[SGW] SGW Vrouwenpolder; Wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: SGW Vrouwenpolder; Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:58

miss_jumpy schreef:
casperrr schreef:
paard liep super Ja niemand dacht dat dit zou gebeuren, ze zij het zelf ook nog dat ze het goed vond aanvoelen en toen zomaar ineens bam!

ik bedoelde eigenlijk na de val! Paard had zich toch niet echt geblesseerd?

ow na de val Clown paard liep goed, rende wel weg maar liep niet slecht, daarna kwam iemand nog melden dat met het paard alles ok was Ja

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:17

Ik hoorde inderdad ook geklaag hier en daar van die losse hindernis. Ik heb nog even gewacht bij de waterbak omdat ik Sabine de cross in zag gaan. Maar ze kwam niet meer terug. Ik hoorde al dat een paard los liep, dus wist al dat ze gevallen was. Maar ik ging er vanuit dat ze er zo weer op sprong en verder reed Clown . 20 min later toen ik terug kwam op het spingterrein lag de cross nog steeds stil, dus toch maar eens die kant op gelopen. Toen werd Sabine inderdaad net op de brancard geschoven. Er kon nog net een pijnlijk glimlachje naar me vanaf Ach gut .
Ze heeft inderdaad alleen haar sleutelbeen gebroken. In de middag was ze in ieder geval weer op het terrein en heb ik nog even met haar gesproken. Ze had wel erg veel pijn had ik zo het idee. Maar dat zal Sabine vast zelf nog wel komen vertellen denk ik???

En ik heb het als groom erg goed gedaan vandaag Knipoog.

Ik heb ook nog wat andere bokkers door de cross zien gaan. MJ: het viel me al op dat het ritme er niet in zat bij jou. Echt zonde zeg! Hopelijk draait Os snel bij!
Annemieke: fijn dat er toch vooruitgang in zit bij Michael!
En volgens mij zag ik Ollie met roze caphoes met glitters voorbij flitsen Tong uitsteken.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:22

stond jij er ook bij floor1? zou best kunnen dat ik je gezien heb Clown

verder niemand mij gezien in de middag toen de L paarden bezig waren? Ik croste zo af en toe eens rond met een groene zeer ienieminie jeepje om officials drinken te geven Schijnheilig
(en dat zonder rijbewijs Schijnheilig )

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:23

Ik kwam inderdaad vrij laat aanlopen. Had een zwarte broek en vestje aan (dus vrij onopvallend Knipoog).

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:25

zou best kunnen, zag zo veel mensen Clown ik had een spijkerbroek aan, groene all-stars, bruine jas met een burberry kraagje en blond haar Clown

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:31

Nelis; Gefeliciteerd met je eerste L-wp!
MJ; Kloten dat Os niet wilde aanpakken. Wat ik uit je verhaal lees, zal dan wel ongeveer hetzelfde zijn als de pony van mijn zusje in de springparcours. Hopelijk draait Os snel weer om!

Jeetje zeg, wat een nare val.
Sabine; Ach gut Heel erg veel sterkte!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:32

hoe heet Sabine iig op bokt?

Vond echt dat ze heel rustig bleef vond ik toch wel knap iig, ik denk dat veel mensen wat hysterischer waren geworden...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:42

Casper: Zou best kunnen, ik heb daar iig niet op gelet...
Ze heet sfranken hier.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:50

Nelis: Gefeliciteerd met je winstpunt!
MJ: Wat ontzettend 'piep' zeg. Ik denk dat je maar tegen Os moet zeggen dat als ie zo doorgaat zijn toekomst in de dressuurring ligt Clown . Mischien dat ie dan bijdraait Knipoog (sorry, aan deze onzin heb je natuurlijk ook geen bal)
Sabine: Veel beterschap Ach gut

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 01:05

Sabine; beterschap, wat enorm balen dat de dag zo voor jou geeindigd is zeg!

Simmie; we hebben aan je gedacht en je gemist... (óók ondanks dat ik je niet ken). Volgend jaar ben je er!

De bokkers zullen zelf wel hun verslagen komen maken hier, ik kan alvast verklappen dat de pannenkoeken goed smaakten, en dat het vanavond erg gezellig was.
Voor wie er nog moeten; kijk uit bij hindernis 1, er kunnen bikini's uit de bosjes springen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:13

Sabine: Beterschap met je sleutelbeen!!! Ach gut
Ik blijf er bij dat die hindernis vast had moeten staan, de paarden rekenen daar op!

