[SGW] Verslagen van het NK te Hattem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Verslagen van het NK te Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 11:33

LadyF schreef:
Nog een foto van Renskek:
http://img206.imageshack.us/img206/9315 ... 033fj9.jpg

Zijn er trouwens nog meer mensen die niet op de startlijst op bokt stonden?
Ik heb alleen het M en Z (cross)op de foto

Lady, vermelingen van foto's kunnen in het fotografen-topic op het SGW forum. of in SGW-ITP Knipoog. Het is niet de bedoeling om ze hier te plaatsen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:05

Ik heb me gister super vermaakt in Hattem! Veel foto's gemaakt, en uiteraard waren de meeste foto's van bokkers bij mij mislukt Huilen Ik zal ze zo ff in het SGW ITP topic plaatsen.

Verder alleen renske gesproken en ff Jenga succes gewenst. Ik was een beetje te verlegen en durfde niemand aan te spreken Bloos Lielle is mij volgens mij ook wel 100x gepasseerd, maar weet niet wat ik had. De 'hoi' kwam er niet uit..

De Z was idd wel een slagveld zeg.... Waar is Nienke (volgens mij was zei dat) nou gevallen dan? En hoorde dat ze haar been of enkel had gebroken?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:08

rowo, het was een wonder dat ik jullie herkende Haha! Wel leuk dat we gemeet hebben Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:13

T is dat je me aansprak, anders had ik je niet herkend. Deed het puur op het boktstartlijstje. En daar stond jij niet op Clown

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:25

Hallo allemaal! Voor alle succesvolle bokkers (en dat zijn er genoeg): hoera en OK dan! ! En voor iedereen die wat minder voortvarend door het weekeinde ging: Ach gut .

Ik vond het een leuk weekeinde, niet in het minst vanwege de goede opvang van de paarden, de gezamenlijke slaapplaats (dé gelegenheid om kennis te maken met de mens achter de boktnaam), mooie cross en redelijke weersomstandigheden. De afloop ... zie het drieregelig vers van vanochtend vroeg of lees verderop (dan heb ik ook wat vragen van jullie beantwoord).

Ik had geen rekening gehouden met de zeer vele files op weg van huis naar Hattem; de A1 was een aaneenschakeling van (bijna) stilstaande en langzaam rijdende auto's. Ik heb met "Hattem" gebeld en dat was maar goed ook: toen we eindelijk aankwamen op het terrein was het wedstrijdsecretariaat en de dressuurjury al op de hoogte. Ik kon en mocht met wat vertraging de ring in. Mijn proef ging vervolgens zoals ik ze gewoonlijk rijd: net niet goed genoeg (daar zit dus een overwinteringsdoel ...) en de jurywaardering paste daarbij.

Rose stond die nacht bij de paarden van Bianca1980 en Reeskees op een fraaie stal langs een kanaal dat ik in het donker niet zelf gevonden zou hebben. Samen wokken, in colonne naar ons nachtverblijf, gezellig kletsen over ... drie keer raden ... en slapen. De volgende ochtend heb ik eersts muntdropjes voor de stalmeester van Rose gekocht, vervolgens met mijn instructeur het spring- en crossparcours gelopen (cross voor de tweede keer, toch tot wat andere conclusies gekomen dan gisteravond) en daarna Rose opgehaald.

Ik vond de losspringring erg krap voor de hoeveelheid combinaties die tegelijkertijd aan de bak wilden, maar je kon gelukkig ook elders op het terrein terecht. In het parcours maakte Rose een bijna perfecte sliding stop op 1 (!) omdat ik haar niet voldoende aandreef èn iets voor haar beweging uit was. Bel, hindernis herstellen en nog een bel: gaan ... ik ben zelfs met die weigering ruim binnen de tijd gebleven.

De cross was (zie Lielle's bericht van vanochtend vroeg) goed te doen als je goed reed. Ik reed (dus) niet goed genoeg. De eerste vier hindernissen gingen zonder probleem, vervolgens reed ik de driesprong op het veld niet netjes genoeg aan (stop op A), deed het in de herhaling ook slordig (stop op B) en ging daarna pas goed verder. Hindernis 10 vond ze spannend, het kostte me moeite om haar zonder fout door de driesprong te sturen maar het lukte wel. Daarna ging ik langs de verkeerde route naar de boomstam voor de afdaling naar het water (kwamen dus niet goed uit en stopten). Goed aanrijden, springen, afdalen en het water in ging goed maar niet vlot en in het water kreeg ik haar niet op gang voor de sprong daarna. Daar heb ik mijn rugnummer aan de hindernisjury gegeven.

