[SGW] SGW Bathmen: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: SGW Bathmen: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:57

elise01 schreef:
Rowo bne benieuwd! Op welke hindernis dan?

Ik heb gister geen foto's gemaakt want had de camera in de auto laten liggen en die had me moeder weer mee na huis Nagelbijten / Gniffelen , sorry
Vandaag nog wel paar foto's gemaakt, heb wel alle bokkers geprobeert om erop te krijgen maar is niet altijd gelukt

Ik heb je op de foto gezet bij de waterbak... Maar t was echt *zoef* en je was weer weg!

Verder heb ik nog wel wat foto's gemaakt, maar ze waren blijkbaar niet echt goed gelukt. Ik krijg ze nog wel... ben benieuwd! Diepenheim hoop ik weer foto's te kunnen maken. Gil even wie daar heen gaat!?

edit: even een vraag aan Elise01 en/of viefdepief: is het terrein, vooral de waterbak, gewoon toegankelijk? Of wordt het deze week weer afgezet met prikkeldraad?

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:11

hier dan ook mijn verslag...

vandaag was voor mij en mijn paardje de eerste keer in het L... dressuur liep hij erg lekker en dat werd beloond met 186 punten... was ik erg blij mee! springen kwam ik te dicht onder 5a waardoor er een balk viel... groot op 5b en nog groter op hindernis 6... gelukkig bleef het maar bij 1 balk! toen naar de cros. ik vond hindernis 1 t/m 7 erg vriendelijk en ging ook mooi vloeiend! hindernis 8 was ik zelf een beetje over aan het tweivelen (vorig jaar kwam ik daar niet zo goed uit) maar ging echt super! ook de piano naar boven en benenden gingen goed. ik heb de cros foutloos uitgereden en had maar 9 strafpunten voor tijd! (en dat zonder de tijd op te nemen!) ik ben erg te vreden en was 11 van de 21!

ben trots op mijn knollie!!!! Haha!:D:D

X

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:11

Jody schreef:
hier dan ook mijn verslag...

vandaag was voor mij en mijn paardje de eerste keer in het L... dressuur liep hij erg lekker en dat werd beloond met 186 punten... was ik erg blij mee! springen kwam ik te dicht onder 5a waardoor er een balk viel... groot op 5b en nog groter op hindernis 6... gelukkig bleef het maar bij 1 balk! toen naar de cros. ik vond hindernis 1 t/m 7 erg vriendelijk en ging ook mooi vloeiend! hindernis 8 was ik zelf een beetje over aan het tweivelen (vorig jaar kwam ik daar niet zo goed uit) maar ging echt super! ook de piano naar boven en benenden gingen goed. ik heb de cros foutloos uitgereden en had maar 9 strafpunten voor tijd! (en dat zonder de tijd op te nemen!) ik ben erg te vreden en was 11 van de 21!

ben trots op mijn knollie!!!! Haha!

X

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:12

oeps foutje!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:21

Leuke verslagen Lachen

De waterbak is altijd wel bereikbaar Rowo Lachen En de sprongen in het bos ook nog wel Ja
De sprongen op het veld zullen waarschijnlijk wel weer afgesloten worden.

Was inderdaad erg sneu van Elaine. Eerst werd de EHBO erbij gehaald. Die vertrouwden het toch niet helemaal. Daarom werd de huisarts die ook ergens op de cross rondwandelde gebeld en die besloot om toch een ambulance te laten komen.
Wat ik hoorde was dat haar schouder uit de kom zou zijn geweest en ook iets met inwendige bloedingen.. Bij de prijsuitreiking werd echter verteld dat Elaine in een personenauto opweg richting Bathmen was. Dus volgens mij viel het allemaal wel weer mee gelukkig Lachen
Verder is er dit jaar ook niks ergs gebeurt geloof ik.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:28

Dat is wel mooi! Mocht ik een keer ergens anders het water willen trainen dan kan ik daar een keertje heen dus?

Wou nog even zeggen dat ik het een mooie cross was. De B was super te doen! Misschien dat er iets meer gevraagd mocht worden. Een technische hindernis meer bijvoorbeeld!

Ik ben trouwens wel heel erg boos op het secretariaat. Ik had mij opgegeven met 2 paarden. 2 paarden was toch wel erg veel en heb me voor de sluitingsdatum netjes met 1 paard afgemeld, zodat iemand anders in mijn plaats mee kon doen. Toch wel netjes van mezelf dacht ik zo. Was dus zaterdag naar het secretariaat gegaan om mijn coupon op te halen. Hij zat nietin het mapje, dus werd ik naar boven gestuurd. Daar werd mij doodleuk, door een behoorlijk onvriendelijke man, verteld dat hij hem verscheurd had Boos! Blijkbaar groeien de coupons en het geld in Bathmen aan de boom, hier in Haaksbergen niet.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 07:19

Zo, eindelijk tijd om alle verslagen door te lezen!

