[SGW] Welke Sgw's beste voor debuut?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Welke Sgw's beste voor debuut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:10

Geen dank, krijg hem als het goed is ook eindelijk deze week binnen Haha!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 12:15

nice! Ik heb biertabje even een pb gestuurd Lachen

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:25

Ik haak ook even op dit topic in (sorry Irene2). Ik heb Hooge Mierde niet voorbij zien komen. Zit erover te denken om mijn dochter met haar C-pony daar voor het eerst officieel te laten starten, dus vroeg me af hoe deze cross was. (ze heeft al de oefencross in Vlietlanden en 2x in Princenhage gereden en gaat zondag naar Vrouwenpolder).

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:04

@ Arabendu:
Scum schreef:
Vlietlanden lijkt me goed te doen.

Ik zou zeker niet als eerste cross Castenray nemen. Verder zijn er zo geen bij die ik ken. Vroeger vond ik P'hage ook niet geschikt als eerste cross, maar dat is heel erg bijgesteld.
En Ambt Delden zou ook ook never doen, maar die bestaat niet meer.
Verder lijkt me Hooge Mierde ook niet geschikt als eerste cross.

HM is idd wel vrij pittig hoor ik altijd van de mensen hier uit de buurt!

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:11

@Sodera: Had dus over de laatste regel van Scum heengelezen (en ben nog wel gelaserd). Bedankt Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:46

Het heet niet voor niets Ho(o)ge Mierde.

Hoewel mijn paard ook daar haar B debuut heeft gehad en meteen rond liep.

Het is voor jullie een aardig eindje weg, maar in de wieringermeer (Dijkgatsbos) wordt speciaal B cat.C e B cat.AB gebouwd.
Volgens mij deed Ede dat ook en Bathmen had vorig jaar ook voor de hele kleintjes een cross staan.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 22:42

Arabendu schreef:
Ik haak ook even op dit topic in (sorry Irene2). Ik heb Hooge Mierde niet voorbij zien komen. Zit erover te denken om mijn dochter met haar C-pony daar voor het eerst officieel te laten starten, dus vroeg me af hoe deze cross was. (ze heeft al de oefencross in Vlietlanden en 2x in Princenhage gereden en gaat zondag naar Vrouwenpolder).

haha dat maakt toch niet uit Haha! T is alleen maar beter dat mensen hier info uit kunnen halen Lachen

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:25

rowo schreef:
Vasse vind ik geen fijne cross om te beginnen!!! De waterbak is er absoluut niet fijn; das echt een kleine, smalle donkere bak met water. Veel paarden willen er niet in, vooral om dat je er voor de B in mag lopen waar het nog geen meter breed is. Verder vond ik Vasse voor de B best lomp hoog, verder niet technisch trouwens!
Neede heb ik vorig jaar met de paarden mijn debuut gemaakt, ook zeker geen fijne cross om te beginnen. ER zat echt voor de B een flinke afsprong in en het smalletje was nog geen anderhalve meter breed. Verder rare lijnen en gewoon niet logisch. Erg zonde, vond het eerder een mooie cross.
Vorig jaar vond ik Bathmen zeer goed te doen, van Gorssel heb ik hetzelfde gehoord en Ede (wat een aantal jaar geleden wel erg pittig was).

Ik woon in Haaksbergen!

Hoi hoi allemaal, Ik vond Ede dus wel goed te doen vorig jaar, het was mijn debuut en heb em foutloos uitgereden, zelf binnen de tijd. De afsprong was goed te doen en het was een mooie cross. Zo zie je maar dat de meningen verschillen. Goed veel oefenen en als je er klaar voor bent moet je een cross als Ede, Gorssel, Bathmen toch zeker kunnen doen. Bathmen vond ik persoonlijk zelfs erg makkelijk door te rijden, dus voor je debuut misschien ideaal?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:40

Alleen wordt Ede dit jaar naar wat ik gehoord heb weer een stuk pittiger.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:14

Volgens mij heeft Caatje het over Neede, toch? In een ander topic zei zij namelijk dat Neede haar eerste cross was. Haar paard is al wel ervaren en dat scheelt toch wel.
Ik denk dat er wel een verschil zit in het feit of ruiter en paard al ervaring hebben of dat alleen de ruiter of alleen het paard ervaring heeft.
Ik heb zelf M-samengesteld gereden (tot vorig jaar) en dit jaar met een onervaren paard weer in de B begonnen. Maar ik zou Neede niet uitkiezen om te beginnen. Ede wel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:17

