[SGW] Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: Sgw Markelo Potdijk 29 en 30 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 07:02

Ik ga zaterdag verkennen want dat vind ik relaxter

Tijden vind ik wel prima. Even omzadelen en weer door

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:33

Joki en Sim zie dat mijn man bij jullie in de ring zit. Voor ons is het ook vroeg dag. En we hebben nog beloofd te blijven voor iemand die in de B start. Dus vroeg thuis gaat voor ons niet op. Maar he, we hebben er zin in :D idd omzadelen en weer door. Das ook wel fijn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:45

Ja harm start net na mij zag ik.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:52

Welke ringzitten jullie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:30

Niet naar gekeken :')

Edit: ring 3 :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:42

Ik zit geloof ik ook in ring 3 :j

Edit
Nummer 110. Start na harm

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:53

O grappig!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 10:57

Dan is ring 3 de boktring :+

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:45

Ik start ook in ring 3 maar dan zaterdag :')
Het is een uur rijden (zonder trailer) dus ik moet er al vroeg zijn voor het verkennen. Ik vrees namelijk dat het in het uurtje tussen de dressuur en het springen te krap wordt...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:17

9.14 dressuur.... goedemorgen postcodekanjer....

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:48

Bij mij is het helemaal erg 8.21 dressuur en wij moeten 1.5 uur rijden. Na de dressuur cross verkennen lukt ook niet qua tijd.
Heb toch maar even gemaild...

WendyKtH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:21

Voor jullie ruiters is het vroeg opstaan, maar voor de vrijwilligers ook, ik help op het secretariaat, maar zou ook geen andere oplossing weten, ja laat starten maar dan kunnen er maar weinig deelnemers meedoen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:34

Ik begrijp helemaal dat het voor de vrijwilligers ook vroeg is, en vooral enorm veel werk, maar ik denk dat er best iets invloed kan worden uitgeoefend op hoe vroeg mensen die van ver moeten komen moeten starten...

Ik zou het zo tof vinden als organisaties enigszins kijken naar de plek waar de ruiters vandaan komen. Dat hoef je echt niet voor heel Nederland te doen, maar je weet echt wel welke verenigingen er bij jou in de buurt zitten, die laat je dan dus eerder starten. Bij een aantal wedstrijden wordt dat ook gedaan en zodoende start ik vaak heel vroeg op wedstrijden waar ik niet ver voor hoef te rijden, volledig terecht! Maar als ik dan bijvoorbeeld om 8.30 moet rijden in Chaam, wat voor mijn echt wel 1,5 uur rijden is, vind ik dat jammer.

Voor Markelo heb ik echt niks te klagen, heb top tijden, maar zou het super vinden als wat meer verenigingen er wat meer naar zouden kijken...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:48

Ik ga t voortaan aangeven bij opgave; hoelang het reizen is.
Maar snap ergens niet waarom er zo weinig tijd zit tussen dressuur en de rest? Waar is de tijd gebleven ok te verkennen? Gewoon nieuwsgierig

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:58

Ik ga dat inderdaad ook doen Cioccolato.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:17

Cioccolato schreef:
Ik ga t voortaan aangeven bij opgave; hoelang het reizen is.
Maar snap ergens niet waarom er zo weinig tijd zit tussen dressuur en de rest? Waar is de tijd gebleven ok te verkennen? Gewoon nieuwsgierig

Dat is heel simpel. Met 3 B-dressuurringen kunnen er 3 combinaties in 7 minuten starten dat is 0,43 combinatie per minuut. In de cross start je om de minuut, dus dat is 0,5 combinatie per minuut. Dat betekend dat je met de cross inloopt op het dressuren. Als organisatie wil je het liefst zoveel mogelijk mensen laten starten, maar de tijden moeten wel haalbaar zijn met de tijd die je hebt tussen het springen en het dressuren.
Je zult dus (nog) vroeger moeten beginnen met de dressuur of later beginnen met de cross (maar die laatste optie zorgt ervoor dat er minder combinaties op een dag kunnen starten).

