Eventing Nuenen 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:34

nikkietjuh schreef:
Iedereen succes morgen! Hopelijk valt er geen regen meer want het springterrein was al flink nat.
Cross lag er wel mooi bij.


Ik vond anders de cross ook erg nat op stukken. Zeker hindernis 1 en naar 2...
Goede schroeven inzetten dus! Succes allemaal!!

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:12

En het regent nu nog daar?.. hier wel namelijk.
Ik ben er om eerlijk te zijn bang vor als het nu al nat is en ik pas aan het eind van de dag moet :Y)

Lielle

Berichten: 66273
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:17

Ik vond de bodem in de cross prima te doen, en toen ik verkende (ca zeven uur), was het droog.

Sharonvd

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Limburg

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:39

Ik rijd ook mee in de klasse B! Ik ben benieuwd met deze regenval van de afgelopen dagen hoe het eruit ziet. Maar het gaat vast goed komen *\o/*
Alvast succes iedereen! :D

Amberr09

Berichten: 186
Geregistreerd: 19-10-10
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:45

Cioccolato schreef:
En het regent nu nog daar?.. hier wel namelijk.
Ik ben er om eerlijk te zijn bang vor als het nu al nat is en ik pas aan het eind van de dag moet :Y)


Het is al vanaf 5uur droog hier (Nuenen), dus natter zal het in ieder geval niet worden :)

Vond de bodem ook prima te doen, liggen wat plassen, maar het is voor/na vrijwel alle hindernissen gewoon droog.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:48

bos daar verzuipt gelukkig ook niet zo heel erg snel..dat scheelt enorm

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:52

Oh beter. Ik ben benieuwd hoe het er allemaal bij ligt

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9358
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:03

Hindernissen van de abc/b em bb 60 (uiteraard behoren sommige hindernissen ook bij de overige klassen)
Hindernis 1

Afbeelding

Hindernis 2

Afbeelding

Hindernis 3

Afbeelding

Hindernis 4

Afbeelding

Hindernis 5

Afbeelding

Hindernis 6AB(Dit is van achterzijde)

Afbeelding

Hindernis 7

Afbeelding

Hindernis 8

Afbeelding

Hindernis 9

Afbeelding

Hindernis 10

Afbeelding

Hindernis 11

Afbeelding

Hindernis 12

Afbeelding

Hindernis 13

Afbeelding

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:28

Hier echt een TOP dag gehad. Wel jammer van het lange lopen naar de trailers toe.
Dressuur 217 punten, springen foutloos, cross foutloos en exact de ideale tijd! Dit resulteerde in een eerste plaats in de B paarden! Heel trots! Vorige week in renswoude ben ik met een ander paard heel hard gevallen en met brancard afgevoerd. Nu dus heel blij dat ik er vooral mentaal zelf niks aan over heb gehouden *\o/*

MerelV

Berichten: 1781
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:10

Super goed!!

Wij hebben ook een topdag gehad. Gestart in de BB80, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. Alleen een aantal tijdfouten, maar een fijn rondje gereden voor het vertrouwen. Mocht zelfs nog een 5e prijs meenemen!

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:04

Hier ook een topdag! Foutloos gesprongen en in de cross 1 weigering. Super trots op mijn zelf opgeleide paard die hier voor het eerst van het cross werk heeft mogen proeven in de 80 cm! Erg jammer van het parkeren en de slecht afgezette route in de cross. Onderweg ook bijna ondersteboven gereden door een mountainbiker en zijn los lopende hond! Puntjes om aan te werken voor de organisatie!

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:07

Super goed lovecortana en merel!

Hier iets minder, maar wel tevreden over paardje!

Vooral boos en gefrustreerd wat er gebeurde, het is niet erg dat het gebeurd maar een gebrekkige communicatie maakt dat het veel frustratie opleverde!

paardje was sinds lange tijd weer mee en helaas moesten we een half uur wachten doordat de cross stilgelegd was.. Ze moest plassen en deed dat niet :( Daardoor liep ze niet fijn in de cross en kregen we uiteindelijk een langsloper bij een naar mijn mening beetje kromme hindernis maar goed, verder op ons dooie akkertje de cross uitgereden dus tevreden en op naar de M de volgende keer :)

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:22

Ai, stil gelegd? Niks ernstigs gebeurd hoop ik?
Fijn dat iedereen met een lekker gevoel naar huis idd gegaan!

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:41

Odd heeft fotos online!

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:42

pony ruiter was gevallen en met de ambulance weggebracht. De gene die het gezien hadden, dachten dat het meeviel. Pony stopte, en pony rechtsaf en ruiter linksaf, maar de hindernis stond in de weg, dus vermoedelijk tegen de hindernis gevallen ofzo....

nikkietjuh

Berichten: 306
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:43

Mooie resultaten allemaal!
Parkeren was echt een chaos idd. Ik had vrijdag verkend en toen was het ook lastig de route te vinden. Volgens parcoursbouwer zouden er overal bordjes en lint komen maar dat was toch niet echt het geval.
Wij wat minder. Springen ging heel fijn. Foutloos met 2tijdfouten waarvan ik nog niet snap hoe dat ik daar aan ben gekomen. Helaas moest ik lang wachten bij de cross en kon je daar weinig anders dan een btje achter elkaar aan stappen waardoor ik die van mij met geen mogelijkheid meer van dat groepje weg kreeg. Bij hindernis 3 eruit door 4e weigering. Kreeg m gewoon niet aan de gang. Voor ik bij 1 was had ie al meerdere malen op zijn achterbenen gestaan om te kunnen omdraaien. Baalde wel dat ik niet de hindernis nog mocht springen. Nu net een stop om moeten draaien dus gevoelsmatig heb ik m eigenlijk zijn zin gegeven. Het is tenslotte een oefenrubriek.
Heb dit echt nog nooit meegemaakt met m. Maar de andere keren was er wel meer ruimte om nog wat te rijden voor je de cros in moest. ach ja op naar de volgende naar weer.