Kun je aangeven waarom Sim? Ik ken Neede alleen in het L. Daar vond ik wel wat pittige dingen tussen staan en ook een flink springparcours.
Het B heb ik daar eigenlijk niet naar gekeken (dat was volgens mij ook op een andere dag). Ben gewoon benieuwd hoe de B cross daar is Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:08

Ik heb 2 keer B gereden in Neede en ik vond het goed te doen voor een eerste cross (dat gold bij mij alleen voor het paard).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:03

Scum: Omdat o.a. dat smalletje er in zat voor het B. Dat is echt geen hindernis voor (met alle respect) B-ruiters met vaak on-ervaren paarden.
Maar ik heb ook begrepen dat Neede vorig jaar veel pittiger was dan de jaren er voor.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:05

Simmie schreef:
Scum: Omdat o.a. dat smalletje er in zat voor het B. Dat is echt geen hindernis voor (met alle respect) B-ruiters met vaak on-ervaren paarden.
Maar ik heb ook begrepen dat Neede vorig jaar veel pittiger was dan de jaren er voor.

Dat kan kloppen, vorig jaar ben ik er niet geweest. Ik heb de 2 voorgaande jaren B gestart.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:07

En wat vinden jullie van Nijeberkoop (friesland) ik heb al 2 trainingen gevolgt en ben van plan om in het najaar daar te gaan staren voor het eerst, want die is het dichst bij mij in d buurt Lachen

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:57

Nijeberkoop is goed te doen. Vaak erg laag springparcours Tong uitsteken

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 13:57

dan ga ik me misschien ook maar opgeven voor bathmen. Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:53

andrea16 schreef:
Simmie schreef:

Dat kan kloppen, vorig jaar ben ik er niet geweest. Ik heb de 2 voorgaande jaren B gestart.

Ik vond de B cross ook niet fijn voor de eerste keer in Neede. Ik heb beide paarden daar voor het eerst gestart. Het smalletje en de afsprong vond ik toch niet meer B waardig, eerder L.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:08

Als er mensen binnenkort sgw gaan starten ergens kom ik graag kijken Lachen

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:41

Ik denk dat de eerste voor jou in de buurt Gorssel is Irene..

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:25

Simmie schreef:
Volgens mij heeft Caatje het over Neede, toch? In een ander topic zei zij namelijk dat Neede haar eerste cross was. Haar paard is al wel ervaren en dat scheelt toch wel.
Ik denk dat er wel een verschil zit in het feit of ruiter en paard al ervaring hebben of dat alleen de ruiter of alleen het paard ervaring heeft.
Ik heb zelf M-samengesteld gereden (tot vorig jaar) en dit jaar met een onervaren paard weer in de B begonnen. Maar ik zou Neede niet uitkiezen om te beginnen. Ede wel.

Ja foutje ik bedoel inderdaad Neede. Mijn paard is idd ervaren maar ik zelf kon er toen nog niks van en was versleten na die tijd. Toch vond ik Neede wel te rijden, maar het is denk ik ook verschillend wat voor wie wel en niet moeilijk is en ik denk ook wat voor trainingen je hebt gevolgd. En tuurlijk hoe je paard zo'n cross aanpakt. Tijdens mijn training werd er (achteraf voor mijn gevoel) wel boven B niveau getraind zodat je missschien toch wat beter voorbereid bent? Succes met je keuze! En geniet van je eerste cross, voor mij ging die veels te snel voorbij (net als alle crossen).

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:46

Neede heb ik vorig jaar niet gereden, wel verkend... (ik was te verkouden om fatsoenlijk een cross te kunnen rijden).

Vond het behoorlijk pittig staan voor de B. Inderdaad de afsprong in een donker stuk bos (was een flinke afsprong) en ook die smalle hindernis was niet fair gebouwd in mijn ogen (deze was niet fair voor alle klassen).

Ik vond Gorssel wel goed te doen vorig jaar in de B (nu heb ik wat meer ervaring, maar toch).
Er zat een mooie opbouw in, water was zeer netjes voor de B.
Barchem vond ik wat pittiger staan voor het B.

Verder ben ik nog niet geweest vorig jaar... Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:29

Maar zowiezo zijn de meeste crossen in de 2e helft van het seizoen wat pitter dan in de 1e helft.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 17:51

ah echt? weer wat geleerd Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:03

Ik ga ook in Gorssel mijn SWG debuut maken. Heb er echt zin!