[SGW] SGW maarsbergen Wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: SGW maarsbergen Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:39

zo ik ben ook weer terug, eerst maar ff gedoucht

vanmorgen ging om 3.50 de wekker.
5 uur was mijn vervoer er, dus 5.15 vertrokken we richting maarsbergen.
we waren er rond 8 uur. eerst dressuren ging wel aardig goed
stond 4e met 191 punten maar 1tje voor mij deed hc dus stond eigenlijk 3e

toen cross gelopen vondt het aardig pittig toen ik het zat was ook mijn 2e keer L.
nou opzadelen voor het springen, helaas 2 balken.
dierenarts goed hartslag 66.
toen crossen ging echt goed, wat raar over 3.
in het water springen ging ook goed viel alleen op zijn hals en had dus een bloedlip. gewoon doorgereden.
en foutloos in de tijd 6.19

in totaal was ik 2e geworden Haha!
vondt het echt een mooie cross

heb viefdepief ,simmie en sjuulie nog gezien

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:32

watvoor hindernis was 3?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 06:59

@ LZ: super van je tweede plaats zeg.

De rest natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie prijzen en winstpunten.

Ik ben idd ook wel benieuwd naar die hindernis 3 en de rest van de hindernissen trouwens ook.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 07:34

hindernis 3 voor de L was een bak van bielzen, met lavendel er bovenop, was een behoorlijk dikke sprong zo in het begin.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 07:43

Zal voor het eerst ook eens een verslagje maken van mijn wedstrijd.

Om half 10 begonnen met dressuur, paard was weer erg heftig maar voor mijn idee toch nog wel een fijne proef gereden.
Helaas vond de jury dat niet dus stond 1 na laatste met dressuur, met 11.5 strafpunt meer dan de nummer 1.

Springen ging fijn, paard redde me mooi in het lijntje van 7 naar 8ab, ging wat teveel binnendoor, dus daardoor 2 krabbeltjes in de dubbelsprong ipv 1 galopsprong (braaf paard).
Op 9 dan toch nog 1 pechbalkje.

Cross ging erg fijn, dit was m'n 1 na laatste L cross, dus wou even uit proberen of ik een beetje het tempo kan rijden voor de M.
1 t/m 6 ging wel redelijk, maar hij was erg kijkerig dus bij hindernis 7 een tikje mee gegeven boven de sprong, en toen pakte hij alles zonder twijfelen goed aan.
Dik tevereden!

Uiteindelijk 10 seconden binnen de optimale tijd, dus we komen al dichter bij het tempo van de M!
Ook nog opgeschoven tot de 3e plek, maar waren maar 2 prijzen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 08:29

Ondanks steeds regen als ik moest rijden, heb ik een fijne dag gehad hoewel het allemaal niet zo leuk begon.

Toen ik Sim van de trailer haalde om op te zadelen voor de dressuur stapte ze op haar eigen voet en trok haar ijzer los. Het zat helemaal scheef en de nagels zaten helemaal los. Hier kon ik echt niet mee rijden. Secretariaat gebeld om te vragen waar de hoefsmid was, bleek dat hij nog opgeroepen moest worden. Effe later kreeg ik een telefoontje dat de smid onderweg was en dat ik maar met paard naar het secretariaat moest komen, want daar zou dan de smid zijn.
Er heen lopen dorst ik echt niet aan met dat ijzer, dus paard weer op de trailer en naar het hoofdterrein gereden. Aldaar bleek dat er nog iemand problemen had met een ijzer en die moest de cross nog in. Die moest ik eerst nog voorlaten (althans zij gingen gewoon voor terwijl ik eigenlijk eerst was Stoom uit je oren ) dus toen duurde het nog langer.
Om 10 voor half 2 was de smid klaar met mijn paard, toen snel opgezadeld (ik had mezelf al helemaal aangekleed) en naar het dressuurveld gereden.
Daar aangekomen precies 2 rondjes kunnen rijden en toen moest ik de ring in. Paard was dus nog niet lekker los en door het lijf. Resultaat een proef met 178 punten Bloos! , maar dat kon ook gewoon niet anders omdat ik niet los heb kunnen rijden. Niet getreurd het leukste moest natuurlijk nog komen.

