[SGW] SGW Overpelt 14+15 april - voorbespreking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: SGW Overpelt 14+15 april - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:11

Suus: welke klasse reed jij vorig jaar in Overpelt?
Want jij hoefde niet over dat witte hek heen zo te zien?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:42

wsl wordt het 2 * M (L reeks) in Overpelt Haha!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:37

Vorig jaar hebben Ibonn en ik B gestart in Overpelt. T witte hek na t water was idd niet voor t B. Ik was t stiekem wel van plan maar Pasjha verraste me op de eerste waterinsprong door effe flink terug te komen waarna ik toch maar langs t hek ben gereden Bloos

Ik vond het trouwens wel erg grappig dat je (in ieder geval bij de LRV wedstrijden) hindernissen van andere klasses mocht springen. Dus als je onderweg ergens n hindernis tegenkomt dat je wel zou willen springen dan mag dat gewoon Clown ook al is t 2 klasses hoger of zo.

Ik weet trouwens nog niet of ik in Overpelt ga starten.... De week erna is Lummen en dat is voor mij even ver weg. Daarbij is er dat weekend geen wedstrijd in NL dus t zou ook geen probleem moeten zijn om L te starten met Pasjha. Ben alleen n beetje bang dat dat weer té gemakkelijk is.... Ik heb laatst al eens geïnformeerd en verschillende mensen zeiden dat Lummen best n aardige wedstrijd zou zijn. Ik vond Overpelt vorig jaar idd best simpel, alhoewel er voor de hogere klasses best n paar pittige sprongen inzaten Vork

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:39

oe overpelt, dat is niet zo ver van bij mij. Misschien kom ik wel kijken, kunnen we een meetinkje doen Lachen

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:42

Lummen is normaal gezien toch iets moeilijker dan Overpelt. Zeker vorig jaar, maar toen was het ook wel het nationaal kampioenschap LRV daar. Wel een fijne wedstrijd om te rijden, en voor mij heel dichtbij Haha!
Ik rij er dan ook elk jaar mee Cool

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:08

@ juleke: ik kan me van vroeger herinneren dat er in Lummen een steile helling was met vlak erna een hek, is dat er nog? Of was dat misschien op het terrein van de internationale cross bij Postelmans?

@ eventinggek: Ik denk dat ik zowel Overpelt als Lummen start omdat deze tussen Pasen en het buitenconcours van onze vereninging vallen. Daarna volgt Castenray al meteen maar daarna duurt het tot eind juni voor er voor mij weer een cross is want ik ga niet naar Vrouwenpolder. Misschien is Tongeren nog een optie maar dat is nog even afwachten in de klasse M.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:33

Ibonn: ik ben daar ook over aan t twijfelen.... Als ik naar Overpelt ga zou ik alleen met Ungaro starten in t A. De week erna in Lummen wil ik Ungaro in t A en Pasjha in t L starten. Voor Ungaro zouden t wel fijne wedstrijden zijn om echt vertrouwd te raken met crossen. En t A zal toch wel niet zoveel voorstellen dat 3 weekeinden achter elkaar té veel zou zijn.... (EL 9 april, Overpelt 14 april, Lummen 22 april).

Juleke: Is Lummen qua klasses wel te vergelijken of is t L echt veel moeilijker dan de M hier in NL? Overpelt vond ik dus ook wel best simpel.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:40

Ibonn schreef:
@ juleke: ik kan me van vroeger herinneren dat er in Lummen een steile helling was met vlak erna een hek, is dat er nog? Of was dat misschien op het terrein van de internationale cross bij Postelmans?

Dat is bij Postelmans. Van die cross is trouwens nog maar weinig overgebleven.. Er zijn nog enkele hindernissen te vinden maar de rest is helemaal begroeid of afgebroken Verdrietig
Tongeren is overigens ook een erg mooie cross. Daar wordt dit jaar het nationaal van de LRV georganiseerd.
Eventinggek schreef:
Juleke: Is Lummen qua klasses wel te vergelijken of is t L echt veel moeilijker dan de M hier in NL? Overpelt vond ik dus ook wel best simpel.

Lummen is iets moeilijker dan Overpelt. Ik denk dat het dus vergelijkbaar is met de M in NL.
Het A stelt niet zoveel voor hoor. Moet te doen zijn om 3 weekends achter elkaar te starten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:01

Bitwise is inmiddels ingeschreven.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:58

Onder voorbehoud dan ofzo Scum? Ivm Westerbork?

