[SGW] SGW Ede: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: SGW Ede: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:09

Dank je, gave foto's maakt ie zeg, ga hem es even een mailtje sturen!!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 11:13

Zijn foto's zijn zeker mooi.
Hij is op dit ogenblik voor vakantie in Nederland/Duitsland. A.s. zondag gaat hij weer terug naar Moskow (RUS), daar werkt en woont hij voor een paar jaar.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:17

Ben benieuwd naar je verslag Sim

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:31

Dan hoop ik dat hij mijn foto's nog heeft, hij heeft echt mijn hele dressuurproef staan klikken!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 11:38

In moskow kan hij zijn mail ook lezen marieke!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 11:56

Owkee, mijn verslag van Ede met de muis:

Gistermorgen begonnen met het poetsen van het laatste zadel. Djin vond het maar vreemd dat ze niet de wei op mocht en Killea wel.

Djin op mijn gemakje schoongemaakt en gevlochten. Tijdens het vlechten heb ik haar gevraagd of ze me een beetje wilde helpen tijdens de cross omdat ik geen zin had in ongelukken.
Afijn, om half 12 mijn spullen in de trailer gelegd, water in jerrycans gedaan en het hooinet gevuld. Djin ingeladen en precies om 12 uur vertrokken we richting Ede. Er viel al een behoorlijk poosje een miezerregentje, dus ook nog even een schietgebedje voor droog weer.

In Ede aangekomen direct ingeschreven bij het secretariaat en op mijn gemak djin klaargemaakt en mezelf in pinquinpak gehesen.
Na even gelongeerd te hebben ben ik er op gegaan voor het losrijden. Djin was behoorlijk priegel en wilde maar niet ontspannen. Ze moest steeds naar het springparcours kijken en naar de losspring hindernissen voor de cross. Kreeg haar maar niet relaxed. Uiteindelijk ben ik haar maar gaan galopperen, veel wendingen en voltes gemaakt en uiteindelijk was de ontspanning daar.
Begin van de proef was weer spanning maar na de eerste paar onderdelen ontspande ze weer helemaal. Al met al geen slechte proef maar ook niet goed. (pokke dressuur) 168 en daarmee laatste van mijn ring.

Na de verzorging van djin had ik nog zeeën van tijd om de cross te verkennen en dat heb ik ook uitgebreid gedaan. Vond het niet moelijk staan. De hondenkennels zag ik wel een beetje tegenop, maar in de praktijk viel het reuze mee!
Na het lopen had ik nog voldoende tijd over voor het lopen van het springparcours en om nog een aantal combi's te zien springen en crossen.

Dan was het moment daar voor mij om mezelf en paard klaar te maken voor springen en de cross.
Het losrijden voor het springen was nog erger dan met de dressuur. Djin had allang door wat er ging gebeuren, dus van enige ontspanning was geen sprake meer. Hoe losjes en ontspannen ik zelf ook ging zitten het mocht niet baten.
Nou, dat was in het springparcours zelf goed te merken: we gingen hard, te hard waardoor djin vlak ging springen en 4 palen er af trapte. Ik heb meestal wel 1 of 2 balken, maar 4 is toch wel heel erg!

Bij de keuring was alles oke en we mochten van start. Ik had zelf, na de racepartij in het springparcours, zoiets van "dat wordt halverwege de cross vast stoppen als het niet gaat". Dus ik besloot om heel rustig te gaan rijden. Zo gezegd zo gedaan. Gelukkig was het grootste deel van mijn zenuwen weg toen ik eenmaal van start was. Hindernis 1 ging van een leie dakje. Hindernis 2 (houtstapel) kwamen we iets dicht. Op deze hindernis merkte ik dat Djin toch wel iets geleerd heeft van de val in Castenray, want ze sprong heel mooi terug en trok de pootjes goed in.
De rest van de cross ging heel fijn met overal goede afstanden kunnen rijden.
Dolgelukkig foutloos, maar wel met een hoop tijdsoverschrijding, gefinished! Vertrouwen is weer terug; ik kan het best wel.

Marieke en L0ve nog gezien op het stuk bij de waterpartij in de cross. Zag er bij allebei goed uit.
Rond 8 uur tevreden richting huis gegaan.

En vandaag mag ik nog een rondje L rijden met Dikkertje Dap. Ben benieuwd hoe we vandaag gaan!

