[SGW] Tripalon Laren (8 en 9 oktober)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Tripalon Laren (8 en 9 oktober)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:53

Kijk even in het vraagprogramma op www.startlijsten.nl voor de hoogten.

Hoe lang je over die terreinrit doet, hangt van jezelf af. Het is 10 km, je draaft en galoppeert veel maar je hebt ook evt. wachttijd bij opdrachten, dan moet je rekenen op 30-45 minuten.

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:36

Ik heb vorig jaar meegedaan met mn Epony bij de paarden> vond het zo ontzettend leuk dat ik dit jaar meedoe met mn 4jarige paard Ik heb er nu al heel veel zin in!

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:54

het kan aan mij liggen, maar ik zie bij het vraagprogramma geen hoogtes van hindernissen staan? klopt dat?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:21

Ik heb het vraagprogramma gelezen, maar als ik het goed begrijp, HOEF je niks te springen? Dan maak je geen kans op een prijs oid, maar je kan dan wel rijden? Pony mag namelijk wegens medische redenen niet springen. Dressuur en lange afstand is geen probleem. Zou je dan mee kunnen doen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:24

Ja hoor, dan rijd je gewoon overal omheen. Dan krijg je 1 punt per hindernis 'voor de moeite' zeg maar. Alleen zit er dus wel een springparcoursje in (als afsluiting) en dat maakt onderdeel uit van de hele Tripalon. Volgens mij gaat de regel '1 punt als je erlangs rijdt' daarbij niet op. Maar dat zou je even kunnen navragen bij de organisatie.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:50

Karin schreef:
Ja hoor, dan rijd je gewoon overal omheen. Dan krijg je 1 punt per hindernis 'voor de moeite' zeg maar. Alleen zit er dus wel een springparcoursje in (als afsluiting) en dat maakt onderdeel uit van de hele Tripalon. Volgens mij gaat de regel '1 punt als je erlangs rijdt' daarbij niet op. Maar dat zou je even kunnen navragen bij de organisatie.

Als je het springparcours niet springt, krijg je gewoon 0 punten.
Zou idd nogal gek zijn: Langs elke hindernis heen rijden

Maar het kan dus wel Dan is het gewoon een rit van 10 km, met dressuurproef, door een leuke omgeving

Word dressuur trouwens apart 'gedaan', en de cross en springen ook?
Of wordt dat allemaal tot een gevoegd, en afhankelijk daarvan de plaats berekend?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:01

De punten van alle onderdelen worden bij elkaar opgeteld en aan de hand daarvan wordt de einduitslag vastgesteld, net zoals bij een officiële samengestelde wedstrijd.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:17

Karin schreef:
De punten van alle onderdelen worden bij elkaar opgeteld en aan de hand daarvan wordt de einduitslag vastgesteld, net zoals bij een officiële samengestelde wedstrijd.

Geen kans Maar goed, doe mee voor de fun Iig bedankt voor je antwoorden, ik overleg nog even of ik mee kan doen. Er zijn volgens mij best wat bokkers die meedoen.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 22:00

gwn meedoen voor de lol is al leuk ,, k doe zowiesow wel meej denk k ff kijken hoe of die de tripalon looptt en ast goed gaat mag k heeeel mis gwn meej doen met croswedstrijdjes ,,

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:15

En dat springparcours is verplivht??
Heb nl. meegedaan met een kamp in Ermelo, en vond de walles erg gaaf!!
ik zou wel erg graag mee willen oden, maar die van mij wil absoluut niet in een parcours springen, nouwelijks lopen, ze word dan gewoon erg bang......
Kan je ook gewoon zeggen dat ze nul punten op kunnen schrijven ofzo??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:53

Ik heb echt geen idee of dat kan, daarvoor kun je het beste even informeren bij de organisatie. Het e-mailadres vind je in het vraagprogramma op www.startlijsten.nl

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:54

Het lijkt er overigens op dat mijn zusje meedoet met haar bijrijdpaard, dan ben ik de 9e zeker aanwezig!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:54

sharonalover schreef:
En dat springparcours is verplivht??
Heb nl. meegedaan met een kamp in Ermelo, en vond de walles erg gaaf!!
ik zou wel erg graag mee willen oden, maar die van mij wil absoluut niet in een parcours springen, nouwelijks lopen, ze word dan gewoon erg bang......
Kan je ook gewoon zeggen dat ze nul punten op kunnen schrijven ofzo??

Geen poging tot springen van het parcours is 0 punten...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:56

Terreinrit:
Voor de hindernissen zijn de volgende punten te behalen:
- Hindernis in 1 keer goed gesprongen: 10 punten
- 1 weigering: 7 punten
- 2 weigeringen: 5 punten
- 3 weigeringen: 2 punten (Langs de hindernis rijden en doorgaan)
- Doet men geen poging om te springen dan 1 punt voor het passeren.