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:59

Hier ging het eigenlijk-wel-goed. Moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had. Hij liep in de dressuur thuis zò fijn. En we komen op wedstrijd en het gevoel is gewoon weg. Heel jammer.
Springen had ik 2 balken. Hij heeft dan door dat we op een cros zijn dus het is dan 1 grote stuiterbal..
Cross ging vanzelf, de hindernis met de wortels heb ik schuin gesprongen en nog wat meerdere hindernissen technisch gereden omdat ik graag naar het L over ga.
Dus erg fijn, en foutloos.

Ben wel erg benieuwd naar de uitslagen. De bodem vond ik uiteindelijk echt mee vallen, toen ik ging kijken was hij veel natter. Wat ik wel echt ook 'slecht' vond was dat het parcours gisteravond nog was veranderd. Ben erg blij dat ik nog een rondje gefietst had deze ochtend. Volgens mij mogen ze nadat het is vrijgegeven niet meer veranderen.. Parkeren, tsja... Hier ook drama. 15minuten stappen naar het hoofdterrein. Maar ik denk dat ze daar over al vele klachten hebben gehad.

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:13

Hier moest ik idd ook een half uur wachten voor het springen door de val. Hopelijk valt het mee.
Wij hebbem de auto 3 keer verhuisd, steeds een stukje dichterbij dus uiteindelijk geen klagen qua afstand. Wat ik begreep was hrt land te nat om te parkeren, niks aan te doen. Maar echt dramatisch.

Voor de rest leuke toegankelijke cross met wat uitdagingen in het L. 212 en foutloos met wat tijdfouten. Was de weg even kwijt. Had beter afgezet mogen worden.
Mooie 1e prijs mee naar huis genomen

Over welke kromme hindernis heb je het nicoothjuh?

Sunnevalover

Berichten: 121
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:28

nikkietjuh schreef:
Foutloos met 2tijdfouten waarvan ik nog niet snap hoe dat ik daar aan ben gekomen.


Ik reed in de L pony's en had een foutloos springparcours met 3 tijdfouten.. Hoorde dat ik de bocht naar de laatste hindernis af had moeten snijden en dat ik daar tijd ben verloren. Voor m'n gevoel was ik helemaal niet zo langzaam dus ik had de tijdfouten ook niet aan zien komen..

Verder wel een leuke dag gehad! Mooi foutloos in de cross met wel een paar tijdfouten, aangezien ik vandaag voor de controle ging. Parkeren was inderdaad niet prettig en afzetten in de cross had ook beter gekund. Maar complimenten aan de organisatie, aangezien deze editie al een heel stuk beter was dan vorig jaar! :)

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:13

Hier ook 4 tijdfouten in het springen terwijl ik alleen maar aan de ho gehangen heb, omdat ze veul te hard ging. Vind het ook wel heel erg vervelend dat je niet echt lekker los kon rijden voor de cross behalve in draf over een boompje of hekje. Niet echt iets om lekker mee in het ritme te komen en de hindernis controleurs hadden geen info gehad behalve een mailtje wat voor verwarring en onhandige situaties heeft geleid voor sommige ruiters. Ze zullen wel weet veel geleerd hebben bij de organisatie, maar voor ons was het de laatste keer daar helaas.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 07:43

Het zag er erg leuk uit. Nog wat beginnersfouten begreep ik, maar het is dan ook pas de eerste keer dat ze de officiële wedstrijd kunnen organiseren. Ik hoop dat ik er volgend jaar bij kan zijn!

Nanaatjee

Berichten: 77
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:17

Hier helaas niet zo'n fijne dag gehad. Springen ging heel goed, gewoon een foutloos rondje zonder tijdfouten. (Vond dat heel veel mensen wel een beetje een toeristische route reden en daarom tijdfouten kregen).
Crossen was echt een drama, inspringen ging gewoon heel goed, maar zodra ik moest beginnen sloot mijn paard op slot, dus moest er helaas op hindernis 3 uit.

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:00

Jammer Nana! Josien, vorig jaar hebben ze ook een cross georganiseerd. Toen ging er helaas ook niet veel goed. Ik heb begrepen dat de federatie vertegenwoordiger ook niet zo heel blij was. Wat echt jammer is, qua locatie is het namelijk echt top!
Weet iemand waar de stijljury zat? Ik heb een 7, maar er zat voor mij geen enkele sprong bij waarbij ik echt een 7 heb verdiend!
Heel blij met deze foto!

Afbeelding

odD_Fotos

Berichten: 506
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Roggel

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:08


Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:10

Vorig jaar was het verregend meende ik. Toen was ik er niet.

Prima cross zo. Veel geleerd voor de organisatie denk ik. Zon cross moet ook ergens beginnen en zich ontwikkelen. Denk dat het wel goed komt!