Rowo, Marieke, Elise, Jody en Nickeltje; allemaal gefeliciteerd met foutloos crossen!

Skygirl, gefeliciteerd met je 3e plek, Renske, gefeliciteerd met je eerste plek zaterdag!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 07:44

Renkse proficiat met je 1e plek, gata goed met je dressuurpaard Ja

Top Marieke, Vuurflits gaat fijn Ja

MJ, jammer dat het niet helemaal naar je zin ging, en dat probleem van op het achterbeen blijven ken ik Haha!

GvdT, goed gedaan, kwalificatie voor het NK binnen Ja

En veel foutloze crossen, super!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:09

Mijn verslagje...
Het was vroeg zondagmorgen half 5....
Dressuur met de volbloed niet zo.. Was heel erg gespannen en hot... Springen helemaal slecht.... Eigenlijk overal wel een goede afstand maar hij denkte niet echt mee...gevolg 5 palen aan mijn broek.... Nou dan maar met goede moed de cross in gegaan.. Begon heel fijn lekker laten lopen na 1. 2 3 en 4 ging super. Lekker tempo mooi brutaal naar 5 watdoet die ie pakt in de laatste galopsprong bit vast trekt de kop naar links en schiet erzo langs.. draai mooi de volte door en staat ervoor in een handgalopje 2 galopsprongen en springt erzo over... Verder weer heel fijn.. En een bult tijdfouten.... Tja hij zal zijn dag wel niet hebben. Vorige week sprong ie foutloos.... En het was echt niet veel moeilijker als toen...Hij kan het dus wel.
Meraat dresuur heel fijn. exc 2e samen met Rona. gootje 1e na de dressuur. Springen 3 balken... Tja doet ie anders ook nooit. Kan weleens 1 balk springen.... Maarja volgende keer beter.
In de cross foutloos heel fijn gereden binnen de tijd.. De vond ik trouwens goed te halen in het M.... Was toch nog 6e!
En mijn 2 winspunten binnnen voor het NK.. Kan nu kiezen met welke ik wil gaan in het M.. Maarja dat is niet zo moelijk welke ik mee neem...hihi.
Weet nu ook wie GvdT is..
Iedereen die prijs had gefeliciteerd.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:14

Dressuur liep gigantisch uit, jury had echt alle tijd. Toen ik uiteindelijk mocht starten, nog een redelijke proef, 3e met 189 ptn.
Ik had maar een klein uurtje tussen dressuur en springen dus snel peesbeschermers om en ander hoofdstel en naar het losspringen. Waarom hij daarna 2 balken afsprong weet ik nog steeds niet. Ik kreeg goede afstanden en 2x springt hij de eerste balk van de oxer eraf Het hele seizoen heeft hij nog niet zo slecht gesprongen en hij gaf me een slecht gevoel.
Vol twijfel richting de cross, hij hing in mijn handen en sukkelde meer dan hij stapte. WEl goedgekeurd en na overleg met Eventinggek toch besloten om te starten maar om te stoppen als het echt niet goed voelde.
Hij vertrok wat sloom uit de startbox maar na hindernis 2 heb ik hem als test een tik gegeven en hij reageerde meteen. Pas na hindernis 7 kwamen we echt in het ritme en na effe goed passen en meten voor de dikke boom bij 8 lekker voowaarts. Nog een spannend momentje op element c van de opsprongen. We kwamen iets te langzaam omhoog waardoor hij bovenop bijna stilstond. Ik stuurde hem naar C en hij sprong hem uit bijna stilstand. Braaf paardje Bloos
Rest allemaal zonder problemen maar helaas toch nog tijdfouten.
Resultaat uiteindelijk 11e plek. Ben niet tevreden over het springen maar wel over de cross. Stond naar mijn gevoel best een dikke L-cross.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:16

Ibonn jullie stonden in het M bij hindernis 3 ofniet?? Met merato?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:17

Yep, ook een spanned momentje of niet, ???

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:17

Goed gedaan patsmu, op naar het NK Ja

Ibonn, jammer dat het springen tegen viel, maar goed gecrosst Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:19

Patsmu, goed gedaan met Meraat, gefeliciteerd!

Ibonn, goed dat je toch de cross in bent gegaan en uiteindelijk lekker hebt kunnen rijden! Ik heb 9c ook bijna vanuit stilstand gedaan trouwens!

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 23-10-06 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:20

@lielle, toen de teleurstelling van het springen wat gezakt was, was ik wel erg blij over de cross. Quoting Eventinggek: Winnen went erg snel Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:21

Lielle schreef:
MJ, jammer dat het niet helemaal naar je zin ging, en dat probleem van op het achterbeen blijven ken ik Haha!

ach, ik was niet geheel ontevreden en weet in ieder geval wat het probleem is van mijn stop. Nu nog oplossen Clown Heb ik van de winter ook weer een doel!