Het springen ging heel fijn, foutloos. Ik vond het parcours wel laag staan.
Toen de cross. Sims gaf direct een goed gevoel na de start en liep als een streep naar de hindernissen. 1 en 2 makkies evenals 3 (ik had geen last van bomen hoor en vond deze hindernis ook niet moeilijk Knipoog ), 4 en 5. Op 6a was ik zelf iets te laconiek en daardoor helaas een langsloper. Opnieuw aangereden en feilloos. Ik heb een heerlijke cross gereden en volgens mij ook nog wel een aardige tijd gereden. Helaas merkte ik pas toen ik mijn crossklok om wilde doen dat het batterijtje leeg was dus zonder klok gestart. Bij de finish stond een grote tijdklok dus daar kon je ook je tijd op zien.

Ik heb ook mooie stijlpunten gekregen; 2 8-en en een 7 met als commentaar “mooi gereden in een goed tempo” of was het nou “goed gereden in een mooi tempo” anyway Gert Boonzaaijer was stijljury dus ben ik stiekum wel extra blij met mijn punten.

Ladyzwien heel toevallig ontmoet, Caatje 1986 sprak me nog even aan na mijn cross, Crosskip gesproken en SGWukkie. Leuk om eens bokkers te spreken die ik nog niet eerder heb gemeet!

Op de uitslag heb ik niet meer gewacht want met de lage dressuurscore en een weigering in de cross ben je gewoon “weg”. Op welke plaats ik uiteindelijk ben geëindigd weet ik dus niet, maar dat zie ik wel als de uitslagen er op komen. Volgende week Ede! Heb er zin in.

En natuurlijk kijk ik uit naar de foto die is gemaakt door evenementenfoto. Een deel van de L-paarden staat er al op zag ik.

Iedereen die lekker heeft gereden en of prijs had, van harte en voor degenen die wat pech hadden: next time better.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 08:48

Ook ik plaats maar even mijn verslag van Maarsbergen!

Ik ben nog moe van het vele lopen, zo he! Vond het allemaal wel een beetje te ver uit elkaar liggen.. Scheve mond
Ik moest pas laat in de middag starten.. Na eerst een half uur/3 kwartier in de file te hebben gestaan kwamen we veels te laat aan. Wat een stress Bloos Ik moest heel snel de cross lopen. De cross zag er leuk uit. Hindernis 3 leek me best pittig voor mijn ponytje..
Toen als een speer terug naar de trailer (waarom kwamen die golfkarretjes nou nooit wanneer ik ze nodig had Boos! Knipoog ). Snel opgezadeld en naar dressuurveld. Toen ik daar aankwam zat 138 in de ring en ik was nummer 140. Heel snel ingereden (het was droog!). De proef ging best wel goed. Resultaat: 196 punten en een 4e plek tot nu toe. Was ik heel tevreden mee!
Toen kon ik eindelijk even tot rust komen. Springparcours verkend en wat gegeten. Daarna weer naar de trailer om me klaar te maken.
Eenmaal bij de springring aangekomen zag ik dat 139 de ring in was. Nee he?!?! Kwam ik weer in tijdnood, één en al stress. Gelukkig bleek dat het ingelopen was en dat ik wel gewoon op mijn eigen tijd mocht starten. Na dus kort te hebben ingesprongen het springparcours in. Gelukkig foutloos! Pling Wat een opluchting.
Bij de dierenarts was alles in orde. Eindelijk, de cross Cool Start ging goed. 1, 2 ook goed. Toen 3, jeetje wat een sprong. Gelukkig ging die goed! Vond hindernis 3 achteraf wel heel leuk Haha! 4 ging ook goed. Bij 5 keek die even maar sprong gelukkig ook. 6, de hindernis voor het water ging ook goed. Het water galoppeerde die ook zo doorheen, geeft altijd zo'n goed gevoel.. Tong uitsteken Toen kwam hindernis 7 in zicht. Stopt ze Verward Ik denk dat ze nog wat onder de indruk was van het water. Echt balen want als ik daar iets meer had doorgedrukt was er denk ik niks aan de hand geweest. Opnieuw aangereden en toen ging ze wel gewoon. Voor de rest ging de cross super! Ik was alleen wat buiten de tijd. Was nog wel bijna onderuit gegaan in een scherpe bocht.. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig was het niet zo ver gekomen.
Ik baal wel van die weigering maar ben toch tevreden naar huis gegaan! Er waren 5 prijzen en ik was 7e geworden.
Binnenkort wil ik toch wel een keer M gaan starten.. Weet alleen niet welke cross..?

