Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Scum schreef:Vlietlanden lijkt me goed te doen.
Ik zou zeker niet als eerste cross Castenray nemen. Verder zijn er zo geen bij die ik ken. Vroeger vond ik P'hage ook niet geschikt als eerste cross, maar dat is heel erg bijgesteld.
En Ambt Delden zou ook ook never doen, maar die bestaat niet meer.
Verder lijkt me Hooge Mierde ook niet geschikt als eerste cross.
Arabendu schreef:Ik haak ook even op dit topic in (sorry Irene2). Ik heb Hooge Mierde niet voorbij zien komen. Zit erover te denken om mijn dochter met haar C-pony daar voor het eerst officieel te laten starten, dus vroeg me af hoe deze cross was. (ze heeft al de oefencross in Vlietlanden en 2x in Princenhage gereden en gaat zondag naar Vrouwenpolder).
rowo schreef:Vasse vind ik geen fijne cross om te beginnen!!! De waterbak is er absoluut niet fijn; das echt een kleine, smalle donkere bak met water. Veel paarden willen er niet in, vooral om dat je er voor de B in mag lopen waar het nog geen meter breed is. Verder vond ik Vasse voor de B best lomp hoog, verder niet technisch trouwens!
Neede heb ik vorig jaar met de paarden mijn debuut gemaakt, ook zeker geen fijne cross om te beginnen. ER zat echt voor de B een flinke afsprong in en het smalletje was nog geen anderhalve meter breed. Verder rare lijnen en gewoon niet logisch. Erg zonde, vond het eerder een mooie cross.
Vorig jaar vond ik Bathmen zeer goed te doen, van Gorssel heb ik hetzelfde gehoord en Ede (wat een aantal jaar geleden wel erg pittig was).
Ik woon in Haaksbergen!
Simmie schreef:Scum: Omdat o.a. dat smalletje er in zat voor het B. Dat is echt geen hindernis voor (met alle respect) B-ruiters met vaak on-ervaren paarden.
Maar ik heb ook begrepen dat Neede vorig jaar veel pittiger was dan de jaren er voor.
andrea16 schreef:Simmie schreef:Scum: Omdat o.a. dat smalletje er in zat voor het B. Dat is echt geen hindernis voor (met alle respect) B-ruiters met vaak on-ervaren paarden.
Maar ik heb ook begrepen dat Neede vorig jaar veel pittiger was dan de jaren er voor.
Dat kan kloppen, vorig jaar ben ik er niet geweest. Ik heb de 2 voorgaande jaren B gestart.
Simmie schreef:Volgens mij heeft Caatje het over Neede, toch? In een ander topic zei zij namelijk dat Neede haar eerste cross was. Haar paard is al wel ervaren en dat scheelt toch wel.
Ik denk dat er wel een verschil zit in het feit of ruiter en paard al ervaring hebben of dat alleen de ruiter of alleen het paard ervaring heeft.
Ik heb zelf M-samengesteld gereden (tot vorig jaar) en dit jaar met een onervaren paard weer in de B begonnen. Maar ik zou Neede niet uitkiezen om te beginnen. Ede wel.