[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Hooge Mierde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loes_Joery

Re: Wedstrijdverslagen SGW Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:39

Wij zijn ook weer terug van Hooge Mierde!!
Netjes gereden allemaal en degene met prijs: Gefeliciteerd Haha!

En ik kan inderdaad tevreden zijn Jitske Haha!!
Je had het zeker al van Berdien gehoord?! Hahaha!

Nou we vertrokken rond 12 uur en had me wat in de tijd vergist Schijnheilig dacht dat het 1½ uur rijden was maar was maar een klein uur, hahaha!
Dus lekker vroeg daar. Betaald en al een keer de cross gelopen!
Ik had gehoord dat het een beetje zoals Etten-Leur was en daar vond ik de B-pony's aardig pittig! Maar vond het meevallen en een fijne cross Lachen! Die ondanks de regen toch nog goed te doen was!

Lekker gedressuurt, meneer was errug fit (had al door wat er te gebeuren stond denk ik..) maar kon hem lekker rijden Haha!! Stond 7e met 199 punten.

Toen hadden we 3 uur de tijd en hebben we rustig de cross nog 2 keer gelopen. De laatste keer lopen nog zo'n 20 minuten bij Vivian staan kletsen en toen Suzanne, Lielle & Floor voorbij zien komen Lachen! Weer terug richting trailer en opgezadeld voor het springen! Ook met het springen wastie nog erg fit, en was het een beetje een hectisch rondje Scheve mond Had 1 weigering, hij was wel erg vlug.. en op de laatste hindernis dacht ik datie wel af zou zetten dus ik al verlichte zit, maar hij maakte nog een extra huppel, goed van af gekomen.. Maar dus 4 fouten van de weigering en nog 3 tijdfouten.

Toen maar beetje uit laten galloperen en paar keer de boomstammen gesprongen. En toen de cross, op 1 moest ik hem even overtuigen en de hindernissen daarna ook nog even in het ritme komen! Maar heb 2x (waar het kon) het alternatief genomen. Bij een steil met een soort gat eronder. Nam maar het zekere voor het onzekere. En bij het puntje wat er in zat voor ons heb ik de dubbelsprong genomen.
Maar gewoon helemaal foutloos Haha!! Hij deed het zó goed! Uiteindelijk wel 22 sec buiten de tijd, maar écht gewoon foutloos Haha!!
Wat was en ben ik trots Schijnheilig, hahaha!

Beide keuringen ook goed en uiteindelijk op een 7e plaats blijven staan Haha!! (5 prijzen Tong uitsteken)

Heb (als ik het goed heb) Tineke, Floor, Madelen, Suzanne, Vivian, Marloes, Lielle, GvdT, Mirjam, Tessa & Berdien gezien Lachen!
En heb ook naar Vivian gezwaaid Haha!!! Hahaha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:46

Super Loes, die winstpunten zijn binnen!!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:13

Jaja helemaal toppie Lachen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 06:26

Nou bij mij wilde het ook gisteren nog niet fijn lukken helaas.

Dus ik ben wel een beetje jaloers op al die foutloze crossers! Maar natuurlijk wel gefeliciteerd voor iedereen die gisteren fijn heeft gereden!!

Marieke, iedereen heeft wel eens een minder parcours, ik zou je geen zorgen maken dat ik het gezien heb hoor want ik vind het alleen maar knap hoe goed jullie nu ook weer in het L gaan!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 06:51

Ik zag jou nog op het water MJ. Os doet een beetje zoals Wup, ff uitgebreid kijken, maar ik duw, schreeuw, por en tik hem gewoon door zodat hij er uit stilstand ingaat. Misschien moet je zelf ook wat agressiever rijden. Geen kritiek hoor, want ik weet niet hoe moe je al was van de rest van de cross Knipoog , maar je was zo lief voor hem, terwijl hij je gewoon liet zitten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 07:20

Loes, hardstikke goed!

MJ, ik zag het gister al bij de uitslagen staan. Jammer, wel volhouden hoor!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:24

Marieke, je bent niet de enige die dat was opgevallen.
Vorige keer in VP was ik echt boos, ook nog na de finish. Ik probeer nu te zoeken naar de tussenweg, wel boos worden op je paard, maar niet boos zijn van binnen. Want daar ga je ook niet beter van rijden.

Ik heb voorlopig geen wedstrijden, ga nog even nadenken wat ik vanaf september wil. Eerst maar weer hard trainen. Thuis gaat het wel fijn en het losrijden ging gisteren ook fijn maar nu nog in de wedstrijd zelf.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:35

Iedereen gefeliciteerd met prijzen en winstpunten!!!

