[SGW] beste cross om overstap van b naar l te maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koekje_

Re: beste cross om overstap van b naar l te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:27

Ik zou zeggen Heino.. Ik weet niet waar je vandaan komt maar hier heb ik ook een keer de overstap gemaakt.. Het is een erg vriendelijke cross.. Andere keer heb ik voor het eerst in Nijeberkoop L gestart.. was ook wel ok..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:38

Hattem zou ik iig niet doen. Heino moet je met een snel paard wel kniebeschermers aandoen want je hangt daar zo in de boom.

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:05

Anne_GTI schreef:
Hattem zou ik iig niet doen. Heino moet je met een snel paard wel kniebeschermers aandoen want je hangt daar zo in de boom.

is dat zo erg in Heino dan k ben daar nog nooit geweest wou der dit jaar aan mee doen.

als je in de buurt woont is Neede ook wel een goede cross om over te gaan ut is daar nie sow hoog (altans afgelope jaar niet) k ga daar ook voor ut eerst L starte

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:06

sgw rijdster zou je aub in normaal nederlands je berichten kunnen plaatsen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:08

Neede vond ik dus niet zo geschikt om de overstap te maken. De hindernissen stonden zeker wel aan de maat en ik vond er ook een aantal technische bij zitten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:31

Afgelopen jaar was dat zeker zo Scum, 2 jaar geleden vond ik Neede een stuk minder technisch.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:32

Ik heb vorig seizoen in Gorssel de overstap naar de L gemaakt, aangezien dat een goede cross zou zijn om over te stappen. Maar zoals hier ook al staat gemeld was dat afgelopen jaar niet zo. Kreeg gelijk heel wat voor de kiezen Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:33

Dat had ik al gelezen ja. Maar hoogstwaarschijnlijk zal Neede het komende jaar gewoon op dezelfde manier doorbouwen als afgelopen jaar, dus stevig. Het springparcours was ook errug dik. Overigens vond ik het wel een fijne cross (behalve dat de organisatie de reglementen niet kent).

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 07:17

Gelukkig hebben we jou daarvoor Scum Tong uitsteken

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:25

Is Nijeberkoop ook dik, of is dat wel een normale cross voor L

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:19

andrea16 schreef:
Ik heb vorig seizoen in Gorssel de overstap naar de L gemaakt, aangezien dat een goede cross zou zijn om over te stappen. Maar zoals hier ook al staat gemeld was dat afgelopen jaar niet zo. Kreeg gelijk heel wat voor de kiezen Clown

Dat was ook mijn eerste M-cross, omdat die wel mee zou vallen Tong uitsteken
Naderhand vond ik hem nog wel aardig goed te doen Ja

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:51

Scum schreef:
Dat had ik al gelezen ja. Maar hoogstwaarschijnlijk zal Neede het komende jaar gewoon op dezelfde manier doorbouwen als afgelopen jaar, dus stevig. Het springparcours was ook errug dik. Overigens vond ik het wel een fijne cross (behalve dat de organisatie de reglementen niet kent).

Ik heb afgelopen jaar ook in Neede gereden maar ik ga daar niet weer heen, het stelt niets voor. Ik kom om te crossen en niet om steiltjes en oxers te springen, dan ga ik wel gewoon naar een springconcours in de buurt. Het Neede waar ik afgelopen jaar en vorig jaar was hadden ze alleen steiltjes en oxers, de waterbak en één afsprongetje...
(óf jullie hebben een andere Neede dan ik, óf jullie rijden boven je niveau óf ik rijd onder mijn niveau...)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:57

Ik vond Neede erg wisselen. In het L zat een in mijn ogen unfair smalletje, een redelijke afsprong, een aardige dubbel van 2 punten, een flinke combinatie van in/uitjes en verder een hoop veel te simpele dingen. Overigens cross ik ook M, en ben niet zo heel snel onder de indruk. Ik was foutloos in Neede in het L, net als de andere L crossen die ik met dat paard heb gereden. Ik weet niet wat jij hebt gestart, maar mss heb je eea weggestopt *LOL*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:35

Hoezo eea weggestopt? Ik heb daar in de B gestart en gewonnen, das niet voor niets lijkt me...

