[SGW] Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:53

Marjoleine, fijn dat het weer beter gaat, dit is toch echte winst voor jezelf!!

Breunis, goed gereden!

CD, volgens mij hebben jullie de dag dan erg fijn afgesloten met een supercross!

Scum, jammer dat het nog niet echt lekker gaat. Ik word nu wel benieuwd naar de hindernissen uit de cross. Ik vind het altijd slecht als hindernis 1 al moeilijk is, paarden en ruiters verdienen een eenvoudige start, ongeacht de klasse.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:54

MJ:
de cross was idd het fijnste van de dag

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:24

Was jij nou trouwens nog op Texel? Had je nog wel op de startlijst zien staan, maar op Texel niet meer gezien..

Dit jaar niet geweest ook niet opgegeven.Je hebt je vast vergist.

Jammer dat je na het springen niet meer mocht crossen.
Ik vondt ze wel erg coulant in Castenray in de cross.In de M ponys was er iemand met 3 weigeringen op hindernis 1 daarna 3 op hindernis 2 onderweg heb ik het niet meer gehoord maar bij binnenkomst had ze een tijd van 13 min.Vind ik tocg wel een storende factor voor de ruiters die na die persoon zijn gestart.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:26

breunis schreef:
Ik vondt ze wel erg coulant in Castenray in de cross.In de M ponys was er iemand met 3 weigeringen op hindernis 1 daarna 3 op hindernis 2 onderweg heb ik het niet meer gehoord maar bij binnenkomst had ze een tijd van 13 min.Vind ik tocg wel een storende factor voor de ruiters die na die persoon zijn gestart.

Hm, dat gaat wel ver ja! Eigenlijk past dat nog wel in de B, om iemand een keer door te laten gaan, maar in het M...
En inderdaad niet fijn voor ruiters die later gestart zijn.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:21

Ik ben ook weer terug uit Castenray:

Even een kort verslagje. Ik kwam aan met mijn moeder en we gingen meteen de cross lopen. Mijn vader zou later met Sunny komen. De cross gelopen en ik vond hem wel makkelijk (L paarden) dacht alleen dat ik maar langs de coffin moest, omdat Sunny greppels best eng vindt. Toen moest ik dressuur rijden, maar kon maar heel kort losrijden, want mijn vader was te laat. Dressuur ging ook slecht, want ze zat overal naar te kijken, mensen kwamen langs mijn ring om cross te lopen. Uiteindelijk toch nog 181 pnt. maar niet zo'n goede positie. Weet niet meer precies. Daarna de cross nog een keer gelopen met mijn vader en opgezadeld voor het springen. Springen was ik foutloos, maar ze sprong niet echt goed. Ze vond het denk ik niet interessant genoeg, het stond echt laag. Daarna de cross in. Ze pakte echt super aan Nergens een twijfel ofzo. En ben op de coffin ook maar rechtdoor gegaan, want het was veel teveel gestuur om erlangs te gaan. Met de cross was ik 18 sec. binnen de tijd. heb helemaal niet gek hard gereden, dus vond best vreemd dat ik zoveel binnen de tijd was. Ik denk dat het komt omdat Sunny, ondanks dat ze ze groot is, heel snel is in het bos. Daarna nog even de M en Z cross gelopen. Vond ik hele leuke hindernissen tussenstaan, best technisch.
Bleek uiteindelijk dat ik vijfde was geworden en prijs had. was een geslaagd dagje dus!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:11

Scum balen van het springparcours. Ik vind dat ze gewoon normaal moeten bouwen, zeker als je er op het springen uit kan gaan.
Moet je misschien toch maar naar Dijkgatsbos met Ienie, Ton bouwt nooit zo hoog

Renske goed gereden.

Tantenanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:16

ik had ook in castenray gereeden.
bij de l pony's. de dresuur ging wel goed en springen foutloos.
ook was de cross foutloos en ik was 1e!!

marjoleine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:20

Rensek, jammer van dressuur, maar daar kan je ook niet zo veel aan doen als je maar heel kort kan losrijden. Je hebt toch goed gecrosst!
Tantenanie, gefeliciteerd goed joh!!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:35

Tantenanie: gefeliciteerd

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:44

breunis schreef:
Was jij nou trouwens nog op Texel? Had je nog wel op de startlijst zien staan, maar op Texel niet meer gezien..