@ MJ: wat is er precies gebeurt? Uitgesloten in de cross?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:40

Ik heb gisteren echt een ontzettend lange dag gehad. Van 10 tot 8 fotograferen (met zo nu en dan een fijne regenbui) is eigenlijk te lang. Gelukkig een hoop bekenden gezien die voor wat afleiding zorgden. (Floor niet meer zo vreemd kijken als ik je aanspreek he, ben ik nu zo onherkenbaar zonder crosshelm?)
Lielle: Vogende keer ga je echt trakteren hoor (of we het nu gezien hebben of niet Duivel ). Ik heb je zwaai helaas niet vast kunnen leggen je was iets te dichtbij voor mn tele.
Loes daarintegen vond tijdens de cross uitgebreid de tijd om te poseren voor de camera, wat dan ook uitgebreid vastgelegd is Haha! . Netjes van je foutloze rit, ik had ook niet anders verwacht je kwam zo relaxed voorbij Knipoog
MJ: Balen weer zeg. Ik zag gisteren je stop op de afsprong (met het steiltje erachter). Was niet echt nodig geweest, hij liet je iid een beetje zitten. Je had hem mischien wel iets meer onder druk kunnen rijden?
Volgens mij ging verder iedereen wel netjes door de sprong waar ik bij zat. Foto's zullen pas in de loop van de week online komen (het zijn er ''slechts'' een paar honderd)

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:49

Iedereen zijn verslagen lezen is wel erg leuk...maar ook iets waat ik een beetje somber van wordt. Ik heb namelijk net mijn paard verkocht Huilen en heb nog geen nieuw paard weer die cross klaar is...Ik wil eigenlijk zo graag weer crossen, maar ja...moet je toch echt een paard hebben. Eentje is zadelmak, maar stuur is nog niet 100% Ziek , dus zeker nog niet cross klaar. Andere is net uit de wei en helemaal nog niet eens zadelmak!!

Dat zal dus allemaal nog wel evem duren... Verdrietig

Ik hoop weer snel met jullie allemaal weer mee te kunnen doen...

Ben blij wel allemaal zulke positieve verhalen te horen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:51

Squid, herkenbaar hoor Ja Hebben we je al eens ontmoet op de wedstrijden?

Sim, er lag helemaal rechts een dikke boom op 1 galopsorng voor het water. En daar stopte hij zomaar Verward

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:53

Hier komt mijn verslagje:

Dressuur 193 punten (7e plaats) en springen foutloos.

Dit was pas mijn tweede cross (en mijn eerste uitgereden cross), dus ik ben sowieso wel blij dat ik hem uit heb kunnen rijden. De eerste paar hindernissen gingen goed. Na hindernis 1 ging er bij mijn paard echt een knopje om, ze trok een sprint en die sprint heeft geduurd tot na de laatste hindernis. Ik had een weigering op het puntje omdat ik te hard inkwam (ik vloog half uit de bocht), volgende keer iets meer terugnemen bij zo'n hindernis in een bocht. Toen ik bij de trakhener aankwam ging alles goed, het tempo zat er goed in, ze kwam goed uit bij de trakhener, maar ze zag het gat en wilde stoppen, maar eigenlijk kon ze niet meer stoppen en dus kwam ze met haar voorbenen in het gat te staan. Ze zat te spartelen om er weer uit te komen, maar dat lukte niet. Toen ben ik er vanaf gesprongen en kon ze er wel uitkomen. Daarna weer opgestegen en even gewacht tot de combinatie die na mij kwam voorbij was en toen het alternatief genomen. Verder is de cross helemaal goed gegaan. Ik zag zelf heel erg op tegen de picknicktafel, maar die is ook gewoon goed gegaan. Dus al met al ben ik supertevreden.

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:37

Citaat:
Squid, herkenbaar hoor Hebben we je al eens ontmoet op de wedstrijden?

Ik denk vast wel...ben snel door de B heen gegaan...toen door de L en inmiddels had ik 15 winstpunten in de L en vond zelf de M te snel gekomen...heb toen besloten mijn schimmeltje te verkopen...Ik ben pas op m'n 30e begonnen met crossen, maar het ging altijd zo goed (niet altijd met dressuur hoor, maar crossen wel bijna altijd foutloos) dat ik zo M moest...Dat is voor mij iets te snel! Vandaar mijn beslissing...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:39

Hoe heet je paard? Ik ben trouwens ook op mijn 30e begonnen, als ik een heel korte en niet-succesvolle periode in 1991/1992 niet meetel.

