[SGW] welke cross/eventing beenbescherming is goed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: welke cross/eventing beenbescherming is goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:53

Ik heb na mijn 1e training (en meteen een schiefel) crossbeschermers gekocht, en ik train nooit meer zonder. Liever voor 150 euro bescherming dan zijn benen aan flarden, en mijn beschermers zijn al diverse malen gerepareerd.

Oftewel, ik zou ze echt meteen kopen en dan rondom.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:09

Met lager niveau zou ik zeggen 50 cm ofzo (oefencross niveau). Daarboven zou ik wel meteen met goede beenbescherming gaan rijden. Voor Kaatje moet ik helaas voor nieuwe hebben, want die van Ienie zijn haar te klein. Achter passen ze wel. Ze zijn duur, maar een kapotte pees is nog veel duurder.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:12

De kans dat ik nog met een ander paard ooit crossen rijd is heel klein. Ik heb er nu een paard voor, maar als die wg is niet meer. Dan zit ik met beschermers van 150 euro en aangezien ik ze vast niet zomaar krijg zie ik er nog ff vanaf.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:42

ik denk dat je ze 2ehands zo kwijt raakt, die dingen zijn erg geliefd. Ik zou zelf het risico niet durven nemen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:57

*gaat dus maar gelijk crossbeschermers bestellen* Clown

Of heeft er iemand nog een setje maat full te koop?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:06

Ik alleen een paar voor de voorbenen, maat cob. Daar schiet je dus niks mee op Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:18

Haha! Dat valt af inderdaad Haha!.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:29

Ik heb destijds mijn beschermers uit Engeland laten komen. De styles werden toen nog nauwelijks in nederland verkocht (Ik heb het over een jaar of 10 terug)

Ook ik neem geen risico, een DA is vaak al duurder dan 150 á 200€ Tenminste de mijne wel Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:31

Lielle schreef:
ik denk dat je ze 2ehands zo kwijt raakt, die dingen zijn erg geliefd. Ik zou zelf het risico niet durven nemen.

Daar heb je gelijk in. Maar t is niet ons paard dus moet ik het met mijn pa overleggen. Want van mijn ook krijg ik ze zeker niet!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:26

rowo schreef:
Lielle schreef:

Daar heb je gelijk in. Maar t is niet ons paard dus moet ik het met mijn pa overleggen. Want van mijn oom krijg ik ze zeker niet! (eigenaar paard)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:27

edit en quote knop zijn verwisseld Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:30

Lielle schreef:
edit en quote knop zijn verwisseld Knipoog

ooooh Bloos *schaam* Ik klik er uit pure gewoontje op!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:33

Nou, ik heb de knoop doorgehakt en styles besteld bij Canter.

Even een uitgave, maar inderdaad, (pees)blessures, DA kosten, revalidatie etc. etc. is het me allemaal niet waard.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:58

Goede keus Apple. Die hebben wij ook voor Online (voorbenen). We hadden NEW en Style meegenomen, maar de Style zaten bij Online beter.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:05

Zouden deze beschermers een alternatief voor de echte crossbeschermers kunnen zijn??

Afbeelding

Eskadron Allround... Zijn namelijk een stuk goedkoper als de Styles of New. Of toch voor de echte gaan?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:09

die eskadron allrounds zijn mooi en handig, maar niet sterker dan de 'gewone' eskadrons. dus eigenlijk niet geschikt voor zwaar werk (cross), want er zitten geen stalen platen in.

het is dus een prima beschermer, maar niet te vergelijken met de (dus duurdere) NEW of Styles.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:25

hey
aangezien er toch al een topic is over beschermers, gooi ik er maar even een vraagje tussenin:
Ik heb vooraan beschermers van CC-boots. Ik heb nog nooit gecrosst, maar ben het wel van plan. Nu zijn ze wel maat M en ik vind dat ze net te klein zijn. Graag jullie mening!
Afbeelding
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:37

dierfysio schreef:
die eskadron allrounds zijn mooi en handig, maar niet sterker dan de 'gewone' eskadrons. dus eigenlijk niet geschikt voor zwaar werk (cross), want er zitten geen stalen platen in.

het is dus een prima beschermer, maar niet te vergelijken met de (dus duurdere) NEW of Styles.

Okee dank je Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:41

ik heb voor gewoon gewone eskadron, en achter 3 in 1 beschermers.. is dat (iig voor de B) veilig genoeg?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:48

ik ben erg zeikerig en heb vanaf mijn 2e training met crossbeschermers gereden, maar er zijn er velen die dat niet doen en dat gaat - bijna - altijd goed. Maar mijn beschermers zijn een paar keer aan flarden geweest, en dan ben ik toch erg blij dat het het zware werk is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:00

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zeikerig Lielle. Het gaat wel om de veiligheid van het paard en er kan ALTIJD wat gebeuren, ook in de B... Ik ben het sterk aan het overwegen. Maar zal het met mijn pa moeten overleggen omdat ze voor mij te duur zijn. Als je ze 4-kant wil ben je toch rond de 200 euro kwijt (of heb ik het nou verkeerd??)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 00:57

Nu ga ik mee waarschijnlijk op gevaarlijk ijs begeven maar ik vind het persoonlijk niet nodig om voor een B cross dure beenbeschermers te kopen. Gewone peesbeschermers geven mi genoeg bescherming voor de pezen. Bij deze lage sprongen vind ik dat de pezen niet extra gesteund hoeven worden en de bescherming aan de voorkant vind ik ook niet nodig bij een B cross. Als het werk zwaarder wordt vind ik het wel belangrijk hoor, maar heb niet het idee dat gezonde pezen veel te leiden hebben van een B cross.
* wacht de discussie die nu komt rustig af.......*

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 01:00

Ik gebruik trouwens zelf prolite en cc boots. Prolite ben ik helemaal weg van (van de prijs niet) en de cc boots voldoen ook, alleen kan ik me voorstellen dat deze sneller schuren en dus bij gevoelige paarden wondjes veroorzaken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 04:41

Sfranken, ben het met je eens dat de pezen niet te veel te leiden zouden mogen hebben van een B cross, maar het gaat mij vooral om de bescherming in het geval dat er iets mis gaat. Raimaer tikte een keer een tafel zo hard aan dat de beschermer tot op de stalen plaat was open gescheurd, en dan heb ik toch liever die beschermer aan flarden dan haar been.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 08:13

@fouryourneeds, ik heb eigenlijk niet echt het idee dat je beschermers te klein zijn, zo vanaf de foto bekeken.

@sfranken en lielle, ik ben het met lielle eens. Ik denk ook niet dat de paardenbenen het heel zwaar hebben in een B-cross maar de kans dat ze een keer hard tegen een hindernis stoten is volgens mij wel reeel aanwezig. Zo heb ik in een B-training eens een goede aanvaring met een sprong gehad en de stalen plaat uit mijn style boot lag toen ook in 2-en....