Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Paul_H schreef:Eigenlijk vind ik het helemaal niet interessant of eventing nu wel of niet een olympische sport is. Natuurlijk: liever wel dan niet want dan komt er meer geld voor de sport en de sporters en wellicht zijn er dan ook nog wat andere faciliteiten die voor ons ook leuk of belangrijk zijn.
Wat ik wel belangrijk vind, is (a) wat we kunnen doen om onze wedstrijden met veel plezier te rijden, en (b) hoe we een eerlijk beeld van de inderdaad soms gevaarlijke sport kunnen laten zien. Waar dat gevaar zit en wat we als ruiters kunnen doen om dat zo klein mogelijk te maken: dát is wat wij moeten doorkrijgen en aan anderen moeten laten zien.
Onze Belgische journalist weet precies waarover hij het heeft. Zijn probleem is (hebben jullie ook al gezien) dat hij de sport bij voorbaat veroordeelt; hij vindt eventing blijkbaar dieren- en mensenbeulerij. Ja dan is er niets wat voor hem door de beugel kan. Ik zou hem of in zijn sop gaar laten koken, of uitnodigen om een wedstrijd - voorbereiding, wedstrijd zelf, evaluatie - mee te kijken. Wie weet pikt hij nog iets op van de zorg waarmee ook de veiligheid van ruiters en paarden is omgeven.
Groeten, Paul