[SGW] SGW Gorssel (1+2 sept) - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje1986

Re: SGW Gorssel (1+2 sept) - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:47

Hallo allemaal,

Ff mijn verslagje.

Dressuur was balen, deed erg mijn best maar Noq werkte helaas niet mee, zure 174 punten, maar goed. Springen foutloos, maar hij liep niet zo heel fijn, had het idee dat hij wat moeite met de benauwdheid had of moest plassen oid.
Cross, super, lag er na de wateruitsprong bijna af hihi ging te hard en paard verwachte een megasprong hihi, helaas 1 weigering op 12, ik had de pijp even leeg Huilen en ik reed te laat en toen kwam hij teveel terug en stond stil (precies bij de hindernis waar mijn instructrice stond oliebol). Omgekeerd en zo netjes mogelijk weer aangereden en verder gegaan. Verder super gevoel (daar doe ik het voor!!) en zeer tevreden. Voor mij best weer ff pittig na die stop met die gebroken ribben en nu gelijk een cross van 3500 meter, vond het voor mezelf pittig door de nog iets mindere conditie, maar toch weer toppie! Ik keek trouwens erg op tegen hindenis 4, de opsprong-afsprong, en wilde zelfs het alternatief pakken omdat de hindenis in mijn hoofd al 2 meter was hihi. Heb em keurig teruggenomen en hij sprong voorbeeldig!! We hebben wel controle!!

Voor de mensen die morgen moeten, zet em op he!! En Rowo nog bedankt dat je me op de foto hebt gezet, super! Ben gek op foto's!!

Groetjes Carin

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:49

Hamer Zonder weigering had ik een prijs gehad!!

Gastank heb ik bij gezeten met de stijl jury.
Daar waren nog wel een aantal weigeringen en valpartijen op.

Caatje, jammer van die weigering. Maar verder netjes toch!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:52

Ja ik ben harstikke tevreden, was bloednerveus hoor voor dat ik moest starten, had zelfs hoofdpijn...

Nou ben benieuwd naar de verhalen van de anderen..Ik ga zo lekker naar een feestie!!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:57

Even mijn verslagje:
Dressuur, grrrrr. Ik weet niet meer hoe ik dat paard wel aan het lopen krijg. Ga nu echt maar eens mijn instructrice meenemen ofzo. Toch stapte hij wel, anders is het altijd dribbelen. En stond zowaar bijna stil met groeten... Clown
Springen, weer minder hektisch. op 4 een pechfoutje en 7 de dubbel ging even helemaal de mist in. Dus wel 3 balken, maar dat vond ik niet erg. Hij liep fijn het parcours rond.
De cross, lang. 7.17 minuten'. Ging fijn, foutloos. Hindernis ??22, dat rare kruis, in een keer genomen. Paard werkte zichzelf een beetje in de nesten door de eerste te ruim te springen. Waarom?? Geen idee Knipoog Dus kwam heel raar bij de tweede. Met kunst en vliegwerk en wat rare kreten van mij sprong hij hem toch nog best aardig. Nergens alternatief, en behoorlijk doorgereden (Y) Bitwise gemeet, Jenga, Andrea gezien en btje gesproken Knipoog Meisje met kleien paardje met gele strikken in de manen, geen id hoe ze heet Bloos uhmmm Volgens mij stond Caatje naast ons.. Dat weet ik niet zeker. En voor de rest was het een super dagje, al was het wel ver lopen.

Edit: het Sjaan door de waterbak zien gaan <= Rijmt Knipoog. Zag er super uit (Y)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:31

Fijn dat je er een goed gevoel over hebt Caatje!!
Hoe was de dressuur bodem? Was dat nodig stiften te draaien vraag ik me namelijk af?

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:34

Goed te doen, de bodem. Hangt wat van je paard af denk ik. Het zou wel zonder moeten kunnen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:37

Ik zou stiften in doen. Maar het kan eventueel wel zonder.