Naverzorgen, meeleven met anderen (zowel van de hoera-kant als de helaas-kant), nog kijken naar de Z, maar niet op de prijsuitreiking gewacht. Naar huis was het op diezelfde A1 weer beredruk maar dat was geen probleem meer.

Nu gaan we het (relatieve) rustseizoen in, volgend jaar gaan we er weer volop tegenaan!

Groeten, Paul

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:30

Dit was trouwens het eerste jaar dat ik ben gaan kijken op Hattem en ik vond het echt een hele leuke cross Lachen. Goed omgeroepen, bij de interessante hindernissen een koek en zopietent Haha!, op regelmatige plekken in het veld een toilet en ook nog eens een mooie omgeving Haha!.

Ook voor het publiek een erg leuke cross Lachen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:31

Ben ik met je eens Apple! Daarnaast vond ik het ECHT druk.... Had ik niet verwacht!
Geweldig ook hoe mensen klapten en applaudiseerden als er 1 bijv goed door de afsprongen en boom-sloot-boom kwamen.

retzster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:32

Nienke is gevallen bij hindernis 18, dat was bij de herberg. Ze had haar been gebroken.

Ik heb vast veel bokkers gezien, maar weet niet hoe ze er uit zien. Zelf had ik een kobaltblauwe jas aan met het logo van SGW Friesland er op (liepen er nog 2 van rond). Ik heb ze wel voorbij zien rijden, maar zonder rugnummer weet ik het niet meer. Ladyzwien, _San_ en Bianca1980 kende ik al van vorige wedstrijden. Ik heb er ook een paar op de foto gezet, maar ze waren niet echt scherp helaas. Deze heb ik als PB gemaild.

Ik was nog nooit in Hattem geweest en vond het een hele mooie SGW. Sommige hindernissen vond ik wel heftig, zeker de grote afsprong aan het eind.

Groeten Michel
Laatst bijgewerkt door retzster op 04-11-07 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:34

Ik liep samen met mijn dochter ook lekker in het bos zoals elk jaar. Lachen Heb me weer opperbest vermaakt. Veel bekenden tegengekomen, lekker bijgekletst, veel combinaties op verschillende hindernissen. Haha! Lielle op de trakhener. Een heel aantal stops op de driesprong; iemand een boomstam zien kussen en heel hard met de helm tegen het dakje zien knallen.

Had dit jaar de camera alleen thuis gelaten. Beviel me best zonder dat ding. Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:35

Hindernis 18 was dat die kromme boom zeg maar?

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:40

Anne_GTI schreef:
... iemand een boomstam zien kussen en heel hard met de helm tegen het dakje zien knallen ...

waren gelukkig wel twee verschillende personen ... beiden bokkers overigens. Groeten, Paul

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:42

Lielle: wel erg jammer van je balken zeg..
Hoe kwam het? Geen ritme? Wel super dat je foutloos gecrossed hebt!!
Dat is in ieder geval een mooie afsluiting van het seizoen Lachen

Renske: Super joh!! Je bent ook echt veel gestegen na de dressuur.
Fijn dat je ook zo lekker gecrossed hebt. Je mag wel trots zijn, een vierde plek van Nederland in het M is zeker niet slecht!!

Paul: jammer zeg.. klinkt als een minder fijne afsluiting.

Ilse: jammer van je stop in de cross en je balkjes..

Jeetje ReesKees, jij hebt echt wel heel veel pech gehad..
En een flinke klap gemaakt.. Wel erg jammer.
Maar wel fijn dat de rest, tot je val fijn ging!

San: Mooie van je fijne foutloze cross Lachen

Ik heb ook al bokkers in de uitslagen gezien, die nog geen verslag geplaatst hebben.
Maar die het ook wel goed gedaan hebben, dus ben benieuwd naar meer verslagen Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:45

Paul_H schreef:
Anne_GTI schreef:
... iemand een boomstam zien kussen en heel hard met de helm tegen het dakje zien knallen ...

waren gelukkig wel twee verschillende personen ... beiden bokkers overigens. Groeten, Paul

Haha! Haha! Echt? Oh, wie was dat dan met dat afdak? (boktnaam) Mijn dochter heeft de hele weg met haar caphoesje in de hand gelopen want die wilde ze zelf terugbrengen. Heeft ze ook braaf gedaan hoor. Knipoog

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:51

Anne_GTI schreef:
... Haha! Haha! Echt? Oh, wie was dat dan met dat afdak? (boktnaam) Mijn dochter heeft de hele weg met haar caphoesje in de hand gelopen want die wilde ze zelf terugbrengen. Heeft ze ook braaf gedaan hoor. Knipoog

Ik zag haar - dat is GvdT - zonder caphoesje bij de veearts aankomen, maakte een opmerking daarover en kreeg toen haar hele verhaal. Groeten, Paul

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:40

Goede en minder goede resultaten voorbij zien komen, de meeste bokkers heb ik volgensmij wel gesproken gister.

