[SGW] SGW Barchem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: SGW Barchem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:36

Leliaardje schreef:
Leuk om alle verslagen te lezen!
Iedereen weer veilig thuis, dus: goed gedaan!!!

Wij gaan er morgen tegenaan..............

Inderdaad leuk om de verslagen te lezen. Ik kijk er nog wel een beetje tegenop. Het wordt voor Rosanne en Toetje het debuut in het L en zo'n insprong in het water hebben ze nog nooit gedaan. Nu deinst Toetje niet zomaar ergens voor terug, maar spannend vind ik het wel.

Maar goed jullie hebben het er in ieder geval zonder grote problemen vanaf gebracht, dus dat moet ons morgen ook lukken. Een weigering is niet erg, maar valpartijen heb ik een hekel aan!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:46

Rowo, wat jammer van je weigering joh, en helemaal frustrerend dat je daardoor net buiten de prijzen valt...

Vlooiebaal, wat rot van dat verkeerd rijden! En al helemaal met een henstige merrie... Maar toch goed dat je er wel een aardig goed gevoel aan overgehouden hebt...

Tientjeh: Gefeliciteerd met je prijs!! Lekker joh!

Irene, das nog eens een spannende manier van cross rijden, zo echt hindernis voor hindernis.... Gelukkig ben je wel helemaal rondgekomen!

Jiska: top, zo'n goed gevoel over het afsluiten van het seizoen!!

Kim, geen prijs gewonnen met je foutloze rit? Gefeliciteerd in elk geval met lekker foutloos zijn!

TG, klinkt als een tevreden resultaat toch? Als je echt tevreden bent, gefeliciteerd dan!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:14

Rowo: wat jammer zeg van je weigering. Maar wel super dat je voor de rest zo fijn gereden hebt

Kim: super zeg van je cross!

Tientjeh: gefeliciteerd met je 2e prijs

Irene: jammer dat het begin niet zo goed ging. Gelukkig heb je op het laatst nog wel fijn kunnen rijden

Vlooiebaal: jammer dat je verkeerd bent gereden Ach gut

Jiska: fijn dat je zo'n goed gevoel over Tessa hebt. Wel jammer van je andere

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:59

Uitslagen staan online!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:05

L-pony's hebben het goed gedaan, geen uitsluitingen en veel foutlozen, dat is bij de B paarden wel wat minder. Zou je toch niet verwachten zo aan het eind van het seizoen. De eis voor de L-pony's lag ook niet zo hoog : L+2. Toch raar dat het bij de paarden dan zoveel minder gaat.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 07:55

door wie zijn er foto's gemaakt?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:51

yvonnepuntnl schreef:
L-pony's hebben het goed gedaan, geen uitsluitingen en veel foutlozen, dat is bij de B paarden wel wat minder. Zou je toch niet verwachten zo aan het eind van het seizoen. De eis voor de L-pony's lag ook niet zo hoog : L+2. Toch raar dat het bij de paarden dan zoveel minder gaat.

Tja, eind van het seizoen wordt het toch allemaal wat pittiger. Wat meer combinatiesprongen, dus technischer. Ook heb je in Barchem veel keuzesprongen, moeilijke (snelle) of makkelijke variant, daar staat Barchem om bekend. Best een leuke graadmeter of je klaar bent voor een hogere klasse.
Ik zelf had een aarzeling (en een stapje terug met 1 voetje) voor de hoge waterafsprong, dus een weigering maar daarna sprong ze er keurig in. Risico wat je neemt of niet. De rest heb ik allemaal rechtdoor genomen en dat ging prima!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:10

Mijn verslagje nog:

Voor de dresuur de cross gefietst. Pittig (qua technische sprongen) maar ik voorzag nergens echte moeilijkheden.
Dressuur ging al wat fijner dan in Bathmen, maar nog niet helemaal naar mijn zin. 186 punten en daarmee stond ik 9e.

Na de dressuur een uurtje de tijd dus even wat gegeten en gedronken en paard weer van de trailer om te zadelen.
Inspringen ging heel fijn, 1 keer een wat mindere afstand, maar de rest ging lekker. Het liep ietwat in dus niet veel los gesprongen. In de ring ging het fijn en een foutloos rondje was het resultaat.

Toen de cross. Ik had van te voren al besloten om de hoge waterinsprong te nemen. Als ik volgend jaar naar het L wil, dan moet ze dit soort dingen toch gaan aanpakken. Mede doordat de andere inloop voor het water qua bodem ook slechter was koos ik voor de moeilijke variant.
Bij hindernis 4, de dikke boom op de heuvel, wist ik dat je daar goed tempo moest houden om de sprong bovenaan goed te kunnen nemen. Het ging als een speer. Oxer op het weiland, houtstapel, de 2 smalletjes van 7 en hindernis 8 gingen ook erg fijn. Op de 1e insprong van de kikkerpoel had ik echt een k lote afstand, maar Sims redde me daar. Lovers Ik was wel wat uit balans in de landing maar kon gelukkig snel herstellen voor de uitsprong van de kikkerpoel. Daarna opsprong met steil er achter ging goed, smalle bankje en opsprong met dikke boom ook. Toen richting waterbak, nog even door de "0" gesprongen, waar Sims aarzelde en een pas achteruit ging. Weigering dus op de insprong van het water. Daarna sprong ze toch heel braaf naar beneden. Sprong na de waterbak, het witte hekje, de steil met zandzakken, de brug en de laatste sprong gingen heel fijn.
Ik finishde 13 seconden buiten de tijd, maar ik ben heel tevreden! Sims heeft wederom super gelopen en die weigering op de waterafsprong vind ik helemaal niet erg. Sims heeft deze cross veel geleerd en dat vind ik belangrijker.

