[SGW] Kleivraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: Kleivraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:46

Scum schreef:
Staysound.

Blijft dat bij jou niet zacht met het deksel er op??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:47

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:49

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 11:50

Er zit niet zo heel veel meer in de pot. Ik denk dat het dan sneller hard wordt. Het is erg moeilijk smeerbaar nu.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:51

dat had ik de vorige keer met de laatste restjes idd ook. Heb er nu al een tijd niet meer naar gekeken.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:56

Ik ga in Chaam voor een nieuwe emmer... Die restjes die er nu nog in zitten zijn idd wat harder als eerst, maar dat is ook nog maar heel weinig.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 11:57

Zoiets had ik ook in de planning.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:48

Wij hebben nog nooit klei gebruikt, maar ben toch echt aan t overwegen om die toch te gaan kopen. Pasjha heeft super harde benen, maar had gisteren toch n klein beetje vocht onderaan in zijn achterbenen. Ik stap dan n rondje om over de harde weg en dan is t weg. Maar met het oog op de rest van zijn carriére zou het toch wel erg verstandig zijn denk ik.

Wel handig als t ook voor mok/kleine wondjes te gebruiken is: Ungaro had de vorige week n beetje mok en dat had ik al goed in de gaten gehouden en was volgens mij bijna weg, maar gisteravond liep ie niet lekker op linksvoor, en jawel hoor: precies op de mok-plek was hij méga gevoelig. Maar hij is altijd super gevoelig voor alles Clown Ik denk dat de combinatie van mok plekje (was wel klein en droog!) met veel modder & nattigheid t opeens zo erg gemaakt heeft. Nouja, deze dus week even rustig aan doen. Zondag had hij trouwens helemaal nergens last van.

Wat kost zo'n 5kg pot Staysound? En krijg je ook grotere potten? In America gebruikte echt iedereen dat spul.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:51

Gebruiken jullie het trouwens thuis ook wel eens vaker of echt alleén op wedstrijden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:52

Ik gebruik bij mok voor de cross altijd een flinke lik sudocreme (van die babybilletjes zalf) en dat bevalt goed. Staysound moet je even bij Canter kijken. Ik gebruik het altijd de nacht na de cross, Raimaer stond gisteren echt met superdroge koele benen op stal. Verder eigenlijk nooit, tenzij ze een heel zware training hebben gelopen. Voor wondjes e.d. gebruik ik groene leem.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 10:05

Ik heb 33 Euro betaald bij JVB. We hadden net het rechtervoorbeen helemaal klaar, en het linkervoorbeen half. En toen was de pot op. Ben ik snel naar die winkel gefietst.
Ik kon wel merken dat de klei uit de nieuwe pot heel veel zachter was dan die uit de oude.

Wij gebruiken het ook weleens na een zware crosstraining.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:32

Ik gebruik de klei altijd op SGW en dan laat ik het er een nacht opzitten en dan eraf poetsen of wassen. Verder gebruik ik het maar af en toe. Bijvoorbeeld bij een dik been door lompigheid van het paard, dan trekt het vocht er snel uit en na een zware crosstraining

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:04

en doen jullie bij Staysound ook bandageren? Er staat bij die link dat dat niet hoeft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:15

ik niet, omdat ik ze niet 's nachts met bandages op stal wil hebben. Ik zet ze dus direct na de cross rondom in coolboots (soort icepacking) en dan daarna op stal in de klei

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:36

Zou t ook goed zijn om ze direct na de cross in de klei te zetten en ze dan 's avonds laat die er af te wassen? Of zal t dan nog niet genoeg gewerkt hebben en is t dan beter om t de volgende morgen eraf te wassen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:37

het lijtk me dat het is uitgewerkt als het helemaal is opgedroogd en begint te barsten.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:40

dus t kan er niet té lang opzitten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:44

volgens mij niet. Ik haal het er altijd pas na 24 uur af (want tussendoor ben ik niet op stal) en dan is het gebarsten en poets je het eigenlijk zo weg.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:47

Ik doe er natte kranten omheen en dan lappen en bandages. Door de natte kranten schijnt de klei langer vochtig te blijven en dus langer door te werken. De volgende morgen haal ik alles er af en spoel ik de benen af, zijn ze mooi nog een keer gekoeld.

Lielle: Waarom wil je ze niet met bandages op stal?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:50

Ten eerste omdat ik bang ben dat ze los laten, omdat ik uberhaupt geen voorstander ben van langdurig bandageren (ook niet als stalbandage) en omdat als de klei dan opgedroogd is je juist de benen opwarmt met bandages.

En ik ben nooit 's ochtends vroeg op stal, altijd pas aan het eind van de dag. Daarom koel ik dus eerst met coolers (supermooie set van Canter gekregen Ja ) en daarna nog een keer met klei.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:05

Daar is ook iets voor te zeggen inderdaad. Zonder natte kranten zou ik het ook niet doen eerlijk gezegd. Ik heb natuurlijk ook het voordeel dat ze thuis staan zodat ik ze op maandagmorgen vroeg voor mijn werk af kan doen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:25

Lielle schreef:
Ten eerste omdat ik bang ben dat ze los laten, omdat ik uberhaupt geen voorstander ben van langdurig bandageren (ook niet als stalbandage) en omdat als de klei dan opgedroogd is je juist de benen opwarmt met bandages.

En ik ben nooit 's ochtends vroeg op stal, altijd pas aan het eind van de dag. Daarom koel ik dus eerst met coolers (supermooie set van Canter gekregen Ja ) en daarna nog een keer met klei.

Dit is precies hoe ik er ook over denk Knipoog Bovendien weet ik bijna zeker dat Ungaro alvast zeker die bandages eraf zou slopen Clown Pasjha zou ze misschien wel laten zitten. Maar ik hou idd ook gewoon niet zo van bandages. Nou maar eens kijken waar ik Staysound kan krijgen, dat hebben ze normaal ook in normale ruiterwinkels hé.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 13:30

Wij doen er ook natte kranten om en dan bandages. Dan werkt het langer door. Zondag is ie rond 1 uur gebandageerd, en 's avonds tegen een uur of 6 eraf gehaald. De klei heb ik er gistereavond na het werk met de koude slang af gespoten.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:09

Miriam schreef:
Ik doe er natte kranten omheen en dan lappen en bandages. Door de natte kranten schijnt de klei langer vochtig te blijven en dus langer door te werken. De volgende morgen haal ik alles er af en spoel ik de benen af, zijn ze mooi nog een keer gekoeld.

Lielle: Waarom wil je ze niet met bandages op stal?

Zo doe ik het ook.
Heb toen gevraagd aan de eigenaresse van de manege en haar dochter hoe het werkt, en die hebben het zo uitgelegd. Zij doen het ook zo bij hun paarden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:36

Ik heb eenmaal de stay sound ook met lappen gebandageerd met als gevolg dat het ging broeien en warm was ipv koel ?? Ik doe na de cross rebecca helemaal verzorgen als de benen droog zijn hetzij op het cross terrein al of meteen thuis inkleien en ik laat het zitten, de dag erna poets ik het einde v d dag eraf. dat werkt bij mij het meest verkoelend.