[SGW] watervrees

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: watervrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:14

aanvallend, dan reageer ik heel anders Knipoog

Verder ben ik het helemaal eens met G0otje Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:18

nog aanvallender Tong uitsteken Vork

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:19

Zal ik anders wat van dat aanvallende van Lielle overnemen? Kan ik wel gebruiken in mijn rijden Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:21

g0otje schreef:
Of mijn hulp inroepen, ik heb Wuppie ook over zijn waterangst geholpen Haha! of niet Marieke???

Jaaa, je vraagt gewoon een meisje dat qua haarkleur op jou lijkt, zodat je paard denkt dat ie ineens 2 baasjes heeft, 1 erop en 1 ernaast, en die loodst hem dan gewoon het water in aan de hand! En daarna doet ie het voortaan altijd! Haha!

die wup is ook wel zo'n baby die idd gewoon achter iemand aanloopt....alleen is het ook wel heeel eng Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:22

jha ik eigenlijk ook wel, Huub deelde me mee dat ik veel te langzaam had gereden Zondag;) haha mis nog wel wat drang om aan te vallen in het Z (komt waarschijnlijk door mijn angstzweet Bloos )

Jullie kantoormutsen zijn trouwens ook weer lekker hard aan het werk Clown
Haha maar we dwalen weer af!!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:23

SGWuppie schreef:
g0otje schreef:
Of mijn hulp inroepen, ik heb Wuppie ook over zijn waterangst geholpen Haha! of niet Marieke???

Jaaa, je vraagt gewoon een meisje dat qua haarkleur op jou lijkt, zodat je paard denkt dat ie ineens 2 baasjes heeft, 1 erop en 1 ernaast, en die loodst hem dan gewoon het water in aan de hand! En daarna doet ie het voortaan altijd! Haha!

die wup is ook wel zo'n baby die idd gewoon achter iemand aanloopt....alleen is het ook wel heeel eng Haha!

Het heeft wel geholpen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:24

Ik ben trouwens eens aan het zoeken in het reglement, kan iemand die 50 meter regel vinden?

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:24

Mijn knollie is ook van zijn watervrees af sinds Greet met haar het water in is gelopen...
(we hadden alleen geen droge sokken en schoenen bij ons!! Haha! )

Supergroom is onmisbaar....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:26

Ik kan alleen dit vinden:
Citaat:
1. Iedere deelnemer die voor een hindernis in moeilijkheden verkeert, welke zeer spoedig door een volgende deelnemer zal worden genomen, dient zo spoedig mogelijk de weg vrij te maken. Het hinderen van een andere deelnemer wordt met uitsluiting bestraft.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:27

Lielle schreef:
Ik ben trouwens eens aan het zoeken in het reglement, kan iemand die 50 meter regel vinden?

Ik heb daar ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. 50 meter is voor de waterbak ook wel erg veel, als je een boscross hebt is de ander dan al weer uit het zicht verdwenen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:28

zoiets was er wel vroeger, al dacht ik dat het 30 meter was.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:28

Lielle schreef:
Ik kan alleen dit vinden:
Citaat:
1. Iedere deelnemer die voor een hindernis in moeilijkheden verkeert, welke zeer spoedig door een volgende deelnemer zal worden genomen, dient zo spoedig mogelijk de weg vrij te maken. Het hinderen van een andere deelnemer wordt met uitsluiting bestraft.

Hier ligt dus een zeer belangrijke taak voor de hinderniscontroleur om te zorgen dat er niet gehinderd wordt en dit ook op een correcte manier te beoordelen.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:29

Ik had al wel de nieuwe regelementen aangevraagd, maar nog steeds niets ontvangen...

Maar ja... da's KNHS zullen we maar zeggen.

Lielle..weet trouwens niet hoeveel meter het moet zijn... Heb het ook nog niet meegemaakt moet ik eerlijk zeggen.

