[SGW] SGW Maarsbergen: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Maarsbergen: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 23:09

Je hebt helemaal gelijk Renskek!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:17

Jee Mikey, dat is wel heel erg vervelend Boos! Jammer hoor.

Leuk dat je morgen kunt starten, Simmie!

Weet iemand hoe de L het water in moet?
*begint na het verhaal van Canter weer nagels te bijten*

Haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:57

AnneMieKe_89 schreef:
Je vergeet nog dat ze eerst een tijdje stiekem stond te luisteren van een afstandje toen we het er met Rob over hadden. En toen op een nogal arrogante marnier vroeg: "gaat het om die jongen van Gale?"
De marnier alleen al Misselijk
Én toen we de coupons in hadden kregen, we zagen dat ze niet eens haar naam en jurynr. had ingevuld.. bij de rest wel!

Echt dat mens haalde het bloed onder onze nagels vandaan!
Hoe ze het stond te vertellen, en stond te blaten wat allemaal wel niet zo verkeerd was aan de ruiter, bah!
En dan later ook nog met een trots gezicht interessant erover vertellen bij andere officials.

Ik neem aan dat je de jury van de L-pony's bedoelde?
Daar was ik ook niet erg van gecharmeerd.. Bloos
Ze zorgde ervoor dat het bit van een paar combinaties voor me, en mijn bit gecontroleerd moesten worden,
in haar ogen waren de bitten te dun..
federatievertegenwoordiger ofzo erbij gehaald (dat was Rob),
was best leuk, Rob keek even naar de bitten en keurde ze allebei zo goed *LOL*
Maar mijn dressuurpunten vielen ook wat tegen, maarja..
Springen ging niet zo, ze was heel rennerig, maar wel foutloos.
Cross ging wel aardig, alleen een weigering op de laatste!!! Boos!
Toen was ik boos Bloos Werd te boos eigenlijk.. Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik was echt kwaad, ze kwam goed uit en ik had gewoon mn benen eraan, en dan stopt ze Verward
Maarja, ik hou het maar op; volgende keer beter..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 06:33

Missmuts in het L ga je over de kleine lage kist het water in springen. Je kan het!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 06:38

Tjee, Miky0, wat een K*T jury!! Jammer dat je zoiets niet op film staat, dan diende ik een officiele klacht in. Toen ik 1 van de eerste keren met mijn volbloed op SGW was, galoppeerde die de hele proef, ook in het stapgedeelte....jury kwam toen uit de auto en vertelde dat ik eigenlijk te weinig punten zou hebben om te mogen crossen (terecht) en zei dat ie ervoor gezorgd had dat ik toch een 4,5 gemiddeld had, want hij begreep ook wel dat we voor de cross kwamen OK dan!

maar bij zoals bij jou is wel heel klote....ik kan er zowiezo slecht tegen, zo'n jury op egotrip, bah (waar is die kotssmilie gebleven?)

Hier Marieke: Misselijk Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:26

Jeetje, wat een rotmens, die jury! En om het dan achteraf op zo'n manier overal staan te vertellen Hamer

Canter, dat klinkt goed. Nu gewoon veel waterbakken gaan oefenen. Of een keer in Maarsbergen gaan trainen. Knipoog

austen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:30

Voor dit gedoe met de jury kan je echt een officiele klacht indienen. Ik heb een keer gehad dat ik ook exprexx een verliespunt kreeg in de M2 dressuur met een pony. Terwijl ik 3x M2 was gestart en al 6 winstpunten had. Hebben toen de KNF (zo lang geleden al ja Tong uitsteken ) gebeld en die nam het hel hoog op. Dit moeten ze ook serieus nemen, een jury krijgt er altijd wat over te horen. bij 3 van dit soort klachten komt er een onderzoek naar de jury (dit vertelde ze ons destijds tenminste). Dus stel dat ook jitske naar de KNHS belt met haar gedoe van de bitten en jullie bellen heb je grote kans dat ze er wat aan doen.
Wat ik ook zou doen is met Rob overleggen of hij ook wat kan zeggen tegen de KNHS.
Ik denk dat je dan een vrij sterke zaak hebt.
want dit soort jury's zouden eigenlijk niet mogen punten.

