[SGW] Voorbespreking sgw maarsbergen 2017!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Voorbespreking sgw maarsbergen 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 13:11

Ja in de B! Denk dat ik er ook maar gewoon in stap of draf naar toe ga :D

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:38

De waterbak in Maarsbergen is vooral 'moeilijk' omdat hij in een kuil ligt. De paarden zien hem pas op het laatste moment en stoppen dan gemakkelijk. Terwijl als je ze rustig er naartoe begeleidt dat ze er zo in lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:46

Idd die kuil is vaak het probleem. En er zijn jaren geweest dat er in de B een hindernis gesprongen moest worden vlak voor het water, waardoor ze echt werden overvallen doordat er ineens een plas water was.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:58

Gewoon indd in stap of draf! Lekker laten kijken, komt het goed

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:59

Zolang er geen aarzeling is, wordt het niet als een weigering aangerekend geloof ik he?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:49

FCSA schreef:
Zolang er geen aarzeling is, wordt het niet als een weigering aangerekend geloof ik he?

Zelfs zolang je niet stil staat of achteruit stap. De wil om nog voorwaarts te willen blijven gaan is meer dan genoeg in de B.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:50

Ok!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:02

En in het L? Ik start L namelijk :P Bij die van mij is het echt afwachten want de ene keer gaat ze er heel enthousiast in en de andere keer ineens niet meer (ook in plassen die ze kent, maar ze schrikt dus van het water wat ze zelf omhoog spettert en vervolgens weer tegen haar aan komt :+ ). Soms vind ik de verassing juist beter omdat ze er dan misschien al in staat voor ze het doorheeft haha

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:07

Kikkerdril, het filmpje dat ik eerder in dit topic postte is van het L, daar staat het water ook duidelijk op! Afgelopen jaar was het een afsprong het water in!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:15

martinev schreef:
Kikkerdril, het filmpje dat ik eerder in dit topic postte is van het L, daar staat het water ook duidelijk op! Afgelopen jaar was het een afsprong het water in!

Oke dankjewel :) Eigenlijk maakt het ook niks uit, ze moet er toch door ongeacht wat voor water het is haha

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:06

De L is meestal een afsprong het water in.
En dar verrassen heb ik eens geprobeerd in Maarsbergen...was geen succes! Ik ging naar huis met een gebroken enkel. Haha

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:06

kikkerdril4 schreef:
martinev schreef:

Oke dankjewel :) Eigenlijk maakt het ook niks uit, ze moet er toch door ongeacht wat voor water het is haha

That's the spirit!!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:18

M_Vainqueur schreef:
De L is meestal een afsprong het water in.
En dar verrassen heb ik eens geprobeerd in Maarsbergen...was geen succes! Ik ging naar huis met een gebroken enkel. Haha

Oei laat ik dat maar niet nadoen :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 07:52

O ja je enkel, dat weet ik nog wel. Dat was niet leuk.

Die van ons heeft geen moeite met water. Is wel makkelijk. Enige wat bij mijn man wel eens fout is gegaan in Maarsbergen is het springparcours. Een hindernis voorbij gereden en toen werd hij uit gebeld. Ook niet grappig. Maar ja, dat doe je als het goed is maar 1 keer want het is wel heel zuur als je niet mag crossen om die reden.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:00

SusanH schreef:

Die van ons heeft geen moeite met water. Is wel makkelijk. Enige wat bij mijn man wel eens fout is gegaan in Maarsbergen is het springparcours. Een hindernis voorbij gereden en toen werd hij uit gebeld. Ook niet grappig. Maar ja, dat doe je als het goed is maar 1 keer want het is wel heel zuur als je niet mag crossen om die reden.

Oef dat is ook zuur ja! Dit weekend was er iemand die na een foutloos springparcours er net voor de finish af viel... Gelukkig startte hij HC dus mocht hij de cross nog in van de jury.
Fijn dat jullie paard er geen last van heeft bij het water :) Die van mij begint het ook wel te leren, maar bij haar is het sowieso nog een beetje afhankelijk van haar bui of ze zich laat rijden of niet (en dan kunnen zelfs de simpelste boomstammen eng zijn).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:05

Chaplin heeft eigenlijk altijd dezelfde bui. Chap zijn problemen liggen meer op het dressuurmatige vlak. Maar door hard trainen is dat sterk verbeterd.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:41

SusanH schreef:

Toen was Harm nog mijn (en mijn moeders) reddende engel! Ik moest van de dierenarts hem zelf monsteren....ja uhh ik kán niet rennen, nee je moet het zelf doen. Gelukkig mocht Harm uiteindelijk toch wel heen en weer rennen. En daarna mn moeder afzadelen, tsja...als je dan nog nooit stiften hebt in of uitgedraaid...lukt dat al helemaal niet alleen! Blij dat ik verder zo een braaf paard heb.

Maar gelukkig is paard over zijn grootste watervrees heen en trek die er nu zelfs op aan:)

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:27

SusanH schreef:
Chaplin heeft eigenlijk altijd dezelfde bui. Chap zijn problemen liggen meer op het dressuurmatige vlak. Maar door hard trainen is dat sterk verbeterd.

Dressuur is helaas ook niet ons sterkste punt, vindt ze gewoon niet leuk.. (merrie :roll: ) Maar goed we zijn nu L1 dressuur, L springen en L eventing, dus het zal wel ergens goed gaan. We trainen gewoon verder en ik hoop dat ze met wat km erop wat stabieler wordt!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:28

M_Vainqueur schreef:
SusanH schreef:

Toen was Harm nog mijn (en mijn moeders) reddende engel! Ik moest van de dierenarts hem zelf monsteren....ja uhh ik kán niet rennen, nee je moet het zelf doen. Gelukkig mocht Harm uiteindelijk toch wel heen en weer rennen. En daarna mn moeder afzadelen, tsja...als je dan nog nooit stiften hebt in of uitgedraaid...lukt dat al helemaal niet alleen! Blij dat ik verder zo een braaf paard heb.

Maar gelukkig is paard over zijn grootste watervrees heen en trek die er nu zelfs op aan:)

Fijn dat je dan inderdaad een braaf paard hebt! Blijf dit jaar maar gewoon heel :o

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:08

Ik ben nu definitief! Ik ben ook meegevraagd naar markelo maar heb die week daarvoor amstelveen. Ik moet dus een van die twee afzeggen, welke zouden jullie doen? Markelo ben ik al geweest en amstelveen niet, maar ik weet niet welke leuker is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:33

Waarom moet je 1 afzeggen? Mijn man rijdt ze ook alledrie. Dat mag tegenwoordig, er hoeven geen 14 dagen meer tussen te zitten.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:51

Ik rijd er dan 3 per maand en volgens mij mag je er maar 2 per maand

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:16

Floorg18 schreef:
Ik rijd er dan 3 per maand en volgens mij mag je er maar 2 per maand

Nee hoor die regel geldt niet meer er moet nu alleen nog 5 dagen tussen zitten tot de volgende wedstrijd (volgens mij Was de regel ook iets anders hiervoor maar goed dat doet er niet toe)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:34

Wat kikkerdril4 zegt :j

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:56

Oh dat is wel fijn! ik wist niet dat het veranderd was!