Dit jaar niet geweest ook niet opgegeven.Je hebt je vast vergist.

Jammer dat je na het springen niet meer mocht crossen.

Dat zal dan wel ja

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:46

Renske netjes zeg! Wauw echt goed van jou en Sunny
Tantenanie: Ook supers zeg!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:12

GvdT schreef:
Scum balen van het springparcours. Ik vind dat ze gewoon normaal moeten bouwen, zeker als je er op het springen uit kan gaan.
Moet je misschien toch maar naar Dijkgatsbos met Ienie, Ton bouwt nooit zo hoog

Renske goed gereden.

Nou, we denken er wel over om met Online naar WW te komen. Omdat hij nog niks heeft gecrosst dit jaar. 't Is alleen de bodem. Volgens mij kan die crossbodem daar redelijk wat hebben. Maar als het een beetje regent wordt de dressuur en springbodem snel slecht. We twijfelen dus nog, maar eigenlijk heb ik er wel zin in

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:11

Goed gereden Renske en tantenanie!!

Ik denk dat castenray wel kan terugkijken op een lekker weekend, aan het weer zal het niet gelegen hebben!!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:12

Zoals al eerder gezegd was ik in de cross dus idd foutloos en ook binnen de tijd

Dressuur ging redelijk goed, 197 en 8e of 9e ofzo (iets boven de helft),
springen ging k*t, afstanden klopten niet, Britt lette niet op en sprong ontzettend vlak, resultaat; 2 balken (waar ik behoorlijk van baalde, ze kan het makkelijk)
cross maakte dat springparcours weer goed , foutloos, nergens twijfel ofzo en ze ging nu ook niet zo hard, door alle bochten moest ze wel iets rustiger aan doen
Weer 2 winstpunten erbij dus!
In Gorssel ga ik M starten

Ik heb trouwens nog erg veel weigeringen bij hindernis 1 gezien, heb daar even een tijdje staan kijken (met tantenanie en nog wat mensen)
vervolgens nog even de M-lus gelopen, leek me ook goed te doen

*edit* uiteindelijk 6e geworden, er waren 5 prijzen,
maar ik heb niet meer op de prijsuitreiking gewacht, dat zou nog wel even duren en ik had 's avonds nog een feestje.

HorsePicture

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:16

Foto's van Castenray (Zaterdag) staan nu ook online op onze website
http://www.horsepicture.nl die van vandaag doe ik vd week even, want moeten nog bewerkt worden.

trouwens was een goed georganiseerde cross vond ik, het zag er allemaal netjes uit, alleen na zaterdag 4 keer rondgelopen te hebben en vandaag 5 keer de baan rond dan heb je het wel gehad

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:23

wat sta ik er charmant op

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:24

leuk he jits!!

je moet echt aan je tenen gaan werken!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:27

Ja he, mn tenen zijn echt erg!

HorsePicture

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:28

om welke foto gaat het

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:31

de 3e

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 06:36

Haha, hartstikke leuk die foto van Iris die in de waterbak gegooid word. En ook nog door haar eigen pa.

Van Ge Derks was het ook wel een kleine verrassing. Heel leuk voor hem.

En Patsmu, jij natuurlijk ook gefeliciteerd!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:26

Ik kan de foto's niet zien
Jammer van het springen Jitske, maar wel fijn dat de dressuur netjes ging en dat je zo lekker gecrosst had! Spannend dat je in Gorssel al M gaat starten

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:42

Zo mijn verslagje van castenray.
Als 1e ben helemaal gaar. Vrijdag bijna heel de dag daar geweest en alles mee opgebouwd. Zaterdag van half 7 tot 7 uur s'avonds daar geweest...

Zondag was het dan de beurt voor mijn paardjes in de L en M. Merato liep een fijne dressuurproef. stonds 5e. Springen foutloos cross foutloss binnen de tijd. Liep heerlijk rond. Uiteindelijk 2e en Limburgs kampioen..Geweldig. Overal bij alle hindernissen werd ik aangmoedigd. Krijg als de wedstrijd bijna in je achtertuin is..

