[SGW] Voorbespreking Sgw Etten-Leur 2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:47

Hij had er al wel rekening mee gehouden. Maar idd jammer.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:41

nicootjuh schreef:
Eight schreef:
Is het mogelijk om te komen kijken? Ik vind deze discipline erg interessant om misschien ooit met mijn jongste te gaan doen. Ze is volgende maand pas drie dus dat duurt nog wel even voor ze beleerd is etc. Vanaf welke leeftijd kunnen paarden SWG lichamelijk aan? :)

In het jaar dat ze 4 worden mogen ze vanaf augustus starten.

Ik vind dit zelf wel jammer. Niet zozeer de leeftijd, maar vanaf augustus worden de wedstrijden toch wel allemaal wat pittiger.
De fijnere instap wedstrijden naar mijn mening worden vaak in mei/ juni/juli georganiseerd.
(denk aan castenray, Nuenen)

Het stomme aan deze regel vind ik dat de paarden dan in augustus zowel B als L mogen starten.... Waarom mag een paard dan niet van te voren B lopen, terwijl die vanaf augustus wel meteen L zou mogen lopen.....

Keuze moet je natuurlijk zelf maken en is ook nog eens per paard verschillend....
Mijn opbouw is vaak het jaar dat ze 4 zijn, kennis laten maken door BB crossjes en dan in het jaar dat ze 5 worden in de B mee laten lopen...

Dat is zonde inderdaad. :j Wordt er bij SGW onderscheid gemaakt op basis van de grootte van het paard of enkel klasse? En een BB cross, op welke hoogte staan de hindernissen? Ik kom in ieder geval kijken in Etten-Leur ter oriëntatie. :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 07:39

Een paard is een paard en een pony een pony. Je mag met je pony wel bij de paarden starten. Wel is er verschil tussen A/B pony's en D/E qua hoogte. Beetje hetzelfde als in het springen. Paarden mogen niet bij de pony's starten.

Zelfs in de klasse BB, is er pony's en paarden apart.

70/80 cm. Dezelfde hoogte als de B pony's.

ulaantje

Re: Voorbespreking Sgw Etten-Leur 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:58

Startlijsten staan online :)

Ik mag meteen al als eerste van start in de M cross. Gelukkig wel tijd om tussen door de cross te verkennen.

Maar denk dat ik zaterdag ook al heen ga om te lopen want vind het altijd wel fijn om hem 2x te kunnen lopen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 06:09

Ik heb super fijne tijden! Kan zelfs tussendoor nog lopen.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 07:37

Ik heb ook fijne tijden, kan niet tussendoor lopen maar had gevraagd of ik een beetje achteraan de klasse mocht zodat ik niet al te lang op de uitslagen hoef te wachten (heb tentamens). Zit nu nog even te twijfelen of ik zaterdag ga lopen of zondag van tevoren

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:54

maximiliano schreef:
Een paard is een paard en een pony een pony. Je mag met je pony wel bij de paarden starten. Wel is er verschil tussen A/B pony's en D/E qua hoogte. Beetje hetzelfde als in het springen. Paarden mogen niet bij de pony's starten.

Zelfs in de klasse BB, is er pony's en paarden apart.

70/80 cm. Dezelfde hoogte als de B pony's.

Erg duidelijk, dankjewel! :)

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:23

Super tijden ! Sta beetje achteraan de klasse. Nog steeds vroeg weg maar super rekening gehouden !! Top

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:09

Ik ben even kwijt hoe het er ook alweer uitziet. Heb niet veel tijd tussen door en van te voren wordt wel weer heel erg vroeg gaan. Als ik dan ook nog moet wachten op de uitslag is het weer erg lang.
Denk maar op de fiets door de cross.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:48

Wij een beetje telleurgesteld kregen gister bericht dat de Lc pony's niet doorgaat.
Waar kunnen die kids nog wel officieel rijden?
Hoop dat we nu in de Bc mee kunnen starten.
Je geeft je maart op om mee te kunnen doen endan lassenze de rubriek 1,5 week van te voren af?