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:41

Omdat ik nou eenmaal bar slecht ben in het vinden van de uitslagenlijst vraag ik ff om jullie hulp....
Waar staat de uitslag van B paarden?
Thx!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:31

@ Annemieke: Netjes hoor, wel balen van je dressuurpunten Ach gut
@ Miky0: Jeetje Bloos! Dat is wel echt poedersuiker!
Wat een rotmens zeg Boos!
@ Canter: Fijn dat ie nu wel lekker op de hindernissen aan trok.
Wel jammer dat jullie niet verder mochten na het water..
@ Sim: Wat super!!!
@ Jitske: He wat balen zeg zo op de laatste Ach gut

Iedereen die nog moet starten succes OK dan!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:33

majijke schreef:
Omdat ik nou eenmaal bar slecht ben in het vinden van de uitslagenlijst vraag ik ff om jullie hulp....
Waar staat de uitslag van B paarden?
Thx!

staan op startlijsten.nl

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:40

Jitske, dit was niet dezelfde jury.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:05

vervelend ziets.
ik heb ooit eens wat meegemaakt met een hindernisjury (lees: kind)
waardoor ik meteen uit de wedstrijd lag Bloos! een jaar later kreeg ik uiteraard gedonder met de punten en het rijden van een klasse met een ander paard!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 17:10

Zielsgelukkig was ik dat ik op de valreep gisteravond het telefoontje kreeg dat er een startplek in het M voor mij was! Gelukkig was ik net op stal om de paarden van het land te halen, dus kon ik gelijk aan de gang met Djin. Ingevlochten, voetjes gewassen, oortjes ed bijgeknipt en spullen nog een beetje gepoetst.

Vanmorgen rond kwart voor 9 richting Maarsbergen gereden.
Na aankomst met het golfwagentje terug naar het hoofdterrein en nog een paar delen van de cross (die ik overigens voor de lol gister al had gelopen) precies te verkennen. Ik vond er een "echte" M-cross staan. Niet makkelijk, wel eerlijk met een paar pittige sprongen er bij.

Daarna djin en mezelf omgetoverd tot dressuurmuts en paard en ons proefje gereden. Ze liep mooi regelmatig haar proefje, zonder al te veel spanning en zelfs met hele stukken ontspanning. Natuurlijk zijn er altijd dingen die beter kunnen (middenstap moet ik echt goed op gaan trainen, wijken mag ze achter nog iets meer mee scharen en in het achterwaarts moet ik haar nog rechter houden. Ik eindigde met 180 pnt.

Na de dressuur net wat tijd om zelf iets te drinken, het paard even op de trailer om te plassen en direct al weer van de wagen af om omgezadeld te worden voor het springen en de cross.

Het springen was iets ingelopen en toen ik aankwam had ik er nog 2 voor me. Gelukkig hoefde ik niet lang los te rijden (we waren nog warm van de dressuur). Wat gedraafd en gegalopt, wat gesprongen en daarna de ring in. We begonnen al gelijk met een balk op 1 en 2, 3 en 4 gingen er ook af. Djeez!!
Gelukkig bleef daarna alles liggen en sprong ze ook beter.

Toen de cross. Djin kon weer eens niet wachten om het starthok in te mogen.
Eenmaal van start hadden we gelijk een heerlijk galopritme wat de hele cross is gebleven. Ik kon haar mooi regelen; naar voren en weer terug wanneer ik het wilde!
Met een "foutloze" cross en wat tijdfouten gefinished. Foutloos tussen haakjes omdat deze muts gewoon langs hindernis 3 B is gereden! Hamer
Dat kostte me de 5e of 6e plaats! en natuurlijk 2 verliespunten aan mijn broek want door het niet springen van die hindernis werd ik uitgesloten. Jammer, maar geen man over boord! Ik heb heerlijk gecrosst en mijn vertrouwen is helemaal terug! en het moet natuurlijk ook niet té hard gaan met de wp's, anders moeten we nog snel Z rijden ook. en daar wachten we nog even mee. Haha!

Heb nog wat bokkers gespot: Missmuts (hoe is het met oeste op het water gegaan??) Lielle, Patries in de cross voorbij zien komen evenals rosemarie met Rabette, Jiska in de verte gezien en dat was het geloof ik wel.

Nou, nu tot 19 augustus wachten tot Vlietland.
Ik ga 1 keer op dressuurwedstrijd en 1 keer op springwedstrijd met Djin en verder hard werken aan dressuur en het springen tijdens de zomerstop.

Zo, en nu ga ik lekker uit eten met mijn hubbie en mijn moeder.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:22

simmie, goed zo! Ik wil het eigenlijk niet weten maar....waren er lege plaatsen....

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:48

hé simmie, wat zonde zeg!
Wel fijn dat alles zo lekker liep Lachen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:53

Ik was vandaag ook in Maarsbergen om te groomen..
HEb nog wat bokkers gezien (en sommigen gesproken): Lielle, Simmie, Sgwukkie, patsmu en eventinggek..

voor het L paarden vond ik het een heavy cross maar wel gaaf! De rest heb ik eigenlijk niet zo gezien..

