Die dressuurpunten inderdaad Afgod Jammer van je tijd, had je zelf een stopwatch om?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:35

En terecht Rowo, heb je zien dressuurrijden, supernetjes hoor!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:36

andrea16 schreef:
Gefeliciteerd Rowo! Die dressuurpunten inderdaad Afgod Jammer van je tijd, had je zelf een stopwatch om?

Ja Ik was wel dik buiten de tijd... maar nooit 41 seconden. Hooguit 30 en dan was ik 2e ofzo gweest. Maar ja ze konden het niet voor mij veranderen dus helaas pinda kaas.

K heb je stijlpapier trouwens mee genomen. Zal je cijfers wel ff pb'en.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:37

Aha jammer zeg. Dan is er inderdaad helaas niks aan te doen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:39

Ik was binnen echt 1 sec voor de optimale tijd en dat terwijl ik echt niet hard heb gereden. Het laatste stukje wel geprobeerd of Undercover nog wat over had en dat had hij. Mijn vader heeft nog een filmpje gemaakt van de waterbak. Even uploaden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:41

tientjeh schreef:
Ik was binnen echt 1 sec voor de optimale tijd en dat terwijl ik echt niet hard heb gereden. Het laatste stukje wel geprobeerd of Undercover nog wat over had en dat had hij. Mijn vader heeft nog een filmpje gemaakt van de waterbak. Even uploaden.

Hoe ben je de heuvels af gegaan dan? Ik had nooit de tijd kunnen halen...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:42

Tegen de heuvels opgegallopeerd en bovenop draf, stukje naar beneden en halverwege weer galop. Soms ook langzame galop eraf en veel terugzitten. Van 8 naar 9 ook in draf naar beneden gegaan. laatste stuk heb ik wel flink aangepoot.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:43

Ik heb overigens ook geen moeite gedaan om de tijd te halen.. ging meer voor een fijn safe rondje.

Ik ging overigens na de berkensprong (ooievaars) ook eerst te ver rechtdoor Clown Stuur was ff zoek.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:45

haha ik zat ook tegen de ooievaars aan. En toen in draf naar beneden. Ik keek op mn horloge na het sprongetje op de heuvel en zag dat ik nog 43 sec had. Toen gekeken of Undercover nog wat over had en hij wou nog wel. Laatste stuk was toch niet zo zwaar meer, dus wou het nog wel proberen om de tijd te halen. Eerste stuk heb ik echt op safe gereden!