Wat een verdrietige dochter had ik gister.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 14:50

cornalijn schreef:
Wij een beetje telleurgesteld kregen gister bericht dat de Lc pony's niet doorgaat.
Je geeft je maart op om mee te kunnen doen endan lassenze de rubriek 1,5 week van te voren af?

oei dat is inderdaad geen leuk bericht.. Hadden ze wel iets eerder mee mogen komen :(
Hopelijk kan ze nog B starten

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:45

Pff dat wordt een vroegertje 9hr dressuur en kan tussendoor niet lopen...
Maar op de heenweg is het iig heerlijk rustig op de weg haha :D

Het Z paard gaan we maar afmelden..... Fysio geweest voor der en die adviseerde om der tot het weekend nog te stappen en daarna op te pakken, enorm balen maar goed beter nu een stap terug dan dat het straks te laat is |(

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:46

cornalijn schreef:

Oh jemig wat balen zeg! mag ze niet bij de D pony's meerijden? C/D pony zit toch niet zo heel veel verschil in of wel?

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:40

Balen van je Z paard Nicootjuh. Ik verwacht je zondag nog wel ergens te zien.

Cornalijn, wat vervelend voor je dochter. Ik zou ook vreselijk balen. Ze zouden juist voor hun moeten stimuleren.

Hier zondag ook weer erg vroeg weg, maar ja, we mogen weer en hebben er zin in.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:22

yes net goed bericht ze mag rijden in de B-c top bedankt eventing etten-leur :D *\o/*

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 20:38

Jeetjemina hier baal ik van.. had fijne tijden en me daarop ingesteld en mijn omgeving ook, moet ik ineen 2,5 uur vroeger starten :? Bedoel een kleine wijziging oke maar dit is wel een heel groot verschil

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 06:16

Hier hetzelfde terwijl zelfs nog had aangegeven dat alleen laat kom starten!! Ivm nachtwerk van mn pa

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 06:56

Oh wat gek zeg, balen!
Mijn tijden zijn ongewijzigd.

Misschien omdat er iemand met meerdere paarden start in 1 klasse

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 09:57

Dany94 schreef:
Hier hetzelfde terwijl zelfs nog had aangegeven dat alleen laat kom starten!! Ivm nachtwerk van mn pa

Ik had inderdaad ook aangegeven laat te willen starten..

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 09:58

maximiliano schreef:
Oh wat gek zeg, balen!
Mijn tijden zijn ongewijzigd.

Misschien omdat er iemand met meerdere paarden start in 1 klasse

Ja maar goed dat was eerst ook al bekend dus hadden ze met de voorlopige lijsten ook al wel rekening mee kunnen houden :(

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:11

Dat is echt niet fijn kikkerdril4 en danny94!

Mijn tijden zijn ook ongewijzigd gebleven.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:13

Alle lof voor de organisatie!! Ze konden me verplaatsen, antwoord super vriendelijk! Heel netjes van ze !!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 19:02

Dany94 schreef:
Alle lof voor de organisatie!! Ze konden me verplaatsen, antwoord super vriendelijk! Heel netjes van ze !!

Ja hier ook! Erg fijn :) (zat tevens in de verkeerde ring want doe mee voor het BK dus moest ook wel maar goed)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:49

Heb het ook gezien, ik start in het L maar een vriendin in het M, weet iemand hoe ze het gaan doen met het BK in het M? Zijn niet eens belachelijk veel BK starters maar ze dressuren over 2 ringen?? Zit nou in elke ring een stuk of 7/8 BK starters? 2 kampioenen? Dat zou ook weer raar zijn.

Maar vind het ook raar om over 2 ringen te dressuren, immers appels met peren vergelijken.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 20:58

Seventeen schreef:
Heb het ook gezien, ik start in het L maar een vriendin in het M, weet iemand hoe ze het gaan doen met het BK in het M? Zijn niet eens belachelijk veel BK starters maar ze dressuren over 2 ringen?? Zit nou in elke ring een stuk of 7/8 BK starters? 2 kampioenen? Dat zou ook weer raar zijn.

Maar vind het ook raar om over 2 ringen te dressuren, immers appels met peren vergelijken.

Mij is verteld dat degenen die goed hebben gereden in Alphen tegen elkaar starten in Etten-Leur voor het BK klassement en dus in 1 ring.. Maar goed dat is wat ik gehoord heb, weet de officiële regels ook niet..