Welke cross-beschermers?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 18:25

Canter schreef:
De Airoflow van N.E.W. is een fijne beschermer die de pezen wat koeling geeft. Door de gaatjesconstructie is deze alleen niet zo stevig als bv. de Lightweight. Ik zou de Airoflow alleen doen bij een paard met niet al te sterke pezen.


Dan kan ik denk ik beter de Lightweight doen, ze heeft erg sterke pezen.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:43

ik meen dat die NEWs ook zo'n 75 euro per paard (dus 150 euro totaal) kosten.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:17

Lielle schreef:
ik meen dat die NEWs ook zo'n 75 euro per paard (dus 150 euro totaal) kosten.


67 euro Maar ik koop eerst alleen de voorbeschermers, ik kan niet gelijk de hele set betalen. Ik heb voor de achterbenen hoge pijpkousen.

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:47

jah dat heb ik ook gedaan, eerst 1paar omdat het anders zo duur is

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 08:30

Ik denk dat ik dan maar voor de N.E.W. Lightweight Competition front ga, of de CC-boots.

Kunnen jullie deze keuze nog vergemakkelijken?

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:26

Heeft iemand ervaring met de Woof beschermers? Ik heb n tijd met de brushing boots gereden, zelfs enkele B-crossen, en ik moet zeggen dat die me toen al goed bevielen. Aangezien ik nou ook L ga crossen wil ik goede beenbescherming voor mijn paardje

Volgens mij zouden de crossbeschermers heel goed moeten beschermen. Zijn met Kevlar bovenmateriaal + extra pvc stroken. Ze klittenband is ook van goede kwaliteit. Bovendien zijn ze relatief goedkoop. Als ze ook goed beschermen zouden deze toch een goede keuze moeten zijn

Canter: welke ervaring heb jij met de Woof-beschermers?!?

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:35

Ik vind Woofwear een heel fijn merk, het is in Nederland alleen niet zo bekend dus ook niet zo populair. De Combination Boots zijn echt supersterke beschermers en ze hebben ook een fijne pasvorm. Als je de Brushing Boots fijn vindt dan denk ik dat je deze ook wel wat vindt.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:54

Andrea, zoals eerder gezegd gebruik ik zelf de CC. Eerst hebben we die voor Online aangeschaft. In Princenhage gekocht en ze waren toen in de aanbieding. Bovendien is het bij Online omdat hij zo groot is toch al moeilijk om passend spul te krijgen, maar dit zat goed.

Voor Ienie heb ik ook de CC. Ik heb toen de NEW en de CC allebei gepast. Van NEW de cob maat(omdat Ienie zo'n dunne beentjes heeft), maar die was veel te groot. Een maat kleiner zou dan wel in omvang goed zijn geweest, maar dan waren ze weer te kort. De CC zat perfect.

Dus je kunt ze het beste allebei meenemen en kijken welke het fijnste past.

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:12

Canter schreef:
Ik vind Woofwear een heel fijn merk, het is in Nederland alleen niet zo bekend dus ook niet zo populair. De Combination Boots zijn echt supersterke beschermers en ze hebben ook een fijne pasvorm. Als je de Brushing Boots fijn vindt dan denk ik dat je deze ook wel wat vindt.


Afbeelding
Afbeelding

Deze staan op de website http://www.woofwear.com onder de Pro Range - Ultra Boot. Is dit dezelfde als de combination boot? De velcro straps lijken anders Verder lijken ze er wel behoorlijk op Ik denk dat t voor mij toch deze gaan worden Ze geven toch zeker net zoveel bescherming dan de andere beschermers? Of zijn ze minder sterk?

floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:27

Nou we er toch over bezig zijn:

Gister heb ik mijn eerste cross training gereden met bandages (ja ik weet het, dat is niet het beste)... En na de waterbak begonnen ze idd af te zakken

De reden dat ik met bandages reed is dat mijn paardje zwakke pezen heeft en we nog geen goed alternatief gevonden hebben voor goede ondersteunende beenbescherming die ook nog blijft zitten!
Met dressuur rij ik met de eskadron pro active...

iemand goede tips voor mij ??? Het liefst wil ik geen crossbeschermers kopen, omdat ik alleen naar de training ga en verder misschien een paar oefencrossjes ga rijden.....

