[SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [SGW] Global-e 't Zand (Chaam) 18 & 25 maart. - Verslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:42

Komt er mss nog niet duidelijk uit, maar ik ben echt supertrots op Raimaer. Ze had pas 1 * eerder M gecrosst (in mei vorig jaar) en loopt dan nu gewoon foutloos zonder 1 alternatief. M+4 alweer Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:47

Ibonn, super herstelt na je springen, knap om tijdens (je eerste M?) cross dan toch weer zo fijn in je ritme te komen!!

Lielle, heel gaaf dat je eindelijk weer zo lekker met raimaer kon crossen!!
Maar wat jammer van de vos. Raar is dat toch, jullie gingen vorig jaar elke cross weer beter en dan nu dit. Ik snap dat dat dan wel even een teleurstelling zal zijn.

Tsja, en ik vind het best zuur om al die verslagen te lezen maar ja, ik vond het gewoon eng vanmorgen dus dan kan je beter omkeren. Een hier uit de buurt belde om te vragen waarom ik er niet was, hij zei dat de terugweg best eng was over de moerdijkbrug maar hij DACHT dat het niet hard genoeg waaide om een trailer omver te blazen Clown

En zoals Loes ook zegt, over 2 weken is het al EL!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:48

Lielle schreef:
Komt er mss nog niet duidelijk uit, maar ik ben echt supertrots op Raimaer. Ze had pas 1 * eerder M gecrosst (in mei vorig jaar) en loopt dan nu gewoon foutloos zonder 1 alternatief. M+4 alweer Ja

eigenlijk kwam dat best over hoor Knipoog
Maar zoiets mag je best benadrukken, ik vind het echt heel gaaf voor je, na alle paardenpech van de afgelopen jaren!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:56

nou loesje, ik wordt nieuwgierig naar mijn foto

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:56

Lielle toch netjes in het M en jammer van het vosje.
Ibonn toch knap gedaan naar z'n slecht springparcours.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:58

Lielle, zo kwam het wel over hoor. Nu hopen dat je met Pablo net zo'n debuut maakt en dan is het alleen nog een kwestie van heel houden Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:00

Goed hoor Renske!!

Marloes, heb jou nog gezien op de haag en daar ging ie wel met een flinke wapper overheen! Mooi debuut in de M!

Jammer MJ, maar inderdaad beter zo dan ongelukken!!

Ibonn, knap dat je toch van start bent gegaan en ook die haag hebt gepakt! Dan kun je het toch best wel!

Lielle: super van Raimaer!! Ik heb je gezien op de picknick, de haag en de coffin en hoewel jij nog een beetje angstig keek, straalde Raimaer veel vertrouwen en looplust uit. Ik hoorde je moeder zeggen dat je bij de haag het alternatief ging nemen, maar ik zei al tegen Katja dat ik dacht dat je gewoon rechtdoor zou gaan Haha!
Jammer van de vos en de dressuur.

Heb wel genoten vandaag! Mooie cross en er werd ook best goed gereden. Kneep even mijn ogen dicht toen iemand het derde element van de coffin op 1 galopsprong pakte en ook nog toen er 2 over de kop gingen in het water. Gelukkig niks ernstigs, maar dan zie je weer even hoe het gaat als je ze niet op druk houdt bij een opsprong...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:02

Lielle: Super van de merrie, heeft de training bij Tuytelaars haar toch goed gedaan want daar leek ze nog wat onzeker. Jammer van de vos maar misschien moet hij ook weer in het ritme komen?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:03

Marloes, ik vergeet jou, gaaf dat je twee keer lekker kon crossen, jammer van de balken. Maar wel een leuk M-debuut!!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:06

Ik ben Marloes ook helemaal zie ik Bloos!
Fijn dat je lekker gereden hebt Marloes, jammer van je balken idd, maar een mooi M-debuut! Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:11

Kort verslagje. Dressuur ging niet zo geweldig, halverwege de proef kwam er een hagelbui en ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd omdat Bitwise me niet kon horen vanwege de wind.
Bij het halthouden en afgroeten besloot Online dat hij ook wel acherstevoren kon gaan staan met zijn kont naar de jury toe Clown
Toch was het goed voor 197 pt en een 2e plaats.

