[SGW] SGW Overpelt; wedstrijdverslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Overpelt; wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:34

het zal zeker meespelen, paarden hadden het ook echt warm.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:42

Mijn paarden zijn ook nog niet helemaal in zomervacht. Dan is het best warm voor ze en het gaat ook best wel te snel met die temperatuur. Eind van de week wordt het weer 12 graden, zit wel een groot verschil tussen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:43

Kaatje is dus nog niet eens in de rui?! Vind het zo raar. Die zweet nu best snel...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:41

@ Lielle; wel balen van je dag. Ik vind eht al knap dat je steeds 2 paarden op 1 dag start. Ik heb dat 1 keer gedaan (In neede afgelopen jaar) en nooit weer. Mijn pa en ik hadden geen moment rust, het was echt vliegen en haasten.

Passau stond hier gisterAVOND nog te zweten in stal. Die komt zo slecht door zijn vacht. Maar volgende week kunnen de dekens volgens mij wel weer op als ik de voorspellingen zo bekijK Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:49

Rowo, het wisselt erg. Soms heb je alle tijd, bv Chaam en EL, en soms is het echt rennen (nu dus). Maar als ik er 3 regelmatig wil uitbrengen, zal het wel moeten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:50

Ja daar heb je gelijk in Lielle. Ik heb op dit moment maar 1 crosspaard dus is de keus niet zo moeilijk en met 2 kun je ook mooi om en om met 3 wordt het moeilijk...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:31

[quote="rowo] Maar volgende week kunnen de dekens volgens mij wel weer op als ik de voorspellingen zo bekijK Boos![/quote]

Ga je dat ook doen dan? Bij mij is het zo, als ze eenmaal op zijn in de herftst gaan ze niet meer af, als ze in het voorjaar af zijn gaan ze niet meer op! Als ze hun wintervacht eenmaal kwijt zijn krijgen ze toch ook geen haar terug als het eens een weekendje wat slechter is? Hetzelfde met dag en nacht. Als ze geen deken op hebben hebben ze 's nachts ook geen dikkere vacht dan overdag.....
Maar misschien ben ik raar..... (weet het eigenlijk wel zeker nu ik er over na ga denken Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:36

Ligt eraan hoe koud het wordt. Ze zijn nu af en blijven ook af, maar dan moet het niet overdag ineens 10 graden worden en s nachts rond 0, dan gaan ze wel weer op. Vind het zelf ook niet echt fijn om bij temperaturen rond 0 met een zomerjas te fietsen.
Verbaas me trouwens wel hoeveel mensen vorig week vrijdag bijv. nog een dikke winterdeken op hadden en toen was het toch al boven de 20 graden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 17:06

SGWollie, is niet raar hoor jouw gedachten over deken af = af en op = op. Zo doe ik het zelf ook altijd. Ik heb sinds afgelopen vrijdag de deken helemaal af. Hiervoor had ik 'm alleen snachts nog op, overdag ging ie er af.
Als het nu weer frisser wordt in de loop van de week ga ik die deken echt niet weer op doen.
Heb ooit eens ergens gelezen dat paarden zich het prettigst voelen bij een temperatuur van 5 graden, dus zo gauw zullen ze geen last van de kou hebben. Ik denk eerder dat paarden het gauw te warm hebben dan te koud.
Sorry, beetje off topic bedenk ik me net...... Bloos!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:09

Ja het wordt idd erg offtopic... Het prettigst bij 5 graden ja? Hmmm dat wist ik niet eens!

Laten we weer ontopic gaan Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:17

Ik heb de uitslagen per mail binnen. De Nederlanders hebben het erg goed gedaan.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:47

zo, ook eindelijk dit topic gelezen!

De Nederlandse bokkers hebben bijzonder goed gereden, allemaal met wp's naar huis!!

EG, gefeliciteerd met 1ste prijs en poetskist!!
BW gefeliciteerd met 2de prijs en babyblauwe bandages!
SGWUppie gefeliciteerd met 4de prijs, wat had daar bij gehoord, ben nu wel benieuwd Clown
Ibonn gefeliciteerd met je 6de prijs, en jij zal ook wel iets moois hebben misgelopen Haha!

Lielle, toch fijn dat je paarden zo super meewerkten en zo leert iedereen op zijn tijd een wijze les Knipoog

Zijn er nog foto's??

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:15

Bedankt MJ! Weet alleen niet of je nou wel of niet wp krijgt voor de klasse Aspiranten....

Jullie hadden trouwens mijn vliegend finish verhaal ook nog te goed Haha! na mijn 'vliegende' start met de cross heb ik dus ook nog gesprongen. Er waren 2 parcoursen en om bij de onze te komen moest je over een pad langs de 1e. Voordat ik moest stond er bijna niemand en zag ik iemand al eens in galop uit dat pad terugkomen. Toen ik klaar was met mijn parcours hadden we nog n beetje cross tempo Schijnheilig en dacht ik van 'oh ja, we kunnen net zo goed rechtdoor direct de ring uit' Pling na de laatste hindernis. Alleen zag ik te laat dat t daar opeens helemaal vol stond Clown Scheelt dat die belgen er zelf ook wat van kunnen haha. Lex en Scum lagen weer helemaal in n deuk van m'n actie Cool
Laatst bijgewerkt door Eventinggek op 17-04-07 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:16

Eventinggek schreef:
Bedankt MJ! Weet alleen niet of je nou wel of niet wp krijgt voor de klasse Aspiranten....

Oh, oke, daar heb ik geen verstand van!
Maar dan hebben jullie in ieder geval allemaal winstpuntwaardig gereden Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:21

Eventinggek, ik dacht van niet, volgens mij alleen LMZ.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:22

Dat vonden Lex, Scum and me in ieder geval ook MJ Haha!

Lielle: ik meen ook van niet...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:24

Citaat:
6. Uitsluitend voor de klassen L,M,Z en ZZ paarden en de klassen M en Z pony’s geldt dat resultaten behaald tijdens nationale wedstrijden in België en Duitsland voor winst- en verliespuntenregistratie in aanmerking komen.

maar weer even in het reglement gedoken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:23

Bij ons was de eerste prijs een poetskist (Suus was er helemaal mee in haar element Haha!), tweede prijs teugels, derde prijs prachtige babyblauwe bandages, 4e volgens mij een losse singel voor over een deken, 5e uhhhhhhhh geen idee? en 6e een zakje met zwarte vlecht elastiekjes.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:35

de elastiekjes waren zelfs van die kleurloze meen ik Clown

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:08

Ben erg blij dat ik daar geen 2 uur op gewacht heb, Ruud had me wat gedaan Haha! Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:02

Suus: mooie actie! Zoiets heb ik vorig jaar op de clublampioenschappen ook geflikt. Toen kreeg ik van meneer de voorzitter te horen dat je volgens de reglementen de ring uit moet stappen.... Clown

Ibonn: kan me voorstellen dat Ruud daar niet op had zitten wachten Knipoog.

Alle prijswinnaars nog proficiat als ik dat nog niet had gezegd...