[SGW] SGW Castenray - wedstrijdverslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: SGW Castenray - wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:33

He, goedzo Suus!

Hoe ging de prijsuitreiking nou? Ben nieuwsgierig hoor!

HorsePicture

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:00

ow dan had ik het wel goed gehoord over en prijsuitreiking van Bokt Haha! ik kwam net aanlopen zag wel wat mensen aan een tafel staan, en zag dat er een beker werd uitgereikt, maar dacht zal het wel verkeerd verstaan hebben, wilde er eerst nog een foto van maken, maar het ging zo snel.
heb vandaag genoeg foto's gemaakt, ben er nu nog aan het bewerken, hoop ze aankomende week op de site te zetten, weet alleen nog niet wanneer, want heb een drukke week, en er komen er nog een hoop bij van morgen als het goed is Lachen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 07:43

Scum schreef:
Gefeliciteerd Renske!

Hoe ging de uitreiking van de SGWay of Life beker eigenlijk?

mis ik wat? Bloos

iedereen gefeliciteerd met alle punten en prijzen Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:26

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:29

Floor Ach gut

Iedereen die vandaag gaat rijden heel veel succes OK dan!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:30

Leuke springfoto Sim, de andere is inderdaad een beetje op een verkeerd moment gemaakt Clown

Gefeliciteerd Suus, netjes!

Patsmu OK dan!

Wat is er gebeurd Floor? Ach gut

Netjes Sjaan, jullie zijn alweer klaar voor de M? Lachen

Gefeliciteerd Renske!

Iedereen nog succes vandaag!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:37

Eventinggek: Fijn dat Ungaro het zo goed heeft gedaan!
Renske: Super zeg Haha! Gefeliciteerd!
Het gaat echt goed met Violin Ja

Floor: Wattan? Ach gut

Patsmu: Netjes!! Haha!

Sjaan: Kan me voorstellen dat het echt een goed gevoel geeft als je gelijk weer zo lekker rondcrosst Lachen
Leuke foto's Ja

Simmie: Ben benieuwd naar je verslag.
Je hebt inderdaad een mooie springfoto!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:22

Bij deze dan mijn verslagje...

Dressuur ging wel, hij was erg gespannen en hij voelde aan als een lopend tijdbommetje. Ik stond dan ook onderaan de middenmoot na de dressuur..
Daarna cross gelopen. Ik moet zeggen dat ik het aadig pittig uit vond zien!!! Hindernis 2, de oxer, vond ik erg aan de maat. Ook hindernis 7 (in-uit-steil) vond ik erg pittig voor de B. En als laatste natuurlijk die gastank met op 3 galopsprongen het huisje... Ik heb toch wel een aantal keren moeten slikken... Maar goed als iedereen zegt dat ik dat kan, dan geloof ik dat maar Bloos .
Daarna Hercules alvast gekeurd. Hij had een souffle (hartruis), maar ik mocht wel starten. Ik baalde daar toch wel van, ondanks dat het niet ernstig is.
Daarna maar opgezadeld en losgesprogen. Hij pakte wel fijn aan, maar ik merkte dat hij best heet was. Parcours ging dan ook foutloos en binnen de tijd. Daarna even gestapt en wat hindernisjes losgesprongen.
Daarna de cross...... Weggaan uit de startbox ging prima, vervolgens besloot hij op het laatste moment langs hindernis 1 te gaan en zich keihard weer om t draaien. Weer aangereden en toen ging hij goed, hindernis beetje twijfelachtig maar ook goed. Daarna had hij het door en ging het gaspedaal erop. Ik had te teugels nog net op tijd erbij en hem even teruggepakt voor hindernis 3, die ook goed ging. Tussen 3 en 4 heeft hij wel 3 keer geprobeert om ervandoor te gaan.. gelukkig kreeg ik hem voor 4 weer terug (maar moest ik dus nog bijrijden om eroverheen te komen Knipoog). Vanaf toen weer i crossgalop vooruit en in datzelfde tempo hindernis 5 en 6 maar gesprongen. Voor hindernis 7 kreeg ik hem weer nauwelijks terug, maar die ging geluki wel perfect! Daarna de afslag gemist en maar even gaan draven, want ik wist dat ik weer ergens naar links moest voor de afsprong. Afsprong ging goed, al sprong hij vel te ver naar voren. Daarna in race tempo over de bielzen heen. Toen wou ik hem weer iets terugpakken voor de banken, maar de rem deed het toen helemaal niet meer Verdrietig . Op het allerlaatste moment besloot hij daar langs te schieten en ik kreeg hem niet meer doorgedrukt. Toen klapte ik langs de twee bomen die vlak naast de hindernissen stonden en bij de tweede ben ik eraf geslingerd... Toen ik daar lag heb ik meteen besloten om niet verder te rijden. Ik had pijn aan mijn recher arm (die volldig langs de bomen geschaafd was) en aan mijn rug van de klap. Ik ben dus ook maar 1 keer gevallen. Misschien dat ze bij de coffin Hercules alleen aan hebben zien komen en dat zodoende ook hebben doorgegeven als val ruiter...

