[SGW] bescherm crème voor cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: bescherm crème voor cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:21

Volgens mij kan je dat dan beter bij de Welkoop of Boerenbond kopen. Zijn de potten een stuk groter en de prijs wat lager.

* edit * prijs maakt idd niet veel uit tov echte eventcream.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:24

Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen eventingcreme en uiercreme, niet qua uiterlijk, gebruik en prijs. Net wat je zelf prettig vindt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:26

zal eens kijken of onze BB het op voorraad heeft, dan is het wel zo handig idd.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:30

ja zoiets lielle.. maar misschien moet je bij de agrihandel ofzo kijken.. er zijn vast ook wel iets van grootverpakkingen te krijgen.. scheelt vast weer in de prijs. Knipoog << was ik alweer langzaam

en over het gebruik, zoals de meest al zeggen: Vanaf de hogere klassen kan je er aan denken. Het hangt ook een beetje van je paard af natuurlijk.. als je weet dat hij niets raakt lijkt het me ook een beetje overbodig. Maar soms lijkt het ook wel een beetje een "trendy" product te worden. Wel grappig natuurlijk, maar goed voor de omzet Vingers aflikken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:43

Miky0 schreef:
en over het gebruik, zoals de meest al zeggen: Vanaf de hogere klassen kan je er aan denken. Het hangt ook een beetje van je paard af natuurlijk.. als je weet dat hij niets raakt lijkt het me ook een beetje overbodig. Maar soms lijkt het ook wel een beetje een "trendy" product te worden. Wel grappig natuurlijk, maar goed voor de omzet Vingers aflikken

Mijn paard is in de regel heel voorzichtig en wil echt het hout niet raken, maar toch; een ongeluk zit in een klein hoekje. Als ik M ga starten met haar ga ik toch EC smeren. Knipoog

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:08

Ik rijd nu L en smeer hem al wel in, hij durft soms als hij even niet oplet soms niet zijn voeten op te tillen! Stout paard! Haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:33

Ik gebruik ook eventingcream.
Ben in het L gaan smeren, dit omdat ik weet dat mijn paard niet bang is om eens aan te tikken.
En idd als je de cross uitkomt zie je het bijna niet meer.
smeer het op de voor en achterbenen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:50

ik heb gisteren een pot uiercreme gehaald bij de BB, ben benieuwd.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:15

geloof dat t wel echt niet veel scheelt in prijs of niet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:22

nee, volgens mij helemaal niet.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 21:46

voor mijn B & D pony gebruik ik uiercrème
maar met myn D-pony ga ik L rijden & tog al eventcrème kopen...
De B-pony blijft lekker bij de uiercrème Pling

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:50

Er zijn ook veel mensen die Vaseline gebruiken... kan me alleen niet voorstellen dat het er makkelijk af haald...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:38

nee, vaseline lijkt me idd wel echt moeilijk eraf te krijgen! En t lijkt me ook niet zo lekker smeren...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:21

Mischien maken ze het eerst warm ofzo... ik heb werkenlijk geen iedee maar ik dee een keer mee aan een cross met mijn haf en toen waren er ook mensen die vanalles op de benen hadden gesmeert toen heb ik dus gevraagt wat ze daar nou op smeerde...

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:42

Vaseline is inderdaad een ramp. Uiercreme van de boerenbond gebruik ik altijd. Die ruikt lekker en is ook glibber. Ik rij B en gebruik het ook, ik vind het voor iedereen eigen keuze waneer je het gaat gebruiken, ik gebruik het omdat het altijd een keer kan zijn dat je paard een hindernis aanraakt, dus zoals iemand voor mij al zei: baat het niet dan schaad het niet

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:50

daar ben ik het wel mee eens. Want ik dee toen mee aan een oefencros... was de eerste keer dat ik aan zoiets mee dee en ik had dus ook echt geen iedee hoe dat allenmaal zou gaan. Uiteindelijk was het toch wel een goed iedee geweest om er ook iets op te smeren ... maargoed daar kan je dan pas achter...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:42

Sorry dat ik het zeg, maar als je paard in de B en L die creme al echt nodig heeft, omdat ze over de hindernissen moet glijden, is er iets niet helemaal goed Bloos

Ik kan me voorstellen dat mensen vanaf de M gaan smeren, omdat je dan toch over het algemeen de wat dikkere sprongen krijg. Ik smeer nooit wat op de benen en ga dat denk ik ook niet zo snel doen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:48

Hoi Renske! Haha! Doei! ik smeer eigenlijk ook alleen Pasjha Knipoog en pas vanaf vorig jaar (toen ging ie M). Ungaro mag in Tongeren eerste keer M en als ie erg makkelijk is smeer ik ook niet.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:44

@ Renske, ik zei niet dat mijn paard het nodig heeft, maar dat in het geval hij iets zou raken het dus altijd helpt, en die uiercreme richt geen schade aan als je het gebruikt, dus waarom zou ik het niet uit voorzorg mogen gebruiken bij mijn B paard??

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 16:00

Crisje_Lanc schreef:
@ Renske, ik zei niet dat mijn paard het nodig heeft, maar dat in het geval hij iets zou raken het dus altijd helpt, en die uiercreme richt geen schade aan als je het gebruikt, dus waarom zou ik het niet uit voorzorg mogen gebruiken bij mijn B paard??

idd, je weet nooit dat je paard per ongeluk eens een sprong raakt,
als het al gebeurd is , is het te laat,
of je nu B of Z crosst , je paard kan ooit wel eens een kwetsuur oplopen door de hindernissen te raken

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:49

Ik heb dit even door gelezen, omdat ik misschien ook eens ga crossen.
Maar ik ben het met Crise_Lanc eens.
Zelfs het beste paard struikelt wel eens.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:06

Ik heb een keer eventing creme bij een shop gekocht bij een SGW. Weet zo niet welke stand, maar ik denk van canter. Ik ben pas begonnen met smeren toen ik M reed. Maar Renskek, je kunt toch wel smeren ik B of L voor de zekerheid? Dan hoeft er toen niet iets mis te zijn? Het is alleen maar extra bescherming dacht ik Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:08

Alles kan, maar persoonlijk vind ik het wat overdreven. Zo hoog staat het allemaal nog niet, en ze moeten zelf maar opletten. Maar dat moet ieder voor zich maar weten.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:32

@ Lielle, tuurlijk moeten de paarden zelf opletten, en ook al staat het nog niet hoog, ze kunnen altijd een keer een misinschatting maken en de hindernis raken, dan is het alleen maar handig als er dan uiercreme opzit. Ik vind het niet overdreven, liever mijn paard voor de zekerheid een laagje uiercreme erop smeren en dus geld uitgeven daaraan uit voorzorg dan niets doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:34

Geld heeft er voor mij niets mee te maken, spul staat er toch. Maar Rob adviseerde om het niet te doen in het B/L, dus daar luister ik braaf naar Knipoog