[SGW] SGW Ysselsteyn - Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Ysselsteyn - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:23

Yvonne, dat geeft niet hoor SGW-ITP is er ook nog maar net.
Oh was jíj dat! Nou dan is het mysterie van de "geheimzinnige bokker" ook opgelost. Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:43

Hallo,
Ben al weer een tijdje thuis. Mn broer kwm uit Australie terug dus ik ben niet erg lang op de wedstrijd gebleven.
Dressuur beetje tam, 190 punten.
Springen was met losrijden echt super, ik kn regelen, tellen en we kwamen steeds uit. Heerlijk gevoel. We komen de ring in, ik voel Nick opspannen en was alle controle kwijt. Er klopte gen afstand meer niks. Uiteindelijk 3 balken er af en een gefrsutreerd gevoel!
Cross ging heerlijk. Alleen vlak voor 8, bos-uit vloog Nick linksaf een pad in en later bleek dat aangerekend te zijn als weigering.
Verder foutloos, heuvel op na het water was even zwaar, maar ging ook.
Na de cross meneer ''Gerrit'' benaderd over hindernis 8.Toevallig had hij het gebeuren gezien en was met me eens dat het gen weigering was en dat werd dus rechtgezet door hem. Ik heb de eindlijsten niet gezien, maar ik hoop dat daar op staat dat ik foutloos uit de cross kom want ik heb de punten wel nodig voor Hattem...

Verder meerdre bokkers gezien en gehord tijdens mijn rit.
Onder andere bijhindernis 2 en ik weet niet wie dat was...

He er uiteindelijk een lekker gevoel over!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:00

Loes_Joery schreef:
Altos: Hahaha, maakt niet uit Knipoog! Ja, het was eigenlijk onze 6e, als je de mosten vorig jaar meetelt. Maar dat was niet officieel, omdat het in België was. Maar ben al super trots op Joery dat het nu al zo'n stuk beter gaat! Haha!

Zera: Hmm dan heb ik jou wel gezien Schijnheilig Met crosslopen!

Zou wel goed kunnen.. Heb toch een aantal bekende gezichten gezien..
Heb je gister ook gesprongen dan?

HorsePicture

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:14

Hallo mensen,

heb vandaag de hele dag in Ysselsteyn gefotografeerd, nu kom ik bij de wagen, kom ik erachter dat ik een geheugenkaart verloren ben, daarop staan 200+ foto's van de cross van vandaag (zondag) mocht iemand een geheugenkaart gevonden hebben, zou men dan contact met mij op willen nemen via info@horsepicture.nl ben waarschijnlijk het kaartje verloren rondom hindernis 3 op het weiland. , maar kon hem zelf niet meer gevonden krijgen. dus nu heb ik nog maar 60 foto's over Verdrietig

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:14

Nickeltje: balen van het springen, maar wel fijn dat je er een lekker gevoel aan hebt overgehouden Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:38

Nickeltje: Balen zeg van het springen!! Maar toch fijn dat je er een fijn gevoel aan over hebt gehouden! Knipoog

Zera: Ja, was nr 23. In het rood/zwart met een vosje!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:41

Ik zie dat we een bokker als kampioen hebben!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:54

nou ik ben ook weer terug na een lange rit op de rug van Pino Tong uitsteken
we hebben vandaag meegedaan aan de Vincent van gogh rit en dat was na gister een heerlijk bosritj(je).

Gister eerst met Pino gedressuurd en dat ging heel lekker na een uitspatting onderweg naar het dressuur terrein was hij heerlijk ontspannen. Wat tegenvallende plaatsing maar ik was tevreden.`

springen helaas 2 balken en toen de cross, ging goed van start maar stopte bijna bij 2 en vervolgens echt bij 3. De rest weer supper. En toen ging die ineens vol in de rem bij het huisje. Een paar flinke tikken en toen goed daarna weer uitbundig beloond bij de volgende sprongen. sprong alleen vol tegen het paaltje van de opsprong waardoor mijn laars nu stuk is. Was na de cross heel erg teleurgesteld maar nu ben ik bijgedraaid en toch super tevreden!

Met mijn jonge pony reed ik voor het eerst L , ze was gelukkig lekker ontspannen en liep een redelijk goede proef. Hartstikke blij dat ze zo ontspannen was.
springen was voor de eerste keer een L-parcours en dat deed ze goed helaas een balk van 2 naar 3 ze viel naar binnen en bij 4 maar daar kon ik niks aan doen.
Op naar de cross, ze was super rustig bij de start geen gedram en gesteiger. 321... en go 1 goed . Bij de trailer liep ze eerst goed door maar toen draaide ze ineens toch om bijgestuurd en op naar 2 de hele cross deed ze echt zo goed, oortjes naar voren en op alles aantrekken. Resultaat een foutloze cross!