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 08:54

Iedereen die prijs had, foutloos heeft gereden of gewoon tevreden is: gefeliciteerd Knipoog

MArl0esJuh: ik heb je zien vallen! Zag er heftig uit! En je pony ging echt super hard weer richting de start.
Een paar deelnemers voor jou was er daar ook al een jongen gevallen met zijn pony. Maar die ging gewoon veel te hard door de bocht en toen gleden ze uit.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:11

SannySunny schreef:
Dan moet ik jou nog hebben gezien Jiska......*denkt diep na*
Ik was numer 40, heb even in je profiel gekeken, jij reed in een paarse polo of niet??

ja klopt, dat ben ik...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:15

New-Forest schreef:
Iedereen die prijs had, foutloos heeft gereden of gewoon tevreden is: gefeliciteerd Knipoog

MArl0esJuh: ik heb je zien vallen! Zag er heftig uit! En je pony ging echt super hard weer richting de start.
Een paar deelnemers voor jou was er daar ook al een jongen gevallen met zijn pony. Maar die ging gewoon veel te hard door de bocht en toen gleden ze uit.

die hebben wij ook gezien ja, en een meisje dat op hindernis 6 viel(zie mijn foto's) en na 5 minuten haar cross gewoon mocht vervolgen Bloos! een beetje raar d8 ik

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:22

Hier dan ook nog even mijn verslagje van mijn start in de L paarden:

De dressuur ging lekker. Hij was wat gespannen maar toonde dit niet in zijn proef. Reed daar 200 punten met een eerste plaatsing.
Daarna de cross gelopen. Hij stond weer behoorlijk pittig in het L maar ik moet de M in dus daar mag ik niet over zeuren Knipoog
Toen op naar het springparcours. Hij liep heerlijk ontspannen en relaxed en sprong super fijn! Dit resulteerde dan ook in een foutloos parcours. Dat gaf al weer een goed gevoel zo voor de cross, dus starten maar dachten we zo!
Ook in zijn cross liep hij lekker. Kwam niet helemaal mooi voor de bielsensprong (3) maar hij is handig genoeg en huppelde er nog makkelijk over. Het water ging hij zonder twijfels doorheen en toen het bos in. Daar mocht hij even lekker voluit van me. Zat een lekker lang galopstuk in. Zonder problemen over de dubbel met de watertrog en toen ging het even fout. Hij liep zo lekker dat ik vergat te rijden op de hindernis met de greppeltjes hoewel ik wist dat hij daar op zou kijken. Dus kon hij iets te makkelijk stil gaan staan. Balen! Echt mijn fout. Was niet nodig geweest. Daarna weer even mijn concentratie op 100% gezet en toen ging de rest weer helemaal goed.
Al met al heb ik er een fijn gevoel over. Hij liep lekker en wat mij betreft kunnen we de M in. Sta nog op de wachtlijst voor de M in Ede. Hopen dat er nog een plekje vrij komt. We zijn er helemaal klaar voor Haha!
Laatst bijgewerkt door SGWukkie op 30-06-07 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:23

Oh ja. Knabbelgirl. Ik had nummer 28. Misschien heb je mij ook gekiekt?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 09:26

Jammer van je stop Ukkie. Ik wist het niet want heb je niet meer gesproken nadat je gereden had. Volgens mij heb ik je nog wel zien staan kijken toen ik moest springen.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:28

Ja, ik stond nog een tijdje te kijken bij het springen omdat we toch even de uitslagen wilden zien. Het duurde 3 uur voor de uitslagen bekend waren dus we hebben heel veel B ruiters zien springen Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 09:33

Ik heb niet eens meer op de uitslagen gewacht. Het secretariaat kon niet eens een indicatie geven van wanneer er eventueel de eerste uitslagen bekend waren.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:38

SGWukkie schreef:

nee, we kwamen bij B paarden aan Lachen
Jammer van je stop maar wel fijn dat je gevoel verder goed is

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:38

Ja, dat ging niet helemaal lekker bij het secretariaat Simmie. Maar ik heb je nu wel even zien springen. Zag er goed uit Haha!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:51

SGWukkie schreef:

Ik was 29, heb je springparcours nog gekeken, zag er heel goed uit!
Wat een klein beestje heb je, maar wel fijn volgens mij!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:05

Hij is niet zo heel klein hoor. Hij is 1.63. Hij oogt klein omdat hij vrij smal is en ik toch wat steviger Bloos en 1.80 lang ben.
Heb hem al vanaf zijn geboorte en hij werd helaas niet groter maar hij gaat met gemak over sprongen van 1.40 dus hij heeft er geen last van Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:34

Laatst bijgewerkt door Sim op 01-07-07 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: teveel aan foto's omgezet in links

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 10:56

Leuke foto's Vivian!

