Lielle schreef:Het ergeren is toch niet jouw probleem, alleen datgene dat je fout doet.
Dat bedoellik.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:Het ergeren is toch niet jouw probleem, alleen datgene dat je fout doet.
SGWuppie schreef:Je moet gewoon met je kont naar achteren gaan
. floor01 schreef:SGWuppie schreef:Je moet gewoon met je kont naar achteren gaan
En tieten naar voren.
neit verlicht rijden maar gewoon een beetje op en kont naar achter
? flicka schreef:Die ruiter in Badminton heeft zijn beugels ook nog vrij lang vind ik. Mijn paard vind het heerlijk als ik in de verlichte zit ga galopperen, gaat ze 2x zo hard en ze houdt het ook langer vol. Ik vind het ook een natuurlijker houding dan dat wat achterwaartse zitten bij dressuur. Maar dat heeft natuurlijk met verzameling te maken.
.
Wedstrijdspanning ofzo denk ik. En Rom Vermunt hamert er idd heel erg op dat je verlicht zit. En Alice Naber let ook heel erg op je houding zodat je je paard never nooit niet in de weg zit!Apple schreef:Flicka![]()
![]()
![]()
Ik bedoel meer dat ik op het strand in galop ook lange stukken verlichte zit doe.

Romkabouter schreef:Overigens helpt het ook om de beugels nog wat korter te doen dan je springmaat, zodat je in total op 5 of 6 gaten korter komt dan dressuurmaat.
Ik was laatst bij de wedstrijd in Weserbord en het viel me weer eens op dat er heel veel ruiters en amazones met, naar mijn mening, veel te lange beugels rijden.