[SGW] SGW IJsselsteijn: verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: SGW IJsselsteijn: verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:05

Hoi, ben net terug uit Ysselsteyn. Echt supergezellig daar!

Jitske, wat jammer dat je weg was. Je was 2e in de M pony's! Gefeliciteerd meid! OK dan! Volgens mij heb je nou een zak voer gemist. Knipoog

En Marieke, je instructrice was 4e in de L paarden, maar die was ook al weg. Goed van haar hoor!

Alle Limburgers in de L hebben het geweldig gedaan. Bitwise wil zelf zijn verslag typen Haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:40

Scum; ik was er wel, maar ik was de Z-pony's cross nog even aan het lopen Haha! Omdat ik niet verwachtte dat ik nog prijs zou hebben met m'n dressuurscore Knipoog
Dus ik later heel verbaasd toen ik bij de uitslagen zag dat ik toch 2e was geworden Haha!
Ik kreeg geen zak voer, ik kreeg een érg mooi *schraapt keel* halster Clown

Dressuur ging stukken beter dan de vorige keer,
het ging wel redelijk nu,
punten vielen wat tegen helaas, maarja..
Ze was ontzettend vervelend met losspringen,
héél drammerig (ze zag de paarden al starten in de cross en hoorde de fluitjes Clown)
Cross ging echt superfijn! Foutloos, en 1 seconde te snel binnen (dacht dat ik net goed zat, maar net niet dus)
En uiteindelijk dus toch nog 2e! Lachen
Ik ga wel hard zo, 3 x M gestart en alledrie de keren foutloos..

*edit* Ik werd trouwens héél erg gehinderd bij de waterbak! Boos! Had daardoor bijna een weigering te pakken! Bloos! (Lang leve m'n crosspony die in de cross ongeveer niks anders denkt dan; ik wil over die crosshindernissen Vork)
Ik zag al bij die hindernis met het slootje eronder, na het open veld, dat ik érg dicht op mijn voorganger zat (die reed toen net naar de bijenkort toe, de hindernis erna dus, dus toen dacht ik al, ojee, die ga ik zo tegenkomen bij het water ofzo..)
Dus ik kom bij de waterbak, idd, daar was dat meisje..
Maar haar pony had geweigerd ofzo, maar ze zag er niet uit alsof ze van plan was aan de kant te gaan, dus ik schreeuw: AAN DE KANT! (He CD en sjuuleke Schijnheilig) Maar ze bleef gewoon staan, ze ging niet aan de kant..
Ze ging ook niet aan de kant toen én de hindernisjury én wat mensen aan de kant schreeuwden dat ze aan de kant moest.. (Nou, het kan zijn dat ze het niet verstond, het was een Belg die Frans sprak ofzo, maar dan nog, als er zoveel mensen tegen je schreeuwen ben je vast niet handig bezig..)
Ik zat echt vlak achter haar, haar pony weigerde weer, en schoot wat naar rechts, toen kon ik er nét langs..
Ik ben blij dat Britt cross zo leuk vind en zich niet van de wijs laat brengen in de cross door zoiets Lovers, anders had ik echt een weigering te pakken gehad.. (pony van mijn zusje had dan zeker geweigerd in zo'n situatie)

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:56

Nogmaals Gefeliciteerd Jitske Haha!!
En wat een geluk dat Britt zo veel plezier heeft en zich door niets of niemand af laat leiden tijden de cros!! Echt super OK dan! !

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:09

Ik heb zelfs nog een keer geschreeuwd in de cross vandaag Haha!
Omdat ik zo dicht op mijn voorganger zat had de hindernisjury bij die zwarte boog zegmaar, na de bijenkorf, niet in de gaten dat ik er al aankwam.. Ze stond daar zo heel mooi rustig te harken; dus ik dacht; ojee, ze ziet me niet geloof ik Nagelbijten / Gniffelen
ik; PAS OP! Ze schrok nogal Ach gut maar ze was wel meteen aan de kant, in tegenstelling tot die muts bij de waterbak!

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:47

hoi allemaal super gedaan ..gefeliciteerd ik mocht vandaag ook rijden was 13de ofzo na de dressuur met 197 pnt ging heel goed voor haar doen en springen een balk was ze iets te gretig cross foutloos maar ik was veel te vroeg dusi k dacht ik ga ff een stukje op ene neer stappe en ga dan weer verder haha maar ikw as te laat vertrokken had ik nog tijd overschrijding haha maja ze pakte voor de eerste x L heel fijn ana meteen 2 winstpnt en nergens getwijfeld voortaan iets rustiger rijden maar ze ging zo extreem hard dus had ut totaal niet verwacht nu op naar princenhage

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:28

Ook dat nog Jitske! Nou zeg wat een mutsen daar Tong uitsteken! En jij maar roepen! Hahaha!

