[SGW] SGW Doorn 24 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie2000

Re: SGW Doorn 24 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:39

Nu het dichterbij komt vinden we het erg spannend worden.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:58

Ricky: hebben jullie eigenlijk ook een keuring??

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 20:25

Nee. Alleen als je paard op drie benen loopt mag hij niet meedoen. Knipoog Er loopt natuurlijk wel een dierenarts rond (daarnaast nog enkele veterinaire studenten Haha! )

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:09

Hah ja maar die moeten rijden he? Tong uitsteken

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:19

Komen er ook startlijsten op internet?

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:33

EdwardR schreef:
Oh, er staat trouwens nu een tijdschema op internet: www.arreche.nl

Starttijden staan er nog niet bij, maar dat kan binnenkort erbij gezet worden.

De starttijden staan er bij

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:11

Nou wat een dag zeg, maar wel erg leuk en leerzaam. Alleen jammer dat er niet vermeld is dat hindernis 14 uit twee sprongen bestond inplaats van drie voor de 70 cm. en dat daarmee de onervaren ruiters een vlag miste.
Maar volgend jaar zijn we zeker weer van de partij.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:17

Het was zeker een geslaagde dag! Heb erg lekker gereden. Ik zag trouwens ook een aantal ruiters bij de 90 cm die na hindernis 14 de vlag misten en rachts aanhielden naar beneden... ik dacht dat het om de vlaggen ging die tussen 14 en 15 instonden die voor de verwarring zorgde Verward

Ik keek ook wel een beetje raar op toen ik ineens tijdens het aanrijden zag dat die bank weg was, dacht dat ze daar de bovenste balk vanaf zouden halen.

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:38

Super om te horen dat het zo bevallen is!

Jullie hadden ten minste parcour gelopen. Sommige in de 70cm wisten niet eens de route, dus waren de weg al kwijt bij de eerste bocht naar links na hindernis 1 Haha!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:42

Edward: Ja, dat had ik ook al begrepen, de meneer die voor mij startte haalde ik bijna in omdat hij meerdere keren verkeerd gereden was! En dat terwijl het zo goed aangegeven was met die rode en witte vlaggetjes!

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:45

Haha misschien twijfelde hij:
Betekend een rood vlaggetje nou naar rechts of naar links? Het is toch altijd rood-rechts... Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:47

hoe heb je zelf eigenlijk gereden????// Dat weet ik na 2 dagen nog altijd niet Tong uitsteken

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:49

ja dat is altijd een fijn ezelsbruggetje: rood = rechts en wit is links Haha!

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:50

@Floor:Dat hou ik liever geheim Bloos

Maar sommige mensen kennen het verhaal van nr 3 wel (bij het parcour lopen van het springen kreeg ik in ieder geval te horen: 'Dus jij ben DE nummer drie?!') Knipoog

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:53

EdwardR schreef:

Maar sommige mensen kennen het verhaal van nr 3 wel (bij het parcour lopen van het springen kreeg ik in ieder geval te horen: 'Dus jij ben DE nummer drie?!') Knipoog

Oh, nu valt het muntje! Ik heb het verhaal van nummer 3 inderdaad van dichtbij meegemaakt! Ik had grote bewondering voor je dat je zo rustig bleef! Petje af hoor! OK dan!

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:55

Lips are sealed Zullen we er maar geen woorden over vuil maken Lips are sealed

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:57

Is goed Vriendjes zijn?

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:58

Pling Dank je, want wat schieten we ermee op Haha! (Ik hou Floor graag nieuwsgierig Knipoog )

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:43

volgend jaar beter ricky!!!!!!

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:26

MissM schreef:
EdwardR schreef:

Oh, nu valt het muntje! Ik heb het verhaal van nummer 3 inderdaad van dichtbij meegemaakt! Ik had grote bewondering voor je dat je zo rustig bleef! Petje af hoor! OK dan!

Ik ben wel erg nieuwsgierig aan het worden Haha!

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 10:27

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 13:17

Ok, ik zal wel even mijn verhaal vertellen.

