miss_jumpy schreef:Uit het reglement:
De ViveLaVie Eventing Cup heeft als belangrijkste doel de ontwikkeling van de Nederlandse Eventingsport in de brede zin.
Als ik het doel zo lees hoort de B er wat mij betreft gewoon bij. Voor ruiters die Z en hoger rijden zijn er andere stimuleringsplannen en kaders.
Het valt sowieso niet mee om 1 klassement over meerdere klasses te maken, maar ik vind het niet terecht dat het B als enige wordt uitgesloten.
Volgens mij wordt er niet gezocht naar de beste ruiter maar naar iemand die door het seizoen goede vorderingen maakt, dat kan in elke klasse!
Ik zou niet weten bij welk kader/stimuleringsplan ik als Z ruiter hoor, maar dat is een andere discussie
.
Tja deze discussie kunnen we elk jaar wel voeren, maar het B zit er nou eenmaal niet bij.
Erg jammer maar wel begrijpelijk, want ik denk dat er dan elk jaar een b ruiter zou winnen!! Laten we eerlijk zijn elke ruiter kan met een fijn graag springend paard een B wedstrijd winnen. Een L of M wedstrijd vraagt toch wel meer oefening. Ik vind trouwens dat de Z klasse ook maar voor spek en bonen meedoet, want er heeft nog nooit een Z combinatie in de top tien gezeten volgens mij.