Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nicootjuh schreef:Eight schreef:Is het mogelijk om te komen kijken? Ik vind deze discipline erg interessant om misschien ooit met mijn jongste te gaan doen. Ze is volgende maand pas drie dus dat duurt nog wel even voor ze beleerd is etc. Vanaf welke leeftijd kunnen paarden SWG lichamelijk aan?
In het jaar dat ze 4 worden mogen ze vanaf augustus starten.
Ik vind dit zelf wel jammer. Niet zozeer de leeftijd, maar vanaf augustus worden de wedstrijden toch wel allemaal wat pittiger.
De fijnere instap wedstrijden naar mijn mening worden vaak in mei/ juni/juli georganiseerd.
(denk aan castenray, Nuenen)
Het stomme aan deze regel vind ik dat de paarden dan in augustus zowel B als L mogen starten.... Waarom mag een paard dan niet van te voren B lopen, terwijl die vanaf augustus wel meteen L zou mogen lopen.....
Keuze moet je natuurlijk zelf maken en is ook nog eens per paard verschillend....
Mijn opbouw is vaak het jaar dat ze 4 zijn, kennis laten maken door BB crossjes en dan in het jaar dat ze 5 worden in de B mee laten lopen...
Wordt er bij SGW onderscheid gemaakt op basis van de grootte van het paard of enkel klasse? En een BB cross, op welke hoogte staan de hindernissen? Ik kom in ieder geval kijken in Etten-Leur ter oriëntatie.

maximiliano schreef:Een paard is een paard en een pony een pony. Je mag met je pony wel bij de paarden starten. Wel is er verschil tussen A/B pony's en D/E qua hoogte. Beetje hetzelfde als in het springen. Paarden mogen niet bij de pony's starten.
Zelfs in de klasse BB, is er pony's en paarden apart.
70/80 cm. Dezelfde hoogte als de B pony's.
cornalijn schreef:Wij een beetje telleurgesteld kregen gister bericht dat de Lc pony's niet doorgaat.
Waar kunnen die kids nog wel officieel rijden?
Hoop dat we nu in de Bc mee kunnen starten.
Je geeft je maart op om mee te kunnen doen endan lassenze de rubriek 1,5 week van te voren af?
Wat een verdrietige dochter had ik gister.
cornalijn schreef:Wij een beetje telleurgesteld kregen gister bericht dat de Lc pony's niet doorgaat.
Waar kunnen die kids nog wel officieel rijden?
Hoop dat we nu in de Bc mee kunnen starten.
Je geeft je maart op om mee te kunnen doen endan lassenze de rubriek 1,5 week van te voren af?
Wat een verdrietige dochter had ik gister.
Bedoel een kleine wijziging oke maar dit is wel een heel groot verschil Seventeen schreef:Heb het ook gezien, ik start in het L maar een vriendin in het M, weet iemand hoe ze het gaan doen met het BK in het M? Zijn niet eens belachelijk veel BK starters maar ze dressuren over 2 ringen?? Zit nou in elke ring een stuk of 7/8 BK starters? 2 kampioenen? Dat zou ook weer raar zijn.
Maar vind het ook raar om over 2 ringen te dressuren, immers appels met peren vergelijken.