[SGW] SGW Lisse: Wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anneroos

Re: SGW Lisse: Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:04

Wij zijn vandaag ook naar Lisse geweest. Het was anderhalf uur rijden voor ons en we stonden heeeeeel ver weg met parkeren. Het was mijn 1e SGW. Ik heb meegedaan in de klasse B pony's. Dressuur ging wel fijn, 184 punten dat viel eigelijk een beetje tegen. Met springen waren we foutloos, en de cross ging ook best fijn. Lasko stond onderweg 2 keer stil voor enge dingen, die ik eigelijk niet zag, maar we hadden geen weigeringen bij de hindernissen, maar wel 25 tijdfouten. We hadden van te voren gehoord dat de tijd best ruim was, en ik had ook best doorgegaloppeerd, maar toch niet hard genoeg Haha!
Eerst stond ik nog 3e in ring 2, maar bij de prijsuitreiking ineens niet meer, toen kreeg iemand anders de 3e prijs. Mijn moeder is er toen nog even heengegaan en ze zeiden dat iemand bezwaar had gemaakt en toen nog maar 1 weigering had op het water in plaats van 2. En we hadden al zo'n tijd zitten wachten Huilen
Maar ik heb heel lekker gecrosd en heb mijn eerste winstpunten binnen. Nu kan ik in Hattem meedoen aan de Regiokampioenschappen yesss maar volgende week eerst naar Ysselstijn!
Ik heb ook nog foto's geplaatst bij HAW.: viewtopic.php?f=10&t=658420

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:12

Wat jammer, maar wel goed gereden! Succes de volgende keer! Lachen

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:30

Hi, weet iemand waar ik uitslagen kan vinden. Mijn paard was na afloop erg druk, dus ben voor de uitslag naar huis gegaan, terreinrit was wel foutloos, dus ben superbenieuwd naar de tijd.

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:33

hoi ik heb vandaag ook gereden (nr 92) op zich ging het best wel fijn was me laatste b wedstr omdat ik aan me punte zit best jammer omdat de dressuur nog niet fijn gaat ze is nog zoo ontzettend heet en gek in de ring dus vandaag was ik weer eens voor de verandering laatste haha Bloos met niet schrikke 167 pnt (naja kan ook anders hoor vorige x had ik in vlietland 202 pnt haha maar toen stond ze onder heel veel rustgevers en nu iets minder ) geen succes haha maar springen en cross foutloos dus was wel tevreden uiteindelijk toch nog 8ste.. nu in ysselstein L dus moet hem deze week nog even leren wijken want da kent ze ook nog niet haha ..

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:34

de uitslagen zullen er denk ik pas morgen op staan anders kan je kijken via: www.sgw-eventing.nl dan kalender dan lisse en de rest wijst voor zich

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:55

Ik ben ook weer terug, ik had nr 89 vandaag en had een nieuw paard bij.
Een 5jarige holsteiner (v. cordial medoc)en hij kwam vandaag voor het eerst op een wedstrijd.
Chardonnay liep vandaag voor het eerst in zijn leven dressuur in een dressuur ring.
Deze week heb ik hier hard op getraind, want ik heb hem pas een maand op stal en hij kon nog niet in de goede gallop aanspringen. Al dit trainen werd beloond met 204 pnt en een 1ste plaats Haha! Super trots natuurlijk!!!
Als enige opmerking: een eerlijk gereden proef en een 8 voor houding en zit Bloos
Daarna het springen, het losspringen ging nog wat onwennig, maar in de ring was hij wat sterk maar redelijk te sturen. Het was erg glad en zonder ijzers toch wel wat lastig. Het was niet een super net parcoursje maar voor zijn eerste wel goed!! En foutloos!! Cool
Daarna de cross in, het leukste onderdeel, vlot over hindernis 1 en 2, hij krabbelde even terug in de bocht voor hindernis 3, schrok van alle mensen, maar heb aardig op hem ingepraat liep de hele cross lekker afstanden kunnen rijden en hij sprong erg netjes en hoog.
Hij heeft 3 x omgedraaid (tenminste geprobeert)hindernis 3, het water en net voor het lijntje bij de afsprong. Dit waren precies de hindernissen waar veel mensen stonden.
Volgens mij was er maar 1 echte weigering bij, die bij het steiltje voor de afsprong.
En ik had natuurlijk een berg tijdfouten Pling maar dat maakt me echt niet uit.

