[SGW] SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:24

Ik ben alweer thuis, dat is het voordeel van vroeg rijden!

Mijn dressuur ging niet geweldig maar met losrijden kreeg ik hem al beter en elkaar en Os had een schuimmondje. maar ik wilde teveel waardoor de proef rommelig werd. 176, ik denk rond middenmoot of iets eronder.

Daarna gelijk naar de springring waar ik mezelf en os omgekleed heb. Springen was foutloos, wel een paar keer groot af Bloos

Cross, duurde lang. Toen wilde Os niet naar het starthok dus uiteindelijk achterstevoren blijven staan tot GO. Maar we hadden veel te veel spanning en een stop op 1. Balen, want toen we hem gesprongen hadden kwamen we gelijk in het ritme. Tot 4, daar kreeg ik hem gewoon niet goed bij en een stop. Wat een moeilijke bocht! Daarna verder foutloos uitgecrosst, gig fijn en Os galoppeerde fijn. Ik wilde overal rechtdoor, eerste opsprong ging erg fijn maar bij de tweede begon ie weer te gluren dus daar maar snel het alternatief gesprongen.

Al met al wel lekker uitgereden maar erg jammer van begin.

Het was wel erg gezellig vandaag met veel bokkers en mooi weer!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:43

Jammer van je stops in het begin MJ!

Sjaan: Nog bedankt voor je aanmoediging bij het water Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:44

ik had je verslag niet gezien renske, maar nog een keer gezocht en nu wel gevonden. Goed gereden zeg!! En lekker druk weekendje Clown

Ik heb vandaag geen uitslagen van gister meer zien hangen...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:48

ja wel druk... Maar wel leuk Haha!
Ik had trouwens wel het alternatief gereden bij hindernis 5. Vrijdag namelijk de cross gelopen met Hillie Duivenkate en mijn vader, en Hillie vond hind. 5 erg lastig voor de L en ik mocht van mijn vader geen onnodige risico's nemen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:53

En wat vond je van 4 dan? Ik reed op dat pad en elke keer maar denken, komt die sprong nou al. En dan moest je een soort om die M punt heen, ik kreeg hem daar echt niet fijn bij de sprong

Ik moet zeggen dat ik wel even over 5 nagedacht heb maar die ging uiteindelijk juist heel makkelijk.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:06

Simmie balen van je 2 stops.
Heb je hubbie inmiddels al wel gesproken. Met het losrijden van de dressuur kwam het er gewoon niet van.

Love, Huub heeft mijn proef echt niet verpest hoor ,kon wel mooi van hem profiteren.Reed mijn proef gelijk met jou op en eigenlijk uit mijn hoofd Knipoog Wel goed dat je weer eerste was.

Wat was er dan met protesten? Ik had 4 strafpunten teveel in het springen, maar het verschil met degene voor mij was meer als 4. Ik zag wel dat ik 0 strafpunten had met cross en dat klopte. Was er iets met de tijd niet goed of zo?

MJ balen van je stop op 1, heb er gister ook genoeg gehoord die daar een stop hadden.
4 was idd een k*t wending. Bleef daar ook aldoor zoeken waar mijn hindernis was.
Toch wel weer fijn dat ie het daarna goed oppakte.

Renske je dressuur wist ik al en super van je cross

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:09

Ik ben ook weer terug, Britt staat alweer in de wei,
zo de spullen nog uit de auto halen Scheve mond

Ik ben tevreden over mn M-debuut!

