[SGW] Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:35

Bodem in het springparcours was idd niet best en dan heb ik het nog maar niet over het losrijd terrein.
Ik merkte ook dat mijn bodemvreesig paard er niet beter van werd, ze werd al banger tijdens mijn parcours.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:36

GvdT: Wat balen van je springen, maar misschien dat het dan toch aan de bodem heeft gelegen? Wel fijn dat je lekker hebt kunnen crossen! Lachen

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:38

toch nog redelijke resultaten,
wij waren in schijndel voor de brabantse clubkampioenschappen en toen zei iemand van chaam,
die net contact had gehad met de sgw dat het met bakken uit de hemel kwam daar.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:43

Jammer Roos, maar goed, gelet op de bodem en de matige voorbereiding dan toch een prima opwarmcrossrondje voor de rest van het seizoen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:08

Paul Verdrietig that sucks....

Lielle, wat goed gereden zeg, echt super, gefeliciteerd met je mooie resultaat!! OK dan!

GvdT, ik vind het al erg fanatiek dat je nog ging, zo op het laatste moment! jammer dat het niet helemaal naar wens ging maar uiteindelijk heb je toch een mooi rondje gecrosst toch?! Goed hoor, 1e punt is weer binnen Haha!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:12

Paul: even lekker Uithuilen en met goede moed maar weer doorgaan.. Zal niets anders opzitten!!

Lielle: Super Meid! Ben ech heel blij voor je!

GvdT: kan me voorstellen dat dat gestress niet echt lekker is voor je gevoel. Maar gelukkig da je in elk geval nog lekker hebt gecrosst!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:13

ik ben ook weesten kijken, ik vond het wel een mooie cross, en nog goed te doen ondanks al die regen.. (ik weet niet wie er mee heeft gedaan met de cross in gen(k of t Tong uitsteken) maar dat was een ravage Tong uitsteken

Verder heb ik er maar een slogan van gemaakt Tong uitsteken Lekker nat he? Jaaa heeerlijk Tong uitsteken

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:32

Ben ook terug uit Chaam. Dressuur al om 9 uur. Punten vielen mij erg tegen. Het was geeen super flitsende strakke proef, maar meer dan 175 was wel terecht geweest.
Daarna heel lang wachten op springen. Het losrijdterrein was een absolute ravage en met goed fantsoen kon je daar niet rijden. Hebben heel voorzzichtig een paar kruisjes genomen en toen maar de ring in. Hetje werd door de bodem veel te voorzichtig en gigantisch hoog springen met als resultaat dat hij een voorijzer aftrapte en een balk aanraakte.
Gelukkig kon de smid het ijzer dr onder slan en mocht ik later starten.
Cross ging echt super. Overal rechtdoor en heel simpel. Hij liep cht heel fijn rond. Wel veel tijdfouten, maar op sommige plekken was de grond zo slecht dat ik het niet verantwoord vond daar te galopperen en dus gewoon lekker daar gedraafd.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:40

Jammer van het springen Gvdt en PB.
Ik hoop maar dat het de komende week een beetje opdroogt (maar helaas is dat volgens de weerberichten niet echt het geval), anders heb ik er een beetje een hard hoofd in voor volgende week.......

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 21:43

@Lielle: Dat is wel een lekkere comeback voor jullie! Super gedaan zeg!
@PB en GvdT: Jammer van het springen van beiden, maar toch netjes!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:53

ik ook even vertellen...

heeeeeeerlijk dagje...ik heb zo genoten om iedereen weer te zien en bij te kletsen, ondanks de regen.

ik heb ook lekker gereden, stond 2de na de dressuur...had 2 balken in het springen...en een suuuuuper cross binnen de tijd (met dank aan scum Knipoog )...ik barste bijna uit elkaar van blijdschap en adrenaline...
uiteindelijk ben ik 3de geworden...yeahhh Haha!

@paul...kop op hè....ik zag geen kans meer om met je te praten, maar ik weet gewoon dat het helemaal goed komt...

verder iedereen proficiat die goed gereden heeft....en die in de prijzen zijn gevallen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:55

-Paul ik had je al gesproken, balen joh, ik weet vandaag precies hoe je je voelt...

-Top dat het zo lekker ging Lielle!!

-GvdT, jammer dat springen zo rot ging zeg... Maar toch fijn dat je er uiteindelijk wel een goed gevoel aan overgehouden hebt. Mooi begin van het seizoen uiteindelijk.

-PB, top dat je cross zo lekker ging!!

-Madelene, gefeliciteerd met je prijs!!!!!

Inmiddels ben ik zelf wel over mijn frustraties heen.
Dressuur ging erg lekker, stond ook eerste (volgens mn zusje tenminste).
Bij het springen had ik met losrijden 1 uitschieter op het steiltje, heb Nickje aangepakt en ik kon daarna op het losrij terrein eigenlijk lekker springen. Kon vooruit rijden en ook weer terug en kon passen tellen voor mn afzet. Eigenlijk erg lekker voor Nickjes springen.
Goed, toen had ik een klein half uurtje los gereden en bleek dat het hele springparcours verzet ging worden waardoor het een half uur uitliep. In dit half uur ging Nickje zich steeds meer op lopen vreten. Heb rustig gestapt (geprobeerd) en af en toe een rondje draven om dr in de regen niet te veel af te laten koelen, maar toen we eindelijk de ring in konden, kookte ze. Ik heb niks kunnen bepalen alleen maar mikken op de juiste hindernis... Het resultaat was 8 balken, veel frustratie van mijn kant en een disqualificatie...
Baal echt enorm, had heel veel zin in deze mooie cross...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:58

Lielle, nogmaals top Haha! Haha!