Dit paard gaf me een super gevoel vandaag en als die een paar crossjes heeft gezien is het echt een goed paard voor de cross!! Alleen even dat omdraaien afleren , want dat kost erg veel tijd Knipoog Haha! Clown

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:58

kyralovertje: gefeliciteerd met je prijs.
Manon: je hebt mega goed gereden hoor meis, dressuur komt allemaal goed!!
Anneroos: erg jammer maar goed gedaan!
Omax: heel netjes hoor!!

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:13

Hee go super lief van je ik vind ook dat jullie ammel super goed gereden hebbe!! Go jij ook kei goed met een paard dat nog nooit iets gelopen heeft en wel HC rijden maar wel ver boven in rijden zo ie zo na dressuur en springen 1ste en cross wat wat fouten maar kan je niet anders verwachten(ik ook hoor maar dan van onder:P)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:20

hallo
ben ik ff snel.
ik heb weer een winstpunt!!!!!!!!!!!!

.en idd een erg lange dag pfffffffffffffff
was om 20.15 thuis en vamorgen om 06.30 weg gegaan.

ben alleen niet eens met de beredeniering van een hindernis rechter volgens hem zou mac op het water hebben geweigerd maar hij heeft alleen gekeken geaarzeld en toen er in gesprongen zonder achterwaarts te gaan.
ideale tijd was 5.00 en ik had 5.36
had ik de weigering niet gehad had ik boven aan gestaan nu op een 10 e plek
morgen krijgen jullie foto's en lees ik bij ga nu snel spullen schoon maken en slapen

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:25

nelis schreef:
ben alleen niet eens met de beredeniering van een hindernis rechter volgens hem zou mac op het water hebben geweigerd maar hij heeft alleen gekeken geaarzeld en toen er in gesprongen zonder achterwaarts te gaan.

Stilstaan is toch ook een weigering? Bij de B pony's was ook veel protest over weigeringen bij het waterin de secretariaatswagen, de uitslag is daarna nog wel aangepast.

Wel een lange dag zeg. Wij vertrokken om 8.00 uur en waren om 17.30 uur weer thuis, dus dat viel nog wel mee..
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 23-09-06 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:35

quarterh0rse is daar vandaag ook geweest en ik heb gezien dat ze wat foto's daar heeft gemaakt. Misschien staat er al wat op haar site www.nikki-fotografie.nl

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:05

leuk Nelis!! heb je de Indoctro nog voorbij zien komen? Lachen die heeft nieuwe eigenaren Lachen
netjes L0ve!! komt wel goed volgens mij Haha!

de rest ook netjes!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:07

komt er m orgen ook nog iemand foto's maken Bloos
Ik heb nummer 11 geloof ik Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:09

nina62 schreef:
Stilstaan is toch ook een weigering? Bij de B pony's was ook veel protest over weigeringen bij het waterin de secretariaatswagen, de uitslag is daarna nog wel aangepast.

De regels voor weigeringen in de cross zijn een aantal jaar geleden aangescherpt. Een stop is een stop, springen uit stop moet ook afgestraft worden. MAAR, voor een afsprong of water mag een paard wel even afremmen om een inschatting te maken. Dus geen 3 sec. of achterwaarts maar wel stop en gelijk springen. Als ik zo ook de verslagen lees zijn de hindernisrechters daar te streng geweest, zeker voor B en oefen. In vlietland krijgen we instructies om bij water het voordeel van de twijfel toe te passen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:10

volgens mij hebben de meeste weer lekker gereden!

LOve, hoe doe je dat toch... Nieuw paard en gelijk bovenaan na dressuur en de hele dag goed blijven presteren?!?!!
Gefeliciteerd!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 06:01

Biertabje schreef:
leuk Nelis!! heb je de Indoctro nog voorbij zien komen? Lachen die heeft nieuwe eigenaren Lachen

de rest ook netjes!!

echt ?

ik heb hem niet gezien?!
balen!
hoe heeft ie het gedaan?

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:08

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:55

nelis schreef:
Biertabje schreef:

de rest ook netjes!!

echt ?

ik heb hem niet gezien?!
balen!
hoe heeft ie het gedaan?

3e na de dressuur, en de rest allemaal foutloos.weet niet hoeveelste ze zijn geworden Bloos

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:01

Gefeliciteerd allemaal Haha!!
En super Margo! Chardonnay pakt het zo te lezen goed aan!! Alleen dat omdraaien Tong uitsteken! Maar dat haal jij er zo uit! Echt netjes!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:14

Daar ben ik ook met mijn verslagje, had gisteren geen puf meer!~

Als eerste met Jim dressuur gereden, ging wel aardig en stond met 193 punten in de middenmoot. Daarna alle tijd om Junior in te vlechten en vervolgens met hem de dressuur in. Hij was weer superbraaf en ik had 200 punten (en ik rijd echt noooooit dressuur met hem!)

