[SGW] verslagen topic indoorcross Lisse 29&30 maart

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: verslagen topic indoorcross Lisse 29&30 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:31

Apple schreef:
Ik heb wel wat mooie mogelijke afsnijmogelijkheden gezien Lachen.

De bocht tussen 3 en 4 bijvoorbeeld, of tussen 5 en 6, of tussen 12 en 13 en vervolgens 14 en 15. Maar of dat lukt in praktijk Nagelbijten / Gniffelen.

De afsnijroute tussen 9 en 10 gaat ons vrijwel zeker niet lukken dus die probeer ik sowieso niet Haha!.

Grote afsnijplannen!!
Ik heb me er maar niet aan gewaagd, maar er moeten wel mogelijkheden zijn!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:38

telde nu allebei de rondjes samen of alleen het 2e rondje? En hoeveelste ben je nu geworden MJ of weet je dat nog niet?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 20:38

2e rondje, of het beste maar dat is bijna altijd wel de 2e

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:43

Talida schreef:
telde nu allebei de rondjes samen of alleen het 2e rondje? En hoeveelste ben je nu geworden MJ of weet je dat nog niet?

oh geen idee?
ik ben naar huis gegaan, moet straks ook weer op tijd weg dus we konden niet blijven!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:33

Mijn rondjes met xandor gingen beter als verwacht!

Eerste rondje ging nog wat twijfelend alles was eng, veel afgesneden en behalve 8 alles in 1 keer gesprongen(helft uit stilstand)

Tweede rondje was ik foutloos, nam wel 8 vanuit stilstand.

Ik sneed af:
1 naar 2 voor het water langs
3 naar 4 voor het water langs, kom je heel dicht voor 4 uit.
4 naar 5, net langs het stro ding
5 naar de andere baan ook weer voor het water langs
9 ging vanuit een heel langzaam drafje, dus daar meteen rechtsaf en over 10 gegaan

12 naar 13 weer afgesneden voor het waterlangs
13 naar 14 langs het stro
14 naar 15 voor het water langs

zo, volgens mij waren er niet meer mogelijkheden!

Vond het een heel leuk rondje, goed te doen en ook met een leuk tempo te doorlopen zonder dat je weigeringen krijgt!!

Bambi heb ik dan het tweede rondje gezien, herkende je tuig (A)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:53

dat zijn heel wat afsnijdingen! Wat was je tijd uiteindelijk, en ging je veel uit draf ofnie?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:56

Dat is wel veel afsnijden en vraag me ook af of het heel zinvol is naar de optimale tijd toe? Want Lotte reed de onze gewoon goed door t 2e rondje, voorwaarts maar gecontroleerd, en sneed maar 1 of 2x af en zat 2sec onder optimale tijd ofzo.. (als ik t goed onthouden heb)

Skaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:01

Knap hoor zoveel korte bochtjes. Ik geloof niet dat mij dat gaat lukken.. Bloos
Ik ga eerst maar eens voor een ontspannen rondje.. Maar ik lees water!
Is er echt water waar je doorheen moet?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:03

Nee hoor, je hoeft niet door water heen Haha!. Er staat daar ook een imponerende picknickbank waar je ook niets meer mee hoeft te doen Haha!.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:19

Jammer dat dat water niet voor extra bonuspunten is Haha!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:33

ik heb het ook niet voor de tijd gedaan, maar voor xan zodat ie gewoon daar gaat lopen waar ik wil zonder dat ie bang is voor takken enzo.

ik zat tweede rondje maar 10 seconden boven de tijd, maar xan durfde vanuit de kleine bak de gang niet in en toen lag ik er bijna af, dus daar een volte gereden.

ik heb de meeste afsnijdingen in draf gedaan, maar als ik gino mee had gehad had het ook in galop gekund, genoeg ruimte voor, maar sommige wendingen winnen geen tijd die remmen alleen maar af..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:36

Dat denk ik ook wel inderdaad, vandaar dat ik alleen van 3 naar 4 ga proberen. Tal snijdt toch wel dr hoeken af, dus als boomtakken omverrijden geen strafpunten opleverd komen we een heel eind!

Skaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:37

Hihi.. gelukkig maar! Misschien ben ik evengoed te herkennen aan een nat pak.
Langs water lopen is ook heel spannend! Al was hij de laatste keer erg braaf Ja
(Als ik zelf een rondje zwem krijgen we vast wel bonuspunten Bloos )

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:38

Mizsz_Kitty schreef:
ik heb het ook niet voor de tijd gedaan, maar voor xan zodat ie gewoon daar gaat lopen waar ik wil zonder dat ie bang is voor takken enzo.

ik zat tweede rondje maar 10 seconden boven de tijd, maar xan durfde vanuit de kleine bak de gang niet in en toen lag ik er bijna af, dus daar een volte gereden.

ik heb de meeste afsnijdingen in draf gedaan, maar als ik gino mee had gehad had het ook in galop gekund, genoeg ruimte voor, maar sommige wendingen winnen geen tijd die remmen alleen maar af..

ah, ok Lachen Dan is het een andere reden inderdaad!

offtopic: ik zat es te zoeken op bokt en toen zag ik dat jij bij wijnanda van brenk groomde, nog steeds?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:52

Ik merk dat Talida al in de Winning Mood is? Clown Zit de op/afsprong er in dit jaar? Was nl. van plan om hem over te slaan met het paardje wat ik meeneem.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:53

op/afsprong zit er niet in Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:54

Nee, de op/afsprong zit er dit jaar niet in! Daar was ik heel blij mee, want die heeft Vorstin vorig jaar gesloopt.
Ik vond het trouwens onwijs jammer dat de picknicktafel geen bonushindernis was ofzo, vind het zo heerlijk springen Haha!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:57

Snoekiej schreef:
Nee, de op/afsprong zit er dit jaar niet in! Daar was ik heel blij mee, want die heeft Vorstin vorig jaar gesloopt.

