[SGW] Oneerlijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Crosskip

Re: Oneerlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:04

'k moet eerlijk zeggen dat ik dat heb nagevraagd bij een collega. Zij gaf aan dat dat aan de FEI lag en niet aan de KNHS. Het schijnt dat bij de springers hetzelfde speelt.

Hoe dat precies in zijn werk gaat bij de FEI weet ik niet... Bloos

'k zal het even navragen...

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:05

De FEI heeft daar toch geen regels voor? op Duitse wedstrijden starten ook superveel Duitsers... Waarom zou dat in Nederland dan niet mogen?

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:12

strak verwoord Ibonn!

heb net op wat andere wedstrijd progamma's gekeken, op veel er van staat: ruiters uit het organiserende land ( lees "eigen volk") ongelimiteerd!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:15

Bestaat er niet een soort belangenbehartigingsvereniging voor eventers?? Ik meen zoiets wel eens gezien te hebben op de eventingsite??

Die zouden hier namelijk prima hun tanden in kunnen zetten!!

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:23

heeft zit de voorzitter ( de heer stuip) van de belangenbehartigingsvereniging voor eventers niet iets te maken met organistie van ede?

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:26

Simmie schreef:
Nou, op deze manier wordt de eventingsport in NL er idd niet beter op voor amateurs zonder sponsor.

op deze manier worden de amtuers die opzoek zijn naar een sponsor ook niet geholpen!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:30

Wat ik van mijn collega doorkreeg is het volgende:

Als je alleen maar Nederlanders voorlaat, dan krijg je een soort nationale wedstrijd met een paar buitenlanders aan de start… wordt door het FEI niet erkend.
Een bepaald percentage moet buitenlander zijn.

Volgens haar is eea terug te vinden op www.horsesport.org

Knipoog Wellicht kun je hier meer duidelijkheid vinden?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:31

Pukkypower schreef:
heeft zit de voorzitter ( de heer stuip) van de belangenbehartigingsvereniging voor eventers niet iets te maken met organistie van ede?

Ik neem aan dat een voorzitter van een belangenvereniging dat gescheiden moet kunnen zien, anders moet ie geen voorzitter zijn!!

Ik zou het daar zeker eens aankaarten als ik jou was!!

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:34

ik ben aan het zoeken geweest maar ik kan het bewuste onderwerp niet vinden. zou je dat misschien hier kunnen plaatsen? benieuwd wat de verhouding zou moeten zijn volgens de FEI

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:34

Crosskip schreef:
Wat ik van mijn collega doorkreeg is het volgende:

Als je alleen maar Nederlanders voorlaat, dan krijg je een soort nationale wedstrijd met een paar buitenlanders aan de start… wordt door het FEI niet erkend.
Een bepaald percentage moet buitenlander zijn.

Dat vind ik wel logisch, maar 8 deelnemers uit NL is dan nog steeds erg weinig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:36

Pukkypower schreef:
ik ben aan het zoeken geweest maar ik kan het bewuste onderwerp niet vinden. zou je dat misschien hier kunnen plaatsen? benieuwd wat de verhouding zou moeten zijn volgens de FEI

http://www.horsesport.org/fei_documents ... ateOCT.pdf

Volgens mij is dit het.

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:58

Simmie schreef:
Pukkypower schreef:

http://www.horsesport.org/fei_documents ... ateOCT.pdf

Volgens mij is dit het.

OK, let op:

voor alle niveau's ( dus CCI+ CIC 1 t/m4 *) wordt geschreven:
NO restriction on the numberts of NFs.

of wel:

geen beberking op aantal deelnemers van de nationale federatie.
het aantal max. aantal paarden per deelnemer per reeks wordt wel vermeld.

wat nu!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:01

Een brief aan de organisatie van die wedstrijd en aan de bondscoach zou ik zeggen.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:05

Oeps... Bloos

Klopt het dus niet wat mijn collega aangaf... Sorry!

Maar idd wat Scum zegt, dit aankaarten bij Organisatie/Coach/KNHS.
Laten ze hier maar uitleg over geven.

(en dan het liefst een uitleg die strookt met hun streven; namelijk de Eventingsport naar een breder en hoger plan tillen in Nederland..... Duivel )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:06

dat staat er niet.

Citaat:
NO restriction on the numbers of NFs

Er staat dat er geen restrictie is op het aantal National Federations dat kan meedoen. Maar ik heb ook nergens iets gevonden over een maximum aantal nationale deelnemers.