Het is ongeveer 250 meter ofzo van de manege naar het bos. Dus een dik half uur voor de cross ga ik alvast naar het losrijdterrein in het bos. Ik houd niet van stressen, en dan heb ik geen last van andere paarden.
Ik kom het erf af, en mijn beestje ziet de trailers, en gaat recht omhoog, en probeert weg te rennen. Na een paar keer proberen (zonder resultaat) geeft de manegehouder (die er toevallig bij stond) om niet meer stress te veroorzaken en maar via een omweg, door een woonwijk naar het bos te gaan. Dus zo gedaan.
Ik kom aan bij het bos. Alleen toen wilde het paard niet het bos in. Dus weer gedoe en alles, en met veel moeite eindelijk het zandpad op.
Toen moest ik naar het losrijd terrein. Daar stonden natuurlijk auto's enzo van de organisatie, dus daar wilde hij ook niet langs. Dus iemand gevraagd of hij hem aan de hand daarheen wilde brengen. Nadat hij zich een paar keer had losgerukt, gaf hij zich over en kwamen we eindelijk op het losrijd terrein.
Gelijk goed aan het werk gezet, in de hoop de meeste energie eruit te krijgen. Na een minuut of tien galoperen en springen even gaan stappen voor de start, en toen de eerste combinatie begon (ik was dus nr 3) weer gaan galopperen.
Toen moest ik het starthok in. Dat lukte niet zonder hulp, dus iemand gevraagd hem aan de hand mee te nemen. Dat lukte ook niet. Dus een ander paard heeft hem begeleid naar het starthok.
En toen begon het drama pas, toen moesten we starten. In het starthok begon hij te steigeren en te doen, dus de starters werden wat zenuwachtig, geprobeerd hem uit het hok te rijden, maar dan rende hij weer even hard terug. Mensen op de grond hebben geprobeerd hem aan de hand wat verder weg te begeleiden, maar dan rukte hij zich los door te steigeren en te draaiien of hij rende daarna weer even hard terug. Op een gegeven moment springt hij de bosjes in en staat hij in het snoeihout (lees: op omgezaagde bomen) te springen. Weer rustig geprobeerd hem naar het pad te begeleiden, maar daar eenmaal aangekomen begon het feest weer vanaf voor af aan.
Het enige wat ik kon doen, was te zorgen dat hij de mensen die probeerde te helpen niet aanviel. Een paar keer stond hij met zijn voorbenen naar de omstanders te klauwen.
Na een minuut of 8 (ik had mijn stopwatch aangezet omdat ik dacht dat het starten wel zou lukken, na 6 min. bedacht ik me dat een goede tijd er niet meer in zat) werd ik vriendelijk verzocht de cross te verlaten. Dus met de cross heb ik niet één hindernis kunnen springen, want ik kwam nog niet eens in de buurt van eentje...
De cross verlaten was ook al een hele opgave. Op een gegeven moment stond ik op een zijpaadje alleen maar heen en weer te springen, hij wist niet meer waar hij heen wilde, behalve dan dat hij absoluut niet naar de kant wilde gaan, waar ik heen wou.
Toen ik eenmaal weg van alle paarden was, kwam hij eindelijk tot rust en steigerde hij niet meer. (Helaas, want nu waren er geen mensen meer in de buurt, dus nu had ik hem kunnen uitleggen dat steigeren niet gewenst is.)

Bij het springen (wat op echt bekend terrein was) begon hij weer te steigeren op de weg naar de buitenbak toe. Dat was nog minder leuk, want nu stonden er nog meer mensen binnen been bereik. Dus afgestegen en in de ring weer opgestapt. Nadat hij hier ook had laten zien aan iedereen hoe groot hij kan zijn op zijn achterbenen, kwam er eindelijk een voorwaarste beweging in, en kon ik mijn parcourtje springen...

En zo werd nr 3 berucht. Het paard, dat vorig jaar de cross en springen had gewonnen, had zijn dag niet, en deed daarom niet mee.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:25

Zo dat is een hele belevenis, volgens mij heb ik je nog gezien bij het springen want ik zag er wel 1tje moeilijk doen haha ach op naar volgend jaar en dan maar hoipen dat hij er wel zin in heb.

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 13:26

Volgend jaar zorg ik gewoon dat hij een minder goede conditie heeft Knipoog
Dan is hij te moe om raar te doen...

Maar hoe is het bij jou gegaan?

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:32

EdwardR schreef:
Volgend jaar zorg ik gewoon dat hij een minder goede conditie heeft Knipoog
Dan is hij te moe om raar te doen...

Maar hoe is het bij jou gegaan?

Ik was de groom van mijn dochter Haha! Haha! Ik moet zeggen we vonden het echt tof zo een dag alleen jammer dat ze de vlag op 14 gemist heb, ze was nog op zoek naar 14 c maar die was weg Huilen
Maar ondanks alles was ze eerste in de dressuur 70 cm en ze was foutloos en binnen de tijd met springen.
Dus volgen jaar zijn we zeker weer van de partij. Haha!