Voor mij was het een dag om heeeel snel te vergeten..
Springen begon goed. Op hindernis 3 een stop, hij stopt nooit dus dat was al heel raar. Hij kwam iets groot, maar had zat kunnen springen. Verder ging hij goed t/m 6. Toen gleed Cheval met zijn achterhand uit in de wending van 6 naar 7 en toen ging het kaarsje uit.
Hij durfde gewoon niet meer. 7a goed, 7b kwam hij mooi voor, maar hij sprong niet lekker en kreeg de balk tussen zijn achterbenen, bij 8 idem.
Daarna 9abc. Zelfde verhaal. Kwam goed op a, dit was een oxer, weer balk tussen de achterbenen. B en C goed. Toen 10 nog, een oxer, weer goede afstand maar hij liet zich er middenin vallen.
Geen cross dus.
En als hij zo loopt is dat maar beter ook.
Ben met een schouderklopje het parcour uitgegaan. Heb het parcour op film staan. Heb de film nu al zo'n 10 keer nagekeken, maar je kunt duidelijk zien dat Cheval echt niet meer durft.
Helaas ik had me een anderde afsluiting met Cheval voorgesteld..

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:54

Jeetje Chantal.. Dat is echt balen!
Dat is zeker geen leuke afsluiting.
Hoe komt het denk je dat Cheval niet meer durft?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:09

Hallo Allemaal, was gisteren te moe om nog de PC aan te zetten, maar nu bij deze wakker (??? niet helemaal ben erg moe van het hele weekend )
Weet niet wat ik nou leuker vond, de cross of het weekend slapen en eten met zijn allen Haha! Haha! Ik had echt heerlijk dressuur gereden, wat ook wel mocht na teleurstellende punten in bathmen. Ik stond daarmee op dag 1 op de tweede plaats dressuur, dit bleek ik vastgehouden te hebben op zaterdag.
Het springen was ik doodnerveus voor, na Gorssel, pakte ik elke cross wel 1 of twee balken, veel mensen die ik ken zijn zich gaan bemoeien met het tempo waarin ik mijn pony reed en waren van mening dat dat rustiger moest, met als gevolg altijd een weigering of een balk of twee zoals in vlietland, diepenheim en bathmen. Het ritme was weg wat ik altijd had en verschillende oefenparcoursen leken nog slechter te gaan.
Toen ik dus het parcours zag van Hattem had ik het helemaal zitten. De staanders waren zover uit mekaar dat ik me zorgen maakte over de breedte en het natte gras met daarbij wat ik van mijn eigen beest ken hoe daarop te reageren had ik het best benauwd. Ik had me dan ook voorgenomen gewoon weer het tempo te pakken zoals ik in de cross ook min of meer aanrijd, meer naar voren zodat zij ruimer en fijner afzet met meer vertrouwen. Ook zijn dubbels voor mij moeilijk omdat het te breed staat daar Rebecca maar 1.51 is en 7,5 meter is net teveel met daarachter een oxer zo breed.......Sochtends had ik niet meer gegeten dan 1 afbakbroodje om 06.30 heerlijk door Marije gebakken in de oven in het ooo zo leuke gezellige huisje met bokkers. We gingen (ik als eerste bijna) ook pas om 00.30 uur naar bed om te slapen in de leuke stapelbedjes !!!!!! en dan om 06.30 er alweer uit zijn was best wel vroeg Knipoog
De paarden opgehaald samen met Reeskees en ik al naar het terrein, daar nogmaals de cross gelopen met vrienden die graag wilde komen kijken en dan Rebecca klaar gemaakt, ik heb nog wel wat gedronken maar de zenuwen gierde door mijn lijf.
Daarna losrijden springen, het parcours in .........gereden zoals IK fijn rijd met Rebecca en super trots was ik op haar dat we dus maar 1 balk pakte op....inderdaad.....de dubbel sprong oxer van 4 B. Ik wist dat ik hierdoor zou zakken maar helaas, de tweede plaats hield ik niet vast.
De cross ging heerlijk....alle zenuwen waren weg....de trakhener heb ik bij voorbaat niet gedaan, ik vind dat Rebecca daar niet klaar voor is, ook al heb ik nu iets van 12 wp's, daar ga ik nu rustig op oefenen dat ik daar met haar vetrouwen in heb.
Na de cross heerlijk met 0 tijdfouten te hebben gereden, gingen we weer bij de uitslagen kijken die hingen er al met dressuur en springen, ik was dan achtste, dus ik was al superblij, zakken kon niet meer alleen maar stijgen, ik wist dat Ilse (ladyzwien boven mij zou blijven, want ik wist dat zij ook al foutloos gecrosst had, de andere 6 die dan nog boven mij stonden wisten we niks van.