Tot straks allemaal!

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:56

Ken Thomas al vanaf het EK in Minderhout...
Heb een aantal cd roms van hem thuis waar hij hele foto raportage's op heeft staan.... Van alle paarden wel!!
Leuke man overigens...
Zou hij er vandaag nog zijn?? Zoals ik begreep zij hij vorige week dat ie alleen met de internationale cross erwas... Heeft toen nog een cd rom aan Jessy gegeven voor mij...
Ben benieuwd of ie er nog is...zal hem us smsen.....

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 12:03

Waarschijnlijk wel Patsmu. Hij gaat zondag pas terug.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:14

Volgens mij heb ik nog een paar bokkers weten te vatten met mijn camera (niet zo'n beste kwaliteit )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo heb ik de goede toch?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 12:17

Yep, de eerste 2 foto's ben ik met de muis, de laatste is marieke met Pico.

Djin lijkt wel heel erg klein onder mij op die eerste foto!

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:18

zal nog even kort vertellen over mijn wedstrijd in ede. (is alweer een tijdje geleden...)
donderdagavond hadden we keuring. ging allemaal goed... Vrijdag was de dressuur en voor mijn doen ging het vrij goed. had 51.4 strafpunt en stond daarmee 16e. De cross was niet extreem pittig maar er zaten wel wat moeilijkheidjes in. de tijd stond lekker ruim dus ik kon vrij rustig aan doen. Kwam de cross foutloos door. Het water vond ik zelf niet erg goed gaan. Ice sprong wel goed, maar ik viel wel bijna voorover het water in. nog meer drukken op de beugels... 10 plaats in het tussenklassement
Zondag de keuring was ook geen probleem. Het springen ging wel erg slecht. kreeg 4 balken, dus eindigde ergens rond 20... Wel weer de kwalificatie gehaald dus ik zou naar de 2* mogen, maar ik wacht daar nog wel even mee... Maar ik vond het een erg leuke en vooral ook gezellige wedstrijd!! Volgend weekend start ik in Arville en dan is het springen voor de cross dus dat gaat vast weer beter!

Loes_Joery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:26

Fijn Simmie dat het vertrouwen er weer is !
Leuke foto's Bettine heb je er nog meer?!
Oow dan ging het toch op zich wel lekker Jiska! Balen van het springen maar springen voor de cross lijkt me toch ook een stuk fijner, dan is het springen alvast voorbereiding op de cross!! Gefeliciteerd alsnog !

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:37

Goed man Jiska.... Volgende kee beter met springen toch!Normaal gaat het toch ook oke.

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:40

Simmie schreef:
Waarschijnlijk wel Patsmu. Hij gaat zondag pas terug.

Oh dan ben ik benieuwd hopelijk maakt ie foto's van Merato met dressuur. Heb er niet o'n leuke van. En mensen die mij bellen enzo hij staat namelijk te koop willen steeds dressuur foto's hebben.. Heb geen leuke. En dan vind ik dat ze in het Z1 gemaakt moeten worden ziet veel mooier uit als met gewoon hoofstel en bit en geen hoedje enzo...

Ohja vanavond komen er mensen kijken in Ede naar Merato...

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:59

Super Jiska. Vorig jaar rond deze tijd reed je nog L toch? En nu al bijna naar de ** cross.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:09

Super Jiska! Op naar de 2**!!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:21

Kreeg net een heel leuk mailtje van hem, hij ging idd zondag terug en dan zou hij de foto's opsturen. En hij ging vandaag ook naar Ede!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:24

Simmie: fijn dat je zo lekker hebt gereden!

Love: gefeliciteerd met je 4e prijs

Jiska: balen van het springen maar verder toppie!

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:37

Jiska: balen van het springen....

Patsmu: waarom ga je Merato verkopen? Het gaat toch lekker met hem in de L?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:42

leuke foto's Marieke!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:45

Inderdaad leuke foto's, vind vooral de laatste leuk! Alleen jammer dat ie een beetje donker is.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:48

Deze zijn van vorig jaar in de B. Moest je dezelfde insprong als nu in het M.....en dan nog met een in-uit ervoor!

Afbeelding

Afbeelding

en toen was rexje er ook nog bij

Afbeelding

Loes_Joery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:51

Gave foto's Marieke !

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:59

Leuk joh marieke