[SGW] Eventing cup in 2006; meningen/ideeen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Eventing cup in 2006; meningen/ideeen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:55

Er is een aantal jaar terug een BIT / de wolf sgw ranking geweest.

Daarvoor telde alleen de nederlandse wedstrijden mee en de beste 8 of 10 resultaten telde.

Ik vind het aanwijzen van wedtrijden een minder goed idee omdat niet iedereen even ver (wil) kan reizen.
Hierdoor kan je verplicht worden om een tijd te reizen terwijl er dichtbij ook een wedstrijd is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:00

miss_jumpy schreef:
kwam vanavond ook aan de orde op de kalendervergadering. Ze willen naar maximaal 10 resultaten. Dan kan je nog 20 keer starten om de beste 10 op te geven, maar oke, het heeft minder effect om veel meer te starten.

daar lijkt het nu ook op.

knolhupser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:08

Simmie ik wil je niet demotiveren maar volgens mij moet je ook nog eerst eens 7 winstpunten rijden in het Z. Maar dat weet ik dan weer niet zeker, dat was vroeger zo maar hoe de regels nu zijn weet ik niet precies

Verder hoop ik maar dat er een oplossing gevonden gaat worden zodat er volgend jaar weer een VLV eventing cup krijgen. Door de cup was er best wel wat meer aandacht voor de eventing sport en dat is toch altijd mooi meegenomen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:13

niet voor het 1 * volgens mij. Die 7 wp is voor het ZZ, toch?

knolhupser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:03

Ik heb het even opgezocht begon ook wel aan mezelf te twijfelen.

In het eventing reglement van 2005 staat dat iemand die in de 1 sterren wil uitkomen minimaal twee winstpunten moet halen in de Z. Ik weet wel dat je als ervaren internationale ruiter of junior vrijstelling kan vragen.

Ik ben wel heel erg benieuwd wat voor een oplossing er gaat komen voor volgend jaar. Wel goed om de mening van de ruiters te vragen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:44

GvdT schreef:

Daarvoor telde alleen de nederlandse wedstrijden mee en de beste 8 of 10 resultaten telde.

http://www.horses.nl/DeWolff-sgw/rank1-50.html

Van de winnaar zijn alle 13 resultaten gewoon meegeteld als ik het nareken Deze is van 1999

Wat is de wedstrijdkalender trouwens veranderd in een paar jaar tijd

En ik kom een hoop bekende namen tegen, waaronder onze eigen kabouter

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:57

Laat maar, wsl vonden ze dat zelf ook niet ideaal, het jaar erop zijn uitsluitend de eerste 8 behaalde resultaten geteld (wsl om te voorkomen dat mensen veel meer wedstrijden gingen rijden om 8 goede resultaten te behalen)

Zo werd het puntentotaal in 1999 berekend, reglement van 2000 kan ik niet vinden
De ranking wordt berekend aan de hand van de resultaten behaald in het wedstrijdseizoen (outdoor) 1999. Alle uitslagen van alle wedstrijden van de klasse L, M, Z en ZZ worden meegeteld met respectievelijk factor 1, 1.5, 2 en 2.5. Uitsluitend de ruiters die de wedstrijd reglementair uitgereden hebben, krijgen punten. De te behalen punten zijn evenredig met het aantal deelnemers. In een klasse L met 20 deelnemers verdient de winnaar 20 x factor 1 = 20 punten, de nummer 2: 19 punten enz. In een klasse M met 18 deelnemers krijgt de winnaar 18 x factor 1.5 = 27 punten. De ranglijst wordt opgemaakt voor combinaties (ruiter/paard) en niet voor ruiters. Door deze berekening toe te passen heeft een ruiter met één paard – wanneer hij of zij zich natuurlijk regelmatig in de prijzen rijdt – evenveel kans om in de top van De Wolff SGW-Ranking mee te draaien als een ruiter met meerdere paarden.

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:43

Lielle als je in Nederland een Fei wedstrijd rijdt heb je geen FEI paspoort nodig voor je paard.. Dus je kunt in Ede dan zo starten.

Je mag idd als je Z met 2 winsprunten bent een CIC* rijden.
Die punten die MErel heeft behaald in Duitsland zijn ook van nationale wedstrijden geen FEI * wedstrijden.

Belgie heeft dit jaar geen FEI *-**-*** gehad...

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:46

gomir schreef:
GvdT schreef:

http://www.horses.nl/DeWolff-sgw/rank1-50.html

Van de winnaar zijn alle 13 resultaten gewoon meegeteld als ik het nareken Deze is van 1999

Wat is de wedstrijdkalender trouwens veranderd in een paar jaar tijd

In die ranking sta ik ook nog in.....
En ik kom een hoop bekende namen tegen, waaronder onze eigen kabouter

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:47

he patsmu lang niet gezien.

Bedankt voor de FEI tip Ik zal dit jaar in Ede zeker nog geen 1 * starten, maar dat wil ik wel een keertje doen

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:54

Heb het druk gehad...
Was het druk op de vergadering vorige week, ik zou er ook heen gaan van de organisatie van castenray maar kon het allemaal niet halen...

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:20

Lielle schreef:
Dat heb ik vanaf het begin gevonden
En ik denk ook dat de resultaten op het NK zwaarder moeten tellen, alleen al omdat dan iedereen in een klassement wordt geplaatst. 12e worden van de 20 is nou eenmaal iets makkelijker dan 12e van de 76. Nu leverde een 17e plaats op het kampioenschap geen punten meer op, terwijl een 16e plek in (ik noem maar wat) Vlietlanden nog een punt was. Dat is raar.

Dat ben ik met je eens. Dan zou de plaatsing dus in percentages gerekend moeten worden.

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:07

In het Z is het veel moeilijker om punten te halen voor de VLV want er zijn er vaak minder dan 16 deelnemers in een rubriek waardoor je minder punten krijgt... in wieringerwerf deden er bijvoorbeeld maar 3 mee...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:12

ik heb inmiddels een nieuw topic erover geopend