Toen gingen we heerlijk de cross bekijken van het M en Z en heb Paul en Lielle nog voorbij zien komen. Toen hoorden we dat de definitieve uitslag er hing, hebben we even met Jenga gebeld hahahaha ......ik had geen zin om naar dat bord te lopen en kijken vond het al prima zo, 8e plaats. We zijn bij de waterbak blijven kijken en daarna bij de afdalende helling ( heel erg indrukwekkend om te zien voor het Z ....WAUW. Jenga vertelde me dat ik 5 E GEWORDEN WAS...........DUS HAD TOCH NOG WEER EEN PAAR PLEKJES GESPROKKELD DOOR DE CROSS !!!!!!!!!! Knipoog Knipoog

Toen alles afgelopen was naar het bord, zagen we dus als ik dat balkje niet had gehad ik 1 was geweest !!! alhoewel als Nienke die TWEE balken niet had gehad (wat ik van haar ook niet had verwacht was zij 1 geweest, maar had ik 2 geweest en dan nog wel op het podium gestaan.) Nu helaas dus niet, maar ik gun het ze die erop stonden, ik heb een leuk weekend gehad en toen ik zag dat je dit jaar als 2 en 3 ook maar een gewoon lintje kreeg vond ik het ook niet erg meer, vorig jaar was ik derde in Hattem in de B en kreeg je een heel apart lint, daar had ik het dan wel voor willen doen. Nu vond ik die prijsuitreiking een aanfluiting voor 2 en 3. Jammer van zo'n mooie wedstrijd.

MAAR ZO'N BOKT WEEKEND MOETEN WE ZEKER NOG EENS DOEN !!!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! ECHT SUPER !!!!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:20

Annemieke, ik geef de bodem de schuld. Dat zal het misschien niet alleen zijn geweest. Maar heeft wel een heel groot aandeel gehad bij Cheval.

Bianca, GEFELICITEERD!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:21

Ik ben nu de foto's aan het uploaden. Zijn helaas niet super mooi, maar toch wel leuk hoop ik. Ik zal ze zo in het fotograventopic zetten Lachen

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:37

Bianca: super joh! Erg zuur van je balkje.. Dan baal je wel!
Maar toch heel goed een 5e plaats! Haha!

Chantal: dat kan ik mij wel voorstellen.. erg jammer..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:43

@ sjaan: ik kreeg al iets van je verhaal mee van het springen. Je stond met Lielle te praten en wij stonden bij het uitslagenbord. We wouden je op de foto zetten in de cross, maar je kwam maar niet Clown

@ bianca: super gefeliciteerd! Achteraf baal je van die balk, maar ach je hebt toch super fijn gereden?

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:46

@Chantal: Ik vond de bodem ook niet geweldig. Bij het dressuur was onze ring echt waardeloos. Beetje jammer.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:49

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:57

Jeetje wat een verhalen! Zowel positieve als negatieve! De positieve OK dan! en de negatieve Ach gut

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:58

Ik sprak trouwens nog iemand van de uitslagenverwerking van Hattem en ze hebben nog een discussie gehad over het alternatief in de L paarden. Je had daar de verplichte doorgang, je moest OOK voor het alternatief door die doorgang heen en dan doordraaien naar het hek. Einde van die dag bleek dus dat de hindernisrechter ACHTER die sprong zat en dus nooit heeft kunnen constateren of mensen die doorgang goed hebben genomen, Er was iemand die daar wat van gezegd heeft of zij dat wel heeft opgemerkt, antwoord bleef dus schuldig........... met andere woorden, het zou kunnen dat ruiters de doorgang NIET hebben genomen en naar het alternatief zijn gereden, die hadden dan eigenlijk uitgesloten moeten worden voor fout parcours, maar dat konden ze dus nu NOOIT meer nagaan. Mochten mensen dit dus gedaan hebben, dan hebben ze mazzel en het is een leer moment voor de volgende keer, want op het blaadje bij die vlag stond duidelijk dat je daar doorheen moest rijden. Ze hebben er dus niks mee gedaan, omdat ze als uitslag achteraf niks konden hardmaken.
Ik ken de man die de uitslagen deed en die kwam naar me toe om te vragen hoe ik was gereden.