Ah, daarom zit hij er nu dus niet meer in, hij is stuk! Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:58

Canter schreef:
Ik merk dat Talida al in de Winning Mood is? Clown Zit de op/afsprong er in dit jaar? Was nl. van plan om hem over te slaan met het paardje wat ik meeneem.

ikuh? Cool valt best mee hoor, ik moet toch ergens mn belaberde stijl mee goed maken Haha!

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:18

Go en ik hebben lekker gereden, waren 2 keer foutloos in paarden hoog, eerste rondje 2:20 en het tweede rondje 2:11 (ideaal was 2:12). Helaas was mijn hoogste stijl-beoordeling een 7.9. Er waren meerdere mensen met een beoordeling hoger dan 9.0 dus we vielen niet in de prijs. Wij hebben trouwens nergens afgesneden.
Verder gezellig met psst staan wachten en kou-kleumen voordat we mochten Haha!
Laatst bijgewerkt door Elegant op 29-03-08 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:21

Mooie rondjes dus Lachen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:56

miss_jumpy schreef:
oh nou heb ik weer gomir niet gemeet Boos!

We stonden tegelijk bij het secretariaat tegen Tal te praten Tong uitsteken
Alleen ik heb me ook even niet gerealiseerd waar ik jou van kende Clown

Aan mijn rit hebben jullie wel wat gemist Tong uitsteken
Ik heb me echt helemaal suf gelachen Haha! Pony ging als een raket, op het voorterrein al, maar in het parcours helemaal Clown
Eerste rondje stop op 1, verder foutloos en nog wel een beetje te rijden. Tweede rondje werd ze wel erg blij Bloos Ben even ter aarde gestort na hindernis 1(de bodem is prima jongens Tong uitsteken ) en daarna maar gewoon opgestapt en verder foutloos rond gereden. Wat er nou precies gebeurde weet ik niet, sommige mensen dachten dat ze struikelde. Ze ging iig ineens met haar hoofd tussen de benen in de landing rechtsaf en ik kon eerst nog wel blijven zitten, maar toen ze ook nog recht op het schot af begon te huppelen ben ik uiteindelijk toch omlaag gestort Clown Kon er zelf wel om lachen Haha! Merrie vond het maar stom dat ik erbij ging liggen, die wilde namelijk veel liever verder springen *LOL*

Ik heb iig heel fijn gereden, merrie ging er weer helemaal voor. Kunnen we nu weer aan de controle onderweg gaan werken, want het ging nu wel heel erg hard Nagelbijten / Gniffelen Het is dat ik absoluut zeker weet dat deze safe en handig is op de sprong, anders was ik doodsbang geweest op zo'n racekever Bloos

Afsnijden heb ik me niet aan gewaagd, merrie was zo heet en loperig dat ik niet teveel wilde gaan sturen. Bovendien ben ik toch nog wel heel voorzichtig met die benen Ja
En ik had met val nog steeds met 2.41 seconden nodig dus dat afsnijden heb ik ook niet echt nodig Clown

MJ was vierde trouwens Ja
Heb de prijsuitreiking gehoord toen ik aan het afzadelen was.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 03:50

verdorie gomir, daar heb ik echt niet bij stil gestaan, dat jij dat was Gestoord
nou ja, sinds je zo lekker gereden hebt kom je vast ook crossen op sgw vlietland, gaan we daar echt even meeten Tong uitsteken

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 08:59

Wat een superdag , om twaalf uur de nieuwe pony van mijn dochter ingeladen, was best spannend , we hebben hem pas 3,5 week en hadden nog niet kunnen oefenen met inladen in onze grote gele bus. Maar hij was superbraaf en liep zo mee , wat een drukte onderweg , meneer werd er ongeduldig van.... Eenmaal aangekomen , eerst wat gedronken , parcour verkent en toen de pony van de wagen. Alles rustig aan gedaan , mijn dochter was heerlijk aan het losrijden, en heeft wel duizend keer om het plattegrondje gevraagd , toen mocht ze de ring in ....

Ik liep met haar mee , we stapte de ring in en toen werd duidelijk dat onze man een echt ringdier is , hij zette zijn staart erop , knorde een keer en keek vol zelfvertrouwen om zich heen ... het eerste rondje ging wat hard , in een vliegensvaart door de tunnel en oeps daar stond een hindernis dat had hij niet verwacht en ze sjeesde er langs , netjes er opnieuw op aan gestuurd en toen sprong hij hem wel ... tweede rondje ging nog beter ... geen fouten en meer controle , mijn meisje had een grote glimlach op haar gezicht en viel onze man om zijn nek... jammer genoeg niet in de prijzen maar dat mag de pret niet drukken... het was haar debuut en een superleuke dag , thuis mocht hij nog even in de paddock spelen en kreeg een heerlijke bak slobber met wortels

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:22

De verslagen klinken erg leuk!!
Ik heb dit weekend mijn paardje verhuisd naar een nieuwe stal, dus vond het voor haar niet helemaal eerlijk om mee te doen. Als ik het allemaal zo lees was het weer super gaaf!