[SGW] Rondom springschoenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariellede

Re: Rondom springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:15

zie het berichtje van september als ze achter de kroonrand steeds raken is het een hele fijne oplossing

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:52

Caro_Vladi schreef:
en wat voor nut hebben springschoenen rondom dan bij de dressuur? Ik ben benieuwd of iemand het antwoord heeft je ziet het tegenwoordig steeds vaker namelijk. En ik had er laatst een discussie over met een vriendin, is het niet gewoon voor het mooi?

Zo mooi vind ik het er niet uitzien.
Denk dat het misschien weer een nieuwe ragé wordt ofzo..
Was laast bij limburgse kampioenschappen van de pony's en gewoon iedereen bij het springen had een bontje onder het zadel echt iedereen, sommige hadden nog een gelpad maar toch.. waarom???

Ik heb bij 1 pony van mij standaard altijd springschoenen om de voorbenen, want als ik het niet doe heeft ie altijd een wondje bij de hoefbal/kroonrand.
Bij de andere van me waar ik nu dus de cross-training mee ga doe, heb ik ze nooit om.
Maar wil met de cross ze dan wel gaan gebruiken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:53

mariellede schreef:
zie het berichtje van september als ze achter de kroonrand steeds raken is het een hele fijne oplossing

nee dat doet hij niet, wou weten of het gebruikelijk was in de cross om met romdom springschoenen te rijden.
Lijkt mij veiliger, uit voorzorg.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:16

Het antwoord op je vraag is volgens mij duidelijk:
Nee, dat is niet gebruikelijk. Tenzij je een paard hebt dat regelmatig op zijn eigen kroonrand trapt met zijn ene achterbeen op het andere, maar dat komt niet heel veel voor. Als ik je goed begrijp doet jouw paard dat niet dus zie ik geen toegevoegde waarde in rondom springschoenen. Op de informatieavond bedoelden ze waarschijnlijk ook alleen springschoenen voor (waar die dingen ook voor gemaakt zijn).

Vwb beenbescherming. Peesbeschermers voldoen absoluut niet voor de cross. Gewone 3-in-1 beschermers zou je voor een oefencrossje kunnen gebruiken. Als je verder gaat zou ik toch snel op zoek gaan naar een set (4) (evt tweedehands) crossbeschermers. Ze zijn vrij prijzig maar onmisbaar!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:24

Ben het helemaal met Wollie eens.

En er schiet me nu net een opmerking van Alice Naber binnen (staat geloof ik in haar boek):
Pas op dat je paard niet op een kerstboom gaat lijken bij het optuigen.

Met andere woorden, gebruik de bescherming (en hulpteugel) die echt nodig is en meer niet.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:27

Mooie opmerking van Alice! Haha! Haha!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:30

Vond ik ook (vandaar dat ie is blijven hangen!!) Haha!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 17:24

Wat kan het voor kwaad als je zo om de achterbenen gebruikt?
Ga me paard echt niet als kerstboom versieren hoor Lachen

Denk trouwens niet dat springschoenen alleen voor voorbenen zijn gemaakt. Sommige hebben ze met een speciale reden om de achterbenen.

Maakt ook niks uit, ik ga nu alleen een training doen, ik neem ze mee, en denk dat ik ze ook gebruik voor achter, voor sowieso. en als het geen toegevoegde waarde heeft ach.. ze komen ook pas van pas als het te laat is.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:32

Doe ze dan thuis ook is een paar keer om, ze gaan er vaak hoog van lopen achter, dan went ie er vast aan

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:35

Even over de beschermers. In de Hoefslag staat een foto van een ponyruiter die ik dacht op het EK gecrosst heeft: Hij heeft gewoon paasbeschermers en strijklappen om. En de instructrice van een vriendin heeft ook altijd gecrosst met gewone peesbeschermers en strijklappen. Op crosstraining zeiden ze ook dat deze bescherming voldoet in de B en ook wel in het L. Ik snap echt wel dat de speciale beschermers beter zijn, maar als je niet zeker weet of je ermee door wilt gaan, dan zijn de gewone beschermers eerst misschien wel voldoende

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 18:02

Dank je

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:04

met mijn 1e cross heb ik gelijk crossbeschermers gehaald omdat me peesjes toch kapot zijn gegaan. Moet zeggen nu ik die beschermers heb wil ik ze voor geen goud meer kwijt..

Ik heb ook nog geen springschoenen om bij me paardje..me pa zegt dat het niet nodig is dus tja dan maar niet..

met dressuur doen steeds meer het (vooral ook springschoenen met bont) om..maar volgens mij doen ze dit meer voor de sier dan voor het nut..okay voor snap ik ngo wel met losrijden in de dressuur als ze heel ruim lopen maar achter?? snap niet waarom je die dingen achter om moet

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:21

Ik ga me met Crosskip, niet overdrijven met bescherming. Ik snap trouwens ook niet wat er nu zo mooi is aan springschoenen voor dressuur.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:31

AaronYve schreef:

Denk trouwens niet dat springschoenen alleen voor voorbenen zijn gemaakt. Sommige hebben ze met een speciale reden om de achterbenen.

Maakt ook niks uit, ik ga nu alleen een training doen, ik neem ze mee, en denk dat ik ze ook gebruik voor achter, voor sowieso. en als het geen toegevoegde waarde heeft ach.. ze komen ook pas van pas als het te laat is.

Je vraagt of het gebruikelijk is, en als mensen dan zeggen dat dat niet zo is ga je er tegenin? Waarom vraag je het dan???

LisaB: Er zijn ook heel veel mensen die jarenlang zonder autogordels rondrijden en waarbij het goed gaat. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:45

SGWOllie schreef:
AaronYve schreef:

LisaB: Er zijn ook heel veel mensen die jarenlang zonder autogordels rondrijden en waarbij het goed gaat. Dat wil nog niet zeggen dat het slim is.

Idd, ook bij een B cross kan de klap van het achterbeen van je paard hard op het voorbeen (pees) aankomen; net zo hard als dat bij het M en Z kan gebeuren. Daarin is echt geen verschil.
Ik snap dat het een hele uitgave is om rondom een set crossbeschermers aan te schaffen, maar bedenk dat een DA-rekening vele malen hoger kan zijn.
Bezuinigen/beknibbelen op de veiligheid van het paard vind ik echt not done Lips are sealed

Er is veel vraag naar (2e hands) crossbeschermers, dus mocht je het toch niet leuk vinden of je paard pakt het niet op, dan zou je ze altijd weer kunnen verkopen. De crossbeschermersset die ik hier op bokt had gezet om te verkopen was ik binnen een dag kwijt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 16:59

SGWOllie schreef:
AaronYve schreef:

Je vraagt of het gebruikelijk is, en als mensen dan zeggen dat dat niet zo is ga je er tegenin? Waarom vraag je het dan???

Ik vroeg wat jullie omdeden, en idd of het gebruikelijk is, nou dat is het dus niet.
En ik ga nergens tegenin, ik zeg alleen dat ik ze wel achter ga gebruiken. Ik was eerst aan het twijfelen vandaar het topic.
De meeste doen het niet maar uit voorzorg wil ik het wel doen.
Ik ga dus nergens tegenin en vind je reactie dan ook niet erg aardig over komen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:24

AaronYve, ik denk niet dat SGWollie het bedoelt zoals jij het opvat. Knipoog

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:28

Heeft er iemand crossbeschermers te koop dan?
Heb een paard van 1.65m.