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 11:18

dus dan is het de organisatie die bepaald hoeveel nationale deelnemers er mogen starten en niet de KNHS?
maar wie er uiteindelijk starten, dat wordt wel bepaald door de KNHS? ( bonch coach?)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:24

Uit het Internationaal wedstrijdregelement:

Artikel 14 – Verplichtingen van wedstrijdgevende organisaties van
internationale wedstrijden in Nederland.
14.1. Wedstrijdgevende organisaties van internationale wedstrijden in Nederland zijn verplicht zich te houden aan de FEI-regeling voor het uitnodigen van deelnemers en de in dit artikel vermelde regeling van startplaatsen voor Nederlandse deelnemers. Dit artikel is niet van toepassing voor wedstrijden als bedoeld in artikel 15.
14.2. De KNHS kan, voor zover dit niet in dit reglement is voorgeschreven, in alle disciplines het aantal Nederlandse startplaatsen tijdens internationale wedstrijden voorschrijven tot een maximum van 50%.
14.3. Tijdens FEI World Cup-wedstrijden worden startplaatsen toegewezen conform het FEI World Cup-reglement. De toewijzing van startplaatsen aan Nederlandse deelnemers in een eventuele B-groep vindt plaats conform artikel 14 lid 6.
14.4. Tijdens een CSI*** en CSI**** dient het deelnemersveld, dan wel indien van toepassing de A-groep, te bestaan uit 40% door de KNHS geselecteerde Nederlandse deelnemers. De A- en/of B-kadercombinaties hebben de voorkeur, mits er vormbehoud is aangetoond. Daarenboven wijst de chef d’ equipe, eventueel na overleg met de chef d’ equipe van de young riders, in overleg met de wedstrijdgevende organisatie van het desbetreffende evenement één young rider uit het A-kader young riders aan. Het staat een wedstrijdgevende organisatie vrij te allen tijde meer Nederlandse deelnemers te accepteren dan conform deze 40%-regeling verplicht is.
14.5. Tijdens een CSI*** of een CSI**** mag het aantal Nederlandse deelnemers conform de FEI-regeling de 50% niet overschrijden. De wedstrijdgevende organisatie kan maximaal 15% van de deelnemers via hun Nationale Federatie uitnodigen door middel van het toekennen van een wild card.
14.6. Tijdens een CSI dienen, indien van toepassing, in de B-groep minimaal vijf deelnemers via aanwijzing door de chef d’ equipe en minimaal vijf deelnemers via aanwijzing door de chef d’ equipe in overleg met de wedstrijdgevende organisatie te worden ingeschreven, waarbij kaderleden van de senioren en het A-kader van de young riders voorrang hebben op lager geklasseerde combinaties.
14.7. Voor deelname aan een CSI***** of CSIO wijst de chef d’ equipe minimaal twaalf deelnemers (inclusief de leden van de Nederlandse equipe) uit het A- en/of B-kader aan.

Zo te lezen dus toch de KNHS.
Bovenstaande tekst gaat weliswaar om springwedstrijden, maar ik kan me zo voorstellen dat het ook voor Eventing geldt.

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 11:31

benieuwd wat het percentage blijkt te zijn in ede.

als de kader leden altijd voorrang krijgen op niet kader leden, hoe kan dan een kader worden uitgebreid met nieuwe kader leden als die geen kans krijgen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:37

Daar zijn dan weer de observatiewedstrijden voor PP.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:23

Toevallig een junior gesproken vandaag en die hoopt dat er een team afgevaardigd kan worden naar het EK.
Als je mensen niet laat starten wordt een kwallificatie al een stuk minder makkelijk en een team ook onbegonnen werk.

Ik zou het idd eens aankaarten bij de KNHS, weet alleen niet of dat veel uithaalt. Die staan meestal niet zo open voor suggesties en ze staan al helemaal niet te popelen om ergens verantwoording over af te leggen Lips are sealed

De belangenvereniging moet dit imo ook aankaarten bij de KNHS en bij de organisatie van de wedstrijd. Waar ben je anders belangenvereniging voor.....

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:24

Volgens mij zit Ronnie Barrie ook in de belangenver. neem eens contact met haar op.Zij is iemand die weet waar ze over praat en er wel boven op duikt.

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 09:52

taormina schreef:
Volgens mij zit Ronnie Barrie ook in de belangenver. neem eens contact met haar op.Zij is iemand die weet waar ze over praat en er wel boven op duikt.

heb je misschien een mail adres voor me?
( ken haar niet)

Pukkypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 09:54

GvdT schreef:
Toevallig een junior gesproken vandaag en die hoopt dat er een team afgevaardigd kan worden naar het EK.
Als je mensen niet laat starten wordt een kwallificatie al een stuk minder makkelijk en een team ook onbegonnen werk.

Ik zou het idd eens aankaarten bij de KNHS, weet alleen niet of dat veel uithaalt. Die staan meestal niet zo open voor suggesties en ze staan al helemaal niet te popelen om ergens verantwoording over af te leggen Lips are sealed

De belangenvereniging moet dit imo ook aankaarten bij de KNHS en bij de organisatie van de wedstrijd. Waar ben je anders belangenvereniging voor.....

het leuke is dat ik met 2 paarden in de sectie zit bij fried en die dus alle 2 zou moeten starten daar, maar nu gaat dat niet!

lovely_lily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:01

taormina schreef:

Ik denk dat je Ronnie van der Wiel bedoelt, de moeder van Bobbie Bary (de achternaam van haar pertner is Bary). Zij is advocate en kan idd ergens behoorlijk induiken.
Ze wonen in Alphen aan de Rijn, het nr moet je zo kunnen vinden op telefoongids.nl

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:06

Pukkypower schreef:
het leuke is dat ik met 2 paarden in de sectie zit bij fried en die dus alle 2 zou moeten starten daar, maar nu gaat dat niet!

ai dat is dan wel echt balen. moet je met allebei dan nog een QR halen in de 2*?