Ik hoorde dat een paar bokkers goed gereden hadden : proficiat!
En Miky0: ik vind dit echt een beetje te ver gaan! Wat een *** streek van die jury!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:58

Super Simmie! Zoiets zal je niet snel meer overkomen Knipoog Maar je hebt wel lekker gereden. Ben benieuwd naar de andere bokkers!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:00

ik had ook aardig gereden. dressuur ging weer vrij goed. (voor de derde wedstrijd op rij 51.4) het springen ging gelukkig foutloos en in de cross had ik een stop op het water. dat was wel erg jammer. maar ik had vrij hard gereden het laatste stuk, dus ik was nog het snelste van de hele Z. Daardoor was ik nog tweede geworden!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:06

Wow super Jiska!
Gefeliciteerd Lachen

Canter, fijn dat het al zo'n stuk beter ging Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:03

ik heb niet gecrosst vandaag, en dat na een 3e plek (191 punten) en een foutloos parcours. Hij voelde niet goed aan, had last van zijn rug (wsl mijn dressuurzadel Boos! ) en dan starten we dus niet Verdrietig

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:47

Ben ook weer terug uit Maarsbergen.
Gister al de cross gelopen en besloten dat ik overal rechtuit zou gaan, vind ik wel een vereiste als het M in zicht komt Knipoog

Dressuur ging voor mijn gevoel wel lekker en dat bleek dus te kloppen, ik stond 4de na de dressuur. Normaal is het bij de laatste 3 dus we hebben de stijgende dressuurlijn te pakken.

Tijdens het parcourslopen van het springen Simmie voorbij zien komen, gister niet meer online geweest dus ik wist het niet. Maar super dat je nog kon starten.

Springen zelf was foutloos.

Cross ging soepel tot aan 4 Clown Ik wilde perse rechtdoor en was eigenlijk te makkelijk met been geven toen ze vaart minderde. Zolang ik met der cross heeft ze nog nooit gestopt, ze rent soms langs een smalletje maar dit was een nieuwe ervaring Tong uitsteken 2de keer kwam ze weer erg terug, maar toen was ik zelf wakker genoeg om een brul en een tik te geven waardoor het wel goed ging. Rabette heeft nog nooit een klap op der kont gehad dus de controle was daarna even weg. Schoot na 5 nog bijna over de raceauto.
De rest van de cross was wel foutloos, heb alleen niet op de uitslagen gewacht. Er was om 17.00 nog niks bijgewerkt en met zeker 25 strafpunten daal je een eind.

Simmie, balen van hindernis 3B. Heb je al wel gezien, nu nog een keer meeten Knipoog
Verder Missmuts gesproken en Lielle. Eventinggek zien losspringen, Jiska in de vrachtwagen gezien dat ze het parkeerterrein afkwam.
Onide was jij met Jan en Sandra mee? Heb daar een koppeltje mensen zien zitten, dus jou dan wsl ook.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:04

Weet iemand wie de M-pony's heeft gewonnen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:11

Volgens mij Anne velboer van de WMR

Uitslagen van vrijdag staan al op startlijsten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:10

Die dressuur dat had ook bijna niet anders gekund Lielle Knipoog.
Maar wat ontzettend balen van de cross. Je gaat tenslotte toch om te crossen.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:43

Jee Simmie, wat ontzettend zonde!!! Wel goed van jullie dat de rest van de cross zo goed ging. OK dan!

Lielle, had je nog gehoord dat de omroepster bij het springen je Leille noemde? Ik moest er wel om lachen....totdat ze mij Mike ging noemen en meneer tegen me zei Boos! Haha!

Mijn verslag: dressuur ging netjes en braaf. Goed genoeg om eerste te staan met 205 punten. Springen ging geweldig! Voor het eerst had ik controle en had ik geen konijnen-sprongen. Toen de cross: ik was een beetje nerveus voor de picknicktafel (wilde liever de sprong voor het M), het water en de dubbel na het hek. We gingen van start en het voelde direct fijn. Bij 4 (bij de hark) stuurde ik Oeste aan om te springen, maar ik voelde dat hij wilde stoppen, dus ik heb snel naar het gat gestuurd. Daar ging hij direct doorheen, dus geen weigering gelukkig. De sprong daarna (bielzen) waren we even uit ritme en deden we bijna vanuit stilstand. De picknicktafel bleek reuze mee te vallen en fijn te springen, evenals 7. Toen het water: ik ben eerst naar de plek gereden waar je het water in kunt stappen. Oeste was kijkerig, maar de tik van de zweep deed hem besluiten er toch in te stappen. Daarna ben ik omgedraaid en heb ik de daadwerkelijke sprong aangereden. Met een tik en een brul is hij er direct ingesprongen Hyper!
De cross verder was pittig, maar goed te doen. Hier en daar heb ik Oeste iets moeten aanmoedigen, maar alles ging in een heerlijk ritme. We hadden 6 tijdfouten. Eindresultaat: ik ben eerste geworden!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik ben zooow trots!!

De taart gaat morgen mee naar stal en de 30 euries is al uitgegeven aan benzine. De beker en het lintje geef ik normaal terug, maar deze staat al op de schoorsteenmantel Haha!