Al met al toch geen verkeerd dagje.
Nu ga ik weer richting nuenen voor de prijsuitrijking.
Iedereen hier gefeliciteerd!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:19

PPFFFF net ff gegeten, ben nu wel moe, was 4.15 eruit en 4.45 uur zat ik in de auto, moest mijn paardje wakker maken uit zijn stal.. Haha! die lag nog heerlijk op de grond te slapen.

Dressuur ging eindelijk weer voor het gevoel zoals het moet zijn, resultaat 218 punten in ring 8 en een eerste plek daarmee.
met springen bleek ik toch 1 balkje te hebben helaas maar dat kon ik nog makkelijk hebben met de dressuur.

Cross ging helaas rommelig, ik had goed verkend dacht ik maar blijkbaar zat het toch niet helemaal in mijn hoofd, na dat landhek in de wei het bos in (4??)ging ik rechtdoor, ik zag het nog wel net en zette alles op de rem, maar daar was Rebecca het niet mee eens, een hoop ge etter met zijn twee welke kant we nou opmoesten en weer verder, de sotrobalen hindernis ging super en alles daarna, ik bleef echter onzeker sturen over het links en rechtsaf gaan, ook bij 8 moest ik even goed opletten, toen kwam de bocht naar rechts naar de water bak en dat ging ook al slingerend, gevolg was eens top/lamngsloper op de eendenkooi. Weet nou niet echt of ze het echt eng vond of dat ze geirriteerd was over het ritme, het is de eerste echte weigering dit seizoen vanuit haar dus wel verrassend voor mij. Daarna ging het nog een keer mis, we kwamen de bocht om gereden voor de gastank echter ik reed langs de bosrand rechts en zag eigenlijk de gastank niet, mijn paard de hindernis die daar rechts voor het M stond al wel, ze trok erop en toen waren we er al over..... Bloos Ik heb gelijk gedraaid en een rondje gereden en de gastank gedaan, maar zag op de uitslagen diskwalificatie bij mij...helaas, kan het wel begrijpen alhoewel je al gestraft word op je tijd met zoiets......maar ach das de sport, de ene keer win je andere keer niet. Ik heb er in iedere geval van geleerd, dat ik me beter moet voorbereiden als ik de cross voor dressuur loop en daarna gelijk door moet, ik ben toch teveel kwijt dat is wel gebleken Bloos Bloos Bloos anders had ik beter geweten wat er kwam na elke hindernis (en vooral alle bochten)
Vond het wel lastig zien de bordjes aan de boom en kleine bordjes op de hinderenissen.
Nog een aantal bokkers gezien waaronder nickeltje, madelene en floor.
Bokkers uit M paarden heb ik wel gezien, maar was geen gelegenheid tot aanspreken.
jammer van de dressuurscore die ik had ,maar ga er in diepenheim weer tegenaan. Punten voor Hattem waren allang binnen dus dat maakte me niet echt uit.
Weet iemand of ik nu twee punten in mindering krijg ?? omdat ik geen 4 weigeringen had of zo, maar wel UIT, zou me eigenlijk ook wel goed uitkomen !!! Knipoog Knipoog Knipoog kan ik nog een crosje extra in de L blijven Clown

ben benieuwd naar foto's straks

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:36

Vera: Toch nog wel een geslaagd dagje dan! Lachen Netjes hoor!
Bianca: aah wat balen zeg.. Maar wat je zegt: volgende keer beter! Lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:54

bianca, als je bent uitgesloten hoe dan ook, dan heb je 2 verliespunten

zo heb veel voorbij zien komen
iedereen gefeliciteerd met de prijzen en winstpunten
de anderen volgende keer beter!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:18

Heeft iemand misschien gezien op de lijst of er bij mijn cross uitslag een weigering gerekend is, of dat die echt weg gestreept is? Ik kon niet blijven om op de uitslag te wachten, maar er werd mij verzekerd dat het bij het secretariaat geregeld zou worden. Ben benieuwd dus...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:21

volgens mij is die weg, maar uitslagen staan ook al online.

Vera, jammer van je paard, goed gedaan met je pony.

Bianca, ik heb jou gezien op de wei insprong, dat zag er goed uit.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:38

Nickeltje, je stond naast ons. Ik wilde je nog aanspreken, maar toen ik terug kwam van cross lopen was je al weg.
Wel lekker dat de cross goed ging!