Het water ging gister wel heel fijn en ik vond het best een diepe insprong.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:33

Ibonn nou beetje niet echt. Een beetje een korte afstand voor in de cross.. Daarna dacht ie wel heel fijn mee....

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:36

@ Patsmu: nou het keek niet echt vloeiend, we hielden met z'n 3-en even de adem in maar hij redde het wel mooi.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:54

Nou ik ben ook weer op kantoor aan het bokken.
Zaterdag met Huub naar Bathmen, hij had netjes gedressuurd stond eerste. Foutloos met springen ook super gereden. Helaas vond Amadeus de cross toch een beetje spannend, hij wilde niet bij de start weg en ook bij het water haperde hij een beetje. Verder heel erg goed gereden. Het is een leuk eventingpaardje denk ik!!
Zaterdag de cross gelopen en mijn telefoon verloren. Dus moesten we de hele cross nog een keer lopen. Miss jumpy tegengekomen, met vriend en hond geloof ik, en die had mijn telefoon ook niet gezien. Dus wij weer verder zoeken, en we hebben hem gevonden!!!! Bij de trakhener, ik was over de sloot gesprongen en toen is ie blijkbaar uit man jaszak gevallen.
Erg blij mijn geliefde telefoon terug te vinden, want het is niet de eerste keer dat ik hem verloren ben!!
Zondag Tino lekker gewassen, mijn mascotte mee en op naar Bathmen. Tino lief een fijne proef, kan altijd beter, maar Huub vond dit mijn beste proef tot nu toe. De jury vond dit ook en ik kreeg 201 pnt. Later kwam ik hem nog tegen toen ik stond te wachten bij de start (elaine was net gevallen) en toen vertelde hij dat hij de vader van Tino heeft gereden. Hij vond Tino een heel leuk paard die goed dressuur kan lopen, vooral galopperen.
Toen ik uit mijn dressuurring kwam zij een oudere mevrouw tegen mij: Wat zit jij netjes op je paard dame!! Vond ik een heel lief compliment!!
Springen ging ook weer super, heb er veel aandacht aan besteed en ook met losrijden hem een paar keer op de rem gezet, hij wil zoooo graag hard!!grrrr!!
Ook de cross ging super.Foutloos binnen de tijd.
Was heel erg tevreden over Tino. Nu lekker rustig aan doen, wat dressuren en bosritjes en dan het NK.

Patsmu: goed gereden, jammer van de balken!!Als je ze op het NK maar laat liggen.
Missjumpy:goed dat je tevreden bent!!
Marieke:Super gedaan
Eventinggek:ook heel netjes!!
De rest die ik vergeten ben ook natuurlijk!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:03

Ja liever nu als op het NK... Donderdag maar eens gaan oefen springen in asten....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:04

de NK koorts begint toe te slaan *LOL*

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:14

Mijn verslag van Bathmen:
Gistermorgen om 6.15 opgestaan, 6.30 naar stal en paarden gevoerd. 7.10 weer eens in m’n uppie naar Bathmen vertrokken en precies volgens planning daar om 9.10 aangekomen. Dat ging dus alvast lekker.

Eenmaal aangekomen direct met Ibonn & vriend de cross gaan lopen. De L-cross was goed te doen vond ik. Ik vond de op- en afsprongen 9abc en 10ab echt leuk, waren tenminste al beetje een echte M/Z sprongen. Vingers aflikken 12 hebben we met dank aan de opmerkzaamheid van Floor en Madeléne toch nog gevonden (waren er helemaal aan voorbij gelopen). Ibonn en ik kozen voor de directe lijn; ad rechterkant over 12 en dan rechtdoor schuin over 13. Dat was ook wel n uitdaginkje.

