[SGW] Oefenterrein Lunteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Oefenterrein Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 17:38

Daar had ik al gekeken, maar daar staat niets bij terreinvergoeding

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 08:28

Ik geloof dat dat iets van 8 euro ofzo is, moet je even de beheerder bellen, dat is mevr. Roskam (toepasselijke naam Vork )

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:54

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:51

Ziet er leuk uit. Volgens mij zitten er best wel wat ragere/makkelijkere hindernissen bij.
Als ik daar woon moet ik maar eens gaan kijken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:16

Lunteren is niet meer zo'n aanrader, het wordt slecht onderhouden.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 17:05

Bedankt voor de foto's, calippo. Vind het er niet zo heel slecht onderhouden uitzien, nog best goed te doen eigenlijk. Maargoed, het zijn wel foto's van vorig jaar natuurlijk...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:32

martinev schreef:
Bedankt voor de foto's, calippo. Vind het er niet zo heel slecht onderhouden uitzien, nog best goed te doen eigenlijk. Maargoed, het zijn wel foto's van vorig jaar natuurlijk...

Van mij neem je het vast niet aan, maar geloof de rest van de "cracks" maar.
Hindernissen zijn echt slecht (en worden steeds slechter).

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:08

Dat heb ik wel gehoord ja, van mensen uit de omgeving. Die het te gevaarlijk vonden. Ja

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:48

Ja, die foto's zijn nu van ruim 1,5 jaar geleden hoor.
Een paar hindernissen zijn misschien wel veiliger geworden: balken zijn zo rot dat als je er midden in springt, ze gewoon doormidden zakken Knipoog

Voor een parelli-cursus was het terrein ideaal: veel lage sprongen en een aantal hek-achtige constructies om omheen te rijden enzo. En koeien in de wei Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:09

callippo schreef:
Een paar hindernissen zijn misschien wel veiliger geworden: balken zijn zo rot dat als je er midden in springt, ze gewoon doormidden zakken Knipoog

Hmm, ben toch bang van niet. Terrein wordt al een paar jaar niet meer onderhouden.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:14

Simmie schreef:
callippo schreef:

Hmm, ben toch bang van niet. Terrein wordt al een paar jaar niet meer onderhouden.

nou dat klopt niet helemaal hoor... ze hebben het rechtse gedeelte in het bos net vernieuwd... de linkerkant is inderdaad niet zo goed meer en het achterste... dat moet je gewoon helemaal overslaan... maar de linker buitenkant is en blijft super en is zeker wel goed te doen... ook het inspringen naar de wei en het bos in is ook goed... ook het tussenstuk... als het zo gevaarlijk is, waarom organiseerd meneer van der Marel de trainingen daar dan... ik train er ieder jaar weer met veel plezier (en onder begleiding)....

Moordrecht is ook heel goed te doen, ook nu nog... ijzers heb je niet nodig... ik heb net 2 trainigen georganiseerd en met groot succes.. willen het in januari weer doen...

Renswoude is niet voor de beginner weggelegd....
Biddinghuizen is ook leuk....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:34

Het is maar wat je zelf aan de definitie "slecht" hangt. Ik waag mijn paard niet meer aan de hindernissen in Lunteren.

In Renswoude staat genoeg; ook voor beginners.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:54

Simmie schreef:
callippo schreef:

Volgens mij is het als een grapje bedoeld.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 07:07

Karrimh schreef:
nou dat klopt niet helemaal hoor... ze hebben het rechtse gedeelte in het bos net vernieuwd... de linkerkant is inderdaad niet zo goed meer en het achterste... dat moet je gewoon helemaal overslaan... maar de linker buitenkant is en blijft super en is zeker wel goed te doen... ook het inspringen naar de wei en het bos in is ook goed... ook het tussenstuk... als het zo gevaarlijk is, waarom organiseerd meneer van der Marel de trainingen daar dan... ik train er ieder jaar weer met veel plezier (en onder begleiding)....

Moordrecht is ook heel goed te doen, ook nu nog... ijzers heb je niet nodig... ik heb net 2 trainigen georganiseerd en met groot succes.. willen het in januari weer doen...

Renswoude is niet voor de beginner weggelegd....
Biddinghuizen is ook leuk....

Wij volgen dan dezelfde regiotrainingen, maar volgens mij zei Pleun van der Marel dat het vorig jaar de laatste keer was in Lunteren, hij is in ieder geval zelf niet enthousiast over het terrein....

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:45

ik heb als beginner ook lessen gevolgt in renswoude..ik vond het wel te doen..de hindernissen zijn echt niet hoog of moeilijk hoor..

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:54

Ik vind het ook geen aanrader meer.. de hindernisjes die je vanuit de bak de weide inspringt zijn op zich wel leuk, alleen als je daarvoor helemaal na Lunteren moet rijden?? Ga ik liever na BIddinghuizen of Renswoude voor nog meer mogelijkheden..

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:49

Even off-topic: Ik wil ook graag sgw gaan rijden met mijn paard. Maar nu lees ik een paar mensen over dat die in groepen trainen en naar terreinen gaan, is dat er ook voor beginners? En hoe vind je zo'n trainings groep?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:54

www.sgw-eventing -> trainingen -> regiotrainingen (zoals je ook in de FAQ kunt lezen Knipoog )

Die groepen zijn er zeker ook voor beginners, maar het is wel handig als je springervaring hebt op iig B niveau.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:11

Ik voel me even blond. Daar had ik al gekeken maar ik dacht dat die terreinen ook oefen terreinen waren waar je ook les kon krijgen Bloos Maar het klopt dat ik goed heb gezocht als ik uitkom bij lijst waar regio oost/noord etc. staat en er staan 2 "gewone" site's bij van mensen die terrein aan huis hebben waar ze ook training geven?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:17

bij sommige terreinen is dat idd zo, niet bij allemaal. Jij zou gezien je woonplaats evt bij Rob Jansen kunnen trainen (die zit in Nijmegen, en daar train ik ook), en die kun je gewoon bellen om een keer iets af te spreken.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:24

Rob Jansen zou je daarvan zijn telefoonnummer kunnen pm-en? En heeft hij in "zijn tuin" hindernissen dan omdat ik hem niet kon vinden op sgw site.. En mag ik vragen hoeveel je moet betalen voor een training bij hem?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:30

tel nr komt per PB, hij heeft redelijk wat crosshindernissen staan (waterbak, greppel, trakehner, wat smalletjes) , zeker voldoende voor een eerste training. Dat zou ik zeker aanraden, je hebt dan enig idee hoe jij en je paard het aanpakken en daarna kun je dan in de groep meetrainen en dat is op diverse locaties in het land (oa IJsselsteijn in N Limburg, Baarle Nassau, Renswoude, Maarsbergen). Kosten voor een eerste les is 20 a 25 euro, afhankelijk van de duur van de les. De training is 20 euro per keer + terreinkosten (meestal 8 euro).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:02

Ik woon zelf in Lunteren en ik woon niet zo heel ver van dat Terrein af, zelf doe ik aan Crosstraining in Renswoude, veiliger, goede begeleiding en mooie hindernissen! Knipoog

XLientjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:23

Heej allemaal!
ik woon zelf dus in lunteren, en ik ga er binnekort waarscheinlijk heen! je bent heleamaal vrij om zelf te springen enzo:) in het bos en leuke sprongen, zelf ben ik er nog nooit gwst, er zijn wel fotos van kja!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:26

Je mag er niet zonder betaling op hoor, anders kun je problemen krijgen en een fikse boete Knipoog