PB, fijn dat je zo lekker gecrosst hebt Lachen

GvdT: Ondanks een matige voorbereiding toch nog een lekker rondje kunnnen crossen.

Paul, wat vervelend. Gaat het thuis met springen wel wat beter?

Madelene, super gedaan! Leuk dat ik nu weet wie jij bent Knipoog

Nick, wat jammer zeg! Ik heb je zien springen... er was gewoon niet zoveel aan te doen op dat moment denk ik. Ach gut

Nu mijn verslagje: Ondanks dat we in de buurt sliepen ging toch om 6 uur de wekker Knipoog
Sunny: fijne dressuurproef (7de plaats) , niet zo'n goed springparcours (2 balken), cross super! (foutloos en binnen de tijd!) Uiteindelijk 6de, dus nog net een prijs Lachen

Violin: Dressuur ging fijn (derde plaats), springen ging fijn met iets geluk (foutloos) en de cross ging echt lekker. In het begin kon ik haar niet zo goed houden, maar na de schans werd dat gelukkig beter. Ik was 2 seconden buiten de tijd, maar daar kon ik me niet druk om maken. Uiteindelijk met Violin eerste geworden Haha!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:00

Zag jou nog met Violin bij de DA Renske. Was dat meisje met een klein vosje en een rood hoofd Tong uitsteken .

Alle prijswinnaars gefeliciteerd!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:00

Wow, dat zijn goede resultaten Renske!!

En nee, ik denk dat er in het parcours zelf niet veel meer van te redden was... Voor Nickje heeft het losrijden gewoon echt veel te lang geduurd en heeft ze zich veel en veel te veel op lopen laden... Maar ik wist niet dat het een half uur zou duren, ik dacht eerst dat het om 1 hindernis ging, en toen nog 1 etc. Anders was ik afgestapt en had haar een half uur langer stil gezet...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:03

Nick, dat is jammer zeg Scheve mond

Renske, dat klinkt prima Haha! Haha!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:03

Ja dat is altijd achteraf en erg vervelend. Kan me voorstellen dat je erg baalt!

Nog iets wat ik helemaal vergeten was te vertellen!! Violin was kreupel na de cross. Bleek dat ze haar ijzer er half had afgetrapt en vervolgens was een lip in haar hoef gekomen. De smid heeft het ijzer er opnieuw ondergemaakt en toen was het meteen weer goed. Was wel erg geschrokken zeg!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:07

Renske: dan heb je geluk gehad met je ijzer zo!

Nick: denk dat t dus gewoon samenloop van omstandigheden is geweest. Volgende keer maar afstappen en wat aan de hand stappen? Word ze daar niet wat rusteriger van? En anders maar ff terug naar de trailer ofzo..

Kan me voorstellen dat je even flink hebt gebaald!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:10

Naar de trailer had ik gedaan als ik wist dat het een half uur ging duren. Ik was als 4e, en het leek er op dat het 5 minuutjes was, en toen nog een paar minuutjes en toen nog een paar...
Aan de hand lopen is niet zo'n succes als ze in die stemming is, dan dramt ze heel erg storend om je heen en overal doorheen...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:12

renskek...ja was inderdaad erg gezellig om even te kletsen met je en proficiat met je 1ste zeg...super!!! met je 6de had ik live al gefeliciteerd...

nickeltje...kop op.. Ach gut

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:52

Vervelend Nickeltje Ach gut Daarvoor ga je niet op pad

PB had wel een goede wedstrijd als ik het zo lees Ja Lekker dat Hetje ondanks de bodem toch fijn ging Ja

Madelene gefeliciteerd!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 00:04

iedereen gefeliciteerd met de prijzen... Voor degenen voor volgende week alvast veel succes en hopen dat het weer wat beter mee zit..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 06:44

Nickel Ach gut erg jammer dat het zo gelopen is.

Renske, madelene en PB super dat jullie zo fijn gereden hebben! Renske, ik kan me voorstellen dat je er schrok toen Violin niet rad liep, gelukkig was dat snel verholpen!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:17

Renske, super hoor, gefeliciteerd!

Voor Paul en Nickeltje en hele dikke Ach gut , het is wel echt verschrikkelijk balen als je na al het werk en voorbereiding de cross niet in kunt.

Lielle, echt heel knap gedaan. Ja Goed ook dat je na hindernis 2 stopte met mutsen, beter dan na hindernis 6. Haha!

GvdT, klinkt inderdaad niet als een fijne voorbereiding, maar wel lekker van je goeie cross. Heb je nu toch gewoon M gestart? Ik dacht dat je eerst L-HC wilde gaan starten maar dat weet ik niet meer zeker.

Madelene en PB hebben een lekkere cross gereden, mooie start van het seizoen. Ja

Ik stond bij de Tripalon in Gorssel en moest erg aan jullie denken, de bodem kan nooit geweldig geweest zijn en die regen de hele dag door is ook niet echt motiverend. Knap dat iedereen gewoon een goeie cross heeft gereden.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 08:19

Goeie actie trouwens Altos. Haha!