[SGW] Foto's van de L cross in Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Foto's van de L cross in Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:06

toch is dat vorig jaar mij gebeurd op een heel safe paard (Raimaer) en is het paard van Martine Muilenburg er verongelukt. Ik vind het ook nog steeds raar.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:25

Ik had het ook over nu.
Zoals ik het begrijp hebben ze hem ook veranderd..
Vorig jaar heb ik hem niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 06:17

Ik heb nog een foto van vorig jaar!

Afbeelding

Ik denk dat ie nu inderdaad een stuk ruimer is als ik de foto's vergelijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:47

Hij lijkt nu duidelijk ruimer, gelukkig maar.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:01

We moeten geen ongelukken meer hebben

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:29

Dat smalletje in Neede had de armen veel dichter op elkaar staan dan het kruis op de foto van MissJ. Kan je nagaan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:04

Simmie schreef:
Dat smalletje in Neede had de armen veel dichter op elkaar staan dan het kruis op de foto van MissJ. Kan je nagaan!

Nou, sinds dat ongeluk in princenhage ben ik echt huiverig voor zulke hindernissen, een ongeluk zit in een klein hoekje....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:08

dat smalletje in Neede was echt eng, had een front van een goede meter, en armen aan de achter die er vrijwel haaks op stonden, de uiteienden ervan stonden schat ik 1,50 meter uit elkaar.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:20

Tuurlijk het is smal en het ongeluk wat gebeurt is met het paard van mevr. Muilenberg is verschrikkelijk, maar ik heb met 3 verschillende paarden in verschillende klasses recht doorgegaan en had met geen een problemen. Zelfs niet met mijn toenmalige Bpaard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:26

Gelukkig wel Gootje.

Ik heb al veel vaker zulke kruizen gesprongen, met meerdere paarden, en alleen die keer er problemen op gehad. Ik weet alleen dat ik er bijna op dezelfde manier ben gevallen, en het is me een raadsel waarom. Normaal zou ik het geweten hebben aan slecht rijden of pech maar omdat het paard van Martine 5 minuten later hetzelfde overkwam, twijfel ik daar een beetje aan. Raimaer gaf echt een heel raar gevoel op die sprong, ze schampte langs de balk af, maar ik had wel geluk itt Martine.

Hoe dan ook, ik denk dat het wel goed is dat die sprong is aangepast nu.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:20

ja dat ben ik absoluut met je eens. Of het nu wel of niet aan sprong/hindernis lag als er zoiets kan gebeuren dan is de organisatie een aanpassing aan de sprong verplicht vind ik !! Zeker als er twee vallen achter elkaar zijn!!Dit mag dit jaar absoluut niet weer gebeuren. Hij was dit jaar trouwens ook uit de B-paarden. en bij de l paarden mocht men een volte rijden bij het alternatief(de armen a en b)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:26

Simmie schreef:

Ik ging voor de lol even de foto's bekijken en zie nu de discussie over het kruis. Op de foto zag ik nl niks moeilijks aan het kruis, hij staat nl veel breder dan in Neede. Je moet wel erg scheef springen moet je op de armen springen. In Neede was het amper een meter. Ik ben dan ook beide keren van de andere kant gegaan. Moet er bij vertellen dat in Neede het smalletje pas de dag voor de cross is goedgekeurd. Hij stond nl eerst nog smaller dan hij er de zaterdag en zondag stond.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:37

Klopt Rowo.
Maar op het kruis van vorig jaar (zie de foto van MissJumpy) heeft een paard toch zijn been gebroken en heb ik erg veel geluk gehad dat er niet hetzelfde is gebeurd. Ik weet nog steeds niet waar het aan heeft gelegen, maar ik ben wel blij dat die spring nu is aangepast, en ik heb het smalletje in Neede ook van de andere kant gereden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:43

Als het kruis nu breder staat, ga je dan wel weer gewoon rechtdoor lielle? Ik denk als de hindernis nu goed is, dan is rechtdoor een prima optie. Maar ja, ik zie in gedachten nog het paard bij de hindernis staan...

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:45

Ik denk dat veel mensen die dat paard gezien hebben nu wel anders tegen die sprong aankijken..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:46

Ik ga rechtdoor MJ, en niet te veel erover denken. Gelukkig heb ik dat paard niet gezien, en heeft Raimaer er niets aan over gehouden.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:50

zozo! gaan we ons nu al druk maken over de hindernissen Ach gut

Het is een leuke L paarden cross.. Alhoewel er niets bijzonders in zit.. Er zijn een paar krappe wendingen waar je even moet opletten. Verder is er niets raars, allemaal mooie lekkere stevige sprongen. Een cross om eens lekker door te rijden.. het motto van dit NK gaat denk ik worden "Knallen in de cross.. prutsen doen we in de dressuur toch al!"

Ik wens vast iedereen succes.. ga even chillen maak je niet druk Haha! Cool

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:53

Miky0 schreef:
..... ga even chillen maak je niet druk Haha! Cool

Zei onze meest ervaren en beste SGW-ruiter van Nederland...................... Clown

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:10

Simmie schreef:
Miky0 schreef:
..... ga even chillen maak je niet druk Haha! Cool

Zei onze meest ervaren en beste SGW-ruiter van Nederland...................... Clown

O joy! Sarcasm Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 06:05

Doe jij mee Miky0?

En volgens mij is er nog steeds een verschil tussen discussies en druk maken Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 06:19

Je slaat de spijker op zijn kop Lielle.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 06:22

Inderdaad Lielle!
En misschien maak ik me ook wel druk over een hindenris, maar dat lijkt me mijn goed recht Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 07:56

Tuurlijk. Kan ik me goed voorstellen als daar vorig jaar een ongeluk op gebeurD is Knipoog Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sim op 18-10-06 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:55

1. Dat van drukmaken was als "grapje"bedoelt.. krijg kortere tenen als je dat niet snapt.
2. Nee ik doe niet mee, ik ben een prutser dus kom niet verder als de B weetje wel Knipoog
3. Het was gewoon bedoeld als aanmoediging.. doorzie dat eens en ga niet sarcastisch lopen doen.

iedereen veel plezier toegewenst, en nogmaals succes als je dat wil aannemen dan.. Misschien kom ik nog wel kijken.. aanmoedigen word toch alleen sarcastisch op gereageerd dus dat hoef ik niet te komen doen, scheelt weer een spandoek maken.. lol de mzzls en nog veel discussie" plezier

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:12

Zoals op de foto lijkt hij mij nu prima te doen. Ben blij dat ik neit dat paard heb zien vallen. mensen hier op bokt die dat wel hebben gezien dan in Princenhage?