[SGW] Nieuwe VlV reglement is beschikbaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Altos

Re: Nieuwe VlV reglement is beschikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:03

Lielle schreef:
Ik vind wel dat het B en vaak ook het L te veel een dressuurwedstrijd is geworden omdat de cross nog niet al te selectief is gemaakt. Ik kan me voorstellen dat dat een argument is om het B niet mee te tellen.

Beetje offtopic:
Wil je hiermee zeggen dat je een B cross dan graag selectiever zou zien? Het lijkt me dat je dan het nut van de beginnerklasse een beetje wegvaagd, die moet toch enigzins laagdrempellig zijn.
Daarbij is een fout in de cross lastig goed te maken met een goede dressuurscore dus die vlieger gaat in mijn ogen ook niet helemaal op.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:04

Scum schreef:
Die crossen zijn er in het M ook, waarbij ontzettend veel mensen foutloos binnenkomen. Dan wordt dat dus ook een dressuurwedstrijd. En als je een cross wint omdat er veel foutlozen zijn en jij als beste dressuur hebt gereden dan heb je gewoon terecht gewonnen. Dressuur is nou een maal een belangrijk onderdeel van de SGW.

Ook mee eens Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:05

Uit het reglement:

De ViveLaVie Eventing Cup heeft als belangrijkste doel de ontwikkeling van de Nederlandse Eventingsport in de brede zin.

Als ik het doel zo lees hoort de B er wat mij betreft gewoon bij. Voor ruiters die Z en hoger rijden zijn er andere stimuleringsplannen en kaders.

Het valt sowieso niet mee om 1 klassement over meerdere klasses te maken, maar ik vind het niet terecht dat het B als enige wordt uitgesloten.

Volgens mij wordt er niet gezocht naar de beste ruiter maar naar iemand die door het seizoen goede vorderingen maakt, dat kan in elke klasse!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:07

miss_jumping OK dan!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:13

miss_jumpy schreef:
Uit het reglement:

De ViveLaVie Eventing Cup heeft als belangrijkste doel de ontwikkeling van de Nederlandse Eventingsport in de brede zin.

Als ik het doel zo lees hoort de B er wat mij betreft gewoon bij. Voor ruiters die Z en hoger rijden zijn er andere stimuleringsplannen en kaders.
Het valt sowieso niet mee om 1 klassement over meerdere klasses te maken, maar ik vind het niet terecht dat het B als enige wordt uitgesloten.

Volgens mij wordt er niet gezocht naar de beste ruiter maar naar iemand die door het seizoen goede vorderingen maakt, dat kan in elke klasse!

Ik zou niet weten bij welk kader/stimuleringsplan ik als Z ruiter hoor, maar dat is een andere discussie Bloos .

Tja deze discussie kunnen we elk jaar wel voeren, maar het B zit er nou eenmaal niet bij.
Erg jammer maar wel begrijpelijk, want ik denk dat er dan elk jaar een b ruiter zou winnen!! Laten we eerlijk zijn elke ruiter kan met een fijn graag springend paard een B wedstrijd winnen. Een L of M wedstrijd vraagt toch wel meer oefening. Ik vind trouwens dat de Z klasse ook maar voor spek en bonen meedoet, want er heeft nog nooit een Z combinatie in de top tien gezeten volgens mij.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:17

Kom ik ook even binnenvallen...

Heb de hele discussie gelezen. Kan met meerdere argumenten meegaan.
Maar het is lastig om hier een goede regeling in te vinden zodat alle klassen even zwaar mee tellen.
Bij de oude ranking werd er geloof ik wel een berekening op losgelaten zodat de klassen evenredig mee zouden tellen.... (hoe dat precies zat weet ik niet meer... Bloos ).

Wat denk ik een reden is om de B niet mee te laten tellen.... :
De hoeveelheid werk die je ermee hebt.
In de B heb je veel hobbyruiters die een keer een crossje mee pakken voor de lol. De B is ook vaak de grootste klasse op een wedstrijd. Als je dat allemaal administratief bij moet gaan houden.... Dromen

Best een heel karwei. De mensen die echt serieus verder willen in het crossen gaan dan vaak toch sneller naar het L en tellen dan wel mee in de ranking...

edit... Denk dat Gootje gelijk heeft dat er dan waarschijnlijk een B ruiter gaat winnen. In het L wordt er toch al wat meer van een paard gevraagd en stimuleer je de eventing en de sport. In het B heb je er erg veel hobby-crossers bij zitten (dan bedoel ik diegenen die voor de lol 1 of 2 x een cross rijden). In het Z zet je je paard toch wat gedoseerder in en dan heb je ook niet overal de gelegenheid om te starten. Dus de L en M ruiters hebben in deze ranking de meeste kansen om te winnen.
In
Laatst bijgewerkt door Crosskip op 12-04-07 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:21

g0otje schreef:
Ik zou niet weten bij welk kader/stimuleringsplan ik als Z ruiter hoor, maar dat is een andere discussie Bloos .

