Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Enne, van 2 keer SGW valt nog niet zo veel te zeggen toch?

Simmie schreef:Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor een M/Z-ruiter best moeilijk/lastig is om een B-proefje te rijden.

Cross is veel leuker, haha!
, de achterhand kwam eerder op de AC-lijn dan z'n hoofd
, hoezo kantelen en uitzwaaien 
) rowo schreef:Ik rijd M2, ga in november over naar de Z, en ik kan je vertellen dat zo'n B proef echt vies tegenvalt. Hoe stom het ook klinkt. Normaal heb je een hele proef vol oefeningen en je hebt constant wat te doen.. In zo'n B proef doe je dan in vergelijking 'niks'. Dan moet je zo onwijs gaan letten op de figuren, hoe je zit etc... Had niet verwacht dat het zo tegen zou vallen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik met Calypso in de sgw nog niet lager dan 198 heb gehad.
rowo schreef:Ik kan me daar in tegen wel voorstellen dat er mensen zijn die echt moeite met zo'n proef hebben, puur omdat hun paard echt meer een paard voor de cross is. Ik vind dat een jury daar wel degelijk rekening mee moet houden.

Wat mij betreft heeft die dan pech gehad bij de dressuurproef. 

rowo schreef:Ik bedoelde meer in de trend van wat er in het begin van dit topic werd gezegd.... Dat juryleden er van te voren op worden gewezen dat het een SGW proef is en geen normale B proef op een CH.

Scum schreef:En daar ben ik het totaal niet mee eens. Een paard dat meer voor de cross is (ik denk dat je zoiets bedoelt als een hittepetitje die daardoor niet zo netjes loopt) dat heeft gewoon pech in het dressuur onder deel. Je kunt daar toch niet rekening mee gaan houden? Wat doe je dan met paarden die meer geschikt zijn voor de dressuur en in de cross tijdsoverschrijding hebben omdat ze bijv teveel sprong hebben in de galop? Dan gaan ze echt niet zeggen: oh, daar houden we wel rekening mee, we schrappen je tijdfouten weg.
De bedoeling van dressuur is dat de winnaar de beste is over 3 onderdelen. Je zult dus in alle3 de onderdelen enigszinds goed moeten zijn. Een minder onderdeel betekent dat je daar strafpunten op moet incasseren. En als we met de dressuur rekening gaan houden met bepaalde zaken dan vind ik dat prima, maar dan moet je dat bij het springen en de cross ook gaan doen. Ik denk dat zoiets een hoop protesten op gaat leveren
.