MJ.. Maar ja, wie vindt wat wanneer hinderen???

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:30

ze staan online bij de KNHS, dat is een stuk sneller.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:31

de hinderniscontroleur moet dat bepalen volgens mij.(heeft ook nog nooit van de 50m regel gehoord)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:39

Ik heb het eigenlijk heel druk op kantoor vandaag, maar geen inspiratie, dus dan kom je niet ver!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:40

Iemand op 3 meter achtervolgen dat lijkt mij eerlijk gezegd ook geen pretje.

Maar om terug on-topic te gaan: water is voor veel paarden eng. Volgens mij is de enige manier om gewoon op veel verschillende plaatsen te oefenen, en ook achter andere paarden aan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:40

ik kan dit nog vinden in het reglement
Citaat:
b. In het bijzonder is verboden:
- zich met opzet bij een andere ruiter aan te sluiten en het parcours in diens gezelschap te vervolgen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:41

en dit in de richtlijnen hindernisjury.
Citaat:
en dit in de instructie hindernisrechters
11. INHALEN EN INGEHAALD WORDEN
Een ruiter die wordt ingehaald, moet ruim baan maken voor zijn snellere concurrent. Weigert een paard voor een hindernis, terwijl een andere deelnemer nadert, dan moet U de ruiter van het eerste paard tijdig sommeren de omgeving van de hindernis te verlaten. Het dicht (op minder dan 30 meter afstand) achter een andere ruiter aanrijden bij het springen van een hindernis, geldt als het gebruik maken van hulp van derden en moet met uitsluiting worden bestraft.

gevonden dus

/add
Sorry mod scum.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:44

Maar meestal lig je er dan toch al uit, dus dat boeit dan niet zo.

En 30 meter is voor de meeste paarden wel prima, die voelen zich alleen en willen maar al te graag achter hun soortgenoot aan! Ik ben ook net zo lang in de B gebleven totdat Wup zelf in 1 keer het water inging, terwijl ik ook gelijk L had mogen starten. Maar je moet toch eerst vertrouwen opbouwen en ik de B knijpen ze weleens een oogje dicht bij 4 weigeringen en kun je nog een beetje rondstappen in het water..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:46

Ik ben ook wel heel benieuwd wat Kaatje met het water gaat doen. Ze vind het heel eng. Ook waterplasjes in de wei. Zaterdag maar eens goed oefenen in Lunteren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:41

Dan heb ik me dus vergist in die 50 meter; het is 30 meter. Bloos

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:40

Scum schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd wat Kaatje met het water gaat doen. Ze vind het heel eng. Ook waterplasjes in de wei. Zaterdag maar eens goed oefenen in Lunteren.

Mijn paard en pony gaan niet gauw een plas in, of het land moet blank staan. Als er een natte plek bij de ingang ligt kijken ze net zo lang tot ze een idee hebben om zo droog mogelijk over te komen.
Waterbak is bij allebei geen probleem, ze mogen van mij dus blijven zeuren op plassen in de wei Knipoog

Ik vind dat er wel wat meer begrip voor de ruiters en paarden mag zijn die niet het water in willen. Ik heb in HM ook eens iemand achter mij aangehad in het water, merkte het pas dat ik over de finish kwam.
Laten we eerlijk wezen als je zelf een paard hebt dat het niet doet ben je ook blij als je achter een ander aan kan.
Ik kan eerlijk gezegd weinig begrip op brengen voor mensen die er zo moeilijk over doen.
Naast elkaar staan is niet handig, maar als ze genoeg aan de kant staan en dan achter me aan komen geen probleem.Ook niet als het 3 meter is Knipoog als ze daarna maar weer afstand houden. Ik ga toch niet vol gas of sprintend door het water. Meestal alleen in draf, zelfs nu ik M start.

Op cursus is ooit gezegd dat paarden die door het water galopperen een stuk minder zicht hebben en daar houd ik dus rekening mee.