Toen we er waren Britt meteen meegenomen naar de binnenbak,
mama heeft aangemeld bij het secretariaat en ik moest crossbeschermers passen bij Canter.
(ze bevallen goed Canter Tong uitsteken)
Daarna Britt weer op de trailer gezet en cross gaan verkennen.
Vond het behoorlijk pittig voor m'n eerste M-cross..
Daarna weer naar de trailer gegaan en opgezadeld voor de dressuur.
Dressuur ging slecht, kon er echt totaal niet aankomen,
met achterwaarts ging ze zelfs steigeren,terwijl ik echt hele lichte hulpen gaf.. Verward
Maarja, naar de trailer gegaan, rustig aan gewisseld van outfit etc, Britt wat water gegeven,
en op naar het springen.
Inspringen ging niet echt fijn , ze was heel rennerig,
haar even duidelijk gemaakt dat ze niet zo als een malloot op de hindernis af mocht rennen en daarna sprong ze al stukken beter!
Parcours ging simpel foutloos!
Toen naar de DA, nog even met missjumpy gepraat,
alles was goed bij de DA en ben toen los gaan rijden voor de cross, ondertussen nog even met HesterV en Reeskees gepraat.
En na een tijdje loscrossen van start!
Hindernis 1 deed ze heel simpel (ze heeft echt totaal geen probleem met weggalopperen, ze kan niet wachten tot ze mag beginnen Clown) 2 ging ook netjes, 3 leverde ook geen problemen op.
4 vond ik een erg lastige bocht, de M-pony's hindernis stond niet in een logische lijn. Op aanraden van missjumpy en reeskees dan ook van tevoren even goed teruggenomen, en toen ging ze er goed overheen.
Ze voelde super aan, dus ben overal rechtdoor gegaan,
en finishte foutloos!! Wel buiten de tijd, maar heb ook niet geprobeerd om binnen de tijd te rijden.
Ik wacht echt blij dat ze zo fijn aanpakte, heb al een tijdje geen crosstraining gehad, en ze dacht echt mee in de cross Lachen

Voor m'n dressuur had ik alsnog 170 punten (er zaten ook wel betere stukken in, maar ik weet dat ze dan veel en veel beter kan lopen als ze zich niet zo opfokt omdat ze weet dat het cross is)

Uiteindelijk 9e van de 16 of 17 ofzo, en tevreden!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:16

Jistke: Wat een goed debuut Haha!

MJ: Ik vond die sprong juist heel erg meevallen. Maar ik reed ook wel erg goed terug.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 17:55

Love, gefeliciteerd met je prijs! Ik heb je gezien op het water, ging idd erg netjes!

Ik heb verder aardig wat foto's gemaakt, ik zal ze zo even op internet plaatsen!

Muriel ging vandaag goed!
195 met dressuur, foutloos gesprongen en 1 val in de cross verder foutloos.
Die val was een beetje een loze val.. Moertje reageerde erg op alle aanmoedigingen die hij net na de waterbak kreeg waardoor ze erg fel werd. Op het aller laatste moment maakte Moer een stop voor de Primagaz tank en lag Muriel er dus naast.. Was verder niet ernstig, ze heeft zich ook geen zeer gedaan. Ze is verder gereden en kwam alsnog binnen de tijd over de finish.. haha

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:57

goed gedaan jitske OK dan! echt een superdebuut!

Nog even reageren op de bokkers die gister gereden hebben:

- Simmie, netjes hoor! Ik vond de M-cross niet echt simpel...
- Lielle, wauw, weer foutloos, je bent lekker bezig. Wel jammer van de andere onderdelen.
- Marieke, knap gedaan met je jonge paard, water komt vanzelf weer goed toch?!!
- Rivellalight, fijn dat je zo tevreden hebt en leuk dat je zo lekker enthousiast bent, op naar de volgende, dat is echt een teken van verslaving hoor... Knipoog
- LOve, je bent weer helemaal de oude en gelijk weer eerste!! Top, en goed voor je VLV-stand Haha!

GvdT, ik vind het ook wel jammer maar het zal wel weer een fase zijn waar we doorheen moeten, hebben Os en ik wel vaker Knipoog Gelukkig kon ik na 1 toch de knop omzetten en genieten van mijn rit!

Renske, ik kan me voorstellen dat 4 dan wel te doen was. Ik zit nog steeds te zoeken naar de balans, want ik heb nogal snel dat als ik terug rij, Os helemaal op de voorhand "klapt" en daar wordt het ook allemaal niet beter van. Eigenlijk gewoon een dressuurmatig probleem van ons vrees ik. Heb ik met het springparcours ook, ik rij veel te voorwaarts, maar als ik terug wil rijden en netter wil plaatsen dan gaat ie duiken en weigeren. Lastig!
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 10-09-06 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:59

ahhh sjaan, wat zonde voor je zusje maar super dat ze de cross zo goed heeft uitgereden!!

Had jij zelf erg last van crosskriebels dit weekend...?? Volgend jaar weer crossen toch??

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:08

Ja ik wil zóóóóó graag weer crossen! Ik hoop echt dat ik volgend jaar weer aan de start kom!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:09

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:23

Dan ook nog even een verslagje van mij, had nog geen tijd gehad Bloos

Gorssel was dus ons L-debuut, ik had ook nog nooit L gecrosst. Ik dacht dus dat Gorssel een fijne cross was om over te stappen, stond er toch iets meer dan ik had verwacht. Maar goed, dat was dan gelijk een goeie test.