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:33

floor01 schreef:
Nou we er toch over bezig zijn:

Gister heb ik mijn eerste cross training gereden met bandages (ja ik weet het, dat is niet het beste)... En na de waterbak begonnen ze idd af te zakken

De reden dat ik met bandages reed is dat mijn paardje zwakke pezen heeft en we nog geen goed alternatief gevonden hebben voor goede ondersteunende beenbescherming die ook nog blijft zitten!
Met dressuur rij ik met de eskadron pro active...

iemand goede tips voor mij ??? Het liefst wil ik geen crossbeschermers kopen, omdat ik alleen naar de training ga en verder misschien een paar oefencrossjes ga rijden.....


hoi Floor misschien zijn de brushing boots van Woof wel iets voor jou? Die zitten heel goed en zijn heel stevig (en niet zo duur, geloof iets van €25,-) staan ook bij Canter!

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:04

Eventinggek, het zijn inderdaad dezelfde. Op de foto van de site liggen de velchro staps strak naast elkaar waardoor het anders lijkt. Ze hebben net als de andere beschermers ook extra versteviging bij de pezen (voor) en aan de voorzijde voor de achterbenen.

Prijs van de Brushing Boots is trouwens voor de pony's voorbenen 23.50, pony achter en paarden voor en achter zijn 31.50 per paar.

floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:14

Eventinggek schreef:
floor01 schreef:
Nou we er toch over bezig zijn:

Gister heb ik mijn eerste cross training gereden met bandages (ja ik weet het, dat is niet het beste)... En na de waterbak begonnen ze idd af te zakken

De reden dat ik met bandages reed is dat mijn paardje zwakke pezen heeft en we nog geen goed alternatief gevonden hebben voor goede ondersteunende beenbescherming die ook nog blijft zitten!
Met dressuur rij ik met de eskadron pro active...

iemand goede tips voor mij ??? Het liefst wil ik geen crossbeschermers kopen, omdat ik alleen naar de training ga en verder misschien een paar oefencrossjes ga rijden.....


hoi Floor misschien zijn de brushing boots van Woof wel iets voor jou? Die zitten heel goed en zijn heel stevig (en niet zo duur, geloof iets van €25,-) staan ook bij Canter!



Bieden ze ook genoeg ondersteuning van de pezen? Anders is het zeker het overwegen waard! Een mooie prijs!
Die combination boots zien er ook wel stevig uit! (maar die zijn weer wat prijziger....)

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:06

Floor: dat zou je effe bij Canter na moeten vragen....

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:59

Zijn "crossbeschermers" ongeveer hetzelfde als 3-in-1 beschermers ?
Zoja, is dit niet iets dan ?

Afbeelding
Kieffer beenbeschermers (art.no.: 20101)
3 in 1 beenbeschermer voor optimale bescherming en ondersteuning. Kleur: zwart.
€ 59.95


of

Afbeelding
Action (art.no.: 20004)
Deze 3 in 1 beenbeschermer zorgt voor een optimale bescherming en ondersteuning. Speciale schokabsorberende voering.
€ 79.00



Ik ben namelijk nog op zoek naar echt goede beschermers voor polocrosse, en ook wil ik nog eens echt gaan crossen.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:01

nee, dat is niet hetzelfde. Crossbeschermers hebben nl ook nog een stevige metalen plaat over de pezen van de voorbenen en de voorkant van achterbenen als extra bescherming.

WowAmigo
Berichten: 4820
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:03

Ik heb de CC's, gekocht bij Alice Naber-Lozeman. Bevallen erg goed! Gebruik ze ook bij gewoon springen, omdat mijn paard van een klein tikkie al een bult op d'r been krijgt.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:04

Ze zijn op zich wel prima te gebruiken. Wij hebben er 5 jaar mee gecrosst en ze zien er nog steeds fijn uit.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:21

Oke, dankje Lielle.
@ Scum: over welke heb je het ?

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:27

De gewone 3 in 1 beschermers willen ook nog al eens water opnemen en worden daardoor erg zwaar. Daarnaast heb je ook kans dat ze afzakken, ik zie regelmatig mensen met dit soort beschermers de cross uitkomen die dan tot de kootholte gezakt zijn.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 17:47

Canter, als je een leuke aanbieding hebt wil je het dan even melden?

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:35

Ik zal er aan denken!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:10

Rupsje schreef:
Oke, dankje Lielle.
@ Scum: over welke heb je het ?


Over die 3 in 1 beschermers van jou

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:33

Ik heb voor en achter beschermers van Woofwear.
Weet zo niet welke, maar ze bevallen uitstekend!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:49

Ik heb 4 jaar lang NEW gehad, ze zien er nog perfect uit, alleen het klitteband plakt niet meer geweldig.. Maar iig, NEW blijft voor mij de beste (voor en achter trouwens)