Cross verkend, Online opgezadeld en naar de DA toe. Die vond dat hij linksvoor net niet regelmatig liep op het harde. We moesten maar gaan springen en dan terugkomen om weer te laten keuren.
Springen ging wel goed, er was niks aan hem te zien. Ik heb er ook foto's van gemaakt en hij sprong huizenhoog. Alleen de laatste 2 eraf Extreme duivel

Terug naar de DA. Die vond hem nog steeds licht onregelmatig op linksvoor. Bitwise zag het zelf ook. Dus niet gestart en weer onverrichterzake naar huis (goh, we hebben daar een abo op in Chaam).
Ik zal deze wedstrijd maar op het lijstje "Wedstrijden waarop een vloek rust" zetten, samen met Ede Haha!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:13

das jammer scum, hopelijk toch de volgende wedstrijd beter

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:14

Balen zeg Scum en Bitwise!! Linksvoor is hopenlijk toch niet ook het been van de peesblessure?

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:20

Wat balen zeg Scum & Bitwise! Ik geloof dat wij net naar huis gingen toen jullie bij de keuring stonden, althans zag een fel gele trui Tong uitsteken!
Foto's zijn in aantocht Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:24

Jee scum dat is flink balen Ach gut
Geef Oro maar een dikke knuffel van mij.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:26

Scum en Bitwise Ach gut
Wat zullen jullie gebaald hebben. Liep Oro vorig jaar ook al niet rad bij de DA in Chaam?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:31

Vorig jaar liep hij al voor de dressuur niet goed, maar dat was achter.
Marieke; dit is wel hetzelfde been, maar ik vermoed dat het niet de pees is. Die is hartstikke koel en droog. Ik vermoed/hoop dat hij zich verstapt heeft en dat het ook lager zit.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:39

Lielle: Wat super van Raimaer! Haha! Echt knap! En jammer van de Vos, is niet zo lief dat hij je liet zitten...

Marloes: Goed gedaan Lachen

Ibonn: Knap dat je nog zo'n fijne cross hebt gereden Lachen

Scum: Jeetje, wat verschrikkelijk poedersuiker! Je zou haast niet meer naar Ede en Chaam gaan...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:46

Scum & Bitwise: balen, slecht begin van het seizoen zo Boos! . Toch goed dat jullie niet gestart zijn want is er niet veel nodig om een lichte blessure ernstiger te maken maar daar weten jullie alles van Tong uitsteken . De DA waren wel streng vandaag, Eventinggek en Madeleine moesten ook beiden terug voor een herkeuring. Pashja van EG werd goedgekeurd maar Nanea van Madeleine niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:49

Idd Ingrid. Ik ben alleen maar blij dat ze het gezien hebben. Stel je voor dat het een gewone wedstrijd was geweest waar wij allebei dressuur en Bitwise nog gesprongen had. Dan is alles op gras (iig zachte ondergrond) en geen DA keuring. Dan zou je zo'n paard daar gewoon stuk kunnen rijden.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:51

idd, op harde bodem keuren vind ik eigenlijk wel een vereiste.

Weten jullie of er foto's zijn gemaakt?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:56

Ja, ze zaten zelfs met een pc in de tent waar je de foto's kon bekijken Ja

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:56

Hallo!!

Ik ben net weer terug. Mijn dressuur ging redelijk, ik eindigde in de middemoot. Springen ging slecht Boos!. Op hindernis 3 een weigering, daar landde ik op z'n nek. En ik had ook nog 3 balken. Maarja, toen naar de cross, en die ging super!! Helemaal foutloos, alleen wel 16 seconden te snel.
Dus uiteindelijk toch nog 2 winstpunten!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:06

Dat is niet zo leuk voor Madelene. Ik vind het wel goed dat ze zo streng zijn. Sommige DA's kijken maar half. Ik hoorde er vorig jaar ook 1 aan een ruiter vragen of ze graag wilde starten, hij kon alleen niet garanderen dat hij dat paard na de cross ook zou goedkeuren. Imo is er dan sprake van behoorlijke twijfel en dan had ik mijn paard niet gestart.

Ik vind dat je als DA die beslissing ook niet bij een ruiter hoort te leggen. Hij is rad of hij is het niet en niet rad is niet starten. Hoe verschrikkelijk zuur het op zo'n moment misschien ook is

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:13

Ook balen voor Madelene, en nog fijn voor Eventinggek!
Dat is wel waar Scum, het is erg balen maar achteraf toch wel fijn want wat je zelf zegt, voor hetzelfde geld rijd je een paard helemaal kapot..
Fijn Lisa Haha!!
Precies GvdT!