[SGW] SGW Barchem 26 en 27 oktober - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: SGW Barchem 26 en 27 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:24

uhm okay handig om te weten.. maarja kijk wel hoe het gaat Tong uitsteken

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:28

Ik had me opgegeven voor de klasse B paarden, maar nou zie ik dus net dat het op zaterdag is! Ik weet zeker dat ik met het moment van inschrijven, (tijdje terug) zag dat het op zondag was.. Nou jah, heb ik pech!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:43

BuenaVista schreef:
Ik had me opgegeven voor de klasse B paarden, maar nou zie ik dus net dat het op zaterdag is! Ik weet zeker dat ik met het moment van inschrijven, (tijdje terug) zag dat het op zondag was.. Nou jah, heb ik pech!

Zie je wel!!!! Dat dacht ik dus ook. Er stond eerst dat zaterdags het NK pony's was en zaterdags open wedstrijd paarden... Ik dus erheen mailen of dat verandert was.... Nee zeiden ze was altijd al zo gweest. Zo gek ben ik dus nog niet!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 06:15

Ik baal egt!!!Ik weet zeker dat het eerst op zondag was! Ik was namelijk al blij dat ik lekker mee kon doen! Nou niet dus! Heb me dus maar opgegegeven voor 2x indoor springen in Marienheem!!!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:10

ik weet wel vanaf het begin dat het op de zaterdag is..

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:00

er heeft een hele tijd terug (er stond toen nog geen vraagprogramma op) een link op startlijsten.nl gestaan na een formulier waarop stond dat de B paarden op zondag werd verreden. Dat formulier is nu van internet af!! Ik baal er wel van, maar jah.. Je kunt er toch niks aan veranderen!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:24

Wie weet of bij het L-kampioenschap de dressuur op vrijdag wordt verreden; dat zou voor ons nl. betekenen dat we niet mee kunnen doen. Domweg omdat ze geen vrij van school krijgt. Ik wil er wel een middag vrij voor nemen, maar school werkt niet mee.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:51

Wij gingen wel gewoon altijd naar Ede toen het nog doordeweeks was. Daar wist de school nooit iets van, want die werkten ook nooit mee. Ik was altijd gewoon ziek Nagelbijten / Gniffelen

Maar om je vraag te beantwoorden; de dressuur is denk ik wel gewoon op zaterdag. Er stond dat de B-paarden evt. op vrijdag moeten dressuuren (of een deel daarvan).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:45

AnneMieKe_89 schreef:
Wij gingen wel gewoon altijd naar Ede toen het nog doordeweeks was. Daar wist de school nooit iets van, want die werkten ook nooit mee. Ik was altijd gewoon ziek Nagelbijten / Gniffelen

Maar om je vraag te beantwoorden; de dressuur is denk ik wel gewoon op zaterdag. Er stond dat de B-paarden evt. op vrijdag moeten dressuuren (of een deel daarvan).

Dat meen je niet??? Ze doen net of we niet wat anders te doen hebben, school of werk ofzo Boos!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:55

rowo schreef:
AnneMieKe_89 schreef:

Dat meen je niet??? Ze doen net of we niet wat anders te doen hebben, school of werk ofzo Boos!

Heb nog eens nagekeken, maar het is al weer veranderd zie ik!
B-paarden is nu gewoon in zijn geheel op zaterdag!

Nu staat er voor de L-pony's en Equipes:
Dressuur op vrijdag óf zaterdag.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:00

Oh ik wou al zeggen.... gelukkig maar! Want dressuren op vrijdag gaat mij echt niet lukken

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:13

AnneMieKe_89 schreef:

De week ervoor is het Regiokampioenschap in Batmen, dan moet ze misschien ook al ziek zijn op vrijdagmiddag. Bovendien is het voor ons ruim 100 kilometer rijden, is niet grappig als je dan voor de dressuur extra moet komen.
Ik snap ook wel dat het lastig is om alles op 1 dag te plannen, maar je vraagt nogal wat van je deelnemers om ze op vrijdag ook al te laten komen. Vind eigelijk dat dat niet kan bij een kampioenschap.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:17

Nou voor een kampioenschap vind ik het wel kunnen... T is een kampioenschap en daar moet je maar wat voor over hebben. Voor een kampioenschap zou k het wel over hebben Ja

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:21

Is nog niet zeker of het nodig is natuurlijk.
Zijn op het moment niet echt veel M en Z pony's. Dus misschien past het wel op 1 dag.