Netjes gedaan Manon, zeker voor de 1e keer L Haha!!
En op naar Princenhage in der daad!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:34

gefeliciteerd Jitske, je gaat echt goed in de M Lachen

manon: ook gefeliciteerd met je goede L debuut

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:49

je ging netjes jits Tong uitsteken jammer dat je ons niet zag Haha!

Wij hebben eik niet zoveel van de cross gezien, een wit landhek waar echt schandalige slechte afstanden op gereden werden.. Ik geloof dat er misschien 5 ruiters op een nette afstand overheen zijn gesprongen. De rest ramde gewoon maar door..
1 combinatie was geweldig, die zat tegen dr paard te praten: 'het is maar een wit hekje...."

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:06

eej loes vraagje ree jij niet in ysselstein?

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:16

Was wel de bedoeling!! Maar zal je wel even pb'en met de rede waarom niet...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:35

En ook voor de IJsselsteijn ruiters, iedereen die lekker heeft gerden, OK dan!
De anderen gaan de volgende keer vast weer beter Ja

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:58

Zo even een uitgebreid verslag gemaakt met foto's:
Zaterdag zijn we met Anneroos(Lasko) en Rosanne (Toetje) naar Ysselsteyn geweest, weer een SGW wedstrijd. De 1e bij de B pony's en de 2e bij de B paarden.
We hoefden niet al te vroeg weg, de 1e proef was om 11.oo uur, maar omdat we graag eerst de cross wilden verkennen zijn we toch om 7.45 uur vertrokken. Om 9 uur waren we daar en zijn we meteen de cross gaan lopen. Die was heel wat pittiger dan in Lisse. Een paar moeilijke hindernissen ertussen maar de dames zagen het wel zitten. Allebei eerst gedressuurd. Lasko ging erg fijn, maar zag 1 keer boskabouters, toch nog 200 punten. Toetje was wat gespannen en soms te strak, 191 punten. Anneroos was 5e of 6e; Rosanne 10 of 11 na de dressuur. Springen was bij allebei foutloos. Anneroos raakte een beugel kwijt en had niet zo'n vloeiend parcours, maar Rosanne had met toetje een heel fijn rondje.
We hebben Toetje overigens ongeveer 5 keer leeggemolken, ze is nl. nog niet van het veulen af.
Daarna crossen. Lasko ging iets moeilijker van start dan vorige week, maar sprong daarna alle hindernissen foutloos.; alleen was Anneroos even niet bij de les en reed hindernis 13 voorbij. Helaas 1 weigering en ook nog wat tijdfouten. Nog wel 1 winstpunt.
Rosanne zou met Toetje rustig aan doen, het was haar eerste wedstrijd na het veulen. En we vinden dat ze nog niet helemaal in conditie is. Toetje had er zin in maar was veel beter onder controle te houden dan vorig jaar (toen hadden ze nogal wat strafpunten wegens te snelle tijd) en ze finishten na een foutloze cross met 6 tijdfouten. Helemaal tevreden! Na de cross meteen naar huis gegaan, een prijs zat er -dachten we- na de matige dressuurklassering en tijdfouten niet in.
's Avonds zagen we op internet dat ze ergens 20 strafpunten had gekregen wegens een weigering Verward Wat er mis is gegaan weten we niet, maar Toetje heeft absoluut nergens stil voor gestaan. Nou ja het kostte haar wel een 5e prijs en een winstpunt.... Omdat we eerder weg waren gegaan konden we niet meer officieel bezwaar maken. Misschien krijgen we nog antwoord op onze e-mail.
En dan nu de foto's:
Lasko van start:
Afbeelding
Lasko op de 1 na laatste hindernis:
Afbeelding
Toetje in het parcours:
Afbeelding
Makkelijk je vriendje mee:
Afbeelding
Toetje in het water:
Afbeelding
En nog een spannende hindernis:
Afbeelding
Beide dames hadden heerlijk gecrossed en kijken al uit naar de volgende keer!
Volgende cross is Hattem op 14 oktober, tevens Regiokampioenschappen, daar doe ze allebei weer aan mee.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:20

Gefeliciteerd aan iedereen die goed gereden heeft en/of gewoon heel tevreden is!!!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:24

Nickeltje schreef:
Gefeliciteerd aan iedereen die goed gereden heeft en/of gewoon heel tevreden is!!!

haha jij ook nog een keer gefeliciteerd!! Afbeelding

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:30

Man0n schreef:
eej loes vraagje ree jij niet in ysselstein?

Vriendelijk verzoek om "gewoon" Nederlands te praten op bokt Lachen
Verder erg netjes van je L-debuut! OK dan!