Ons verslagje. Wij hadden het echt luxe qua tijden! Om half zeven opgestaan om Ollie te wassen, om tien uur weggereden. Toen we daar aankwamen eerst het springparcours (pittig) en de cross (te simpel en enorm bochtig) verkend.
Toen dressuren. Het was enorm ingelopen dus snel losgereden en uiteindelijk nog een kwartier moeten wachten omdat iemand nog even voor moest kruipen... Wel enorm fijn gedressuurd. Toen gaan keuren, wat een zooitje daar! Ze hadden de DA echt in een hoekje gepropt, niet handig als je met een heet paard in je handen staat. Om gaan kleden voor het springen.
Springen ging erg lekker, foutloos!
Cross begon fijn, tot hindernis vijf (kering). Daar kon ik hem echt maar met moeite overheen duwen. Brug ging goed maar hij sprong niet lekker door. Trein ging slecht, maakte pasje bij en moest toen erg rekken voor de tweede. Waaier voelde ook noet goed. Toen ging het weer even lekker tot aan het water. Ik dacht echt dat hij het ging doen, maar op het laatste moment gooide hij het anker uit. Beetje domme stop dus Boos! denk dat ik er niet genoeg bij was. Tweede keer ging het wel en verder lekker uitgereden. Toch heb ik niet echt een lekker gevoel over de cross. Of het nou aan de bochtjes lag of iets anders, het gevoel op de sprong was anders als normaal. Natuurlijk ben ik wel tevreden met mijn ventje hoor!

Canter: Nog bedankt voor je sponsor actie!!! Ben helaas bang dat het geen geluk heeft gebracht... (Maar best wel veel lachende gezichten Haha! )

Verder hebben we zo'n beetje de hele dag met Scum en Bitwise lopen beppen. Bitwise startte voor me en de trailer stond ook nog eens vlak bij. Was errug gezellig! Ja
Voor de rubriek "wist u dat?": Bitwise twee linker handen heeft en Scum heel hard kan gillen? Nagelbijten / Gniffelen
Stiekem achteraf vond ik het toch wel jammer dat we niet een nachtje zijn geblevem... Ach ja, de volgende keer dan maar....

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:57

Ooh details SGWollie? Tong uitsteken
Heeft Bitwise iets gesloopt ofzo?

Wel jammer dat je niet zo'n fijn gevoel hebt van de cross..
DA is indd klote daar..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:38

jeetje wat balen zeg voor sabine! heel veel sterkte Ach gut
MJ: balen dat Os zo doet. Ik weet ook zo geen tips, denk idd dat je hem gewoon flink moet aanpakken
Nelis: gefeliciteerd met je 1e wp in het L
Annemieke: fijn dat er zo'n vooruitgang was bij Michael. Hopelijk ziet hij dat zelf ook in Haha!
Wollie: jammer van je stop

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:57

floor01 schreef:
MJ: het viel me al op dat het ritme er niet in zat bij jou. Echt zonde zeg! Hopelijk draait Os snel bij!

nee, geen moment gehad ook, dat ritme

Altos schreef:
MJ: Wat ontzettend 'piep' zeg. Ik denk dat je maar tegen Os moet zeggen dat als ie zo doorgaat zijn toekomst in de dressuurring ligt Clown . Mischien dat ie dan bijdraait Knipoog (sorry, aan deze onzin heb je natuurlijk ook geen bal)

Nou, misschien kan ik hem daar best bang mee maken hoor Extreme duivel

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:54

@SGWollie: hindernis 5 was de picknicktafel, of deed je geen M of Z want bij de L zat die er niet in! Lachen

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:20

Hoi allemaal! Leuk dat er ook een ervaringen topic is! Ben gisteren wezen kijken en heb er wisselende gevoelens over. Vond het supermooi gebouwd, echt mooie hindernissen. Aardige mensen die allemaal me graag wilden helpen om mijn talloze vragen te beantwoorden, prima weer, maar toen viel Sabine... Heb samen met de vrouw die haar paard had gevangen haar paard teruggebracht, maar toen ze daar nog steeds lag dacht ik "das niet goed". Ik was dus degene die vertelde dat haar paard goed liep, alleen wat geschrokken en van slag was...

Ben blij te horen dat het niet erger is als een gebroken sleutelbeen. Heb ik zelf ook gehad en ik heb er nooit meer last van gehad! Dus goede hoop dat ze daar snel van hersteld!