Nog even langs de EHBo geweest, die niet eens schoon water voor handen had Boos! .
Ik ben iig zo kwaad en teleurgesteld.. In de training pakt hij het tegenwoordig zo braaf aab allemaal. En als hij dan in de cross zelf komt, gaat er gewoon een knop om en draait hij helemaal door. Misschien ziet het er allemaal nog wel redelijk uit, maar het voelt absoluut niet fijn Boos! . Ik heb gisteren geroepen dat ik absoluut net wist of ik ooit nog een cross met hem wil rijden als ie dit soort idiote dingen blijft uithalen.. Intussen ben ik weer wat bijgetrokken, maar die enorme deuk in het vertrouwen moet eerst maar weer eens hersteld worden. Gelukkig was het dit keer dus niet te danken aan mijn springhouding....

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:28

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:44

Wat grappig, ik heb veel modebokkers zien rijden zie ik nu. Sjaan en Simmie en Floor. Floor, ik zag je langslopen (weet nu pas wie je bent) en zag idd aan je arm dat het geen fijne landing moet zijn geweest. Ik was mee met een vriendin. Ze starte is de B en het was voor haar en het paard ene dik jaar geleden. Ze hebben een hele nette dressuurproef neergezet, 1 weigering in het parcours op hindernis 4 en helaas in de cross een weigering op het huisje na de gastank. Ze maakt een stuurfoutje en kwam daardoor verkeerd uit. Toch 10e van de 25 en in de B, dus ze mag wat mij betreft trots zijn.

http://www.evenementenfoto.com/Castenra ... 505214.htm

Ik heb nu eindelijk ook weer een braaf goed spingpaard onder mijn kont en wil dan mss over een jaar ook weer SGW gaan rijden. Ik weet iig waar we voor moeten oefenen. Vond trouwens de cross wel pittig hoor. Heb hem gelopen en er zaten naar mijn mening flinke sprongen tussen. De bankjes bv. Ik zal er waarschijnlijk ook weer zijn in Ede, zal dan op mijn medebokkers gaan letten Haha!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:00

Vera_pino: fijn dat het goed ging!
Renske: gefeliciteerd!
Sjaan: super gedaan joh! Leuke foto's ook en een leuk filmpje!
Patsmu: fijn dat het ook bij jou goed ging!!
Eventinggek: gefeliciteerd met je 3e plaats!!
Simmie: mooie springfoto!
Floor: jeetje wat balen zeg! Ach gut Die laatste foto vind ik wel leuk trouwens!

Ik kon gister helaas niet mee met SGWollie omdat we nog in Frankrijk zaten.. baalde ik wel van!
Iedereen die vandaag nog moet rijden, veel succes nog! (beetje laat maarja Tong uitsteken ).

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:25

Floor: wat balen zeg, ik snap best dat je teleurgesteld bent! Sterkte met je arm Ach gut
Simmie: mooie foto!
Sjaan: super dat je zo fijn gereden hebt! Mooie foto's ook
patsmu: netjes hoor!
eventinggek: gefeliciteerd!
Renske: ook gefeliciteerd!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:02

Vera_pino: fijn dat je met een goed gevoel de cross hebt uitgereden!

Renske: gefeliciteerd met je 4e prijs. Ik heb je zien springen, zag er prima uit!

Sjaan: welkom back! Ziet er goed uit op de foto’s en het filmpje

Floor: jammer dat het bij jou niet lekker ging Ach gut
Zag je lopen bij de tent (toen je jacht maakte op de EHBO’ers). Wist niet dat jij het was.

Patsmu: Lekker als zo’n eerste dag goed verloopt! Pling

Simmie: ik vind je paard erg leuk. Jammer van de weigeringen met springen.