San, lekker toch van de cross!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:39

Mooie verslagen weer Lachen. Leuke foto's ook. Die gastank ziet er wel paardvriendelijk uit, mooie grondlijn.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:50

Ik ben dr ook weer! Even een kort verslagje want ik ben ERRUG moe Dromen

Heb echt een leuke dag gehad Lachen Eerst vanmorgen de cross gelopen, was ongeveer hetzelfde als vorig jaar, een paar andere hindernissen erin maar goed te doen.
Dressuur ging een beetje hangerig, plakkerig en vervelend en durfde er ook niet goed aan te rijden aangezien ik het gevoel had dat ze zo kon ontploffen Nagelbijten / Gniffelen
Daarna de cross nog een keer gefietst en besloten dat ik de opsprong-afsprong 10 gewoon zou doen (daar ging ze vorig jaar bijna plat op de buik erop..).
Springen ging erg lekker, ze wist natuurlijk al lang weer wat de bedoeling was vandaag dus het ging wel snel maar ik heb haar maar laten lopen in haar eigen ritme en er verder niet teveel aan gezeten, dat werkte goed. Helaas 1 rotbalkje op 8 maar verder heerlijk gesprongen!
En ja, toen de cross! Ze was echt helemaal hyper in het starthok, pffff, dat had ik met haar nog nooit zo meegemaakt. Maar goed, ze had er in ieder geval zin in!
Hindernis 1 ging zoals gewoonlijk eigenlijk erg kijkerig en met een aparte sprong Clown 2 nog even goed doorgedrukt en toen zat ze alweer lekker in het ritme. Bij hindernis 5 maar het alternatief genomen omdat ik het nog niet helemaal vertrouwde op in-uit. Dan liever geen ongelukken en thuis gaan oefenen. 6 kwam wel snel om de hoek dus even goed been erbij Bloos Water was geen probleem en 9 ging ook erg makkelijk. Toen 10... Aanrijden ging goed, mooi koppie erop en goed op de achterhand gezet, gaat ze weer bijna op dr snufferd er bovenop. Gelukkig bleven we overeind en konden we er weer vlot af. Maar wat het toch is met die sprong bij haar Verward Misschien doordat het zo mul was, anders zou ik het echt niet weten.
Maar goed, dat hadden we weer overleefd en weer lekker verder! 11 en 12 simpel, passage de route was een beetje krap, het 2e hek bleef nog net overeind volgens mij Bloos
Hindernis 13 vond ze erg leuk volgens mij, ze trok er gigantisch op! Maar mevrouw dacht dat ze wel kon vegen, niet dus. Er zat een balk achter en daar gingen we bijna.
Hindernis 16 en 17 sprong ze erg lekker! 18 ook simpel en door naar 19. Ik had helemaal bedacht hoe ik die zou rijden, na de sprong gelijk naar rechts en een grote lus naar 19b maken. Maar ik dacht voor de sprong al teveel naar rechts met als gevolg dat Madine besloot om maar alvast naar rechts te gaan Clown Daar dus een volte moeten rijden en dus 1 weigering.
Verder de cross goed uitgereden en ik ben echt heel erg tevreden! Ze pakte zo gigantisch goed aan en was heel fijn te schakelen ondanks dat ze zo fel was, echt gaaf Haha!

En nu zie ik dat het verslag door m'n enthousiasme toch wel weer groot is geworden Vork

Heb ook nog wat bokkers gemeet! Merel natuurlijk, zij was nr. 101, Simmie en miss_jumpy even snel, Bitwise en Scum, Sjaan en Muriel ook uiteraard Tong uitsteken Oja, Kim ook nog even gezien en Renske nog zien vertrekken in de cross. Volgens mij was dat iedereen zo'n beetje.

rowo: bedankt voor de foto! Waar stond jij dan? Heb je niet gezien Verward

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:57

ik ben vandaag ook nog eventjes geweest, heb renske gezien en sjaan ook nog over het puntje zien vliegen ( _san_ heb jou dan onbewust vast ook nog wel gezien want was nl vlak bij de waterbak toen)
toen ik heb sjaans paard nog even vastgehouden ( ja dat was ik Knipoog )

heb hier al tevreden mensen gelezen Lachen super zeg!

en rowo, ik was ook vet bang voor die gastank ( stond ook in castenray) maar dat gaf bij mij echt helemaal geen problemen, dat verbaasde me echt.. iig veel succes morgen!!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:09

Sjaan: jammer van je weigeringen, maar fijn dat je zo lekker hebt gereden Lachen
Rowo: leuke foto's Ja
Caatje: netjes hoor! Lachen Jammer van je weigering, maar toch goed gedaan Lachen
_San_: jammer van je balkjes, maar verder ook netjes hoor Lachen
Andrea: super gedaan hoor! Haha! Fijn dat ze zo goed aanpakte!