Nog even een reactie dan ga ik weer on-topic!

Ik ben dus niet zo goed bekend met stimuleringsplannen maar je hebt toch rabostimuleringsplannen, a,b en c kaders en junioren en young riders enz.?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:23

Dat vind ik ook geen goed argument (de hoeveelheid werk). Dan kun je ook een andere klasse laten vallen, en dat vinden de ruiters uit die klasse dan weer niet eerlijk.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:24

miss_jumpy schreef:
g0otje schreef:

Nog even een reactie dan ga ik weer on-topic!

Ik ben dus niet zo goed bekend met stimuleringsplannen maar je hebt toch rabostimuleringsplannen, a,b en c kaders en junioren en young riders enz.?

Rabobankstimulering is tegenwoordig alleen voor de kaderleden!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:25

Scum schreef:
Dat vind ik ook geen goed argument (de hoeveelheid werk). Dan kun je ook een andere klasse laten vallen, en dat vinden de ruiters uit die klasse dan weer niet eerlijk.

Sterker nog, juist die B-ruiters die nu maar af en toe een crossje rijden wil je toch stimuleren om serieus te gaan crossen?
Ze willen tenslotte stimulans van de breedtesport!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:26

g0otje schreef:
Rabobankstimulering is tegenwoordig alleen voor de kaderleden!

Oke, dus als je niet in een kader zit is er niks anders?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:27

nope

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:30

hmm.. als ik kijk naar de regio ruiters hier in de buurt, die willen alleen in de buurt rijden en vinden een uurtje rijden al wel erg ver weg.

En als je echt geïnteresseerd bent in het crossen en het loopt lekker, dan is de overstap naar het L vrij snel gemaakt. Tenminste dat is mijn idee... Die ranking kan mij dan in het eerste seizoen niet zoveel boeien... Haha!

maar ja, da's dus mijn mening

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:48

Wat jammer dat er meteen commentaar komt op een dergelijk initiatief. Stoom uit je oren HET IS TOCH GEWELDIG DAT ER IETS DERGELIJKS GEORGANISSERD WORDT. WAAROM WILLEN WE ALTIJD MEER????
HET IS BOVENOP HET GEWONE PRIJZENGELD DUS NIEMAND HEEFT ERGENS RECHT OP. VOOR DEGENE DIE ER IETS MEE WINNEN IS HET MOOI MEEGENOMEN, TOCH??? EN DE ANDEREN VERLIEZEN ER NIETS MEE.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:52

ook mee eens Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:52

sfranken schreef:
Wat jammer dat er meteen commentaar komt op een dergelijk initiatief. Stoom uit je oren HET IS TOCH GEWELDIG DAT ER IETS DERGELIJKS GEORGANISSERD WORDT. WAAROM WILLEN WE ALTIJD MEER????
HET IS BOVENOP HET GEWONE PRIJZENGELD DUS NIEMAND HEEFT ERGENS RECHT OP. VOOR DEGENE DIE ER IETS MEE WINNEN IS HET MOOI MEEGENOMEN, TOCH??? EN DE ANDEREN VERLIEZEN ER NIETS MEE.

Zo, die hoofdletters komen niet echt vriendelijk over.

Mijn inbreng hier is zeker niet als commentaar bedoeld, meer als meedenken. In eerdere jaren werd meedenken vanuit de ruiters ook gewaardeerd.

