[SGW] Is de sfeer op een SGW beter dan op een gewone...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Canter

Re: Is de sfeer op een SGW beter dan op een gewone...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:47

Conclusie: wat zijn wij toch ontzettend leuke, gezellige en sociale mensen. Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:51

@ pol013: ik ben het met je eens hoor wat je zegt. Het geldt natuurlijk niet voor ALLE mensen in de dressuur -of springwereld, maar mijn ervaring is dat het wel voor de meesten geld.
Ook heb ik wel een groepje bij dress of spr voor wie het niet geld en die het gewoon echt menen als ze je succes wensen.

Sinds ik op bokt zit moet ik zeggen dat ik wel veel meer mensen spreek op een sgw dan daarvoor Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:24

Rowo: ja dat heb ik ook, door bokt is het eigenlijk nog gezelliger geworden Haha!. Spreek je met elkaar enzo.

Ook ken ik wel redelijk wat mensen van de club enzo die crossen. Dus dat is ook wel leuk.
Ik rij zinds dit jaar dan bij de paarden, en vind dat toch heel anders dan bij de pony's. Bij de pony's kende ik echt heel veel.
Maar met die crossen enzo erbij word het steeds leuker. En ach bij de paarden rijden went ook wel.
Binnen vind ik springen dan nog leuker dan dressuur..

Maar toch blijft SGW het gezelligst Lachen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:39

en ook ik vindt het gezelliger dan gewone wedstrijden! En idd door bokt leer je steeds meer mensen kennen!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:46

Ik ben het deels met jullie eens, op SGW's zijn mensen veel meer met elkaar bezig, maar ik denk ook dat SGW veel meer een happening is, het is niet even 5 minuutjes proefje rijden en klaar, je hebt veel meer tijd om ook naar anderen te kijken/kletsen.
Maar van negatieve sfeer op andere wedstrijden heb ik ook weinig gemerkt. Als er iets is, zijn er altijd wel mensen bereid om je te helpen, iets te lenen of vragen te beantwoorden. Rotte appels heb je er altijd tussen, maar die zullen ook wel op een SGW rondrijden.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:01

Ik was gisteren met een vriendin heftig aan het shoppen in 2 paardenwinkels en onderweg in de auto hadden we het over de sfeer op de wedstrijden.

Zij is dus ook een "dressuurmiep" die nu 2 wedstrijden met me mee is gegaan om te kijken....conclusie...zij vond het ook geweldig.

En ben het dus ook met de eerdere conclusie eens van canter....we zijn hartstikke gezellige mensen.

Maar ook Bokt heeft inderdaad een groot aandeel in het saamhorigheid gevoel naar mijn idee.

De aanloop naar een wedstrijd barst meestal uit zijn voegen van enthousiasme en zenuwen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:02

Ik weet niet. Ik vind SGW wedstrijden super gezellig en de sfeer over het algemeen heel goed, maar ik heb ook klote sferen meegemaakt. Bij de pony's was het echt niet altijd even leuk en ik hoor en zie genoeg gebeuren 'achter de schermen'. En dit heb je natuurlijk ook in de springwereld en zeker in de dressuurwereld. Maar als ik eerlijk ben als ik op een springwedstrijd ben of oefenparcours is dat net zo goed gezellig. m maar over de feestjes te zwijgen Tong uitsteken

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:05

Ja, ik vind de sfeer op Sgw beter als op een dressuur of spring wedstrijd.
(bijna dan)Iedereen is vriendelijk naar elkaar toe, je kunt idereen zo om hulp vragen.Haha!

eigenlijk wat iedereen al zei.
Knipoog

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:00

zeker weten
het is veel gezelliger en als bijv je paard niet in de trailer wilt en na 3 pogingen nog niet staan er zo 10 mensen voor je klaar ( heb ervaring)
nou op een gewone dressuur wedstrijd moet je echt gaan vragen om hulp en die krijg je dan niet eens altijd:Y)

Dennis_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:13

Ik ben het er 100% mee eens.
Crossers zijn gewoon vriendelijk..
En maken er een leuke dag van,genieten van de omgeving en natuur.
Zeker niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken voor een ander..