Voor de dressuur kreeg ik haar te laat wat beter aan het lopen, wat resulteerde in een proef met veel spanning zoals gewoonlijk. Vooral met het wijken liep ze ontzettend tegen m'n hand, maarja, dat heb ik ook nog niet zoveel met haar gedaan. Had 164 punten, begrijpelijk, maar de 4 voor het halsstrekken niet!!! Boos! Ze volgde keurig mijn hand naar beneden en liep de hele volte ontspannen met licht contact, normaal gesproken krijg ik daar dan toch minstens een 7 voor Verward Nouja, niet getreurd, ik mocht crossen!
Bij de trailer hoor ik ineens, ben jij Andrea? Dat was Bento dus, we stonden gewoon naast elkaar! Cool

Springen ging erg lekker!! Ik besloot haar met een pessoabitje te rijden in de cross, teugel aan de gewone ring en de andere teugel op de 2e ring. Gewoon om es te kijken hoe ze dat zou aanpakken, ik had toch niets te verliezen.
Ze sprong echt super, overal ruim overheen en lekker beheerst. Alleen op 7 en 8 zat ik teveel te regelen/terug te houden, daar dus 2 balkjes. Nouja niet getreurd, ze sprong erg lekker rond!

Voor de cross Renske nog even gemeet, maar dat was van korte duur want ik moest naar het starthok Clown

De cross ging echt zooooo lekker Haha! Op 1 keek ze wel even maar ze sprong em braaf. Bij 2 kreeg ik applaus, weet alleen niet waarom Clown 3 ging weer super en het aanrijden naar 4 ging ook goed, alleen de sprong was daar niet helemaal goed, ze krabbelde er nog een galopsprong bij waardoor ze te dicht kwam. Maar gelukkig is ze hartstikke handig dus dat kwam goed. Bij 5 toch het alternatief genomen, dit omdat ze nog wat moeite heeft met op- en afsprongen. En op in-uit leek me het niet zo verstandig nu.
Het water sprong ze zo in!!! Haha! Ik helemaal blij, dat had ik in ieder geval al weer binnen! En Chantal bedankt voor het aanmoedigen Knipoog
Maar na het water gingen m'n beugelzooltjes glibberen, ooooh wat baalde ik verschrikkelijk! Ik heb nieuwe lichte beugels en had die ijzeren dingen er nog niet in gedaan. ******!!!! Dus het glibberde alle kanten op en moest dus 9ab zonder beugels springen, ging wel goed gelukkig Lachen De opsprong ging helemaal mis, ze ging bijna van de benen, volgens mij verkeek ze zich op de hoogte... Nouja ik moest er dus af zonder beugels, ieeeeh dat is best eng. Maar ik bleef zitten Haha! Toen ben ik maar even gaan stoppen om m'n voeten even weer normaal in de beugels te doen en aangereden naar 11, supersprong. Onderweg de beugels nog vaak kwijtgeraakt en veel gesprongen zonder of met 1 beugel maar het ging wel goed gelukkig.
Bij 18 waren de beugels niet glad meer dus dat ging weer fijner. De sauna was ook geen probleem en op de laatste weer een mooie sprong en FOUTLOOS gefinished!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Ik was en ben nog steeds superblij en trots op m'n knollie!! Heb al 2 puntjes binnen Haha!

Geen idee waar ik geeindigd ben maar dat kan me niet zoveel schelen, ik ben hier hartstikke blij mee!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:34

Ik kan het best hoor baasje!
Afbeelding

MJ: jammer van dat begin! Vraag me wel af wat dat is met Os, die trainingen van jullie zien er altijd zo super uit!

L0ve: gefeliciteerd, dwingt toch wel respect af hoor, dat je gewoon praktisch alles wint, heel knap!!
Renske: goed gedaan!!!
Chantal: nogmaals dank dat ik even mocht wachten bij het water, wup heeft veel geleerd! Ook goed van je zusje, moet moertje nog een beetje aan applaus wennen Tong uitsteken
Andrea:super gedaan hoor!!! wel balen als je in de cross merkt dat er iets niet goed zit! Ik had het zadel van mijn instructrice erop en daar zaten van die gekke elastieken aan de zijkant van de beugels, vond ik ook echt niet fijn in de cross.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:43

Jitske en Andrea super gereden OK dan!