Daarna snel mijn rugnummer gehaald en inschrijfgeld betaald en toen me snel klaargemaakt en Pasjha opgezadeld voor dressuur. Losrijden ging wel, maar hij was n beetje hangerig. De proef ging wel aardig (zaterdag had ik nog privéles gehad en toen liep Pasjha echt super dus daarom voelde t wat minder). Floor: nog bedankt voor t voorlezen Ja Toen snel omgezadeld voor t springen. MissJumpy nog gezien en gehoord dat ze n stop had gehad bij de opsprong. Toen ik bij t parcours aankwam was wel effe de kluts kwijt, want er was helemaal niemand! Toen bleek dat we binnen moesten losrijden. Op zich helemaal niet erg maar er was helemaal geen communicatie tussen de ringmeester en t losrijterrein. Dus t was n beetje op de gok naar t springterrein gaan. Na een paar sprongetjes gemaakt te hebben wilde ik nog even iemand zien springen. Helaas was er dus niemand meer aan t springen en de ringmeester stond er n beetje hopeloos bij en keek erna. Het bleek dus dat dressuur flink uitliep (had ik n uur eerder nog geen last van gehad). Maarja, toen ben ik toch maar gaan springen. Foutloos maar weer n paar lompe sprongen erbij… Daarna naar de DA gestapt. Daar Ibonn zwaar twijfelend aangetroffen. Plato voelde dus niet lekker en ze was behoorlijk aan twijfelen wat ze moest doen. Dus even n goede peptalk gegeven dat ze t toch echt gewoon goed moest proberen! (heeft ook nog gewerkt Haha! ). Ik zag haar net uit de cross komen (foutloos!) toen ik zelf naar de start reed. Pasjha pakte t weer eens heerlijk aan. 1 t/m7 goed, dikke boomding 8 lekker, daarna in de wending goed opgesloten voor de opsprongen die dus ook super gingen! Ook C ging netjes. De afsprongen gingen ook echt goed, Pasjha bleef galopperen maar kwam er fijn voor terug. 11 goed. 12 & 13 precies mooi door t midden, paste perfect. Op t water pakte Pasjha ook echt goed aan; geen moment van twijfel. Rest ging ook goed. Wel nog n stuk gedraafd, maar dat moet ik toch nog wat beter gaan timen want we moesten toch nog effe n sprintje trekken naar de finish om op tijd binnen te zijn. Precies op de optimale tijd binnen.

Later bij de trailer kwam Ibonn mij vertellen dat ik 206 pt had met dressuur en ze geen hogere gezien had. Ik natuurlijk helemaal blij! Madeléne (vriendin van Floor) had 201 pt en Ingrid 189 pt. We hadden t dus weer goed gedaan. Uiteindelijk ben ik dus ook 1e geworden! Eigenlijk ongelofelijk, is vanaf augustus al de 4e keer Knipoog Madeléne was 3e in mijn ring (3). Ingrid was door haar 2 balken met springen en tijdfouten helaas van een 3e naar 11e plaats gezakt. Echt jammer, maar ze had wel lekker gecrost.

Hopelijk heeft iedereen lekker gereden en een goed gevoel eraan overgehouden! IEDEREEN DIE PRIJS HAD VAN HARTE GEFELICITEERD!!

Patsmu: Ja wij stonden idd bij 3 toen je voorbij kwam! Was n flinke wapper hé! Wel netjes gereden hoor! En gefeliciteerd natuurlijk OK dan!
Gootje: We hebben je zien wegscheuren uit de startbox Haha! Gefeliciteerd!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:29

Eventinggek:haha scheuren he!!Tino is niet te houden in die startbox!!
Jij ook super gedaan echt heel knap!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:57

Rowo je kunt er volgens mij gewoon gaan oefenen! Allen zijn ze vandaag al druk bezig om de hindernissen op het weiland, enz.. weg te halen, die in het bos blijven nog wel stana, die kun je dus nog gewoon oefenen! Knipoog

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:44

Wauw G0otje en EVentinggek! Alwéér gewonnen!!! Go jij! Go jij!

Ibonn en Miss Jumpy ook goed gereden!
GvdT top dat je de punten voor NK binnen hebt.

Vief: dank voor de mooie foto van Milord en mij.
Elise: ik vermoed dat ik het ben op de "ver weg" foto, maar zeker weten doe ik het niet Nagelbijten / Gniffelen

Ik reed in Bathmen HC omdat ik geen risico wilde lopen om mijn punten voor NK deelname te verspelen.
(Later vertelde GvdT me dat ik het ook anders had kunnen doen Sigaar )

Hierbij mijn spek en bonen verslagje:

Dressuur ging lekker. Hij was wat kijkerig in de hoek waar de aanhanger met bordjes stond maar daar werd ie alleen maar mooier van en liet zich goed zien. Alleen met halsstrekken schrok hij en daar had ik een 4 voor omdat ik hem weer oppakte en daarna weer liet halsstrekken.
Was benieuwd naar de punten en die vielen niet tegen: 201.
Stond er 1e mee samen met Emmy Bijsterveld.

Voor het springen vanwege de eeuwige balkenregen alleen een open beschermertje aan de voorbenen gedaan en de crossbeschermers en springschoenen achteraf omgedaan. Het mocht niet baten: wederom 2 balken aan de benen Boos!

Cross ging soepel maar had mezelf verkeken bij de opsprongen. Die kwamen sneller dan ik verwachtte waardoor we linksaf het pad op schoten Koe
linksom gewend en toen de route vervolgd. Nergens problemen gehad, hij was alleen enorm kijkerig op het slingerpad met de wapperende zeiltjes van de stro-en hooibalen.
Verder erg tevreden over mijn beest Pling