Ik heb mijn doel voor vandaag bereikt! Ik wilde mijn 1e Z cross aan de finish komen en dat is gelukt.
Eerst dressuur gereden, een gewone proef zonder fouten. Een proef zoals we van Cheval gewend zijn.
Springen 3 balkjes, ik had hem iets meer mogen rijden.
Cross begon super! Heerlijk gereden t/m hindernis 8. Op het bospad tussen 8 en 9 kwam Cheval helaas lelijk aan het struikelen. Hij bleef maar struikelen en dus maakten we beiden een snoekduik richting de grond... Toen ik achterom keek zag ik de kont van Cheval op de grond liggen! Cheval krabbelde snel op en draafde rustig terug naar de vorige hindernis. Ik had me knap zeer gedaan, maar toen de hindernisrechter van hindernis 9 naar me toen kwam en zei dat ik maar moest blijven liggen en wachten op de EHBO was ik snel weer in de benen. Ben snel richting Cheval gelopen, opgestapt en verder gereden. Ik kon weer lekker verder rijden. Op de waterbak een weigering op A en een weigering op B, maar dat maakt me weinig uit. Ik wilde rustig de waterbak in rijden, maar dat ging iets te rustig.
Uiteindelijk dus de cross uitgereden met 2 weigeringen en een tevreden gevoel. Ik kwam gelukkig met een smile de finish door... Haha! Wel alles onder het zand en mams moest me helpen met afzadelen. Kon mijn arm moeilijk omhoog krijgen. Heb net gedoucht, het zand moest ik van mijn arm af schrobben! Arm en been worden al knap blauw dus heb me maar snel ingesmeerd met arnica zalf. Cheval lijkt goed te pas. Liep goed naar de cross en had netjes een hartslag van 66.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:55

Sjaan, ik had al vaag vermoeden dat ik jullie eerder had gezien...
Lekker dat het zo goed ging!

Mijn winstpunt is echt weg gestreept en ben dus weer 2 wp's dichterbij Hattem!!!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:09

heey, iedereen Lachen vriendinnetje van mij heeft ook meegedaan, Jury heeft de helft van de proef niet gekeken want die zat meet op zijn papiertje te kijken.. en cross 1 weigering.
Als iemand nog foto's heeft van nummer 188, youre welcome

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:41

Hier nog een effe een teken van leven van mij voor ik me hou aan het doktersadvies en lekker ga slapen.

Dressuur was echt slecht, had na onze Polenreis en de kater ook nog een buikgriepje opgelopen en had maar 1x kunnen rijden, resultaat 17e plaats Boos!
Springen is en blijft een probleem, had nu wel genoeg tempo maar toch kloppen de afstanden vaak niet, 1 balk op 5B en onder hindernis 10 die gelukkig bleef liggen.
Cross liep niet, meters voor 3, de wei-insprong, stopte hij al, zweep, schreeuwen, niets hielp, dus een weigering, 2e poging ging zo ruim erover dat ik in de lucht nog tijd had om te denken dat ik mijn voeten naar voren moest steken om de klap op te vangen en het was een hele klap Bloos

Goed tot en met hinderis 6AB en daarna niets meer tot ik op het hoofdterrein uit de ambulance geholpen werd. Blijkbaar is Plato op de strohindernis een galopsprong te vroeg afgegaan en met de voorbenen op de achterkant geland. Ik zelf ben erachter gekatapulteerd en Plato is achter de hindernis door de benen gezakt tot op zijn schouder. Hij is gelukkig helemaal oke, draafde fris de wei in vanmiddag dus opluchting.
Zelf ben ik ongeveer 20 minuten kwijt, herinner me alles tot hindernis 6 en daarna is alles weg. Pas ongeveer een half uur na de val kon ik weer wat onthouden. Heel vreemd want ik heb schijnbaar vrij normaal met iedereen gepraat, met Gerrit, de EHBO, de mensen die Plato terugbrachten en daar weet ik helemaal niets meer van Bloos
Mijn cap is niet kapot maar de bekleding is kapotgeschaafd van de steentjes op het pad. Op dit moment heb ik trouwens meer last van mijn bil dan van mijn hoofd. Heb een flinke bloeduitstorting, wrs op de rand van de bodyprotector gevallen of op een steen.

Volgende week ga ik B rijden in Arendonk, in een slakkengangetje, gewoon proberen te finishen en dan is het seizoen voor mij afgelopen. Eerst maar eens aan het vertrouwen werken, heb er meer moeite mee dat hij weigerde op 3 dan met de val. Dat kan gewoon gebeuren maar zijn vertrouwen in gaten is echt weg.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:42

Ik heb trouwens meerdere mensen mij aan horen moedigen tijdens de cross en van de meeste heb ik inmiddels door wie het waren, maar bij Hindernis 2 werd ik heel blij aangemoedigd, heb ook nog dankjewel terug geroepen, maar weet niet wie het was...
Dankjewel in elk geval voor alle aanmoedigingen!!