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:10

Mijn paard heet Trustful G en zal vanaf Ede gestart worden door Mirella Vrolijk.

Wat voor klasse cross jij eigenlijk? En met welk paard?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:17

Marieke: Goed gedaan in de cross zeg! Wij zagen je losrijden voor het springen vanuit de auto en toen vonden je al zo anders dan anders zitten!

Loes: Gefeliciteerd met je winstpunten!

Lielle: Geen pijn gedaan? Wel fijn dat je verder lekker gereden hebt!

Marloeske gefeliciteerd! Ik weet ondertussen hoe jij er uit ziet, heb je ook een paar keer gezien gisteren maar vond het een beetje raar om tegen je te gaan kletsen vanuit het niets....

Heb GvdT voor het eerst live gezien! Go jij! Go jij! Heb je zien springen, wat springt jouw paard fijn zeg! Kwam nog even met Lielle naar jou toe bij het losrijden van de cross maar toen ik aankwam reed jij net weg Nors opkijken Knipoog Gefeliciteerd met je goede resultaat!

MJ: Balen dat het nog niet lekker liep! Ach gut Het zag er met losrijden zo fijn uit!

Ik heb een lekker dagje gehad gisteren. Met het losrijden voor de dressuur was hij supersterk, niet fijn! Maar in de ring liep hij voor mijn gevoel heel lekker. Een beetje aan het kijken naar niets in de hoeken maar geen fouten en een goed gevoel. Helaas blijk ik echt niets van dressuur te snappen want ik stond 8e na de dressuur. Toen ik moest gaan springen begon het keihard te regenen, had zelfs een beetje moeite met het zicht tijdens het parcours. Ollie sprong dan ook een beetje vreemd maar wel foutloos. Tijdens de cross had ik mijn klok niet om gedaan omdat ik me even alleen op de sprongen wilde concentreren. Ik heb echt een heerlijk rondje gereden, fijn in het ritme en uiteindelijk 11 seconden buiten de tijd. Ik was echte norm tevreden! Was in de einduitslag 4e.
Heb trouwens nog het vlaggetje op de punt gesloopt Bloos . Ik had hem rechts niet genoeg opgesloten dus Ollie zette netje af maar sprong in de lucht nogal naar rechts. Grote kraak en het houtje van het vlaggetje dwars door midden! Vond het best link, doe mij maar flexibele vlaggetjes!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:04

Wollie gefeliciteerd!! gaat lekker zo en dit vond ik geen simpele cross!! Hoe groot is ollie trouwens? Jemig wat was ie gister hoog toen ik ernaast stond!! Wow!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:05

Wuppie: netjes zeg! Wel balen van je hoofdpijn zeg! Ach gut
Marloeske: super! Gefeliciteerd met je 5e plaats! Lachen
GvdT: jij ook gefeliciteerd!
Martinev: fijn dat je tevreden bent! Knap hoor voor de tweede keer!
Lielle: fijn dat je toch nog tevreden bent!
Loes: super gedaan zeg! Haha!
MJ: Ach gut balen zeg..
Hozie: fijn dat je tevreden bent! Lachen

Ik ben gister met Wollie meegeweest om te helpen Lachen
Heb (eindelijk Tong uitsteken ) Floor gemeet! Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:18

SGWuppie schreef:
Wollie gefeliciteerd!! gaat lekker zo en dit vond ik geen simpele cross!! Hoe groot is ollie trouwens? Jemig wat was ie gister hoog toen ik ernaast stond!! Wow!

Haha! 1.74m, hoewel Frank ook blijft volhouden dat hij groter is......
Ik vond het ook niet simpel gisteren, best veel technische sprongen en aardig aan de maat. Wel een cross die fijn te rijden was, lekker massief en lange lijnen. Rob vond het trouwens "normaal" staan, dat was ik dus niet helemaal met hem eens.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:44

Mijn verslagje dan ook maar even...
Het was gisteren een lange dag (half 6 weg en half 10 terug) maar dat was het zeker waard!

's Ochtends eerst met Madelene het M gelopen, waar toch echt wat flinke sprongen tussen zaten.. Daarna Madelene voorgelezen bij de dressuur. Nog even geholpen met inspringen en daarna Hercules gaan zadelen voor de dressuur. Hij liep erg fijn met inrijden. Helaas was ik in de ring het eerste deel erg aan het prutsen, daarna liep het wel wat beter. Hercules had zijn trucjesdoos ook weer meegenomen dus de stand was niet zo bijster goed Vork (onderaan middenmoot).