Ik zeg ook dat een goede competitie over meerdere klasses moeilijk te organiseren is maar heb er zelf wel gedachtes over. Die zet ik hier in een forum neer!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:53

Ik vind het een super initiatief, echt waar. Maar zoals met alle initiatieven is er ook altijd ruimte voor verbetering.
Citaat:
Niveau 1: A- en B-kader Young Riders
De young riders kaders van de KNHS bestaan uit een A- en B-kader. In deze kaders zijn de beste young riders combinaties van Nederland opgenomen. Het young riders kader is het hoogste niveau binnen het Rabo Talentenplan. Je kunt je hiervoor selecteren door deel te nemen aan de jeugdcompetities van de KNHS

Niveau 2: A- en B-kader Junioren
Ook de junioren kaders van de KNHS bestaan uit een A-en B-kader. In deze kaders zijn de beste junioren combinaties van Nederland opgenomen. Je kunt je hiervoor selecteren door deel te nemen aan de jeugdcompetities.

Niveau 3: A- en B-kader Pony's
Net als bij de paarden bestaan ook de ponykaders van de KNHS uit een A- en B-kader. In deze kaders zijn de beste ponycombinaties van Nederland opgenomen. Je kunt je hiervoor selecteren door deel te nenmen aan de jeugdcompetities van de KNHS.

Niveau 4: Regiotalenten
De reiotalenten zijn jonge ruiters en amazones die veel talent hebben maar nog niet in een kader zijn opgenomen. De selectieprocedure wordt nog nader vastgesteld.

Rabo Talententeam
Het Rabo Talententeam is een aparte groep binnen het Rabo Talentenplan. Hierin zjin de allerbeste 10 tot 12 talenten opgenomen uit het A-kader van de young riders én ruiters en amazones die op basis van hun leeftijd geen deel meer mogen uitmaken va het A-kader maar nog wel extra begeleiding nodig hebben om de overstap naar de senioren te maken.

Rabo Future Test
Speciaal voor de discipline dressuur heeft het Rabo Talentenplan de Rabo Future Test. De Rabo Future Test is een begeleidingsporgramma voor jonge ruiters in de leeftijd van 21 tot en met 28 jaar die een succesvolle overstap proberen te maken naar de Grand Prix bij de senioren.

Rabo Jeugdstimulering
Rabo Jeugdstimulering bestaat uit de Rabo Jeugdrubrieken die worden georganiseerd door diverse verenigingen in de klasse B, L en M. Win je een Rabo Jeugdpakket dan win jij een exclusieve meet & greet met jouw paardensportidolen zoals Anky van Grunsven, Tineke Bartels en Rob Ehrens.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:54

vanwaar dit citaat Lielle?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:57

zodat er duidelijk is wat het rabobank talentenplan inhoudt. Daar wordt immers ook over gediscussieerd en het wijzigt ieder jaar, dus ik ben iig niet in detail op de hoogte en wsl meerderen niet. Stukje service van de zaak dus Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:59

Er was toch ook een stimuleringsplan eventing?? Voor alles vanaf het Z? Suus had het er daar laatst over...

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:01

Ik wil niet onvriendelijk overkomen met die hoofdletters, maar ik krijg een beetje de kriebels als ik het doorlees. Ik wil zoiets alleen maar toejuichen en stimuleren. Met doorlezen kreeg ik het gevoel het nooit goed is... Er zijn mensen die dit belangeloos voor ons (de ruiters) organiseren en betalen waarom durven wij het dan te bekritiseren......

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:01

oke Lielle, goed van je Haha!.(tijd om dit regelement ook uit je hoofd te gaan leren Knipoog ) Het is dit jaar flink veranderd, maar dat wist ik al wel.

Floor: Heb nooit gehoord van een stimuleringsplan. er is wel een belangenvereniging Eventing, die organiseren dit weekend een trainingsweekend voor Z combinaties.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:02

Ik denk dat Floor dat bedoelt Gootje.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:04

sfranken schreef:
Ik wil niet onvriendelijk overkomen met die hoofdletters, maar ik krijg een beetje de kriebels als ik het doorlees. Ik wil zoiets alleen maar toejuichen en stimuleren. Met doorlezen kreeg ik het gevoel het nooit goed is... Er zijn mensen die dit belangeloos voor ons (de ruiters) organiseren en betalen waarom durven wij het dan te bekritiseren......

Het is van mij en ik denk ook van de anderen, zeker niet de bedoeling om kritiek te leveren!

Het is van mijn kant meer meedenken over een goed, maar lastig uitvoerbaar initiatief!

Maar ik snap je wel een beetje, je leest ineens anderhalve blz. dat lijkt heel aanvallend maar is meer dat iedereen zijn/haar ideeen aan het spuien is Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:05

Die bedoelde ik ook ja Clown