[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:13

Mn ouders zitten te pushen dat ik de organisatie bel of ik er morgen misschien tussen kan...
Maar ik vraag me af of dat alle moeite waard is en of we morgen in het zelfde springparcours niet gewoon voor het grootste deel dezelfde fouten maken en weer voor niets eigenlijk de hele dag bezig zijn....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:28

ik zou het zeker doen Nickeltje. En dan gewoon alles of niets rijdenin het springparcours.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:28

Crosskip, jammer van de mindere voorbereiding, maar knap hersteld! En gewoon gáán in Barchem!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:45

Lielle, je maakt me nog meer aan het twijfelen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:09

Eens kijken of ik het allemaal kan onthouden. Rowo; GEFELICITEERD!!!!!!

Berdient ook netjes gereden.

Nick; wat zul jij verschrikkelijk balen. Ik ga wel met Lielle mee hoor. En 8 uur is nog best een christelijke tijd om te bellen..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:18

Rowo, ten eerste van harte gefeliciteerd! Super gedaan. Ik besef me nu dat jij het was die mij gedag zei toen ik mijn paard na de cross aan het uitstappen was. Bloos

Crosskip, jammer van je weigeringen, maar dat had ik irl ook al gezegd.

Nickel, Kaauutee zeg! Ach gut Gewoon proberen of je morgen er bij kunt en gaan met die banaan!

Wat ik me gister heb voorgenomen heb ik waar gemaakt vandaag. Dressuur was toch al verpest door de schapen dus ik had niets te verliezen.
Ik heb een fijn springparcours gereden met helaas 1 balk op 3 die me tegelijkertijd de 2e plek kostte. Sim ging wat groot en ik bleef iets achter de beweging waardoor ze met haar achterbenen het balkje mee nam.
In de cross ging het eigenlijk vanaf de start al lekker, ik had op 4 een wat mindere afstand en nog op 10, maar voor de rest ging het heerlijk. Foutloos gefinished (niet gezwaaid naar Vief, maar wel even gedag gezegd tussen 2 hindernissen door Haha! ) met nog 8 seconden over op de klok.
Sims heeft fijn gelopen vandaag en ik ben erg tevreden met haar. Had voor het eerst de martingaal van mijn borsttuig gehaald en dat beviel eigenlijk wel erg goed, dus die laten we er af voortaan.

Even de uitslag en stijlpuntenlijst afgewacht en met weer 2 wp's huiswaarts gekeerd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:24

@ Nickeltje: ik heb je zien losspringen. Wij liepen met zijn vieren door de losrijbak naar de andere manege.. Echt onwijs balen van je 8 balken! En ik zou zeker proberen of je er morgen weer tussen kunt!!!

@ simmie: ik was het idd Haha! Ik had al zo'n vermoeden dat je niet doorhad wie ik was. Gefeliciteerd met je winstpunten Haha!

@ crosskip: Ik heb een hele flauwe wending van 4 naar 5 gereden, dus wel de L sprong gepakt! Echt super fijne afstand en sprong.
Zelfs hindernis7 ging redelijk.... Maar hij landde wel met zijn achterbenen op de hindernis *LOL*

En de rest ben ik alweer vergeten. Maar iedereen toch gefeliciteerd met de resultaten. En als het wat minder ging: op naar de volgende keer Ja

Ik ga zo ff een feestje vieren Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:25

ok, ok, ik kan er morgen tussen. Moet over kwartier terug bellen over tijden...
Maar heb ik door mijn uitsluiting van vandaag minpunten gekregen, ik bedoel winstpunten aftrek??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:27

nee, en bovendien zou dat ook niet uitmaken voor het NK.

Goed gedaan Sim! Jammer van je balk.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:27

Nickeltje balen van die balken!
Hopelijk gaat het morgen wat fijner
crosskip jammer van de weigeringen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:29

Ik ga heel hard voor je duimen nickeltje? Als je nou eens maar 1 of 2x een stijltje springt ofzo.. Heeft mij ooit eens geholpen. Want toen had ie in het parcours zoiets van : Oeh hindernissen, op letten!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:30

rowo schreef:
@ simmie: ik was het idd Haha! Ik had al zo'n vermoeden dat je niet doorhad wie ik was. Gefeliciteerd met je winstpunten Haha!

Gelukkig heb ik je wel vriendelijk gedag terug gezegd anders zal je wel gedacht hebben "wat een sjaggo" Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:31

Sim; netjes goedgemaakt. Jullie gaan hard!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:52

Rowo, ik zal dat proberen.
Ik heb nummer 156 gekregen.
Alleen de dressuur tijd die ik door kreeg, 11.36, is heel anders dan wat er op de site staat...

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:53

Allereerst Rowo gefeliciteerd met je titel!! SUPER!!!
Berdientje, skygirl, crosskip gefeliciteerd met jullie fijne ritten!
Nickeltje, dat is wel heel erg balen zeg. Hopelijk gaat het morgen fijner. Niet teveel denken aan wat er vandaag is gebeurd en met frisse moed er weer tegenaan OK dan!