Verder ben ik wel echt gegrepen door de tak van sport, dus ik hou me aanbevolen voor trainingen die niet al te gek ver weg zijn. Marcelle heeft twee trainingen in VP gegeven en doet dat pas volgend voorjaar weer en dat vind ik te lang wachten...

Lielle, leuk je een keer te ontmoeten! Was je tevreden? Scum, heb je niet meer gezien...was erg druk aan het praten met iemand die vandaag oefencross gaat doen! Volgende keer beter!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:22

MirjamN schreef:
Hoi allemaal! Leuk dat er ook een ervaringen topic is! Ben gisteren wezen kijken en heb er wisselende gevoelens over. Vond het supermooi gebouwd, echt mooie hindernissen. Aardige mensen die allemaal me graag wilden helpen om mijn talloze vragen te beantwoorden, prima weer, maar toen viel Sabine... Heb samen met de vrouw die haar paard had gevangen haar paard teruggebracht, maar toen ze daar nog steeds lag dacht ik "das niet goed". Ik was dus degene die vertelde dat haar paard goed liep, alleen wat geschrokken en van slag was...

Ben blij te horen dat het niet erger is als een gebroken sleutelbeen. Heb ik zelf ook gehad en ik heb er nooit meer last van gehad! Dus goede hoop dat ze daar snel van hersteld!

Verder ben ik wel echt gegrepen door de tak van sport, dus ik hou me aanbevolen voor trainingen die niet al te gek ver weg zijn. Marcelle heeft twee trainingen in VP gegeven en doet dat pas volgend voorjaar weer en dat vind ik te lang wachten...

Lielle, leuk je een keer te ontmoeten! Was je tevreden? Scum, heb je niet meer gezien...was erg druk aan het praten met iemand die vandaag oefencross gaat doen! Volgende keer beter!

owww was jij diegene die vertelde dat het goed was met het paard en dat ze tegen jouw hadden gezegd dat je hem terug moest rijden (ofzo iets? volgde het niet helemaal)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:32

Hier ben ik dan. Allemmal bedankt voor de bezordheid, beterschappen (raar woord Tong uitsteken ) en de hulp gisteren. Ik heb idd mijn rechtersleulbeen gebroken (beetje lastig typen). Het doet gruwlijk pijn en voel me echt gehandicapt. Moet zelfs hulp vragen bij het plassen. Maar ze zeggen dat de ergste pijn na een paar dagen over is.....ik hoop het van harte. Heb vanacht vanaf 4 uur oner in de stoel gezeten omdat ik niet kan liggen.
Ik weet niet precies wat er gebeurde maar Tenda ging iets weifelend op 4 af maar pakte toch goed aan. Ik raakte met mijn rechtervoet de vlag en dacht nog: "gelukkig wel goed erover heen." En ineens merkte ik dat we vielen in de landing, ik voelde Tenda over me heen rollen. Toen ging het erg vlug. Ik heb niets eens gemerkt dat er zoveel mensen om mee heen stonden, zag alleen de mensen die steeds dicht bij me stonden. Ik was wel blij dat pap er zo snel bij was en dat ik op de hoogte gehouden werd hoe het met tenda ging.
Complimentjes voor de organisatie en alle mensen die hielpen. Het werd super geregeld allemmal, we werden zelfs opgehaald uit het ziekenhuis. Verder heel veel SGW mensen die hielpen en hulp aanboden, gweldig lief. Dat is de reden dat ik de SGW sfeer zo geweldig vind. Iedereen helpt. Ik heb me geen moment druk gemaakt of ik mijn spullen wel terugkreeg die ze af en uit deden en ik was er van overtuigd dat Frans (een goedevkennis die mee was) hulp kreeg bij de verzorging en hetbopladen van Tenda.
Ik dacht zelf dat Tenda wilde banken if dat ze met haar hoef achter het touw dat er op lach bleef hangen en ben er van overtuigd dat het minder erg was geweest als de hindernis goed verankerd was geweest, paarden rekenen daarop. Geen commentaar op de organisatie hoor maar de TA had hier mi iets van moeten zeggen.....maarja, als is altijd achteraf..... Knipoog
Ik lig er de komende 5a 6 weken uit. Helaas.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:38

@CAsperrr: ja dat was ik, maar ik heb hem niet teruggereden hoor! Alleen meegelopen en hem wat gekalmeerd, want hij was wel van slag.. Beetje geaaid en tegen hem gepraat, toen ging het al snel beter en liep ie braaf mee. Ben toen tegen Sabine gaan zeggen dat ie goed liep en ok was, zou ik zelf ook graag zsm willen weten!