Uiteindelijk net in de prijzen gevallen, mede doordat er veel weigeringen waren bij de anderen. 5e prijs was voor ons. Leuke afsluiting van het seizoen!

Later hebben we nog een poosje naar de pony's staan kijken bij de waterbak maar mèn wat kunnen die (de ruiters dan) enge dingen doen! Sommigen waren echt onverantwoord bezig.

Verder iedereen die fijn gereden heeft en/of prijs heeft gefeliciteerd, Barchem was geen makkie!

Ik kan in ieder geval terugkijken op een heel fijn seizoen en ga vol vertrouwen naar seizoen 2008!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 10:28

Super Simmie, en natuurlijk de rest!

In de M pony's werd gister echt beroerd gereden. Van alle combinaties die ik gezien heb op de boom voor het water waren er slechts 2 die er zonder weigering over heen kwamen Verward

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:40

Super gedaan Simmie!

Rowo: dat zou je toch niet verwachten van M combinaties

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 12:32

Ze kwamen echt volgas er in rijden en helemaal scheef er voor. Stopte de pony uiteraard en dan maar met de zweep erop

Wie heeft trouwens nog die kruising haflinger x NF of welsh ofzo gezien, in de klasse L? Die ging echt volgas op het alternatief af en kon dus niet het bochtje richting het water halen. Die sprong zo omhoog over de afscheiding heen. Levensgevaaarlijk. Toen die pa maar schreeuwen dat ie vanaf daar boven maar naar beneden moest springen, afsprong van 1 meter zoveel.

edit: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CQVUDZQH.jpg
Hier ging die dus rechtdoor over die afrastering van hout heen en stond dus tussen de brug en die afrastering. Naar beneden de waterbak in was echt hoog.
Laatst bijgewerkt door rowo op 28-10-07 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:32

IK heb wel een een soort haflinger bij het springen gezien. En een tinker in de cross die aardig de pijp leeg had.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:51

Simmie: wij hadden dus dezelfde gedachte met de waterafsprong Ja.
Fijn dat ie het toch deed na even twijfelen Haha!! super!

bij de M pony's trokken veel hem in de wending in de mond. Om te remmen. Bij veel sloegen daar de moter ook al af.
Hester nam dee hindernis trouwens heel mooi Ja.

Maar veel M pony's namen bij hindernis 3 ook het alternatief. Inplaats van op en afpsprong, of de punt.
Ik vond die op en afsprong wel mooi Ja. Maar ze zullen er vast wel zo hun redenen voor hebben Knipoog.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:57

Ik wilde vandaag even gaan kijken, maar ik kom goed en wel het terrein op en de speaker meldt dat de cross stilgelegd wordt vanwege een ongeluk. De hindernis kreeg ik niet helemaal mee, dat was volgens mij iets van 33 (als dat uberhaupt kan), maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Ambulance was vrij vlot ter plekke en ik heb hem ook nog niet weer langs zien komen. Geen idee wat er dus precies aan de hand was, maar daar komen we morgen via de krant wel achter.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:01

Simmie Gefeliciteerd!
Mooie afsluiting van het seizoen zo te horen!
Gefeliciteerd met je prijs!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 14:45

Dat klinkt niet mooi Fjordnina, ben benieuwd wat er gebeurt is!

@ kim: ik ben het met je eens hoor. Die op -en afsprong had ik ook wel genomen bij hindernis 4 als we die mochten. Zo heel speciaal vond ik hem ook niet.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:49

Ik ben ook weer terug Lachen
Stond met Violin op de lijst, maar die was vanochtend bij het eten niet fit. Temp opgemeten : 41.4 graden! Mams uit bed gehaald en die heeft haar gelijk behandeld. Toen besloot ik om Sunny mee te nemen voor een rondje L HC. Goed voor het vertrouwen en ik stond toch al op de lijst. De dressuur ging wel aardig goed 182 punten. Springen foutloos. Met de cross wilde ik overal rechtuit, dus de punt en de twee wiebertjes achter elkaar. Ik voelde gewoon tijdens de cross dat ze weer steeds meer vertrouwen kreeg. Ze liep echt super rond, trok weer op de hindernissen aan. Ik had geen klokje om, want ik wilde niet voor de tijd rijden. Was ik 28 sec. binnen de tijd. Helemaal tevreden dus met mijn paard en met een goed gevoel naar Hattem volgende week in de M.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 14:51

Super Renske!! Op naar Hattem.. Gaat het nu alweer beter met Violin?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:52

Ja volgens mij gaat het met Violin al weer wat beter, ze racete net het land in.

Rowo, ik heb meerdere M ruiters in de fout zien gaan bij die op- en afsprong. Ik denk dat het voor de paarden daar moeilijk in was te schatten wat ze precies moesten doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 15:04

Het ziet er denk simpeler uit dan het is....

Fijn van Violin, als ze echt heel ziek wat ging ze niet door het land rennen lijkt me Knipoog

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:09

ja, ik vond het er ook niet heel moeilijk uit zien! Waarom heb je eigenlijk je laatste cross gereden?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:09

Sim; goede gedachte om het water nu zo te proberen. Fijn dat je haar erin kreeg.
Renske; enig idee wat er met haar aan de hand was?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:10

wie is haar?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:16

Jezus, ik bedenk me nu pas dat de ambulance kwam voor Caatje1986 !! Bloos! Ik stond met Annemarie te praten en die zei dat de cross stil lag om iemand die van Dongen heette. Keek net in het starttijden topic is zij het dus! Heel erg duimen dat het meevalt, echt verschrikkelijk sneu!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:27

Owjee! Ik zal met je meeduimen!