SUPER BEDANKT ALLEMAAL!!!
Sorry voor de late reactie, maar wel heel erg bedankt iig!
Dat stukje in mijn beginpost waar sommigen uit halen dat ik negatief over Britt denk, heb ik misschien te vaag geformuleerd. Britt is een ontzettend talentvol paard, maar aangezien ik niet het talent heb om haar goed om te scholen en zij zelf ook laat blijken dat ze andere dingen (dan dressuur) veel leuker vindt, heb ik haar leren springen (ze durfde niet eens over een balkje) en dat vind ze nu zo leuk dat op het moment dat er een hindernis in de bak staat, ze er amper bij weg te houden is :-P. Onze basis is op het moment al heel aardig en ik ben super trots op haar. (Haar zoon, die ook van mij is, blinkt trouwens juist wel uit in dressuur).
Die startkaart heb ik (als het goed is) binnenkort en dan gaan Britt en ik rustig aan beginnen met eerst wat dressuur en later ook spring wedstrijdjes. Ik hoop van de winter iig in allebei één winstpunt te behalen en heb daar ook het volle vertrouwen in.
Ik weet dat dressuur de basis is van alles en vind het ook heel belangrijk dat deze basis goed zit, maar, en dat komt door mij, ik denk dat ik met Britt niet veel verder zal komen dan de B en eventueel L1. Ook hebben we daar niet echt de ambities voor (heb ik wel met haar zoon trouwens) en juist daarom vind ik SGW zo leuk. Je moet wel een dressuurproef afleggen, maar hieraan worden minder hoge eisen gesteld dan aan een gewone dressuur proef
Over trainingen ben ik al veel aan het lezen en ik denk dat ik (na het rijden van een aantal dressuur en springwedstrijden + behalen van winstpunten) volgend jaar een hele zomer uittrek voor het lessen/trainen en het rijden van oefencrossen. Ook heb ik al met iemand contact met wie ik een keer mee kan naar een cross om te kijken hoe het er allemaal aan toe gaat…. (nog meer mensen met wie ik mee kan, omgeving het gooi???)
Op het moment rijd ik voornamelijk dressuur met haar, regelmatig doe ik wat spring werk en dan vooral lage (ca 50 cm) in uitjes om goed ritme en balans te verkrijgen. Ook ga ik vaak met haar lange buitenritten maken en spring dan af en toe over een boomstammetje (zonder uitstekende takken, en pas nadat ik de bodem gecontroleerd heb). Verder spring ik ook wel eens over jerrycans en dergelijke om te wennen aan vreemde objecten. Binnenkort wil ik ook eens over een baal hooi heen springen om te kijken hoe dat gaat (is dit een goed idee?????)
Maar iig echt super bedankt allemaal voor de tips. Meer info is natuurlijk altijd welkom.