Trouwens nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 17:16

Nee, gewoon via Pleun. En of het nou wel of niet voor wp is maakt ons niks uit.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:27

Pleun vroeg of ik eventueel L open wilde starten omdat ik al 13 wp heb ik het L en het B in overpelt vorig jaar erg gemakkelijk zou zijn.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:27

Even een vraagje. Het is wrs wel op te zoeken maar ik ben wat lui aangelegd Slapen en heb het idee dat jullie het uit je blote hoofd kunnen beantwoorden.
Wanneer wordt de L reeks en de M reeks (nl M en Z) verreden. Mag ik gewoon starten ivm startgelegenheid in nl en is het een in deze reeksen de moeite waard om te gaan?
Misschien ook wel iets voor mij dan, lekker dicht bij... OK dan!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:46

Bespaar jullie moeite. Ik had het er net met pap over en die was niet zo enthousiast over deze wedstrijd. Hij rijdt liever de week erna iets verder richting Waregem. Ook goed.... Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:19

Je mag daar gewoon L en M starten, want dat wordt in dat weekend in Nederland niet verreden.

Vond je pap hem te simpel, of was er een andere reden Sabine?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:55

Waregem lijkt me erg leuk, maar dat is echt ver! Ligt tegen de Franse grens aan Bloos!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:07

Dat valt wel mee. Volgens mij ligt Waregem vlakbij Nokere en daar reed ik vorig jaar zo'n 3 uur op. Dus voor jou is het nog wel 3 kwartier minder...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:10

Ik heb er met de losse auto 2 weken terug toch twee uur over gedaan, en dan rijd ik dus geen 80 *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 10:14

Dan is het dus minder ver dan naar Wieringerwerf. En voor SGW-ers is dat toch een kippetje?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:15

Dat doe ik alleen, als er geen andere opties zijn, Overpelt lijkt me een aardig initiatief. Zeker aangezien ik daar mijn M debuut met Vosje gepland heb *LOL*

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:18

Ik met de vrachtwagen ook niet Knipoog

wel slechte wegen daar in Belgie, sosm slinger je alle kanten op door die spoorvorming.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:46

Scum & Bitwise: kun je in Overpelt L open starten? En start Lex met Cabanta & Online in t Lo of alleen met Cabanta? Ik wist niet dat de LRV wedstrijden ook open klasses hebben, ik wil met de schimmel in t L (M NL) eigenlijk ook niet voor wp rijden op LRV wedstrijden dus dat zou wel fijn zijn....

Als we L open kunnen starten in Overpelt zou dat wel fijn zijn, zou ik beiden op zondag kunnnen starten. L zou goed te doen moeten zijn voor onze baby paardjes Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:48

Overpelt heeft geen Lo, want de LRV heeft die idd niet.
/add
dat laatste twijfel ik nu aan trouwens

Maar L (Belgie) starten met de babypaardjes? Of bedoel je L (Nl)?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 10:49

Volgens mij wel Suus. Pleun mailde ons met de vraag of Lex niet LO wilde starten omdat hij al 13 wp heeft in het L (dan heeft hij dus ook de wp stand van Lex nagekeken, anders wist hij dit niet Haha!). Hij zou die vraag toch niet aan hem stellen als het niet mogelijk was.

Cabanta start pas voor de eerste keer in VP (B). Volgens mij bedoel jij Online Knipoog

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:54

Scum schreef:
Volgens mij wel Suus. Pleun mailde ons met de vraag of Lex niet LO wilde starten omdat hij al 13 wp heeft in het L (dan heeft hij dus ook de wp stand van Lex nagekeken, anders wist hij dit niet Haha!). Hij zou die vraag toch niet aan hem stellen als het niet mogelijk was.

Cabanta start pas voor de eerste keer in VP (B). Volgens mij bedoel jij Online Knipoog

Dus toch open klassen op de LRV wedstrijden! Hopelijk is dat in Lummen ook...

Scum: Ik dacht dat jullie met Cabanta naar Overpelt wilden en kon me niet voorstellen dat jullie zaterdag voor t B én zondag voor t L ernaartoe wilden... en t B in Lummen is veel makkelijker dan t L hier dus t kon toch zijn dat jullie dat met Cabanta dan toch wilden doen?