Vervolgens de cross 2x gefietst, ik moet zeggen dat de cross erg vriendelijk was, maar dat vond ik eigenlijk wel prettig. Met Jim had ik al in geen 1,5 jaar meer een "echte" cross gereden en Junior is nog steeds niet de makkelijkste.

Springen met Jim ging makkelijk en we waren foutloos. Toen de cross in, op de eerste twijfelde hij nog een beetje maar hij sprong toch, daarna begon het kwartje weer te vallen en ging hij als een speer door de cross! Helaas was hij op het water nog wat te twijfelachtig (zag later dat ik daar 2 weigeringen heb gekregen), maar na even aanmoedigen ging hij erin, de rest van de cross ging ook vlekkeloos en uiteindelijk kwam ik binnen met 33 seconden tijdsoverschijding. Ik was erg tevreden met mijn paardje na al die tijd!

Daarna springen met Junior, tijdens het losspringen was hij nog erg fris en lompig, maar in het parcours deed hij het keurig en waren we foutloos. Daarna de cross in, op 1 een l*llig weigeringetje, nog een keer aangereden en toen ging hij goed. Daarna richting 2, maar daar stuitte ik op zijn grootste probleem: in de bocht voor 2 stonden heel veel mensen en dat vindt hij nog supereng! Ik kwam dus amper in de buurt van 2, stond elke keer achterstevoren en meneer moest ook nog een keer flink hoog steigeren. Maar uiteindelijk won ik en kreeg ik hem over 2 heen! Daarna ging de rest van het parcours super, hij had het helemaal gevonden. Op het water keek hij even maar na 2 tikken ging hij daar ook braaf doorheen. Ik was uiteindelijk dan ook super tevreden over hem, hij wordt stukje bij beetje steeds dapperder.

Overigens lag ik er met Jim nog bijna naast, na het steiltje van 12 kwam al vrij snel de afsprong. Om hem daarvoor wat af te remmen zei ik ho, maar dat nam hij nogal letterlijk Clown dus hij stond in 1 keer patsboem stil, het scheelde echt niet veel! Haha!

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:57

Ik hoor dat meer mensen last hadden van de mensen op en langs de baan. Ik heb me hier behoorlijk aan ge-ergerd. Bij mij liep er iemand vlak om de bocht, het pad was daar best smal. Toen ik er iets van zei, zei ze nog...."ik had je wel gezien hoor". Punt vind ik dat het er om gaat wanneer ik haar zie. En dat je daar gewoon niet hoort te lopen. Prima als er mensen bij een sprong staan, nog beter als er foto's gemaakt worden, maar moeten er nu eerst ongelukken gaan gebeuren voordat mensen bedenken dat het handiger is om het parcours te verkennen als er geen paarden in de baan zijn?
Ik weet niet wie het was, had ook geen tijd voor een formele voorstelling, maar wat mij betreft mogen ze deze mensen uitschakelen van verdere deelname, jouw rit is niet belangrijker dan die van anderen.

Verder prima organisatie, lekker op tijd gereden...jammer dat de faciliteiten voor het parkeren niet beter waren. Maar was te zien dat ze echt hun best gedaan hadden. Organisatie bedankt voor de fijne rit.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:21

Zo nu hier mijn verslagje:
Dressuur ging heel goed, 198 punten, we stonden toen op de 6e plaats. Daarna paardje naar de wei gebracht, onze stal is namelijk wel 2 minuten van het SGW-terrein! Om half 1 paard weer uit de wei gehaald voor het springen en crossen. Springen ging goed, alleen 1 blakje op sprong 9...
Daarna cross, ging prima, alleen veeeel te snel, laatste stuk naar de finish toe gedraafd en precies binnen de toegestane tijd: 20 seconden te snel!!!
Uiteindelijk zijn we ook eerste geworden!!!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:51

Jammer zeg Scheve mond , ik kan nergens nog foto's vinden van de cross.
Hoop natuurlijk dat er toevallig een foto van mij en mijn haf bij zit Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 11:56

Ik kan ook nog nergens foto's vinden en helaas ook nergens uitslagenlijsten.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:58

love: Wat goed dat je met dit nieuwe ook direct weer zo goed presteerd! Volgens mij word dit ook een echt goed paard Pling

lisa: gefeliciteerd! volgende keer ietsje rustiger aan doen he Tong uitsteken

canter: fijn dat je paardjes het weer goed oppakten. Foutloos komt nog wel Knipoog