Morgen ga ik met Wollie mee om te helpen Haha! (zoek dus maar naar een groot wit paard met een klein meisje erbij in de buurt haha Clown Knipoog ) En wij hebben gelukkig ook fietsen morgen Lachen Kan me nog wel herineren van vorig jaar dat het allemaal ver uit elkaar lag.
Succes voor iedereen die morgen moet rijden!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:12

Caatje: jammer van je weigering

Andrea: ook jammer van je weigering maar wel fijn dat Madine zo goed aanpakte!

San: goed gedaan! gefeliciteerd met je wp-en

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:08

Hey Haha! Ik heb ook superfijn gereden!
na de dressuur stond ik derde !! Echt een record. Helaas in de cross een langsloper op dezelfde hindernis als sjaan. Ze pakte echt super aan, was in het begin wel een beetje te heftig. Ik was precies binnen de tijd. Morgen met Violin!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:40

even kort, vandaag ging weer een stuk beter.
Dressuur nog niet trouwens, net boven midden.
Springen 1 balk.
Cross stop op 1, we waren allebei zeer gespannen. Toen echt ff kwaad geworden en daarna foutloos doorgereden en alles rechtdoor behalve molenwiek. Dus het gevoel was weer een beetje terug!

Ga nu want heb zo feestje!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:41

Goed zo! Dat had je zeker verdiend Ja

En verder heb ik veel super verslagen gelezen, gaaf!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:43

Ik heb ook heerlijk gereden vandaag! We zijn net terug en dus heeeeelemaal kapot Slapen

Pasjha (M) liep geen lekker dressuur nummer.... resultaat 181 pt in de middenmoot. Spring ging erg netjes foutloos met 1 bijna-af-balkje Clown
Daarna de cross. Hij pakte overal lekker aan. Water ging perfect! Bij 9 heb ik de linker punt genomen, heeeeerlijk! De flinke opsprong ging ook perfect! Dus alles ging eigenlijk goed tot we bij de stomme molenwiek kwamen Stoom uit je oren ik wilde m in een lijn springen, maar in de aanrijbocht die ik daarvoor wilde maken liepen me mensen in de weg toch nog best n goede lijn gekregen, maar ik had Pasjha net te weinig terug gepakt waardoor hij geloof ik niet helemaal snapte wat de bedoeling was. Resultaat was dat hij A behoorlijk raakte waarna we bijna over de kop gingen. Gelukkig stonden we precies voor B weer helemaal op 4 benen..... Wijselijk dus maar netjes een volte gedraaid en B netjes gesprongen. Maar dus helaas wel een weigering No Cheer Verder lekker binnen de optimale tijd gefinished. Eigenlijk echt een super rit gehad, behalve die stomme molenwiek dan.....

Ungaro (L) heeft ook weer goed z'n best gedaan Knipoog met dressuur liep hij heel erg lekker maar maakte n paar stomme slordigheidsfoutjes in de proef. Weer middenmoot met 188 pt. Springen netjes foutloos. Cross ging heeeeeeeeeeeeeerlijk Haha! Hij had ook helemaal geen twijfeling meer op t water. Op- en afsprongen gingen heel goed en zelfs de molenwiek ging perfect *LOL* Dus foutloos gecrosst en 15 sec. binnen de optimale tijd geëndigd. Uiteindelijk 4 geworden! (sorry nog hé Lex Clown ) Ik vond t trouwens goed te merken dat ie op schroeven liep! Hij voelde echt heel safe.