Bij ons op de vereniging is het wij gevoel verdwenen,erg jammer..
Alleen de cross groep is erg close met elkaar.We gaan zelfs uit eten om het seizoen af te sluiten..
Een sgw is voor ons een uitje.hoe meer fans er mee gaan des te gezelliger het is..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:17

Ik vind de sfeer op een SGW wedstrijd beter. Weinig stress, iedereen helpt elkaar en je ziet veel mensen die echt plezier hebben. Op een "gewone" dressuur of springwedstrijd is het veel meer ieder voor zich en meer stress.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:30

Ja! leuk Topic!

Ik rijd het allemaal, Dressuur, Springen en SGW. Het grote verschil (en waarom het ook veel gezelliger is) is dat men bij SGW komt om de cross te rijden, men is al blij als je kan deelnemen en als je hem uitrijdt en veel plezier onderweg heb gehad zonder dat je uiteindelijk hoeft te winnen. Uiteraard ben je er altijd een hele dag mee bezig, dus leer je meer mensen kennen, waardoor je lekker aan de klets raakt. Je bent afhankelijk van de gezondheid van je paard (ik denk iets meer dan bij de andere sporten, dankzij de controles) dus het paard wordt gewaardeerd en meestal goed verzorgd zonder al te veel poespas. SGW-mensen zijn denk ik over het algemeen nugtere personen. Het leuke van SGW vindt ik vooral dat er paarden meelopen die niet voorgevormd zijn. Ook een boeren knol met een puntkop kan daar gewoon zijn puntjes halen.

Waar ik me bij springen aan erger: verwende kinderen en kapsonesruiters van springstallen, die altijd zich lopen uit te sloven met het inrijden, alhoewel het niet mag meer dan 20 cm. boven de klasse inspringen. Af en aan rijden van 4 verschillende paarden zonder echt te genieten van de sport en zonder echt met het paard bezig te zijn. Als ik dan met mijn "gewone paard" daartussen rijdt wordt ik er gewoon een beetje zenuwachtig van. Toen ik is van iemand hoorde: Ëen 1.50 paard koop je pas vanaf 50.000 euro, dacht ik, wat dacht je van goede training, met een gewoon paard?

Dressuur is nog erger. In die groep kom ik er meer en meer achter dat de amateurdressuur port allang niet meer om het paard draait. Bij 20 graden hun paard (meestal Ferro afstamming of wat er dan in de mode is) nog zwetend onder een wollen deken zetten, ouders en toeschouwers worden na een proefje uitgekafferd omdat ze verkeerd of te laat hebben voorgelezen. Paard krijgt de schuld van alles en het jurycommentaar wordt bij slecht presteren de wind in geslagen. Inrijden met springschoenen en tot aan de oksels in de bandages die ze vlak voor de proef er heel snel met veel stress weer af moeten rollen, wat een uiterlijk vertoon! Ook het dressuur gefokte paard wordt steeds erger, het kan niet springen, deze loopt zijn ijzers eraf of raakt door het ruime lopen zijn pezen, heeft een voorgevormd rond halsje en loopt met 4 jaar praktisch de piaffe. Allemaal heel leuk, maar de doorsnee binnenbak dressuurruiter krijgt al zenuwen als er een terrasje naast de ring staat, laat staan dat hij of zij haar paard in bedwang houdt als hij schikt van den plastic stoel! verschikkelijk!

Lekker SGW-en!!!!!! Dat vinden paarden ook geweldig!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:37

Ja mee eens.