Voor het springparcours geldt:
- Hindernis in 1 keer goed gesprongen: 10 punten
- Per weigering of balk: -3 punten (minimum aantal punten is hierbij 1)
- Doet men geen poging om te springen: 0 punten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:01

Ah mooi, dat is heel duidelijk!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:25

ik wil graag meedoen in de E-groen, maar kan iemand mij ook vertellen hoe zo'n dag eruit ziet? wat eerst moet, dressuur en springen ofzo? (welke proef?)
en hoe hoog is het springparcours voor mij? en de cross, is 10km, maar je hoeft toch niet de hele tijd te galloperen ofzo? er is toch neem ik aan ook wel een heel groot deel dat je toch gewoon kunt stappen ofzo? of moet men perse galloperen? want dat kan mijn pony nooit volhouden zo lang!
en hoe hoog is de cross voor mij?
en is een bodyprotector verplicht?
en kan iemand mij nog meer info geven ofzo die ik nodig heb voordat ik hier aan mee doe?

trouwens, ik heb een paar oefenparcoursjes gedaan met mijn pony en verscheidene proefjes, maar nog nooit een cross. zou dit gaan lukken?
mijn pony is overigens niet echt kijkerig naar hekjes of dergelijke in een gewoon springparcours

info mag ook via pb hoor!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:30

dan kan ik dus net zo goed wel het parcours in gaan, en dan proberen een hindernis te springen, als ze dan op alles drie keer weigert, heb je nog steeds een punt voor elke hindernis!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:31

Shoeve:

- Volgorde = 's morgens dressuur, daarna kan je paard even een paar uur op de trailer, dan rijd je de cross en aansluitend aan de cross heb je het springen. Voor de cross heb je een vaste starttijd, bij het springen mag je je melden zodra je er klaar voor bent omdat je niet in dezelfde volgorde uit de cross komt als dat je eraan begint (je mag elkaar onderweg inhalen en je mag zo lang over de cross doen als nodig is).

- De hindernissen voor E-pony's Groen (zowel cross als springparcouts) zullen vast niet hoger zijn dan 60 cm, aangezien Paarden Groen 70 cm is (althans dat was het vorig jaar en ik neem stiekem aan dat ze dat niet hebben veranderd). In de cross mag je ook de lagere alternatieven nemen als die er zijn, bijvoorbeeld bij de boomstam.

- Als je Groen crosst, rijd je de dressuurproef die die maand wordt gereden bij een B-cross en dat is voor oktober proef 8.

- Tijdens de cross hoef je niet de hele tijd te galopperen. Je mag alle gangen afwisselen. Er is geen maximale tijd, je mag er zo lang over doen als je ervoor nodig hebt. Je mag dus stappen, maar ik kan me voorstellen dat het lekkerder is voor een paard om een beetje door te rijden om in een ritme te komen. Steeds aanspringen in galop om te springen en daarna weer stappen is vrij onrustig voor een paard, ik zou dan zelf liever meer blijven draven tussen de hindernissen. En 10 km is echt niet zo lang hoor!

- Of een bodyprotector verplicht is, zou in het vraagprogramma moeten staan. Volgens mij niet, maar ik vind het zelf wel aan te raden. Je kunt in zo'n Tripalon-cross net zo hard op een hindernis vallen als in een officiële cross. Probeer anders of je er eentje van iemand kunt lenen.

Nog meer info vind je in het vraagprogramma op www.startlijsten.nl en ik denk dat het best gaat lukken als je pony wat springervaring heeft. Het zijn echt geen kastelen van crosshindernissen zoals in Boekelo, gewoon wat sprongetjes in het bos.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 10:54

ikke ga na de tripalon en ga maandag ff vragen aan insturctie of ze crostraining wil geven en as dat goed gaat gaak owk nog andere croswedstrijdejs doen

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:00

elise01 schreef:
ikke ga na de tripalon en ga maandag ff vragen aan insturctie of ze crostraining wil geven en as dat goed gaat gaak owk nog andere croswedstrijdejs doen

in welke klasse en categorie doe je mee dan?

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 13:20

k denk B cat E

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:46

elise01 schreef:
k denk B cat E

dus jij moet 90cm?
als ik in de E-groen start moet ik maar 60cm, vind ik zelf eigenlijk heel erg laag, maar als ik dus in de E klasse B start, moet ik dan ook coupons inleveren? ik heb namelijk geen startkaart, en 90cm vind ik ook al direct wat hoog, dus ik denk dat ik maar gewoon in de groen start, maar als de E B geen coupons in hoeft te leveren en niet zo heel hoog is, kan het ook nog wel zo zijn dat ik in de B start!
maar moet ik nog even zien

ik heb nog nooit gecrosst en mijn pony heeft nog nooit over boomstammen heengesprongen ofzo, dus ik ben wel benieuwd haha

weet een van jullie of er ook een wal in zit en op en afsprongen?
want die vind ik wel heel erg eng denk ik

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:56

Ik denk niet dat je een officiele dressuurcoupon nodig hebt, want je kunt er ook geen winstpunten halen. Maar het zal toch wel in het vraagprogramma staan. Het lijkt me wel slim om van tevoren een paar crosshindernisjes te oefenen. Al zit er niet zoveel verschil tussen het springen over een hindernis en het springen over een boomstammetje.

Wij zijn eruit. Bitwise mag de tripalon rijden met Ienie. Ik hoop dat ik hem dan volgend jaar met Online kan rijden.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 16:29

voor gaande jaren moest je wel een coupon ma toen telde he nog voor winspnt nu nie:(,, mjah.. volges mii is B cros geen 90 hoowr gwone cros mag max 70-80 dus k denk zoiets.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:44

Elise, kun je ook in gewoon Nederlands typen? Dit is erg lastig te lezen. MSN taal wordt hier niet gewaardeerd.