Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lielle schreef:Nog even een paar vraagjes. Op zich is het me allemaal wel duidelijk, alleen weet ik niet hoe de tijd gaat tellen. Een cross van 10 km kan natuurlijk nooit de gewone snelheid hanteren, ik ga er eigenlijk vanuit dat er een maximumtijd is, gebaseerd op een vlotte draf. Wie heeft de tripalon al eerder gereden en kan me meer vertellen? Ook naar andere dingen (soorten opdrachten e.d.) ben ik wel benieuwd ).
Citaat:Ik heb de tripalon vorig jaar gereden. Er wordt niet op de tijd gelet. Je krijgt punten voor elke hindernis van 0 tot 10 volgens mij. Er zitten ook oefeningen bij dat je er naast moeten lopen en zo.Soms wordt er een verplichte gang aan gegeven. Vorig jaar was er 1 heel mooi lang galoppeer pad. daar hebben we onze paarden laten gaan.
pb schreef:Het tempo wordt onderweg aangegeven. Je rijdt de meeste stukken in draf, maar er zitten ook zeker stukken in waar je mag stappen en galloperen! Er wordt over de gehele rit naar mijn weten geen tijd opgenomen.
De soorten opdrachten en hindernissen die je krijgt zijn errug leuk!
Voor opdracht moet je een stuk naast je paard rennen (die is het leukst... ), je moet een stuk stappen,draven,galloperen (meter of 50) en dan het dichst bij de optimale tijd zitten. Ringen steken zal er vast dit jaar ook weer bij zitten!
Hindernissen:
Alles hindernissen zijn laag (rong 60 cm) maar veel wat je in de cross tegenkomt kom je daar ook in het mini tegen! Zoals, afsprongetje, greppel, heksenoog, heggetje, stro hindernis, berken hindernis (dubbel), 3 in-uitjes, waterbak (keuze tussen boompje inspringen of er naast in loper), je moet nog een klein springparcrousje rijden helemaal aan het end. (En vergeet de dressuurproef natuurlijk niet helemaal vooraan de dag! ).