En ik ben ook weer teug, gisteravond laat thuisgekomen. (B pony's)

We waren laat omdat er een file was, dus we hadden maar besloten dat we over Veenendaal naar Maarsbergen gingen rijden.
Ook fijner voor Cyrano dat ie niet in de file hoefde te staan.Lachen

Toen waren we er!
Snel in zo'n karretje, gemeld en de cross tot en met 11 verkend.
Snel weer terug in een golfkarretje.

Cyrano opgezadeld, kwam ik bij het losrijden reed er alleen het meisje dat voor mij moest starten.
Hele aardige ringmeesterb die zeiden dat je erin mocht als je wou.
Kwartiertje gereden ongeveer en toen ging 162 de ring in, toen kwamen ze even vragen of ik daarna wou.
Dat maar gedaan, hij was los.Haha!
Proefje ging braaf, ietsjes te weinig voorwaarts
En op het eind moet je bij E afwenden en naar rechts.
&Ik reed naar links, heel dom.Tong uitsteken
was 3e met 194-2, beetje stom want de 1e had 194, eigen schuld.Haha!

Toen afgezadeld en de cross verder gaan verkennen.
Toen we klaar waren kwamen we erachter dat ik nog een halfuur had voor het springen.
Heel snel naar de trailer(en op dat moment waren er geen karretjes.Tong uitsteken )
Opgezadeld, onderweg al wat gedraafd.
Even aan iemand die ik kende gevraagd om dan het hindernisje wat lager te maken.Lachen

Toen het parcours in, hij pakte lekker aan.Lachen
Bleek een balkje te hebben, had het zelf niet eens door.

&Toen meteen daarna naar de dierenarts, 66
In de cross pakte ie fijn aan
lekker gereden.
Het water deed ie zonder te kijken ook op 6.
Alleen 11, de afsprong met die kuil een stopje.
Hij had een voetje over het randje en toen sprong ie snel achteruit.
Opnieuw aangereden en braaf eroverheen.Ja
en na de cross was z'n hartslag ook 66.

Weer heel erg tevreden.Lachen

&Gefeliciteerd idereen die prijs had! Lachen

&Lekker iedereen die fijn heeft gereden.Haha!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:04

knabbelgirl schreef:
ik heb veel mensen gezien, als ik rugnummers mag kan ik kijken voor foto's

163, ik weet niet of je er toen nog was? Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:05

GvdT schreef:
MArl0esJuh schreef:
. Ik viel eraf en nam mn hoofdstel mee met als gevolg dat mijn pony zonder hoofdstel het terrein rond rende. Ze is uiteindelijk gelukkig wel gevangen maar ik baalde echt ontiegelijk. Heb ook staan vloeken als een mijnwerker Bloos .

Daarom heb ik altijd een schoenveter aan mijn hoofdstel. Die knoop ik aa het eerste knotje vast zodat ik het hoofdtel niet uit kan duwen tijdens een val.
Wel balen hoor.

Wat ik voor de rest gelezen heb is iig positief. Goed gereden hoor.

Dit hebben wij ook altijd! Een schoenveter dat vlechten we tussen het 1e vlechtje, en maken er dan een knot van. Werkt goed. Maar gefeliciteerd voor iedereen die prijs had en goed had gereden. En balen voor degene die het wat minder deden. Maargoed zoiets kun je nooit voorspellen!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:32

SGWukkie schreef:
Hij is niet zo heel klein hoor. Hij is 1.63. Hij oogt klein omdat hij vrij smal is en ik toch wat steviger Bloos en 1.80 lang ben.
Heb hem al vanaf zijn geboorte en hij werd helaas niet groter maar hij gaat met gemak over sprongen van 1.40 dus hij heeft er geen last van Knipoog

Oww.... Bloos tja die van mij is zo'n 1.75, dus dan lijkt alles al vrij snel klein!
Maar je zag ook idd dat hij er totaal geen moeite mee had, en wel heel veel plezier!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:24

bedankt vief voor de foto;s Haha!

iedereen gefeliciteerd met de foutloze crossen en prijzen

weet iemand welke fotograven er waren?