Alle prijswinnaars gefeliciteerd en natuurlijk ook de mensen die fijn gereden hebben! Lachen

Voor de anderen: Ach gut

xXLidewijXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:47

Haha ja Jitske, mijn zus had ook zo'n 'mooi' halster gewonnen Knipoog
Maar het kan altijd van pas komen natuurlijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:57

Doei!

weer foutloos gecrosst, helaas niet foutloos gesprongen en redelijk gedressuurd. Uiteindelijk 10e, en nog maar 2 wp's nodig voor het NK Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:18

Lielle schreef:
Doei!

weer foutloos gecrosst, helaas niet foutloos gesprongen en redelijk gedressuurd. Uiteindelijk 10e, en nog maar 2 wp's nodig voor het NK Ja

Lekker bezig OK dan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:38

was het een moeilijke cross? Ik zag namelijk dat 1 van mijn vereniging is uitgesloten terwijl hij meestal foutloos rijdt. Dus ben wel benieuwd! Kan natuurlijk ook een foutje gemaakt hebben..

En eventinggek, ik zie dat jij lekker bezig bent, ook voor de VLV-cup!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:44

ik vond het L eigenlijk veel te makkelijk Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:45

Lielle schreef:
ik vond het L eigenlijk veel te makkelijk Knipoog

Oh, dan zie ik hem er wel voor aan ergens een fout met de vlaggen te hebben gemaakt Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:03

dat kan. Er was een verplichte doorgang op het pad die niet zo heel logisch was.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:09

Bloos!
Ik ga het toch eens navragen, zou niet de eerste keer zijn....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:36

Ik zal toch maar even een verslag plaatsen (met foto;s Haha!)

Bitwise begon met een hele nette dressuurproef en die werd beloond met 204 punten en een voorlopige 6e plaats. Er werd echt heel goed dressuur gereden bij de L paarden.

Bij het springen gingen er helaas 2 balken vanaf. Aangezien ik al wist dat bijna iedereen foutloos en binnen de tijd crosste en ook nog eens goed dressuur gereden had zag ik hem al heel erg kelderen in het klassement.

Maar goed, hij had als doel om foutloos te crossen dus lekker gaan losrijden voor de cross:
Afbeelding

Deze ziet er een beetje ongemakkelijk uit Haha!
Afbeelding

Bij de cross was Online niet te houden in het starthokje en hij vertrok loeihard:
Afbeelding

De cross was foutloos. Bitwise heeft nog wel een heel stuk gedraafd en gestapt aan het einde omdat hij anders te vroeg binnen kwam. Uiteindelijk voor de laatste hindernis weer in een handgalopje en 7 sec te vroeg binnen Haha!

Deze zijn van de wal (enalaatste hindernis)
Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk toch nog een 5e plaats! Pling Dus helemaal tevreden naar huis.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:38

Nickeltje en SGWollie: Nogmaals allebei van harte gefeliciteert met jullie overwinning OK dan! Ga zo door Haha! Het zag er echt goed uit. Echt mooi paard trouwens SGWollie Ja

Verder was het inderdaad een mooie wedstrijd vond ik. Er zaten toch wel een paar tricky elementen in. Dat hele gedoe bij die waterbak is wel heel vervelend Jitske! Ik ben heel blij dat mij zoiets nog nooit is overkomen (afkloppen!!) Nagelbijten / Gniffelen
Manon: netjes hoor voor de eerste keer L!
Nina: bij jullie is het dus ook wel goed gegaan. Volgende keer in de prijzen Haha! Wel effe een tip (ook voor de rest): BLIJF ALTIJD TOT DE UITSLAG BEKEND WORDT GEMAAKT!! Controleer dan direct of alles klopt, als niet kun je dan direct protest aantekenen. Achteraf wordt t toch altijd wat moeilijker, vooral als je eigenlijk ook nog prijs had. Heb zelf in Maarsbergen de 1e prijs misgelopen (qua prijzen) omdat we te lui Clown waren om de uitslag te gaan bekijken.
Verder iedereen wel tevreden geloof ik! (Marieke: Wup wordt heus wel zekerder, t water moeten ze gewoon echt vertrouwen leren Ja )

Zelf heb ik gisteren weer in de L-paarden ring 6 gestart. Dressuur ging aardig maar niet super; 5e met 197 pt. Springen ging wel aardig; foutloos (gelukkig 'aardig' aan de maat,niet weer zo'n belachelijk laag parcours).

De cross ging heerlijk: super gestart (alles perfect onder controle en flink tempo Knipoog ). De skyjump 3 ging lekker, landhek 4 netjes schuin aangereden wel n beetje geraakt.. Bij 6ab kwam ik wat dicht onder de eerste stijl, toen maar flink been erbij en met een grote wapper de oxer gesprongen. Pasjha was wel erg kijkerig op de bijenkorf 10 en ik moest m met m'n zweepje overtuigen Bloos maar ging wel in een keer goed. Water 12abc ging netjes. Op t smalle bospaadje tussen 17bandenoxer en 18 oxer heb ik effe gestapt omdat ik nog teveel tijd over had Knipoog (we zijn al aan ons M tempo aan t oefenen Clown ). Daarna die heerlijke bult gesprongen en precies op 6.00 gefinished (6.15 optimale tijd). Dus ook 0 strafpunten voor de cross. Uiteindelijk ben ik 2e geworden (SGWollie ik heb wel m'n best gedaan hoor Clown ) en dus harstikke tevreden. T was een heerlijk weekend!