@Sabine: goed te zien dat je alweer op bokt zit! Ben best geschrokken van het hele gebeuren gisteren... Ik ben bang dat dat touw jullie genekt heeft... in combinatie met het losstaan van de hindernis. Beetrschap en hou je taai hé!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:47

Nelis: gefeliciteerd met je eerste wp!!
M_J: balen zeg! Ach gut
AnneMieKe: fijn dat het beter gaat!!
Sabine: wat een nare val zeg... heb in de verte de ambulance zien staan en Floor zei tegen Wollie en mij dat jij het was... heel veel beterschap!! Ach gut

Ik ben weer met Wollie meegeweest om te groomen Haha! . Verslag heeft ze al gegeven Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:48

Super om al een berichtje van je te lezen sabine, heel veel sterkte de komende weken!!
Ik had je toevallig zien springen en dat zag er super uit! Ik zei nog tegen mijn vriend, hee, das een bokker, die gaat vandaag voor het eerst Z!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:56

SGWOllie schreef:
Toen we daar aankwamen eerst het springparcours (pittig) en de cross (te simpel en enorm bochtig) verkend.
Toen dressuren. Het was enorm ingelopen dus snel losgereden en uiteindelijk nog een kwartier moeten wachten omdat iemand nog even voor moest kruipen... Wel enorm fijn gedressuurd. Toen gaan keuren, wat een zooitje daar! Ze hadden de DA echt in een hoekje gepropt, niet handig als je met een heet paard in je handen staat. Om gaan kleden voor het springen.
Springen ging erg lekker, foutloos!
Cross begon fijn, tot hindernis vijf (kering). Daar kon ik hem echt maar met moeite overheen duwen. Brug ging goed maar hij sprong niet lekker door. Trein ging slecht, maakte pasje bij en moest toen erg rekken voor de tweede. Waaier voelde ook noet goed. Toen ging het weer even lekker tot aan het water. Ik dacht echt dat hij het ging doen, maar op het laatste moment gooide hij het anker uit. Beetje domme stop dus Boos! denk dat ik er niet genoeg bij was. Tweede keer ging het wel en verder lekker uitgereden. Toch heb ik niet echt een lekker gevoel over de cross. Of het nou aan de bochtjes lag of iets anders, het gevoel op de sprong was anders als normaal. Natuurlijk ben ik wel tevreden met mijn ventje hoor!

Nog gefeliciteerd met je WP trouwens. Leuk om Ollie nu eens te zien, je paard heeft echt veel uitstraling!!
Maar over dat springparcours, vond je dat serieus pittig staan?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:58

beterschap Sabine Ach gut
we schrokken wel even toen we je zagen vallen... Dat gevlochten stuk touw wat eromheen zat had je paard nog helemaal kapot gemaakt omdat hij daar tegenopklapte.
Daarvoor waren er wel paarden die erover heen gleden...
Jammer dat je zo lang eruit ligt, nogmals veel beterschap!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:00

Hi Sabine, blij om te zien dat je al weer kunt bokken!

MJ: Balen zeg van Os! Ik zag je nog in de cross, heb nog geroepen ook (na de molenwiek). Dat ging trouwens wel lekker toch? Ik ken, in mindere mate, het gevoel dat jij nu hebt! Denk ook niet dat deze cross erg geschikt was om lekker in je ritme te komen.
Niet pittig als in hoog, maar pittig als in wat tricky lijntjes. Vond het trouwens makkelijker toen ik het aan het rijden was.
Dank je voor het compliment (ook namens the great white himself)! Ik vind Os ook erg leuk en Ollie kon bijna niet van hem afblijven hè?

Casperrrr: Hindernis vijf voor ons was de kering, ik reed L.

Annemiek: Wat fijn voor Michael dat het beter ging! Jij veel succes met de oefencross (veel te laat natuurlijk, sorry Bloos )
Bitwise mag zijn verhaaltje zelf vertellen, maar voor zover ik weet heeft hij niets gesloopt hoor!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:59

Ik zal als eerste Sabine heel veel betereschap wensen Ach gut 5 á 6 weken is puur zo'n tijd.

MJ wat ongelofelijk k*t dat Os weer afhaakte. Het is te hopen dat we de 10de Michiel hebben zodat je hem het probleem kan voorleggen.

Nelis netjest gereden.

Andrea, netjes van Michael en jij veel succes.

Ollie, jammer van je stop en vervelend dat je niet echt lekker in het ritme kwam.