In dit geval wordt er begonnen met de B-paarden. Voor de eerste combinatie zit er 1,5 uur tussen dressuur en springen en dit zal voor de combinaties daarachter iets minder worden. Met een andere klasse beginnen is ook lastig, aangezien de andere rubrieken een stuk kleiner zijn en je deze niet over meerdere ringen kunt verrijden. Waardoor je nog minder combinaties per minuut in de dressuur kunt laten starten :)

Ach, bij mij betekend crossen bij voorbaat al vroeg opstaan. :j

En ach ik mag zaterdag al om 8 uur dressuren en mag als eerste de cross in :Y) :+ Ik woon dan wel dichtbij en daar is dan ook wel rekening mee gehouden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:23

Ik vind vroeg op geen probleem. Je weet dat het er bij kan horen. Goed plannen en alles de avond ervoor al klaar zetten en zoveel mogelijk vast inpakken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:38

SusanH schreef:
Ik vind vroeg op geen probleem. Je weet dat het er bij kan horen. Goed plannen en alles de avond ervoor al klaar zetten en zoveel mogelijk vast inpakken.

Soms is dat lastig; vooral als de cross op zaterdag is en je vrijdags gewoon de hele dag moet werken. Niet iedereen kan even makkelijk maar vrij nemen om de cross alvast te lopen dan. Je moet ook je paard nog doen, alles klaarzetten etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:05

Mijn man heeft het geluk dat hij om 7.00 kan beginnen met werken. Dan is rond 15.00 zijn werkdag klaar. En ik werk onregelmatig dus ook vaak vrij overdag. Staat tegenover dat ik ook veel weekenden werk. Dat is wel lastig plannen soms met wedstrijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:00

Het vroege starten is geen probleem, zo vroeg is 9.14 gelukkig ook weer niet. Ik herinner me alleen nog heel goed dat ik vorig jaar om 9.30 het terrein op draaide en er pas om 18.30 weer weg reed omdat de prijsuitreiking heel lang op zich liet wachten. Ik snap heel goed dat de organisatie van zo'n wedstrijd een hele klus is en je het nooit iedereen naar de zin kan maken. Mijn opmerking eerder in dit topic was ook niet bedoeld als commentaar richting de organisatie. Ik moest zelf even verwerken dat het een vroegertje zou worden en een lange dag.... De laatste in de rubriek start om 13.45 in de cross, dus dat betekent dat er ca. 14.45 een voorlopige uitslag hangt gemiddeld genomen. Vervolgens nog een dik half uur voor een prijsuitreiking als het kind geen stomme acties uithaalt... Het betekent dat ik van 8 tot 15.30 zeker in het mooie Markelo rondhang en nog 2 uur met de trailer op pad ben. Het is gewoon een lange dag die al vroeg begint. Er zal toch eerst voer in de pony moeten en wat vlechtjes in de manen dus die wekker gaat gewoon net als elke werkdag om 5.45.....

Het zou alleen fijn zijn als de uitslag en prijsuitreiking niet zo lang op zich laten wachten als vorig jaar want dat was een beetje een afknapper na een verder prachtige dag. Ik heb al hetzelfde weer besteld en de fietsbanden opgepompt.... Ik hoop dat dezelfde omroepster er weer zit, die deed het vorig jaar perfect. Duidelijke stem, veel informatie zonder irritant te zijn.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 05:45

Qua wachten op de uitslag, hoop ik altijd dat een sgw sgwlive.nl gebruikt. Dan kan je zelf al een inschatting maken van de uitslag en bepalen of het zin heeft om te wachten. Veel paardvriendelijker omdat alle paarden die geen prijs hebben gelopen gewoon naar huis gebracht kunnen worden en dus minder lang op de wagen staan

Helaas zag ik markelo niet op het lijstje staan dus ik denk dat we dat geluk niet hebben

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:49

Ik ben er zondag, start B paarden! Hoef pas om 13.59 dressuur te rijden, luxe dus :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:21

Hier nu ook een super tijd. Om 10:55 dressuur. Kunnen we rond half 8 gaan rijden :)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:57

Voor mij helaas ook een vroegertje. Ik start zaterdag in de B paarden.
9.10 dressuuren. Nog maar even kijken wanneer ik de cross kan verkennen dan.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:13

Super meedenkende organisatie, ik ben later in het B geplaatst zaterdag, scheelt toch ruim een uur!