Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vosje2010 schreef:Ik wil ook volgend seizoen B SGW gaan starten voor het eerst.
Hoe vinden jullie de crossen van Etten-Leur en Alphen Chaam? Te doen of lastig om mee te beginnen?
Cioccolato schreef:Jong, onervaren. Komt ene beetje op hetzelfde neer als het om de cross gaat. Voordeel van een ervaren wedstrijdpaard is dat de vreemde omgevingen niet nieuw zijn. Wat bij een jong paard dan wel zo is.
In dat geval zou ik sneller met dressuur gaan starten.
Boscrossen zijn ze idd meer opgesloten. Tenzij je een gekkie hebt die door bomen heen wil. Dan vind ik boscrossen niet zo tof
MarZarascha schreef:Ik rijd inmiddels een paar seizoenen eventing. Helaas in mijn eerste seizoen een ongeluk (compleet met ambulance en ziekenhuis) gehad in Alphen-Chaam, ik reed toen nog bij de B-pony's. Helaas nek en rugletsel aan overgehouden en (erger) een flinke knik in het wederzijds vertrouwen. Jaar erop weer Alphen-Chaam gestart om over de vrees heen te komen, maar ik vond hem ook écht heel pittig voor een B cross. Ik kwam toen o.a. een (ik zal niet zeggen flink, maar zeker geen kleintje) trakehner tegen.
Wat betreft greppels, mijn paard deelt de fobie. Ik ben in Heerjandsdam een klein greppeltje tegengekomen (uit stap er over heen gestapt), Beesd een klein trakehnertje (na 2 weigeringen gesprongen)
vosje2010 schreef:Ja maar ik zag ook in de filmpjes van Etten-Leur een trakhener zitten....hoe was die?
Sim schreef:Ik plan er 1 a twee in de maand met liefst twee weken ertussen. Soms zit er een week tussen. Ik kies de crossen die ik mooi vind om te rijden. Afstand speelt voor mij geen rol. Voor de klasse B vind ik elke cross prima te doen waarbij er wel verschil is in sommige wedstrijden. Barchem is bv pitiger dan ede Putten of Heerjansdam of Beesd.
liekec schreef:Dus de laatste drie die je noemt zou je eerder aanraden aan mij als ik het goed begrijp
liekec schreef:Aangezien de kalender nu online is bij deze mijn schrale planning tot nu toe. Heb eigenlijk alleen wedstrijden genomen die hier in het topic genoemd zijn, nu wil ik daar omheen nog aanvullen. Maar met welke wedstrijden dan![]()
Alpen Chaam 17 maart (hoor ik verschillende verhalen over, twijfel nog)j
Maarsbergen derby 13 april
Etten Leur 14 april (moet dus nog kiezen tussen deze en Maarsbergen)
Ede 22 juli
Lisse 17 augustus
Beesd 5 oktober
Nu de rest nog.. tips? Ik zou het liefst om de week doen zodat ik de andere week les zou kunnen rijden.
Saaams schreef:Renswoude vind ik ook heel goed te doen. Die heb ik twee keer gereden met mijn onervaren pony (wat betreft een eventingwedstrijd, crosslessen genoeg..)
LuffB schreef:Ook ik kom hier om advies vragen!
Zit te twijfelen over alphen Chaam. Pak wat indoor trainingen/ wedstrijden mee (2 in Jan, 1 in feb, 1 in maart) en zou nog naar minderhout willen gaan om daar nog wat water training ge doen. Zou dit voldoende voorbereiding zijn? Op de go pro’s van afgelopen jaar lijken me er geen dingen in te staan die ik en de pony nog niet in onze voorbereidingen vorig jaar zijn tegengekomen.. we starten B paarden (pony is een ster in afsprongen en greppels/ thrakeners)
Edit: ik zie Oudkarspel ook voor de B op de lijst staan. Wat zijn de meningen daarover?