Rivellalight, als ik het zo lees heb je er toch een goed gevoel aan over gehouden. De waterbak zo vroeg is voor paarden die er moeite mee hebben best wel een nadeel.

Sjaan heb de foto's gezien,die waterinsprong zag er net zo uit als het voelde, niet erg fijn Knipoog

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:50

Ik heb er zeker een goed gevoel aan over gehouden!!! Vind ik toch wel het belangrijkste, plus dat wij een hoop hebben geleerd en dat hij weer top op stal staat!!!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:06

Hoe is het trouwens met dat meisje wat bij de finish is geraakt/getrapt door een bont paard??? Hoorde dat haar been was gebroken?? Hoop het niet voor haar... Was rond half 2, tien over half 2 gebeurd..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:25

Toch niet Esja? Een grijsbonte?

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:44

Afbeelding

Hier ook nog even mijn verslag, want gisteren ben ik op de bank in slaap gevallen Slapen

Het was een erg gezellige, mooie dag! Veel bekenden gezien, zoals GvdT, Chantal, Lielle, Reeskees en Andrea. Andrea herkende ik op het parkeerterrein aan haar startnummer Vork

Bij het losrijden voor de dressuur liep Miel niet lekker. Hij blokkeerde rechtsom en liep daardoor te stuiteren.
De ring lag al leeg, maar toch nog even de tijd genomen om nog wat los te werken en nog een rondje linksom te sturen.
Vriendin kwam net op tijd aanrennen om voor te lezen, die had behoorlijk in de file gestaan!
Super timing! Ring in en gas erop Haha!
Miel liep een nette proef (zeker voor hoe lastig hij was bij het losrijden), goed voor 208 punten!!!

Het springen ging zoals bijna altijd: 2 balken Boos!
Daarna lang wachten voor de cross. Hij vertrok prima uit het starthok en we gingen meteen flitsend weg Tong uitsteken
1 goed, 2 goed, 3 goed, 4 goed....toen werd ik terug geroepen, bleek ik de M kant gesprongen te hebben Koe
Terug gekrabbelt (lastig daarzo) en verder in 1 mooie streep de cross in flink tempo uitgereden!
Hij pakte echt heerlijk aan en ik kan me zelf wel voor mijn hoofd slaan vanwege de domme fout op 4.

Maarja, eigen schuld héle dikke bult! Uiteindelijk nog 11e geworden.

Andrea & Lielle & Jitske & Renske gefeliciteerd met de 2 winstpunten!

Love: gefeliciteerd met de 1e prijs, ik zag nog dat Huub de zak voer moest sjouwen Clown

MissJumpy: ik ben blij dat je er wel een fijn gevoel aan overgehouden hebt!
Ik heb trouwens geen alternatief bij 5 gezien, heb ik iets gemist? Waar stond die dan?

Chantal: hartstikke bedankt voor de mooie foto. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe "blij" Miel op crossfoto's kijkt!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:56

Rivella, klopt.
Het bonte paard van Janneke Wilbrink heeft de DA getrapt. Het paard kon er eigenlijk weinig aan doen, schrok gewoon van de stethoscoop. Maar ze kan het verhaal eigenlijk zelf beter vertellen. Ze komt vast nog wel op bokt.
De DA heeft een dubbel gebroken enkel.
edit: Ik zie dat ik onder mijn zusjes naam wat heb geplaatst..... dit berichtje komt dus van Sjaan! Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:21

Marieke: Wat een pracht beest die wuppie!!! (=jaloers Bloos )
Alles winnen valt wel mee hoor, we hebben ook een tijdelijk dipje achter de rug
Bento: netjes gereden hoor!!
Missjumpy: Jij ook goed gedaan!! Niet opgeven het komt goed dat weet ik zeker!!
Sjaan: mijn complimenten voor de fotos van je zusje!! Die van tino is super stoer!!
Jitske: Super goed van je!! Gewoon nog even pony blijven rijden, Britt gaat super, ben trots op jullie Pling
Gvdt: gelukkig maar!!had hem van te voren al 3x gezegd dat ik in de andere ring moest Knipoog
Renske: Jou had ik toch gezien of niet Bloos ? Super goed gedaan hoor, die dressuur komt ook wel volgende keer!

Op naar de volgende cross met zn allen!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:29

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:41

Nice filmpie.. Hoe heet dat laaste muziekkie?

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:42

Ik heb het eerste filmpje bekeken!
Superleuk in elkaar gezet, Vief!