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:48

SannySunny schreef:
Is Nijeberkoop ook dik, of is dat wel een normale cross voor L

Daar is het elk jaar verschillend, maar toch altijd wel pittig.
En aankomende keer bestaat het 25 jaar, dus dan zullen ze ook wel wat speciaals gaan doen Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:58

Ik heb daar alleen het L gezien. Misschien was het B wel gemakkelijk dan? Maar dit topic gaat erover welke cross geschikt is om van B naar L te promoveren.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:59

anneliesdj schreef:
Hoezo eea weggestopt? Ik heb daar in de B gestart en gewonnen, das niet voor niets lijkt me...

Er werd hier (volgens mij) vooral over de L-paarden (= M-pony's) cross gesproken,
ik weet niet hoe de B-cross geweest is, dat kan natuurlijk erg verschillen he Knipoog

*edit* idd Scum, nu maar weer ontopic.
Ik zou Neede dus niet als cross nemen om te promoveren denk ik..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:33

anneliesdj schreef:

ik was 3e in het L en Bitwise 1e, dus lijkt me ook niet dat wij onder ons niveau hebben gecrosst. Vond het een rare opmerking van je, vandaar.

Maar het L was absoluut een van de lastiger crossen, echt makkelijke L crossen vorig jaar vond ik Castenray (alleen gelopen), Ede, Ysselsteyn en het jaar ervoor ook iig Vrouwenpolder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:36

Ik vond het te weinig afwisselend, zoals ik zei stond in de B alleen de waterbak en een afsprongetje, de rest waren gewone steiltjes en oxers.
Ik houd van afwisseling en aangezien mijn paard altijd foutloos door de cross gaat heb ik dus het liefst een pittige cross.

Die opmerking over het niveau was niet vervelend bedoeld, ik vroeg me gewoon af hoe het kan dat jullie hem pittig vonden terwijl ik het eigelijk zonder van het uur heen en terug rijden vond(muv mijn eerste prijs dan). Ik bedoelde daar verder niets mee over het niveau van jullie of je paarden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:39

Lielle schreef:
anneliesdj schreef:

ik was 3e in het L en Bitwise 1e, dus lijkt me ook niet dat wij onder ons niveau hebben gecrosst. Vond het een rare opmerking van je, vandaar.

Maar het L was absoluut een van de lastiger crossen, echt makkelijke L crossen vorig jaar vond ik Castenray (alleen gelopen), Ede, Ysselsteyn en het jaar ervoor ook iig Vrouwenpolder.

Van deze opmerking word ik echt blij!!!
Castenray is mijn overstap naar L...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:44

anneliesdj schreef:
Ik vond het te weinig afwisselend, zoals ik zei stond in de B alleen de waterbak en een afsprongetje, de rest waren gewone steiltjes en oxers.
Ik houd van afwisseling en aangezien mijn paard altijd foutloos door de cross gaat heb ik dus het liefst een pittige cross.

Dan zou ik maar snel naar het L promoveren als ik jou was. Knipoog Wellicht heb je dan wat meer variatie en nu en dan een combinatie extra. De B staat voor Beginnend, dus dan ís het vaak ook niet meer als wat oxers en steiltjes.

Citaat:
Die opmerking over het niveau was niet vervelend bedoeld, ik vroeg me gewoon af hoe het kan dat jullie hem pittig vonden terwijl ik het eigelijk zonder van het uur heen en terug rijden vond(muv mijn eerste prijs dan). Ik bedoelde daar verder niets mee over het niveau van jullie of je paarden.

Ok, zo kwam het wel een beetje over namelijk; het geschreven woord is niet altijd makkelijk te interpreteren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:47

Daarom had ik het ook zo klein gemaakt, was meer een gedacht die door mijn hoofd vloog.
Maar inmiddels rijd ik allang L met haar en heb meegedaan met de kampioenschappen in Hattem en was daar 6e, weer foutloos in de cross. Hoewel ik die cross wel lekker pittig vond, ik had vantevoren bij een paar hindernissen wel zo'n oehh idee :-D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 07:29

Heb je Princenhage nog gestart? Want dan moet ik je bijna wel hebben gezien daar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:17

Nickeltje, niet om rottig te doen maar C'ray schijnt dit jaar wel wat pittiger te zijn.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:28

Ik maak in Castenray ook de overstap naar de L.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat Lachen