Zo simmie, jij denkt, ik zoek het gelijk goed uit! Ik vraag me alleen af hoe up to date deze info is? Want de EU kent sinds anderhalf jaar nog 10 extra lidstaten (polen, tsjechië, estland, letland, litouwen, hongarije, slowakije, slovenië, malta en cyprus). Daar gelden de regels dan ook vast voor? In Polen wordt ook nog wel eens gecrosst door nederlanders toch?
Ik vraag me trouwens af hoe lang deze regels al gelden? Jaren geleden hadden wij altijd 1 training in Minderhout, ik heb daar nooit iets voor geregeld
Volgens mij neemt niemand echt de moeite om voor 1 wedstrijd of training zoveel romslomp aan te gaan. Maar ja, ik ben echt zo'n muts die het zekere voor het onzekere wil nemen. Ik heb dan van die enge beelden in mijn hoofd dat je je paard niet meer mee terug mag nemen enzo. Mij niet gezien!
MissJ: ik zal nog eens op die site kijken hoe uptodate deze info is.
Ik heb het gisterenavond ook nog even nagevraagd bij mijn schoonvader. De renpaarden hoeven alleen een stempel van het NDR waarmee ze toestemming krijgen om in Duitsland te mogen starten. Zij hoeven dus geen gezondheidsverklaring.
Ik wil eigenlijk ook wel naar Belgie, want met Castenray zit ik wrs in het buitenland (baal , want dat is zo'n mooie wedstrijd en ik wilde daar eigenlijk voor het eerst M starten!) dus dan heb ik na 2 april EL pas weer cross in Vrouwenpolder (waar ik eigenlijk niet naartoe wilde gaan).....2 maanden ertussen vind ik wel veel!
Maar eens even met Rob overleggen, zo ver is Belgie nu ook weer niet.
Wordt er dan ook echt op dit gezondheidscertificaat gecontroleerd tijdens de wedstrijden? wat zou de straf zijn als je dit dan niet zou hebben? wordt je paard dan in beslag genomen of zo?
Ik dacht eigenlijk dat het paardenpaspoort voldoende was als je grens overgaat.... in ieder geval binnen de EEG dan hé
Je moet idd de rvv laten komen voor zo'n gezondheidsverklaring.Kost dacht ik €75 ofzo. Maar dat gaat bij ons altijd over het bedrijf....
Als we eens naar dezelfde wedstrijd gaan in België, kunnen de paarden miss tegelijk gekeurd worden? van hier naar jullie is t maar n klein halfuurtje rijden met de trailer zou ons ook geld sparen
hee dit is leuk, een forum met allemaal sgw gekken! Ik wil ook naar Tongeren gaan met twee paarden. Baal alleen dat er geen l niveau is. Is het erg veel gevraagd om daar de eerste keer M niveau te rijden (L klasse daar)? groetjes sabine
Dat met de RVV stelt idd weinig voor. Wij exporteren nog wel eens pony's naar Engeland of dergelijke en het is echt een keer aankijken en ze gaan weer weg. Je moet wel op letten dat die verklaring maar 5 dagen geldig is. (altijd heel leuk met die Engelse vervoerders die gerust 3 dagen later dan de afspraak is kok\men halen)
In Tongeren was er enkele jaren geleden toch ook nog een B-reeks? Daar wordt ook elk jaar een lrv wedstrijd gehouden en dan is er zelfs Aspiranten (B in nederland) Eigenlijk jammer dat er geen B meer is..