Toevoeging:
Ibonn: wat een naar nieuws!!!
Wel goed dat het met je paard mee valt, maar hopelijk ben je er zelf ook weer snel bovenop!
Sterkte

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:44

Toch fijn dat je het Z fijn uit hebt kunnen rijden Sjaan en gelukkig is alles goed met Cheval. Beterschap voor je arm.

* edit * Ibonn! Da's schrikken zeg. Eng ook dat je weinig meer weet, gelukkig is met plato wel alles goed!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:55

Sjaan: ook nog gefeliciteerd, hele prestatie hoor, in het Z. Ik doe het je voorlopig nog niet na Haha!
Gelukkig loopt jouw paardje ook goed na de val.

Simmie: vind het eigenlijk niet zo erg dat ik me niets meer van de val herinner, kan ik er ook niet te veel over dubben en herbeleven Haha! Vind het een vreemde ervaring, heb nog nooit eerder zo'n klapper gemaakt waardoor in KO ging. Ik weet dingen maar heb er geen beelden bij, heel vreemd Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:55

Sjonge, dat is wel even schrikken geweest, vooral voor jou Ibonn. Ik hoop dat jullie er niks aan overhouden en dat je snel weer je vertrouwens terug hebt!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:58

Beterschap voor Sjaan en Ibonn! Ach gut
In ieder geval prettig dat de paarden er niets aan over hebben gehouden.

Wel eng Ibonn dat je 20 minuten 'kwijt' bent. Hopelijk kun je lekker slapen en valt het allemaal mee...

Voor de rest: mensen die fijn gereden hebben OK dan!
Anderen... volgende keer beter!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:00

Ibonn Bloos! , dat lijkt me schrikken zeg. Dat je gewoon echt een stuk kwijt bent. Inderdaad, vroeg naar bed maar.

Sjaan, gefeliciteerd met je eerste Z cross OK dan! . De hindernissen zijn in elk geval geen probleem, nu de bospaden nog Haha!.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:03

@ nickeltje: je staat als foutloos in de uitslagen. Cool

Mooie cross was 't. Mooie dag trouwens ook; ik reed met soms dikke mist van huis weg maar dat trok in de loop van de reis helemaal weg. En er gebeurde weer van alles vandaag.

Eerst maar 't eindresultaat: ergens in de staart van het M-paarden-peleton. Er zijn zo van die dagen dat het niet helemaal gaat zoals je van te voren bedacht had, maar zo is het dan. In de cross kwam Rose stroef op gang, wilde hindernis 1 al bijna voorlangs passeren (wat niet mocht van mij zodat ze over echt het hoogste punt heen knalde), remde op hindernis 2, stopte op 3 omdat ik haar niet voldoende voorwaarts had, ging in draf over de boom op de piano (5), schoot langs de punt (6) ... daarna ging ze pas lopen, en goed ook. Uiteindelijk kwamen we gewoon veilig door de finish, zij het (natuurlijk) niet binnen de tijd en dus met een groot aantal handen vol strafpunten. Wat me wel gebeurde: in de waterbak schoot mijn linkerbeugel van de beugelhaak en ik heb de rest met één beugel aan gereden (hoezo balans ... Knipoog ).

In het springparcours was ik op hindernis 3 te vroeg naar voren (een stop dus) en reed ik te hard naar hindernis 7 (balkje). Geen ritme.

De dressuurproef ging voor ons doen best redelijk, ware het niet dat ik één keer afwendde waar dat niet mocht, en dat één keer niet deed terwijl het wel in de proef stond. Stom Koe , stom Koe Koe , driewerf stom.

Overigens gebeurden er een hoop andere dingen op het terrein. In een trailer tegenover mijn vrachtwagentje ging een paard over de voorstang hangen; met vereende krachten hebben ze het dier bevrijd. Aan het eind van de dag brak een zwart paard los (stond aan een trailer vast), liet zich niet makkelijk vangen en brak (hoorde ik) later nóg een keer los. De goede eigenaar gaat nu met twee extra kapotte halsters naar huis ...

Groeten, Paul

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:08

Jammer van je 1e stuk van de cross, maar wel lekker dat je toch je ritme te pakken kreeg.
Knap overigens om met 1 beugel je cross uit te rijden!