Nou dan zal ik mijn verslag ook nog maar even doen.
Vrijdag dressuur gereden, eerst met Nika en dat was weer echt op haar manier. Hard dus en onbenullig, was al iets minder erg als vorige week in Diepenheim dus dat was alweer iets. Resultaat was 162 punten en laatste. Daarna Jipje opgehaald en die liep eigenlijk wel lekker, met hem had ik 197 punten en stond 5e.
Vanmorgen vroeg met Nika springen en het springterrein was spekglad vanwege de dauw en het lange gras. Nika is altijd onzeker op lang gras en het was nu ook nog eens spekglad. Hierdoor veel twijfel bij haar met als gevolg 2 stops, maar ik wist waar het aan lag en kon het haar eigenlijk ook niet kwalijk nemen. Daarna naar de cross en dat ging eigenlijk heel lekker, alleen bij hindernis 6 (daar kwam je van een groot grasveld over een heel simpel oxertje) twijfelde ze weer vanwege de gladheid. Toch door kunnen drukken met een rotsprong als gevolg. De rest ging lekker en de waterbak ingesprongen Haha! Voor de laatste hindernis nog wat voltetjes gedraaid in verband met de tijd en daarna netjes op tijd binnen gekomen.
Daarna als een gek Jipje opgezadeld en losgesprongen, gelukkig was Mandy al voor mij de ring in gegaan zodat ik nog even de tijd had. Hij ging lekker, had alleen een super mis afstand op 3 en daar hielp hij heel erg. Gelukkig foutloos. Bij de start van de cross werd hij behoorlijk ongeduldig en wist hij alweer dat hij mocht. Hij ging dan ook als een speer van start en heeft de hele cross als een speer gelopen. Was weer een super fijn gevoel. Toch nog wel wat te snel en dus ook weer voor de laatse hindernis wat voltetjes gedraaid. Daarna netjes binnen de tijd gefinished.
Toen wachten op de uitslagen, toen ze er hingen stond ik op de eerste plek. Ik was helemaal blij, want ik was dus kampioen met Jipje. Helaas duurde dit maar 3 kwartier, toen werd er nog een protest ingediend van een meisje en toen werd zij eerste en ik 2e. Maar ja nog altijd wel super tevreden!
En belangrijker nog, alles is weer heel thuis!!

Voor degene die morgen nog moeten: Veel succes en plezier!!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 20:21

Rowo; Wat gaaf Haha! (hoevaak heb ik dat nu wel niet gezegd *LOL* ?) Ga maar lekker een feestje bouwen zo!
JN; Gefeliciteerd! Netjes gedaan!
Nickeltje; Wat k.loten zeg! Wel fijn dat je er morgen nog tussen kan!
Simmie; Netjes van je foutloze cross, jammer van je balkje!
Crosskip; Jammer van je weigeringen..

En wij; Op naar morgen Haha!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:22

Nickeltje schreef:
ok, ok, ik kan er morgen tussen. Moet over kwartier terug bellen over tijden...

Maak er morgen een goede dag van, vergeet vandaag. Morgen is een andere wedstrijd. Ik duim voor je. Groeten Paul

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:23

Gefeliciteerd JN, wel jammer dat je uiteindelijk het kampioenschap miste, maar 2e is toch ook een knappe prestatie. Waarom was er eigenlijk protest?

Je mag toch voor de laatste hindernis geen volte maken? Volgens mij staat er in het regelement dat je in een rechte lijn naar de finish moet galopperen, of ben ik nu een beetje in de war?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:24

Voor de laatste hindernis toch wel? Erna toch niet meer?

@Nickeltje: wat onwijs balen zeg!!
@JN: 2de is ook erg goed!!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:26

Je zegt het goed Sim: in een rechte lijn naar de finish galopperen. Wat je vóór de laatste hindernis doet (draven, stappen, op je hoofd staan of voltes draaien) is niet interessant. Groeten, Paul

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:27

Simmie, voor de laatste hindernis mag je wel een volte maken. Tussen de laatste hindernis en de finish niet meer, dan moet je in 1 rechte lijn naar de finish gallopperen.
Diegene die protest had ingediend daarbij bleek dat ze een verkeerde tijd bij de uitslagen hadden gezet en nu vielen haar tijdsstrafpunten weg en was zij dus kampioen. Maar ze heeft pas na 3 kwartier protest ingediend en ik dacht dat dat altijd binnen een half uur moest>

Jij ook nog gefeliciteerd met je foutloze cross. Ik heb je nog wel gezien vandaag toen je de cross uit kwam geloof ik, maar ik durf dan nooit zo goed iemand aan te spreken Bloos Vind Sims wel een heel stoer paard!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:28

Klopt TeeGee! Dat was het NÁ de laatste hindernis. Haha!
Ben niet meer helemaal bij na alle kou van vanmorgen vroeg..... Bloos

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:29

Dank je JN. Ik heb jou niet gezien/herkend!
Volgende keer wel gewoon dag zeggen hoor. Ik bijt niet.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 20:36

Nog ff snel een vraagje; Bij 9/10(B paarden), kun je dan bij 10 gewoon de linkersprong pakken? Op de foto kan ik niet goed zien waar het vlaggetje staat, het lijkt daar alsof ie naast de rechtersprong staat. Net met crosslopen stond ie naast de linkersprong. Hoe hebben jullie die genomen?

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:41

IndianSummer schreef:
Nog ff snel een vraagje; Bij 9/10(B paarden), kun je dan bij 10 gewoon de linkersprong pakken? Op de foto kan ik niet goed zien waar het vlaggetje staat, het lijkt daar alsof ie naast de rechtersprong staat. Net met crosslopen stond ie naast de linkersprong. Hoe hebben jullie die genomen?

Bij 10 mag je kiezen of je de linker of rechter doet Knipoog