Wij blijven sowieso al overnachten van zaterdag op zondag, dus als Jurian op vrijdag zou moeten dressuuren wordt het voor ons gewoon 2 nachten logeren Clown

rowo: daar ben ik het aan de ene kant wel mee eens! Een kampioenschap wordt toch meestal als belangrijk ervaren. Maar aan de andere kant, moet iedereen ook de gelegenheid krijgen aan een kampioenschap deel te nemen als zij hiervoor startgerechtigd zijn. Daarom mogen kampioenschappen ook niet op zondag verreden worden. Zitten dus 2 kanten aan vind ik.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:24

Heb je helemaal gelijk in... Daarom rijd ik ook geen kampioenschappen als het erg ver weg is. Mijn pa kan niet zomaar ff een dag niet gaan werken. En de kans dat je dus vrijdags al weg moet is wel groter met zo'n kampioenschap.

Met bathmen (ons RK) heb ik vrijdags vakantie en zijn mijn pa en ma ook op vakantie. Dus heb ik een auto en hulp. Dan gaat het wel.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:24

rowo schreef:
Nou voor een kampioenschap vind ik het wel kunnen... T is een kampioenschap en daar moet je maar wat voor over hebben. Voor een kampioenschap zou k het wel over hebben Ja

Ik heb het er ook wel voor over, maar het kan gewoon niet altijd. Vooral bij de pony's is het best lastig. Niet iedereen kan zomaar vrij krijgen van zijn werk en bovendien wil ook niet iedere school er aan meewerken! Die kilometers zijn idd het probleem niet, maar wel het vrij krijgen! Wij kunnen echt niet zomaar 2 vrijdagmiddagen achter elkaar vrijnemen!
Er wordt wel rekening gehouden met mensen die niet op zondag willen starten, maar dat betekent vaak uitwijken naar vrijdag en dan worden mensen die geen vrij kunnen krijgen daar wel de dupe van! Dus ik vind dat alles op 1 dag afgewerkt moet worden om iedereen de gelegenheid te geven om mee te kunnen doen.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:25

Vorig jaar hebben ze in Diepenheim de L-pony's voor een deel op vrijdag gedaan. De combinaties die uit de buurt kwamen moesten vrijdag en de rest op zaterdag. Daarbij was weer wel dat de omstandigheden voor hun beter waren.
Die mogelijkheid is er dus ook nog.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:46

AnneMieKe_89 schreef:
Heb nog eens nagekeken, maar het is al weer veranderd zie ik!
B-paarden is nu gewoon in zijn geheel op zaterdag!

Kijk, ben dus niet gek!!! Lachen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:34

AnneMieKe_89 schreef:
rowo: daar ben ik het aan de ene kant wel mee eens! Een kampioenschap wordt toch meestal als belangrijk ervaren. Maar aan de andere kant, moet iedereen ook de gelegenheid krijgen aan een kampioenschap deel te nemen als zij hiervoor startgerechtigd zijn. Daarom mogen kampioenschappen ook niet op zondag verreden worden. Zitten dus 2 kanten aan vind ik.

Deze discussie is al eens geweest, maar ik vind het raar dat 99% van de deelnemers een dag vrij moet nemen voor een handjevol ruiters die niet op zondag start vanwege hun geloof. Dat is iets waar je voor kiest en daar hoeft een ander niet rekening mee te houden. Nu hou ik er rekening mee met mijn verlofplanning, maar het scheelt me wel weer een dag geld.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:37

Ja klopt, daarom vind ik ook wel dat een kampioenschap enkel op zaterdag verreden zou moeten worden. Daarom snap ik ook niet dat ze het veranderd hebben. Want eerst stond er dat de B-paarden evt. op vrijdag zouden moeten dressuuren.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:58

Wij (Easter van de Leliaard met amazone Fleur en ik als groom) op zondag naar de B-pony's.

Als het zo gecombineerd wordt met een NK zullen de hindernissen ook wel wat spannender zijn dan anders. Of zal het meevallen?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:21

Nog niemand die weet of L pony's voor het NK op vrijdag moeten dressuren??

@ Leliaardje: tuurlijk zijn die hindernissen veel spannender Haha!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:57

Ik ben er ook bij in de B paarden Doei!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:52

Diepenheim deed je niet mee Irene?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:00

Ik doe ook mee, bij de B paarden Lachen.