In het M. Dressuur was een drama.. Hij was heel gespannen. Sprong een keer of 4 opzij van het paard in de ring langs me. Maar ja. Stond ook bijna laatste na de dressuur. Springen foutloos was een heel mooi rondje.. Cross 1 langsloper op het 2e huisje voor het water. Verder super geen alternatief alles rechtuit. Was nog 9e... Dus heel erg tevreden met mijn M paardje in de cross dan vergeet je die dressuur zover als je zo'n beestje in de cross rijd...echt een genot

Iedereen die prijs had nog gefeliciteerd. renske jij was dus 5e in ring 1!! Heb je nog een hand gegegeven....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:48

Ik was er dus niet, Raimaer had toch te veel last van mok/rotstraal Ik heb wel zaterdag het L paarden gezien.

Canter, reactie dan ook maar gekopieerd

Citaat:
Canter, wat balen Wel raar dat hij zo gaat staken als hij van ver moet komen. En zo hoog steigeren vind ik wel erg vuil

Marjoleine,

fijn dat het voor jouw gevoel weer beter ging, dat is tocvh het belangrijkste.

Breunis, jammer van de stop op het huisje maar zo te lezen wel een geslaagde dag.

Scum,

jammer van Ienie. Mss idd toch verstandig om het springen te heroverwegen als het zoveel stress oplevert. Maar de zwaart evan de cross ben ik niet met je eens, ik vond het veel te simpel staan, de L cross stelde IMO heel weingi voor en was zelfs voor het B aan de lichte kant. Nauwelijks combinaties, nauwelijks technische sprongen en zeker niet hoog. Het springparcours voor het B heb ik niet gezien, het L zaterdag stond volgens mij netjes op hoogte.

CD, ik had er in het zwam topic ook al iets over geschreven, maar ik vond die hindernis 3 niet zo lastig eigenlijk. Vorigh jaar zat die er ook zo in (net om de hoek) en ik kan me niet herinneren dat dat veel fouten heeft opgeleverd. Netjes van Julia, foutloos gecrosst.

Hindernis 1 was een vrij vierkante bak, redelijk massaal voor een 1 sprong maar IMO toch niet echt moeilijk. De ruiters die vlot van start gingen hadden er ook geen problemen op.

Renske, proficiat met je 5e plek Goed hoor.

Tanteanie, ook gefeliciteerd!

Jitske, netjes hoor. Op naar het M in Gorssel!

Patsmu, gefeliciteerd met je kampioenschap!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:06

Hierbij dan ook nog even mijn verslagje. Ik starte HC L vanwege een vertrouwensprobleem.
De dressuur ging wel lekker. 206 punten gereden. Het springparcours ging ook eindelijk weer eens als vanouds. Ik reed weer voorwaarts in plaats van terug. 10 keer beter als de vorige keer. Toen de cross. Ik durfde mijn beessie hier niet echt te pushen omdat hij een paar schaafplekjes had waar mijn benen liggen. Ik had het maar wel even aan de dierenarts gevraagd omdat het er ineens zat en ik rijd al jaren met sporen. Zij dacht dat het niet door de sporen kwam, maar doordat ik met schoenen rijd. De schoenen waren waarschijnlijk wat stroef waardoor zijn vacht eraf werd geschuurd Ik heb op haar advies voor de cross een vettig zalfje op de plekjes gesmeerd zodat het niet kapot zou gaan, maar de sporen erin zetten durfde ik niet.
Hierdoor had ik wel weigeringen op vier hindernissen die hij niet zag zitten, de drie sprong, de coffin, het huisje en het water. Maar ik startte toch HC, dus nog een keertje aanrijden en er over. De rest van de cross ging verder wel erg goed. Ik reed goed voorwaarts en goed passend en met 10 x meer vertrouwen als de laatste tijd. We zijn dus zeker wel weer op de goede weg. Ik denk dat het wel weer goed gaat komen met ons