Cioccolato schreef:Ik ga t voortaan aangeven bij opgave; hoelang het reizen is.
Maar snap ergens niet waarom er zo weinig tijd zit tussen dressuur en de rest? Waar is de tijd gebleven ok te verkennen? Gewoon nieuwsgierig
Dat is heel simpel. Met 3 B-dressuurringen kunnen er 3 combinaties in 7 minuten starten dat is 0,43 combinatie per minuut. In de cross start je om de minuut, dus dat is 0,5 combinatie per minuut. Dat betekend dat je met de cross inloopt op het dressuren. Als organisatie wil je het liefst zoveel mogelijk mensen laten starten, maar de tijden moeten wel haalbaar zijn met de tijd die je hebt tussen het springen en het dressuren.
Je zult dus (nog) vroeger moeten beginnen met de dressuur of later beginnen met de cross (maar die laatste optie zorgt ervoor dat er minder combinaties op een dag kunnen starten).
In dit geval wordt er begonnen met de B-paarden. Voor de eerste combinatie zit er 1,5 uur tussen dressuur en springen en dit zal voor de combinaties daarachter iets minder worden. Met een andere klasse beginnen is ook lastig, aangezien de andere rubrieken een stuk kleiner zijn en je deze niet over meerdere ringen kunt verrijden. Waardoor je nog minder combinaties per minuut in de dressuur kunt laten starten
Ach, bij mij betekend crossen bij voorbaat al vroeg opstaan.
En ach ik mag zaterdag al om 8 uur dressuren en mag als eerste de cross in
Ik woon dan wel dichtbij en daar is dan ook wel rekening mee gehouden.