Eventinggek: gefeliciteerd met je 3e prijs! En nog bedankt voor het lenen van je zweep, het is een gelukszweepje…(hopelijk is hij bij je thuisbezorgd door mijn zus)
Hopelijk ben je over de kater heen van het niet op zondag mogen starten, en heb je een leuk familiefeest Clown

Lielle: bedankt voor het voorlezen. Je leest aardig wat punten bij elkaar…haha Cool

Canter: je stond gezellig in de loop daar bij het springparcours! Hopelijk heb je goede zaken gedaan.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:21

Hier dan mijn verslag van Casternray

Ik reed met Milord in de L paarden, ring 4

Dressuur:
Ik had geen groom bij me, dus was blij toen ik Simmie zag. Die vertelde dat Lielle mij eventueel voor zou kunnen lezen.
Gelukkig wilde ze dat wel doen, en dat ging prima. Milord liep lekker te sjouwen in de zware bodem, en was prima actief en voorwaarts. Zelf reed ik 2 keer heel oenig bijna de verkeerde kant op, wat ik met wat peuteren nog enigszins kon redden door hem in ieder geval de goede richting in te sleuren. Ik stond met deze proef op een 2e plaats met 219 punten (en nog een 4 en een 5 op het protocol voor mijn eigen stomme fouten ook).

Afbeelding

Springen:
Ik ben er zelf nog verbaasd over aangezien ik een balkenreputatie op mijn naam heb, maar het springen was deze keer foutloos! Hij liep lekker op de sprong af en trok zijn landingsgestel nu eens hoog genoeg in. Jippie!

Cross:
We gingen gelijk goed van start en hadden de hele cross een heel fijn ritme. Alleen bij de oxer op de heuvel met de scherpe wending moest ik even alle zeilen bijzetten om hem de bocht door te manoeuvreren.
Miel had er duidelijk zin in en liep steeds mee te zoeken naar de volgende hindernis.
Echt een gaaf gevoel is dat, en ik heb er dan ook weer van genoten.
Volgens mijn klok was ik precies binnen de ideale tijd binnen, maar volgens de meting van de organisatie was ik 15 seconden te laat.

Al met al super tevreden en we mochten een 2e prijs mee naar huis nemen en een zak Havens kruidenmelange!

Afbeelding

Afbeelding

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:29

Gefeliciteerd Bento, hartstikke netjes! Leuke foto's ook Pling

Ai Floor wat balen zeg, hoe is het nu?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:39

Floor, dat lijkt me pijnlijk zeg Scheve mond

Bento gefeliciteerd OK dan!. Mooi resultaat Lachen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:20

Gefeliciteerd Bento!!! OK dan! Netjes hoor!

Floor: wel doorgaan hé! Jullie kunnen t echt wel. Hij moet gewoon leren bij jou te blijven denk ik.... Gelukkig heb je wel mooie foto's!

eindelijk eens een dressuurfoto van ons Haha!
Afbeelding
Afbeelding
en natuurlijk weer vd cross Vingers aflikken Ik moet zeggen dat er hele mooie en veel foto's gemaakt zijn! Ben benieuwd naar die van Horsepicture, maar mij heeft ie volgens mij niet op de foto want ik kwam hem lopend tegen toen ik in de cross zat
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eventinggek op 06-05-07 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:39

Gefeliciteerd Bento Haha!

Ik ben vandaag ook weer terug en het ging helemaal super Haha!

Dressuur was iets gespannen, maar voor mijn doen wel aardig en net een winstpunt. Met springen foutloos, voor de cross was ik heel zenuwachtig, want ik vond het best moeilijk! Maar Sunny pakte echt super aan en deed alles zo fijn Haha! Ik had 2.6 strafpunten voor de tijd, en was daarmee de snelste van de M. Uiteindelijk een derde prijs gewonnen!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:40

Wow goed zeg Renske! Je gaat lekker zo OK dan!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:44

En zo leuk vonden Violin en ik het

Afbeelding

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:06

M ruiters: Wat hebben jullie gedaan bij die twee puntjes achter elkaar? Mijn vader zei dat ik de eerste punt moest pakken en de tweede als steil. Ik ben gewoon eigenwijs geweest en heb de twee puntjes gepakt.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:09

Wow Renske, knap gereden! Gefeliciteerd met je 3e prijs!
Leuke foto's van Violin!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:10

ik heb puntje gepakt, en de 2e toch uiteindelijk de steil als de safe optie.

En verder heb ik dus een hele harde val gemaakt op de trakehner, ben echt gelanceerd en Raimaer is tegen de boom geklapt. Ik ben nu beurs en zij loopt kreupel, eens kijken hoe het morgen is. Er zijn foto's van.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:14

Even kijken verder. Super gereden Bento en Suus! Patsmu, lek, weer een crosspaard erbij. Renske, nog een keer gefeliciteerd, echt heel knap! Fijn Sjaan, Cheval pakt weer super op.

Floor, Verdrietig Gaat het al wat beter? Ik voel iig met je mee.