Het was n hele mooie wedstrijd, heb diverse bokkers gesproken en ben helemaal hees van het kletsen.

Nickeltje: bij de wateruitsprong van t L is de boomstam weg dus moet je eigenlijk gewoon uit t water springen.
MJ: goed gedaan OK dan! Zag die stomme stop van Oss op 1 !! Bloos!
Rowo: gave foto's!! Ben benieuwd hoe die in t groot uit zal zien! Thanks!

Ik had trouwens echt een mega foto van Ungaro in de cross Tong uitsteken helaas was ie niet helemaal scherp, anders hadden we m zeker gekocht!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:46

suus, wat zonde van je stop in het M en knap gedaan in het L!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:02

Zo te lezen heeft iedereen erg lekker gereden en zijn er geen rare dingen gebeurd zoals in Wieringerwerf Haha!

MJ, super dat hij weer lekker rond is gegaan. Dat had je zeker wel verdiend!
Straal mij ook maar even in voor Vlietland Haha! Clown

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:10

Tezzz, gelukkig was het maar 1 weigering...

Eventinggek, netjes in de L!

Sjuulie, haha ja dat dacht ik toen je hem vast had! Nog bedankt hoor! Tong uitsteken

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:17

Voordat ik jullie verhalen heb gelezen (kom net binnen, ga straks lezen): 't was weer een goede dag, verschrikkelijk gezellig. En het verhaal van de dag is "molenwiek" ... De molenwieken die ik tot nu toe kende (zoals in Princenhage of in Barchem) waren geen monsters om te springen. Deze heb ik met de nodige argwaan bekeken en wat heb ik een hoop keren gehoorde dat daar een weigering was.

Kort mijn verhaal. Slechte dressuurproef, terecht slecht beoordeeld, en met de venijnige opmerking van de jury "spoortje mischien?" Daarna een springparcours met twee weigeringen op hindernis 3A, een balk en tijdfouten; dat is me met Rose nog niet gebeurd. In de cross had ik vooraf weinig grote problemen gezien; wel (net als vorig jaar) dat je moet rijden om goed rond te komen. De sprongen die me het meest bezig hielden waren het water (voor mij 7AB en 8), de punt daarna(nr.9) en (je raadt het al) de molenwieken. Lopend dacht ik dat je een hele kromme lijn van 7AB (water in en door) naar 8 (water uit) moest rijden; op de rug van Rose viel dat mee.

Uiteindelijk was onze cross foutloos, gecontroleerd (naar voren waar dat moest, aan de hand waar dát juist nodig was. En in een goede tijd (in de buurt van de ideale tijd). Kortom: ik ben best blij nadat ik in Maarsbergen (mijn vorige wedstrijd) voortijdig het parcours verlaten had.

Groeten, Paul

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:21

Nickeltje schreef:
Stond die niet eerder op een heuveltje? En dan als één van de laatste hindernissen?

In Castenray staat de gastank vlak voor de waterpartij op een heuvel. Groeten, Paul

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:22

Hm... die molenwiek moet ik morgen nog eens gaan bekijken hoe ik die ga springen... Wat is makkelijker, als in-iut of dwars door het midden? Wat moet de L eigenlijk?

Paul: bedankt: dan haal ik die wedstrijden even door elkaar... Vergissing...

edit:typfout
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-09-07 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:25

Pfff, ik mag morgen maar ik heb nu al kriebels!

Ga vast wat spullen klaarleggen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 21:36

Nickeltje schreef:
Hm... die molenwiek moet ik morgen nog eens gaan bekijken hoe ik die ga springen... Wat is makkelijker, als in-iut of dwars door het midden? Wat moet de L eigenlijk?

Paul: bedankt: dan haal ik die wedstrijden even door elkaar... Vergissing...

edit:typfout

Beide opties niet. Ik zou hem persoonlijk eerst heel erg naar rechts springen, en dan met een grote lus terug naar links. Als in uit echt niet!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:37

Heb er vandaag wel 1 gezien die hem als 1 uit deed, zag er heel gaaf uit.

Overige pogingen gingen niet soepel, zou idd voor de grote lus gaan.