Daarna ben ik 2 x de cross gaan lopen, een keer met Madelene en de tweede keer met Suzanne. Vvian nog tegengekomen (ik herkende je eerst niet, daarom keek ik zo vreemd Bloos, pas na 100 meter had ik door dat jij het was Haha! ). Ik vond de cross erg mooi, wel technisch, maar wel goed te doen aangezien het allemaal niet zo hoog stond Cool . Besloten om de punt wel, maar de trakhener niet te springen.

Daarna gaan zadelen en losspringen (waar ik nog even moest opschieten, want 202 zat al in de ring en ik was 209 Dromen ). In het springparcours was hij erg fijn te rijden, alleen zat ik af te toe teveel terug te mutsen Bloos . Toch foutloos en binnen de tijd en op naar de cross. Losspringen ging ook goed en toen kwamen de kriebels pas, ik was toch wel bang dat hij weer in zijn eigen tempo de cross door ging. Toen de cross. Niet heel snel van start, maar wel in een keer over 1 Knipoog. 2 en 3 gingen goed. bij 4 de opsprog met malle jan was ik een beetje aan het mutsen en kroop hij vanuit draf erop Sigaar . 5 en 6 goed! Alleen was ik iets te laat na de hindernis, ik stond bijna in de struiken maar kon nog net naar rechts sturen. 7 vanuit draf genomen en die ging ook super! Op het pad van 6 naar 7 heb ik half in een deuk gelegen omdat hercules met een boog om alle kilometer bordjes en hindernissen heen ging Clown . Punt vanuit een iets te laag tempo misschien maar die ging ook goed, alternatef van de trakhener, en de twee hindernissen daarna ook. Pad even lekker laten galopperen en hij kwam daarna ook weer mooi terug! Haha! Alleen het water ging vervolgens een beetje slingerend... Maar ik ben zo blij dat hij gewoon bleef luisteren naar me! Vingers aflikken Ik heb echt genoten onderweg, zo hoort een cross te zijn Pling . Ik had alleen 1,5 minuut tijdsoverschrijding maar dat maakt me nu niet zoveel uit Ik stond helemaal te stuiteren aan de finish en het was ook erg leuk om te horen dat het er allemaal goed uitzag!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:45

We zijn gewoon niks gewend Wollie! Vind het wel leuker om een wat uitdagender cross te rijden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 10:50

Fijn Floor dat het nu een lekkere rit was vergeleken met Castenray. Hij was daar gewoon door het dolle dattie weer een keer mocht. Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:53

Nou even de rest:

Marieke: balen dat het springen minder ging! Lijkt me echt naar als je zo'n verschrikkelijke hoofdpijn hebt.. Gelukkig ging de cross wel goed en super dat hij alle hindernissen goed aanpakte.
GvdT: Proficiat met je prijs! Gelukkig ging de haag alsnog goed...
Marloes: ook proficiat! Ik had je nog zien zitten volgens mij, maar ik wist het niet zeker..
Loes: Goed gedaan zeg! Gelukkig heeft hij de smaak te pakken.
Lielle: balen van de duikel, maar je bent gelukkig niet in de waterbak gevallen Tong uitsteken.
Suzanne: nogmaals proficiat met je beide paardjes Knipoog.
MJ: ik zag in de uitslagen al staan dat je uitgesloten was. Boos! Echt balen zeg..
Ollie: jij ook proficiat!
Tezz: eindelijk gemeet ja. Ik had het nog niet zo snel door dat jij het was (aangezien je bij Ollie was) dus is het maar goed dat je je even kwam voorstellen!
Vivian: de volgende keer ben ik wat aardiger Knipoog en ik ben benieuwd naar de foto's!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:56

Simmie schreef:
Fijn Floor dat het nu een lekkere rit was vergeleken met Castenray. Hij was daar gewoon door het dolle dattie weer een keer mocht. Knipoog

Dat denk ik inderdaad ook.. Hij was gisteren de hele dag ook veel relaxter ondanks dat hij echt wel door had dat hij mocht gaan crossen. Ik denk dat er nog wel een paar dingen zijn op te noemen, maar ik ben iig blij dat het ook anders kan Cool .

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:57

SGWuppie schreef:
We zijn gewoon niks gewend Wollie! Vind het wel leuker om een wat uitdagender cross te rijden!

We zijn gewoon watjes Haha! Ik vind een pittige cross ook leuker om te rijden, en Ollie volgens mij ook... Ja

Floor: Go jij! Go jij! Wat goed zeg! Ik heb je springparcours gezien, zag er netjes uit!