Ik was afgelopen jaar in de vlietlanden eraf gevallen toen kwam er een wildvreemde, op me af die had ook al gereden en die zei: "hup er weer op en rijden ik ben ook gevallen het maakt niet uit erop en weer rijden' waarop ik zeg: 'ja maar ze is niet naar voren te krijgen en me zweepje is gebroken" ...hij"Ooh hier heb je de mijne erop en rijden' Dus hij hielp me er weer op wenste me geluk en hup daar ging ik weer.
Echt ik wist niet wat ik meemaakte dat dit bestond!!!, helemaal geweldig Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:38

Party!! Party!! *LOL* *LOL* Ja Ja Ja
helemaal eens met JENGA, je haalt me de woorden uit de mond !!! maar had geen zin zo'n lang verhaal te schrijven Bloos Bloos Haha! Haha! Haha! Haha!
voel mezelf ook altijd een beetje apart met mijn kleine E Zij zijn groot en ik is klein! tussen die paarden op dressuur en springen. Met in het Z1 mijn rubberen laarzen en geen stang en trens en cap ( nu sinds een aantal wedstrijden een hoedje....toch maar Knipoog ) maar nog steeds geen stang en die rubberen laarzen zitten toch het lekkerst Haha!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:26

ik vind de sfeer bij ons in belgie op eventing wedstrijden toch ook wel een stuk beter dan op spring of dressuurwedstrijden...

zoals veel mensen hier al gezegd hebben is er weinig concurrentie en dat is echt super... en als er een probleem is,wil iedereen helpen...

ook op de feestjes s'avonds is er echt een goeie sfeer... ik kijk al uit naar het volgende seizoen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:12

Jenga Leuk geschreven en ook echt waar!

Pas op een dressuurwedstrijd ook een gesprek opgevangen tussen springruiters. "op een springwedstrijd is het toch wel een stuk gezelliger dan op een dressuurwedstrijd. maar ben je ooit op een Cross geweest? Das zon gezellig volk "

Hihi, en ik maar lachen toen ik later in mn SGWay of Life Polo stapte Tong uitsteken

Ik heb crosswedstrijden ook altijd als gezelliger ervaren, en kan niet wachten op de dag dat ik er zelf 1 mag rijden. Maar het feit dat ik 2 uur in de auto ga zitten om een training of een wedstrijd alleen te kijken, en even bij te kletsen met bekenden denk ik dat dat ook genoeg zegt Ja

Bij SGW ben je geen vreemden, en als nieuweling altijd welkom, snap je iets niet zijn er voldoende mensen om je te helpen. Iedereen helpt mekaar waar het kan, Is je singel kapot? Of ben je iets vergeten? Altijd Iemand die het voor je te leen heeft Ja Maar vooral: Met wát voor paard je ook komt, of ie nu 10.000 euro of 50 euro op de hedelse markt heeft gekost... Niemand die je veroordeeld, of een mening over je klaar heeft. Als jij en je paard maar lol hebben!!!!

Ondanks dat wij een gezellige dressuurkring hebben, kan niets tippen aan een dagje crossen...
Laatst bijgewerkt door CarpeDiem op 02-12-07 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:14

vind ik wel, ik ging wel eens met mijn tante mee naar SGW wedstrijden, daar was het heel gezellig, niemand voelde zich hoger dan een ander, en dat zie je bij de dressuur wel meer..

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 04:35

Scum toch... dat je al durft te vragen of t zo is..

verander het alsnog in:
"de sfeer op een SGW is beter dan op een gewone wedstrijd"

verder ga ik er niet op in het is gewoon zo, meer een feit dan een vraag..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:48

Ik ben een aantal jaar geleden groom geweest op grote wedstrijden en ik ben het er zeker mee eens.. Juist door die gezelligheid en gemoedelijheid heb ik altijd gezegd dat ik wil gaan crossen zodra ik een eigen paard zou hebben *LOL*

Het staat ook zeker op de planning met Carlos Haha!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:44

Ik ben een paar jaar geleden een aantal wedstrijden meegeweest met jan van beek als groom.
En zelfs ik merkte het al! en wedstrijden in belgie zijn nog veel relaxter vind ik!